Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Het "Sleep je medeforumlid er doorheen" topic.

Deel

carol
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 7970
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Screwdriver of aanverwant
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 17-03-08

belangrijk Re: Het "Sleep je medeforumlid er doorheen" topic.

Bericht van carol op di jul 01, 2008 7:04 pm

Ik heb geen kater alleen maar een je weet wel kater hahaha.
    Nee alles toppie vanmorgen weet niet hoe routje eraan toe was, maar was bere gezellig.
    En nog steeds geen ene probleem vandaag hoor geen een analoogje( zie ik kan het wel schrijven) aan geraakt ook niet , ben verskrikkelijk trots op mezelf tot nu toe

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Bericht van Ariane op di jul 01, 2008 7:08 pm

Jullie doen het geweldig!!!!

:;95:

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 46
    e-rookt: Penmodel sigaret
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op di jul 01, 2008 7:19 pm

Goed zo Carol, gisteravond schreef je idd iets heeeeeeel anders, maar ben superblij voor je dat je zo goed gaat.....

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57

Bericht van witje op di jul 01, 2008 9:13 pm

Zero,mogen we je kaartjes sturen als je in het ziekenhuis ligt?

zero
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 387
    Leeftijd: 42
    Registration date: 23-06-08

Bericht van zero op di jul 01, 2008 9:16 pm

Ja tuurlijk mogen jullie kaartjes sturen, altijd leuk om post te krijgen daar.
    Stoppers: dag 1 is om en het gaat lekker zo te lezen, bij Hanneke ook alles goed gegaan?
    Carol: knap hoor, hou vol.

zero
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van zero op di jul 01, 2008 9:16 pm

En ik vergeet zwerfkatje: hoe is het jou de rest van de dag vergaan?

ladym
    Gedreven
    Gedreven

Aantal berichten: 26
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 17-05-08

Bericht van ladym op wo jul 02, 2008 9:53 am

He hier ook een topic voor stoppers.
    Mensen zet hem op, het is echt te doen, veel makkelijker dan helemaal stoppen.
    Ik zelf ben inmiddels al 8 maanden zonder analoog en heb de nicotine afgebouwd tot 0 mg en eerlijk is eerlijk het is me alles meegevallen, alleen in het begin tot ik nog niet voldoende dampwaar had en er nog niet zoveel lekkere smaakjes voorhanden waren vond ik het wel moeilijk, maar nu taal ik echt niet meer naar een sigaret
    Dus jongens en meisjes als ik het kan dan kan iedereen het

Groetjes Ladym

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van Ariane op wo jul 02, 2008 10:01 am

Ik las het, dat jij al 8 maanden geleden gestopt bent.
    Hartstikke goed :;12:

Heel veel sterkte weer voor de stoppers vandaag!!!!

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 409
    Leeftijd: 51
    Registration date: 20-06-08

Bericht van hanneke op wo jul 02, 2008 10:28 am

zero schreef:Ja tuurlijk mogen jullie kaartjes sturen, altijd leuk om post te krijgen daar.
    Stoppers: dag 1 is om en het gaat lekker zo te lezen, bij Hanneke ook alles goed gegaan?
    Carol: knap hoor, hou vol.

Hoi Zero,

Ik lees dat ook jij binnen kort het ziekenhuis in moet net als ik, wanneer word jij opgenomen? ik 22 Juli en op 23 Juli wordt ik geopereerd.
    Deze operatie kan hier niet in Oss moet daarom wederom naar Tilburg, helaas voor m'n kinderen die nu elke dag op en neer moeten reizen, maar komen doen ze wink_small

Bij mij gaat het vandaag goed, gisteren echt een kl*te dag gehad was heel onrustig en heb bijna 2 ampullens er door heen gedampt terwijl ik vanaf dag 1 het met 1 ampul aankon.
    Dan zegt iedereen je hebt het ergste gehad na 1 week ik weet het niet, maar vandaag gaat weer

