van Rookgezonder op vr jun 20, 2008 8:11 pm
Hoi Hanneke,
Welkom op het forum!
Er is inderdaad veel keuze en het is heel moeilijk om voor jezelf het juiste uit te zoeken.
Net als dat er veel merken sigaretten en shag zijn en ieder zijn eigen voorkeur heeft, gaan we dat ook met e-sigaretten en smaken krijgen :)
Veri heeft eigenlijk al een goede samenvatting gegeven. Je kunt zelf de afwegingen maken.
De eerste stap is het kiezen van model:
Een pijp: Veel rook, veel gier...maar qua uiterlijk niet echt elegant (maar voor thuis maakt dat niet zoveel uit)
Een sigaar: idem aan de pijp, alleen iets fraaier om te zien (vooral de zwarte Sedansa sigaar of de Gouden)
Een penmodel: hierin is de meeste keuze beschikbaar en zijn ook de meeste ampullen wel uitwisselbaar, waardoor het wat makkelijker is om voor jezelf de goede smaak te vinden.
Een mini: ook veel keus, lijkt het meeste op een echte sigaret. Echter bij mini zijn vaak ook de ampullen mini...
Als je daar uit bent kan je gaan kijken naar welk merk en dat is toch iets wat je zelf moet bepalen. Sedansa heeft een zeer goede garantie en de 30 dagen niet goed geld terug regeling, maar is niet de goedkoopste.
De andere merken hanteren een kortere garantie, maar zijn wel weer wat voordeliger.
Over goed en niet goed ga ik je niks zeggen, want dat laat ik aan de gebruikers over.
Als je een keer wat wilt uitproberen, dan ben je welkom hoor. Ik heb een aardige verzameling (ook van andere merken zoals Partysmoker, de Partypipe, de Blingsigaar....)
Succes met je keuze!