van zwerfkatje op vr jul 04, 2008 1:01 pm
Doorbijten en afzien doen we wel.
Omdat ik stressbeest ben, doe ik ook regelmatig relaxatieoefeningen, soms vergeet ik het, of maak er geen tijd voor. Ik weet dat ik ze elke dag zou moeten doen of zelfs meermaals, want dan kom ik wel tijdelijk makkelijker tot rust.
Ben deze nacht rond 3.30 h opgestaan, ik snakte naar een sigaret. Heb mijn e-peuk genomen, heb mijn pakje sigaretten uit de kast gehaald, zaten nog 16 sigaretten in, heb ze 20 minuten in mijn handen gehad.
Heb sigaret in mijn mond gestoken, en ik dacht 1 klein trekje en ik doe ze dan weer uit. Ben enorm beginnen twijfelen.
Zou ik ze nu aansteken of niet, ik had er echt zo'n zin in. Wat een kwelling, wat een gevecht.
Heb ze niet aangestoken, maar heb de 16 sigaretten stukgeknepen en in de vuilnisemmer gegooid. Het gaf me een raar gevoel, ik een verstokte rookster die haar sigaretten weggooit.
Ben dan terug in bed gekropen.
Ik weet dat ik deze nacht de juiste beslissing heb genomen, alhoewel het een zéér moeilijke was, maar ben opgelucht.
Ik sta versteld van mezelf dat ik die wilskracht in me had, en heb het idee dat het nu alleen maar beter kan worden.