Hoe gaat het met jou en alle anderen die gestopt zijn met de a-peuk??
    Voor vandaag allemaal veel succes :;5:

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op wo jul 02, 2008 10:30 am

ladym schreef:He hier ook een topic voor stoppers.
    Mensen zet hem op, het is echt te doen, veel makkelijker dan helemaal stoppen.
    Ik zelf ben inmiddels al 8 maanden zonder analoog en heb de nicotine afgebouwd tot 0 mg en eerlijk is eerlijk het is me alles meegevallen, alleen in het begin tot ik nog niet voldoende dampwaar had en er nog niet zoveel lekkere smaakjes voorhanden waren vond ik het wel moeilijk, maar nu taal ik echt niet meer naar een sigaret
    Dus jongens en meisjes als ik het kan dan kan iedereen het

Groetjes Ladym

Wat een heerlijk opsteker dank je wel Ladym dit soort berichten geeft 'n mens weer hoop flower en mijn complimenten naar jou toe :;58:

zero
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van zero op wo jul 02, 2008 11:18 am

Hoi Hanneke, ik weet nog niet wanneer ik geopereerd word. Ik wacht nog op een uitslag en als die er is kom ik op de wachtlijst maar die is nu niet lang. Hier gaat het op zich best goed met het stoppen maar ik zit al op 3 maanden he. Ik heb nog steeds tijden dat ik snak naar een "echte" maarja op een gegeven moment stap je daar best snel overheen. Voordeel is dat je dan aan je e-sig kan gaan lurken. Had ik nog niet toen ik net gestopt was. Maar het is echt waar de keren dat je aan een sigaret denkt worden vanzelf minder. En dat je het ergste hebt gehad na 1 week zal je mij niet horen zeggen hoor. Ik vond na 3 weken pas dat ik het ergste had gehad maar dat verschilt ook per persoon.
    Voorlopig gaan jullie allemaal goed, hou dit vol

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op wo jul 02, 2008 12:15 pm

Stoppers heel veel succes.
    Jullie kunnen het

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op wo jul 02, 2008 12:45 pm

zero schreef:Hoi Hanneke, ik weet nog niet wanneer ik geopereerd word. Ik wacht nog op een uitslag en als die er is kom ik op de wachtlijst maar die is nu niet lang. Hier gaat het op zich best goed met het stoppen maar ik zit al op 3 maanden he. Ik heb nog steeds tijden dat ik snak naar een "echte" maarja op een gegeven moment stap je daar best snel overheen. Voordeel is dat je dan aan je e-sig kan gaan lurken. Had ik nog niet toen ik net gestopt was. Maar het is echt waar de keren dat je aan een sigaret denkt worden vanzelf minder. En dat je het ergste hebt gehad na 1 week zal je mij niet horen zeggen hoor. Ik vond na 3 weken pas dat ik het ergste had gehad maar dat verschilt ook per persoon.
    Voorlopig gaan jullie allemaal goed, hou dit vol

Hoi Zero,

Heb ik net een heel bericht naar jou zitten typen, post het maar het is verdwenen scratch
    Maar jij al 3mnd op de e-peuk :;58:

Iedereen voor vandaag heel veel sterkte, warm weer, erg prikkelbaar dus even een extra peptalk :;30:

zwerfkatje
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 641
    Leeftijd: 49
    Registration date: 21-06-08

Bericht van zwerfkatje op wo jul 02, 2008 1:25 pm

heb gisteren mijn eerste dag overleefd en vandaag nog steeds analoog-vrij.
    Heb vandaag nog een extra verlofdag erbij genomen, want concentratie is nog steeds 'nul'.
    Ik weet soms met mezelf geen blijf meer. Mijn kat durft soms in de gordijnen hangen, maar scheelde niet veel of ik hing er ook in.

Ik probeer ook om andere rituelen in mijn dagelijkse leven in te brengen, na het eten ga ik onmiddellijk met de hond wandelen, om zo niet te hoefen denken aan mijn lekker sigaretje na het eten.

