| Review: |
De Top Green van TCT.

| Wat zit er in de doos: |
-1 sigaret
-1 reserve batterij
-1 oplader
-1 oplaadsnoer
-4 atomized cartridges
-1 engelstalige gebruiksaanwijzing
| Te verkrijgen bij: |
www.euro-e-cigarette.eu
| Prijs: |
€ 79,00
| De test: |
Allereerst een fleurig doosje (lichtblauw), dus werd gelijk al vrolijk.
Gauw de verpakking eraf gescheurd, want ben toch wel heel erg benieuwd wat de mogelijkheden van deze sigaret zijn........
Het was even wennen, omdat de laatste trend natuurlijk is om zo klein mogelijke sigaretten te maken.
Deze was alles behalve klein, met zijn 12,8 cm.
Wat natuurlijk helemaal nieuw was voor mij, was een ampul met daaraan vast een atomizer.
Ideaal, omdat de atomizer normaal gesproken het zwakste deel van de sigaret is.
Nu zit er gelijk bij een nieuwe ampul een nieuwe atomizer.
Het is dan ook praktich onmogelijk om deze sigaret te slopen en zal er altijd voor je zijn.
Wel is het even slikken van de prijzen van de ampullen. Met 2,25 euro per ampul is het dan ook niet echt goedkoop meer dampen.
Er zijn natuurlijk wel oplossingen voor te verzinnen (je kunt de ampul namelijk vrij gemakkelijk van de atomizer afhalen en weer vullen). Dus valt het toch enigzins in de hand te houden.
De sigaret is mooi afgewerkt, heeft een schitterend vuurledje en voelt meer aan als en echte sigaret dan welke e-sigaret dan ook.
Dit komt voornamelijk omdat de batterij niet van glad plastic is, zoals alle andere sigaretten. De batterij van de TopGreen is mat en voelt aan als een soort papier.
Er zijn trouwens 4 verschillende uitvoeringen van de TopGreen, dus qua smaak valt er veel uit te wisselen.
Overigens, ik had de witte uitvoering. Ik weet dus niet of de andere kleuren sigaret ook zo mat zijn als de witte....
De batterijen gaan lang mee. Heb er maar 2 nodig op een dag, waarvan de 2e dan nog echt niet op is aan het einde van de dag.
Ook de ampullen gaan redelijk lang mee. Ook daarvan heb je er 2 nodig.
Over de ampullen gesproken:
De smaak...........was absoluut niet aan mij besteed. Hetgene waar het mij aan deed denken was wc verfrisser.
Ik heb dus heel snel nieuwe watten in de ampul gestopt en mijn eigen liquid in gedaan.
Wel moet je opletten dat er niet teveel bijgevuld wordt, dan gaat de TopGreen heel snel lekken.
Opladen van de batterij is een kwestie van een uurtje en je kunt weer een halve dag voorruit.
En van luchtgaatjes heb je geen last bij de batterij. Het luchtgaatje zit keurig netjes verborgen in de messing ring (daar ben ik altijd heel erg blij mee, want mijn vingers komen altijd in de knopp met luchtgaatjes).
Al met al een mooi produkt met groot potentieel.
De smaak van de ampullen zal wel heel persoonlijk zijn. Ik heb in ieder geval nooit een ampul geproefd, die zo chemisch aandeed als deze.
Voor de rest zijn er geen op/aanmerkingen te vinden over de sigaret. Het functioneert en het functioneert GOED!
Het ziet er luxe uit en voelt ook zo aan.
| Foto's: |

| De samenvatting: Slecht - matig - goed Zeer goed |
Prijs: € 79,00
Prijs ampullen: € 11,25 per 5
Garantie: Zie deze pagina: http://shop.strato.com/epages/61427150.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61427150
Kwaliteit: Zeer goed
Gebruiksgemak: Zeer goed
Rookontwikkeling: Zeer goed
Gier: Zeer goed
gebruiksduur batterij: Goed
Lader: Zeer goed
Ampullen: Is zeer persoonlijk.
Algemene beschouwing: Zeer goed
Met dank aan www.euro-e-cigarette.eu voor het beschikbaar stellen van de TopGreen.
10-06-2008