| Review: Partypipe. De Ruyanpijp in de schaduw gezet? |

| Wat zit er in de doos: |
-Een 2e mondstuk
-2 Batterijen
-1 Oplader
-3 ampullen
| Te verkrijgen bij: |
www.partysmoker.nl
| Prijs: |
EUR 69.50
| De test: |
Na een eerste blik in de doos en voor het eerst vasthouden van de Partypipe zie en voel je direct dat je
met kwaliteits pijp te maken hebt. En dat heeft niet met een ander dekseltje te maken.
Omdat ik naast de e-sig pipen ook een ruyanpijp heb kan ik de kwaliteit mooi beoordelen.
Deze Partypipe is heel mooi afgewerkt. (ik durf wel te zeggen dat hij er minstens zo mooi als de Ruyan uitziet).
De eerste trekken met deze pijp leverden mij een hoestbui op. En dat terwijl ik best wel wat gewent ben.
Grote wolkendamp weet deze pijp te produceren. Kwaliteit van de bijgeleverde ampullen is ook zeer goed.
(Ik hoop dat Partysmoker deze kwaliteit ampullen straks gaat verkopen voor de pijp).
Deze pijp heeft geen rare bijgeluiden als je rookt. Geen pruttelen, borrelen of slurpen.
Hij rookt gewoon lekker licht zonder rare dingen en/of geluiden.
Het vuurglaasje is mooi amberkleurig met de spikkels waar Anthony zo gek van is.
Je zou bijna zeggen dat je daar de kwaliteit van de pijp aan kunt zien.
Tot zover de eerste indruk van de Partypipe. Ik zal regelmatig updaten. Zelf ben ik er nu al van overtuigt
dat deze pijp een zeer goede zal blijken te zijn.
Ondertussen al weer een paar dagen verder met het roken van deze pijp.
Nog steeds geen enkele hapering meegemaakt. Batterij houd het gemakkelijk een dag vol bij normaal rookgedrag.
Ampullen roken mooi droog. Ondertussen overgestapt op e-cig liquid omdat de drie ampullen leeg waren.
Liquid druppel ik trouwens in de orginele ampullen. Deze ampullen zijn beter dan de mij tot nu toe bekende.
Druppelen op de atomizer is tot nu toe niet nodig geweest.
Er zit in deze ampullen niet zoals normaal een dot watten. Er zit een net pakketje in welke is opgebouwd uit lagen.
De lagen zitten in de lengte richting van de ampul. Waarschijnlijk kan de liquid hierdoor beter uitzakken
en rookt de ampul mooi leeg. ook met een vreemde liquid. Zie onderstaande foto's voor een beter beeld.
Normale ampul watten.....De partypijp watten.

Hier de watten naast elkaar.Op deze foto's is duidelijk de laagopbouw te zien.
....

De pijp dampt er nog vrolijk op los, ook met een andere liquid. Over een paar dagen weer een update.
Ik zal dan kijken hoe hij rookt met de liquid van postfili.
Weer een nieuwe up-date.
Ondertussen verschillende soorten liquid geprobeerd. (al dan niet uit ampullen geperst).
De pijp dampt onverdroten door. Geen centje pijn.
De gier die deze pijp geeft is meer dan genoeg, zelfs liquid die normaal weinig tot geen gier geeft gier heerlijk in deze pijp.
Met de Powerpuff was het zelfs zo erg dat ik het niet meer lekker vond. Vergelijk dat maar rustig met zware shag.
Alles wat ik heb in deze pijp geprobeerd, van e-cig tot postfilli en van janty tot sedansa en Party. Ook de onbekende liquid die ik van Yo han heb overgenomen is er in geweest.
Alleen nog maar gedampt met amullen die ik steeds weer vulde. Druppelen is met deze pijp nog niet nodig geweest.
Ampul blijft nog steeds verrassend leeg roken. Ik ben daar dan ook heel zuinig op en spoel de watten steeds uit onder de kraan
om ze zolang mogelijk te kunnen gebruiken.
De batterijen gaan nog gewoon ruim een dag mee. Ondanks dat ik ze regelmatig op de lader doe.
Ik laad ze als ze een beetje leeg zijn als ze half leeg zijn en noem maar op. Je test of je test niet hè
Ik ben steeds meer van deze pijp onder de indruk. En hij is dan ook mijn favoriet van de pijpen geworden.
Als je het mij vraagt doet Jan deze pijpen veel te goedkoop weg.
Eind deze week zal ik de review afsluiten met mijn totaal indruk. Alle gegevens gebundeld zodat het een makkelijk overzicht is.
De laatste up-date.
De eindconclusie van de Party pijp. Eerlijk is eerlijk, ik rookdeze pijp nu een paar weken en hij is mijn favoriet geworden.
Deze pijp haalt het met gemak tegen de ruyan pijp als het gaat om de kwaliteit en degelijkheid.
Met de dampproductie en gier zet hij de ruyan zelfs in de schaduw.
Deze party pijp heeft geen enkele voorkeur wat betreft de liquid of ampullen, hij dampt met alles goed en de gier is zelfs goed aanwezig met liquid die bekend staat geen gier te hebben.
Druppelen is met deze pijp in combinatie met de originele ampullen niet nodig. Ampullen gaan helemaal leeg en rook is er tot de laatste druppel.
Batterijen zijn van een goede kwaliteit en hebben bij mij nog geen problemen gegeven. Lange rooktijd tegenover een snelle laadtijd.
De pijp geeft trouwens mooi met een groen ledje aan dat de batterij vervangen moet worden. Dit wordt mooi op tijd aangegeven en daardoor rook je de batterij niet te leeg hetgeen de levensduur weer ten goede komt.
Is er geen nadeel?
Nee eigenlijk heb ik deze niet kunnen ontdekken. Je kunt gaan zitten muggeziften dat het dekseltje te vast gedraaid kan worden. (doe dit dan ook niet). En er zit geen deukje in de pluspool van de batterij waardoor het lipje wel eens kan verschuiven. (tikje met een spijker heeft dit bij mij opgelost)
Maar dit zijn zaken die totaal geen invloed hebben op de kwaliteit van deze pijp.
Kortom, ik durf rustig te beweren dat dit een ruyan kwaliteit pijp is met een e-cig prijs.
Van de aankoop van deze pijp gaat niemand spijt krijgen. Zet hier nog eens de super service van Jan tegenover
en je weet genoeg.
| Foto's: |

| De samenvatting: |
Prijs: € 69.50
Prijs ampullen: €6,50 per 5. Lege ampullen om zelf te vullen met partyliquid €4,00 per 5
Garantie: Zoals gewent van Partysmoker. Goed! 24uurs service. lees hier de garantievoorwaarden.
Kwaliteit: Zeer goed.
Gebruiksgemak: Goed.
Rookontwikkeling: Zeer goed.
Gier: Zeer goed.
gebruiksduur batterij: Goed.
Lader: Goed. (laad in ongeveer 1 uur een batterij op).
Ampullen: Zeer goed.
Dank U voor het lezen van deze review.
Met dank aan Partysmoker voor het beschikbaar stellen van deze pijp.
09-Mei-2008 Laatst bijgewerkt: 30-05-2008
Laatst aangepast door jan op za dec 13, 2008 10:34 pm; in totaal 6 keer bewerkt

of moet ik vuurglaasje zeggen