Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

zijn de ampullen en liquids met nicotine al verboden of niet

Deel

jabo
    Groentje
    Groentje

Man
    Aantal berichten: 3
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Sigaar
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 10-01-08

zijn de ampullen en liquids met nicotine al verboden of niet

Bericht van jabo op do jan 10, 2008 5:01 pm

ik wil graag electrisch roken maar ben mij aan het orienteren
    van de sigaret hoor ik in de buurt niet veel goeds (stuk/te weinig rook /en er aan zuigen als een beer)
    nu denk ik zelf aan de sigaar of pijp maar het moet de smaak hebben van een sigaret
    ik rook gemideld 1 pakje zwaare shag per dag
    maar nu hoor ik dat ze de nicotine willen verbieden
    wie o wie weet hier iets meer van
    groetjes jabo

Edit, verplaatst van preview naar vragen algemeen.

admin
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 776
    Registration date: 20-12-07

Re: zijn de ampullen en liquids met nicotine al verboden of niet

Bericht van admin op do jan 10, 2008 8:29 pm

Ik denk dat je niet mag verwachten dat de smaak van het e-roken overeenkomt met de smaak van een gewone sigaret. En dat is eigenlijk maar goed ook, want een echte sigaret is eigenlijk gewoon verschrikkelijk vies te noemen. De meeste mensen die e-roken hebben wel een smaak gevonden die bij ze past. De analoge (echte) sigaret vindt men dan inderdaad niet meer lekker smaken.

Wat ik heb vernomen is dat de pijp erg goed is en constant werkt.

Het is niet zo dat ze nicotine willen verbieden, maar dat ze het (wellicht) onder de geneesmiddelenwet willen laten vallen. Vooralsnog is er geen verbod op wat dan ook. Lees ook eens hier.

esigaret-emma
    Groentje
    Groentje

Vrouw
    Aantal berichten: 4
    Registration date: 22-11-11

Bericht van esigaret-emma op di maa 27, 2012 10:48 am

hoi, dus als ik hed goed begrijp mogen liquids met nicotine niet maar zonder nicotine wel ingevoerd worden? vraagteken

Want ik ben nog steeds op zoek naar refils zonder nicotine. Weet iemand of deze hier legaal zijn in NL? http://www.360shopping.de/elektronische-zigaretten/flussigkeit-e-liquid.html

Want ik heb geen zin in gezeur met douane of overheid. scratch

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op di maa 27, 2012 1:20 pm

Zo, dat is een oude post die je hebt opgegraven Emma! Very Happy
    Om jezelf op de hoogte te houden van hoe het momenteel zit qua ontwikkelingen - en óók meteen, als je je even registreert daar, om zelf al is het maar door je registratie méé te helpen de zaken helemaal in orde te (proberen te) krijgen qua e-dampen, kun je het beste regelmatig kijken bij Stelda.nl (belangenvertegenwoordiger consumenten) - waar je óók allerlei links vind naar andere organisaties, forums enz. op e-damp gebied.

Maar om het in één zin samen te vatten: we zitten nog midden in de strijd om alles legaal te hebben en te houden, we hebben net wel één slag van die strijd gewonnen (al is er hoger beroep tegen aangegaan) die tot gevolg heeft dat momenteel alles, met of zonder nicotine, nog gewoon legaal in nederland verhandeld mag worden.

En zie verder Stelda (en alle links daarvandaan voorzover interessant voor je - vergeet bijv. ook niet om bij KCER te kijken) om op de hoogte te blijven van hoe het verder gaat, zou ik je willen aanraden. glimlach

Het is nu do mei 24, 2012 1:02 am