Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Haatactie van Fanatici tegen levensvreugde

Deel

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

kijk hier Haatactie van Fanatici tegen levensvreugde

Bericht van lotje op ma jun 30, 2008 9:33 pm

Rookverbod:
    Anarchistisch ingestelde Theo Hiddema zoekt sluipwegen om toch te roken in horecagelegenheden.

Haatactie van Fanatici tegen levensvreugde
    Nog even en dan mag in de horeca niet meer worden gerookt. Bekende Limburgers over dat moment.
    Vandaag: de Maastrichtse strafpleiter Theo Hiddema.

Als verstokt roker zult u vast wel een mening hebben over het rookverbod in de horeca.
    “Hier zijn mensen aan het werk die het liefst het roken helemaal willen verbieden. Het betreft hier een totaalverbod, ik kan het echt niet anders zien. Een verbod van totalitaire geestdrijvers en politieke dwergen, die manhaftig over willen komen. Om het genot van enkelen te vergallen, moet worden ingegrepen in het levensritme van allen.”

Pardon?
    “Ze willen mensen het genot afnemen. Drank en tabak schenken momenten van oneindig genot. En genieten mag niet meer in Nederland. Het is eenvoudigweg een haatactie van fanatici tegen de levensvreugde. Ze zien slierten rook als monsters op zich afstevenen.”

Als verklaard tegenstander van het rookverbod lijkt u te vergeten dat zich ook niet-rokers onder het horecapersoneel en de cafébezoekers bevinden, voor wie het inademen van tabaksrook geen genot is?
    “Het rookverbod heeft niets te maken met de bescherming van mensen die niet willen roken. Als je niet-rokers wil beschermen zijn er tal van andere mogelijkheden en hoef je niet naar het middel van een totaalverbod te grijpen. Een kastelein kan toch alleen mensen in dienst nemen, die zelf roken. En wat belet iemand om een rookvrij café te beginnen? Maar nee, ze willen voor honderd procent zuiver op de graat zijn.”

U klinkt alsof uw ziel en zaligheid in het geding zijn. U rookt sinds?
    “Ik rook vanaf mijn zestiende. Ik zat op kostschool en toen mocht het. Als je zestien werd, kreeg je bovendien 2,50 in plaats van een gulden zakgeld en kon je het je dus ook permitteren om een pakje Roxy of zoiets te kopen. Voor je zestiende moest je stiekem roken op het toilet. Als je betrapt werd, mocht je drie weekeindes niet naar huis of moest je het telefoonboek overschrijven. Maar vanaf m’n zestiende mocht het en sinds die tijd rook ik. Ik heb altijd sigaretten gerookt, ben nooit overgestapt naar sigaar of pijp. Ik ben nu 64, dus je kunt inderdaad zeggen dat ik mijn ziel en zaligheid in het roken heb gestopt. Het zijn toch heel wat jaren.”

Bent u van plan om na 1 juli aan het rookverbod te houden?
    “Het zal wel loslopen. Geloof maar dat ik mijn sigaretjes blijf roken. Niet alleen kom ik niet in cafés waar het personeel staat te juichen om het rookverbod, ik ben ook nog eens anarchistisch ingesteld. Ik vind mijn sluipwegen wel.”

Bron: Dagblad De Limburger, 30 juni 2008, blz B6.

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57
    Registration date: 20-12-07

kijk hier Re: Haatactie van Fanatici tegen levensvreugde

Bericht van witje op ma jun 30, 2008 9:39 pm

Klopt,heb het net gelezen

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op ma jun 30, 2008 9:43 pm

? Krijgen jullie dan de Roermond-editie?

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57
    Registration date: 20-12-07

Bericht van witje op ma jun 30, 2008 9:48 pm

Nee,de heuvelland editie
    Maar ik denk dat dit gewoon overal er in staat

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op ma jun 30, 2008 9:51 pm

Ik dacht dat al die Regio-delen voor iedere regio verschillend was. Nou, dan vinden ze toch dat we het allemáál moeten lezen wink_small
    En terecht!

Het is nu do mei 24, 2012 1:02 am