Ik heb nog wel sigaretten in huis en ben niet van plan om ze weg te gooien. Enkel het idee dat ik er geen meer zou hebben in huis, zou me van streek brengen.

Ben blij dat ik 2 sigaren heb,want met mijn pennen alleen zou ik het niet halen. Overweeg om nog een sigaar bij aan te schaffen, een bling of een ander goedkoop sigaartje.

Voor de stoppers ; niet opgeven, denk eraan dat je niet alleen bent, die het moeilijk heeft.

scratch

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3573
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op wo jul 02, 2008 2:27 pm

Voor allen die het héél moeilijk hebben op bepaalde momenten: zou het niet goed zijn om wat ampullen met hogere nicotine erin te hebben, die je jezelf juist op die momenten even tien minuten of een kwartiertje 'gunt'; om daarna dan weer de ampul om te wisselen voor je normale sterkte?

Heeft bij mij in ieder geval wel geholpen. Ik ging niet 'andere dingen doen'... vond niet dat dat ook maar iets hielp om gedachten van (e-)roken af te houden (zij het, dat ik duidelijk soms behoefte aan 'meer nicotine' had en niet zozeer aan 'tabaks-sigaret'... maar misschien is dat voor jullie eigenlijk óók wel zo?...) - inplaats daarvan ging ik dan heel bewust bezig met e-roken (onderhoud, wat dan ook) plús dan ook even heel bewust roken... maar dan e-roken, en met sterkere nicotine-stoot... dát hielp om zo'n moeilijk moment aan te pakken. Bij mij tenminste...
    Zo ben ik trapsgewijs inmiddels tot 9, en 12 voor moeilijke momenten, gekomen; bijna bij 6/9 nu (ik begon met 14 á 15, en 18 voor de moeilijkste momenten).
    Maar ik zeg er wel meteen bij: ik ervaarde zelf de 'moeilijke momenten' als 'wil-meer-nicotine'-momenten; misschien verlangen anderen wel naar de ándere chemicaliën in de a-sigaret; of vertellen zichzelf dat misschien ook wel, terwijl het in werkelijkheid toch 'meer-nicotine-willen' is op die momenten... dat weet ik niet goed.

Maar hoe dan ook: allemaal héél veel succes met doorzetten!

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op wo jul 02, 2008 2:33 pm

zwerfkatje schreef:heb gisteren mijn eerste dag overleefd en vandaag nog steeds analoog-vrij.
    Heb vandaag nog een extra verlofdag erbij genomen, want concentratie is nog steeds 'nul'.
    Ik weet soms met mezelf geen blijf meer. Mijn kat durft soms in de gordijnen hangen, maar scheelde niet veel of ik hing er ook in.

Ik probeer ook om andere rituelen in mijn dagelijkse leven in te brengen, na het eten ga ik onmiddellijk met de hond wandelen, om zo niet te hoefen denken aan mijn lekker sigaretje na het eten.

Ik heb nog wel sigaretten in huis en ben niet van plan om ze weg te gooien. Enkel het idee dat ik er geen meer zou hebben in huis, zou me van streek brengen.

Ben blij dat ik 2 sigaren heb,want met mijn pennen alleen zou ik het niet halen. Overweeg om nog een sigaar bij aan te schaffen, een bling of een ander goedkoop sigaartje.

Voor de stoppers ; niet opgeven, denk eraan dat je niet alleen bent, die het moeilijk heeft.

scratch

Ook jij niet opgeven hé zwerfkatje kom anders hier maar in de gordijnen hangen............ oeps heb ik niet vanwege mijn eigen katten.
    Een voor jou als steun en we benne er voor elkaar, trek aan de bel als je iemand nodig hebt

dirodi
    moderator

Vrouw
    Aantal berichten: 1374
    Registration date: 12-03-08

Bericht van dirodi op wo jul 02, 2008 3:22 pm

Moet eerlijk zeggen, dat ik momenteel mijn e sigjes bijna niet aanraakt, dus eigenlijk rook ik weer geheel analoog, vind het wel jammer, maar ja eens begin ik weer met het e roken, het lukt me momenteel niet echt om voldoening te krijgen met mijn e sigjes, of ik heb liquid in mijn mond of heb het gevoel dat ik helemaal niet rook, of de atomizers zijn verzopen, terwijl ik momenteel alleen maar met ampullen rook, dus heb nu eigenlijk al een maand een dipje wat betreft het e roken affraid

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van Ariane op wo jul 02, 2008 4:02 pm

Kom op, Ditta, je kunt het!!!!

