| Review: |
De pijp van Freesmoke.eu

| Wat zit er in de doos: |
- De pijp zelf
-3 ampullen
-2 batterijen
-1 oplader
- engelse gebruiksaanwijzing
| Te verkrijgen bij: |
www.freesmoke.eu
| Prijs: |
€ 169,00
| De test: |
Geweldig mooie verpakking, zwart met goud. Dat toont alvast erg luxe.
Bij het openmaken van de doos merk je gelijk dat je met degelijk materiaal te maken hebt.
Alles zit keurig ingepakt, zelfs de gebruiksaanwijzing zit keurig aan de deksel bevestigd.
De pijp heeft qua uiterlijk heel veel weg van een Ruyan, met en paar hele kleine verschillen.
Zo heeft deze pijp een meer naar binnen lopende kop en het vuurglaasje ligt hoger dan bij een Ruyan.
Verder lijken ze verdacht veel op elkaar.
Wat ook meteen opvalt, is dat deze pijp geen resetknopje naast de batterij heeft. Kennelijk is het bij deze generatie niet meer nodig om het te resetten.
Bij de eerste hijs gingen mijn mondhoeken al gelijk omhoog staan.
De woonkamer begon langzaam mistig te worden, de gier was overduidelijk goed en de smaak was lekker fruitig. Het smaakt dus echt als een pijp en zo gedraagt hij zich ook.
De batterijen zijn perfect. Je krijgt op een dag echt de eerste batterij nog niet leeg. Zo ook de ampullen, die gaan stief een dag mee. Heerlijk hoor!
De afwerking van de pijp is echt heel mooi. Er zit een hele mooie nerf in de pijpkop en staat ook netjes in de lak. Ik heb niet het idee dat deze pijp in tegenoverstelling tot een goedkopere pijp zal scheuren.
Zoals op de foto te zien is, heeft deze pijp eenzelfde vuurglaasje als een Ruyan, daar moet je van houden (ikzelf hou niet zo van de glitters die ze erin verwerken. Vind het een beetje goedkoop lijken).
Het enige nadeel wat ik ondervonden heb aan deze pijp, is dat hij op de overloop van pijpsteen naar de kop veel valse lucht trok. Kan een foutje zijn natuurlijk, maar weet niet of alle modellen hier last van hebben. Zelf heb ik het even opgelost door middel van een stukje tape op de verbinding.
Een lekkere pijp, die zich echt gedraagt als een normale pijp. Zowel qua smaak damp en gier.
Een mooi alternatief voor de zware rokers onder ons!
| Foto's: |

| De samenvatting: Slecht/ matig/ goed/ Zeer goed |
Prijs: € 169,00
Prijs ampullen: € 29,99 per 10 ampullen
Garantie: http://www.freesmoke.eu/shop_content.php/coID/95/product/Recht-van-retourneren
Kwaliteit: Zeer goed (op het valse lucht gebeuren na)
Gebruiksgemak: Zeer goed
Rookontwikkeling: Zeer goed
Gier: Zeer goed
gebruiksduur batterij: Zeer goed
Lader: Zeer goed
Ampullen: Zeer goed
Algemene beoordeling: Zeer goed
Met dank aan Ariane voor het beschikbaar stellen van deze pijp van www.Freesmoke.eu
10-06-2008