| Review: |
De Ridgetone V4| Wat zit er in de doos: |
-1 Sigaret (filterstuk, atomizer, batterij)
-1 Extra batterij
-1 Extra filterstuk
-1 Oplader met snoer
-6 Ampullen (verschillende sterktes)
-1 Engelstalige beschrijving (100% duidelijk)
| Te verkrijgen bij: |
www.sigaret-e.com
| Prijs: |
€ 65,-
| De test: |
2 Dagen na bestelling was de V4 al binnen, dat begon gelijk goed (lekker vlotte service, daar houden we van).
Natuurlijk gelijk de batterijen aan het infuus (stiekem toch alvast eentje half vol geprobeerd).
De Ridgetone V4 ziet er net als op de foto super-chique uit. Hij houdt lekker vast tussen je vingers.
Ook is de Ridgetone niet overdreven zwaar .Je kunt hem na even geoefend te hebben, zelfs tussen je tanden laten hangen.
Gelijk een puntje voor LUCI: Deze V4 is absoluut kwijlproof (zie het topic kwijlen van een rond mondstuk).
Ik moest wel eventjes mijn bril opzetten, toen ik de ampul uit het kokertje halen. Had nog nooit zulke kleine dingetjes gezien zeg.
Maar toen ik het ampulletje in de V4 deed en mijn eerste hijs nam...........HOESTBUI!
Ongelofelijk dat er zoveel damp en gier uit zo'n klein dingetje kon komen :shock:.
Na al een paar dagen getest te hebben, kan ik nu al zeggen dat er voor mij tot nu toe maar 1 e-sigaret perfekt een gewone sigaret immiteert en dat is de Ridgetone V4.
De liquid in de ampullen smaken goed. Ze hebben een volle tabakssmaaken zijn niet overdreven zoet.
Ook hoef je de V4 niet in te roken. Bij de eerste hijs, is het gelijk al goed.
Zoals ik al meldde hierboven, zijn de ampullen heel erg klein. Dus je zult wel begrijpen dat de ampul weinig liquid tot zich kan nemen.
Aan de ene kant is dat wel jammer, want je moet regelmatig het ampulletje vervangen/bijvullen.
Maar aan de andere kant, vindt ik het eigenlijk wel heel erg goed dat de ampullen sneller leeg zijn. Zo kun je tenminste niet continu doorroken zonder dat je het doorhebt.
De ampul kun je maximaal vullen met 2 a 3 druppels liquid en gaat dan 7 a 8 sigaretten mee.
Iets vaker vullen dan een penmodel dus, maar wel veiliger. Je kunt nu goed in de gaten houden, hoeveel je rookt.
Zo, nu anderhalve week verder.
De Ridgetone V4 dampt vrolijk door en lijkt niet kapot te krijgen.
Ook het druppelen met liquid is voor dit kleintje geen probleem. Hij dampt er rustig op los, zonder enige moeite.
Wel moet ik erbij zeggen dat als je druppelt, de V4 niet horizontaal weglegd. Als e V4 namelijk te vol is gegooid met liquid, kan het gebeuren dat de liquid naar de filter kruipt en dat je eerst volgende hijs wat liquid bevat.
De batterijen doen goed hun werk. Beter dan mijn verwachtingen zelfs.
Ik rook nu natuurlijk zoveel mogelijk met de Ridgetone, zodat ik veel dampuren heb aan het eind van de review. En moet zeggen dat ik per dag maar 2 batterijen nodig heb (en dan rook ik best wel door hoor).
Absoluut niets op de batterijen aan te merken dus.
Ook wordt de V4 niet "heet" als je er te vaak aan hijst. De atomizer wordt natuurlijk wel warm, maar je moet toch flink je best doen om hem echt heet te krijgen.
Eindresultaat na twee weken plezier:
Ik kan na 2 weken geen slecht puntje verzinnen over de Ridgetone V4.
De sigaret doet waar hij voor gemaakt is: Dampen, en hoe!
Mooi model, lekker compact. Subliem afgewerkt, lekker massief om te voelen. Goede kwaliteit dus.
De atomizer blijft na deze 2 zware weken voor hem keurig schoon. Heb dus zoals ik het graag zie, geen onderhoud hoeven plegen.
Niets anders dan lof voor deze kleine krachtpatser dus.
Het enige waar ik alleen iets op aan te merken zou kunnen hebben, is de prijs van de ampullen.
De verhouding van hetgene wat erin zit (en er dus ook uit komt) en de prijs vind ik persoonlijk niet helemaal reeel. Maargoed, als dat het enige is.........
Mensen van Ridgetone: Absoluut een goede keuze geweest, om deze e-sigaret in het assortiment te plaatsen.
| Foto's: |

| De samenvatting: goed |
Prijs: € 65,-
Prijs ampullen: €5,75 per 5 ampullen
Garantie: http://www.sigaret-e.com/website/index.php?TreeItem=25603
Kwaliteit: Goed
Gebruiksgemak: Goed
Rookontwikkeling: Goed
Gier: Zeer goed( ik zou willen dat ik zeer zeer neer mocht zetten)
gebruiksduur batterij: Redelijk
Lader: Goeg
Ampullen: Goed ( vanwege de prijs. Voor hetgene wat er aan liquid inzit, vindt ik ze aan de dure kant. Smaak daarentegen is uitzonderlijk goed)
Al met al, een hele goede aankoop! De Ridgetone V4 ziet er realistisch uit, rookt fantastisch en is oersterk.
Met grote dank aan www.sigaret-e.com voor het beschikbaar stellen van de Ridgetone V4.
25-04-08
Laatst aangepast door iron eagle op za apr 26, 2008 11:08 am; in totaal 1 keer bewerkt