Hoor wie het zegt Rolling Eyes

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper

Bericht van jan op wo jul 02, 2008 4:55 pm

Ik denk dat ik de laatste persoon ben die kan stoppen met a-roken.
    Alles anderen wens ik natuurlijk heel veel sterkte met de strijd.
    Kom op laat maar eens zien dat jullie beter zijn als mij.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op wo jul 02, 2008 6:50 pm

Goedenavond allemaal, dag twee bijna voorbij, knap dat jullie ondanks de moeilijke momenten volgehouden hebben, ga zo door, zet hem op!!!

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op wo jul 02, 2008 6:57 pm

dirodi schreef:Moet eerlijk zeggen, dat ik momenteel mijn e sigjes bijna niet aanraakt, dus eigenlijk rook ik weer geheel analoog, vind het wel jammer, maar ja eens begin ik weer met het e roken, het lukt me momenteel niet echt om voldoening te krijgen met mijn e sigjes, of ik heb liquid in mijn mond of heb het gevoel dat ik helemaal niet rook, of de atomizers zijn verzopen, terwijl ik momenteel alleen maar met ampullen rook, dus heb nu eigenlijk al een maand een dipje wat betreft het e roken affraid

Zonde zeg, ik weet natuurlijk niet welke producten je precies hebt, maar ik heb een Sedansa Black sigaar en sinds kort een mooie zilveren Ruyan met chinese tekens, ik heb nog nooit liquid in mijn mond gehad en het rookt beiden als een stoomtrein. Heerlijke smaken ook. Turkish Blend in de Sedansa en originele Ruyanampullen in de blingbling.
    Zo jammer dat je nog steeds behoefte hebt aan gewone sigaretten. Ik heb dat vanaf het eerste moment dat ik de sigaar had (17 juni), niet meer gehad.
    Hoe zou het nu komen dat de een naast het e-roken nog steeds behoefte heeft aan analoog en de ander meteen helemaal kan overgaan op e-roken zonder problemen? Ligt het misschien ook aan het product dat je voor het e-roken gebruikt? Of is het echt iets dat tussen de oren zit? Of komt het wellicht omdat je de smaken van de ampullen toch niet echt lekker vindt. Ik vind namelijk de ampullen veel lekkerder dan de smaak van gewone sigaretten. Ik heb die eigenlijk nooit lekker gevonden al rookte ik al vanaf mijn 14de, ik rookte dus eigenlijk puur vanuit de nicotine verslaving en niet omdat ik roken nu qua smaak zo lekker vond. Ook hoef ik niet perse een klap op mijn longen te krijgen of heel veel gier.
    Ik heb voor mezelf nu dus het idee dat ik nu op een veel lekkerdere manier nicotine binnen kan krijgen. Ik rook momenteel medium en af en toe high. Wil ooit nog wel naar low of zero, maar dat overhaast ik niet nu het zo goed gaat.

Angela
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Vrouw
    Aantal berichten: 148
    Registration date: 12-06-08

Bericht van Angela op wo jul 02, 2008 7:13 pm

Hoi hoi, dit tropic doet mij heel erg goed! Al die verhalen over het stoppen en hoe moeilijk. Dit ken ik al te goed maar dan wel in mijn stoptijd zonder e- sigaretten. Toen ik mij begon voor e-sigaretten te interesseren, dacht ik ook meteen: " Oh jee weer afkick verschijnsels. Toen kwam ik hier op het forum terecht en werd alleen maar meer nieuwsgierig. 8) . Zodra mijn e-sigar binnen was heb ik alle batterijen opgeladen. Daarna heb ik mijn latste sigaretten aan een vriend gegeven en ben gaan e- roken. De eerste twee a drie dagen heb ik een naar de andere nicotine overdosis pale gehad omdat ik gewoon niet kon stoppen met e- roken. Ik vind de zoete smaak zoooo lekker. Maar ja toen ik een paar keer misselijk werd, begreep ik dat ik toch wat rustiger aan moest doen. Ik ben nog steeds verbaasd dat het mij zo makkelijk valt en dat ik al na 2! dagen een analoge sigaret vies vond. Bij eerdere stop pogingen nooit gebeurd. Misschien krijg ik het nog moeilijk misschien later, wie weet... Maar dan weet ik dat hier mensen zijn die mij helpen en dat is heel fijn.
    Iedereen wens ik heel veel succes en sterkte, heel knap van jullie, ons: :;5:

dirodi
    moderator

Vrouw
    Aantal berichten: 1374
    Registration date: 12-03-08

Bericht van dirodi op wo jul 02, 2008 7:48 pm

Ja Kitty, ik heb in vanaf 3 januari tot eind februari ook geen problemen gehad, maar ja toen ging ik op vakantie en daar werd in huis niet meer gerookt, dus iedereen ging naar het stookhok, want daar kon worden gerookt en daar zat ik in mijn eentje in de kamer en het feit dat ik dus niet genoeg stopcontacten had, dus niet genoeg opgeladen batterijen om te kunnen roken en toen is het gewone roken begonnen, niet veel maar toch, toen ging na 3 maanden mijn atomizer echt kapot en was er dus alleen nog de sigaren, maar dat vind ik toch niet zo fijn als de pensigaret en de centjes waren er op dat moment gewoon niet om meer te bestellen, nu heb ik in mei de janty besteld en die doet het goed, maar niet zo fijn als mijn eerste smokertje, wat dus de Partysmoker was.
    Ik heb nu dus de janty en een atomizer van sociaal roken batterijen van partysmoker en een cigarillo en heb van iemand een pijp gekregen, maar daar komen een beetje slurpgeluiden uit en dat vind mijn vriend niet echt een fijn gehoor, als we samen aan onze pc`s zitten, maar ja van het 1 komt het ander en ik rook dus bijna niet meer met mijn e rokertjes, terwijl ze gewoon naast me liggen.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 57
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op wo jul 02, 2008 8:23 pm

Partysmoker-atomiser na 3 maanden kapot?
    Had je daar dan geen garantie meer op?
    Het zou toch jammer zijn als je dáardoor toch weer aan het a-roken zou gaan!!

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op wo jul 02, 2008 11:41 pm

Wat ik me levendig voor kan stellen is dat als je e-rook producten het niet meer doen je naar de analoogjes grijpt. Alles valt of staat dan ook bij een goedwerkend product. Maar ja ik ben dan ook nog maar kort bezig dus alles werkt bij mijn nog heel goed, maar inderdaad als je ineens helemaal zonder komt te zitten dan ga je voor schut natuurlijk. Ik hoop dan ook dat dat niet gebeurt. En op Sedansa zit heel lang garantie, dus heel lang zonder zitten hoeft dan niet. Maar dan nog wil ik er, naast de twee sigaren, ook nog een goed penmodel bij, voor je weet maar nooit. Je kan dan wel van je analoge verslaving af zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet afhankelijk bent van rookwaar. Want die afhankelijkheid is bij mij dus absoluut aanwezig. Hopelijk wordt dat ook ooit minder. Misschien na afbouwen op den duur van high en medium naar low en dan uiteindelijk zero. Maar dat doe ik heel rustig aan. Ik denk dat ik op den duur begin met afwisselen van sterkte van ampullen.

Het is nu za feb 11, 2012 2:29 pm