Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

ampullen welke mogen waarin

Deel

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 409
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Penmodel sigaret
    Registration date: 20-06-08

Re: ampullen welke mogen waarin

Bericht van hanneke op za jul 12, 2008 11:22 am

silly schreef:Ik zelf vind de party puff veel op de turkisch blend van sedansa lijken. De power puff vind ik ernstig lekker. Mega veel gier en zeker het gevoel dat ik rook. Het gekke is dat ik die maggie smaak soms herken, maar het veel meer op gebrande suiker vind lijken. Een beetje fris zoet eigenlijk. Ik heb al veel verschillende smaakjes geprobeerd, maar ik houd het nu alleen nog maar op power puff en ruyan no 4. Deze 2 smaakjes geven mij de voldoening die ik zoek en de dampen perfect! En wat ik ook erg belangrijk vind, is dat deze smaakjes mij nooit die verbrande panty smaak geven als hij even te droog is.

Dank je wel voor je reactie hier kan ik iets mee wink_small al weet ik dat smaken heel erg verschillen.
    Maar volgens mij mogen deze ampullens ( Party Puff )niet in de Sedansa Diva en de Janty Classic?? of zit ik er nu helemaal naast scratch

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw
    Aantal berichten: 113
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 25-06-08

Bericht van silly op za jul 12, 2008 12:37 pm

Hanneke, wat ik heb begrepen mogen de PS ampullen inderdaad niet in de sedansa. Dan ben je inderdaad je garantie kwijt.
    Ik heb wel eens ergens gelezen dat de janty ampullen wel mogen, maar dat zou ik voor de zekerheid even aan Jany vragen.
    Nee heb je, ja kun je krijgen toch?

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op za jul 12, 2008 1:25 pm

silly schreef:Ik zelf vind de party puff veel op de turkisch blend van sedansa lijken. De power puff vind ik ernstig lekker. Mega veel gier en zeker het gevoel dat ik rook. Het gekke is dat ik die maggie smaak soms herken, maar het veel meer op gebrande suiker vind lijken. Een beetje fris zoet eigenlijk. Ik heb al veel verschillende smaakjes geprobeerd, maar ik houd het nu alleen nog maar op power puff en ruyan no 4. Deze 2 smaakjes geven mij de voldoening die ik zoek en de dampen perfect! En wat ik ook erg belangrijk vind, is dat deze smaakjes mij nooit die verbrande panty smaak geven als hij even te droog is.

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.Ik vind de partypuff totaal niet op de turkisch blend lijken,ik vind hem heel dicht in de buurt van de flue cured(heerlijke zoete smaak, maar niet te) komen.Alleen heeft de partypuff veel meer gier.
    Powerpuff en ruyan4 lijken wel erg op elkaar,ik vind alleen de powerpuff sterker van smaak.

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op za jul 12, 2008 1:31 pm

silly schreef:Hanneke, wat ik heb begrepen mogen de PS ampullen inderdaad niet in de sedansa. Dan ben je inderdaad je garantie kwijt.
    Ik heb wel eens ergens gelezen dat de janty ampullen wel mogen, maar dat zou ik voor de zekerheid even aan Jany vragen.

Ik heb in mijn Sedansa alleen Sedansa ampullens maar inderdaad de Janty mogen er ook in, maar mogen er in de Janty ook PS ampullen in scratch

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op za jul 12, 2008 1:34 pm

Jacqueline V schreef:

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.Ik vind de partypuff totaal niet op de turkisch blend lijken,ik vind hem heel dicht in de buurt van de flue cured(heerlijke zoete smaak, maar niet te) komen.Alleen heeft de partypuff veel meer gier.
    Powerpuff en ruyan4 lijken wel erg op elkaar,ik vind alleen de powerpuff sterker van smaak.

Hoi Jacqueline,

Zoals jij het omschrijft zou de Party Puff wel in mijn straatje passen wink_small maar mag deze in mijn Janty

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Jacqueline V op za jul 12, 2008 1:41 pm

hanneke schreef:
    silly schreef:Hanneke, wat ik heb begrepen mogen de PS ampullen inderdaad niet in de sedansa. Dan ben je inderdaad je garantie kwijt.

Ik heb in mijn Sedansa alleen Sedansa ampullens maar inderdaad de Janty mogen er ook in, maar mogen er in de Janty ook PS ampullen in scratch

Ben bang dat voor de Janty hetzelfde geld als voor de sedansa.
    Ik heb dit eens ergens gelezen(weet alleen niet meer waar precies)dat Ludo dit als antwoord op dezelfde vraag gaf.
    Dat komt omdat de samenstelling van de liquid anders is.

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op za jul 12, 2008 1:46 pm

Jacqueline V schreef:
    hanneke schreef:

Ben bang dat voor de Janty hetzelfde geld als voor de sedansa.
    Ik heb dit eens ergens gelezen(weet alleen niet meer waar precies)dat Ludo dit als antwoord op dezelfde vraag gaf.
    Dat komt omdat de samenstelling van de liquid anders is.

Oke dan weet ik genoeg wink_small blijf ik gewoon bij mijn Ruyan 4 High :;22: ben hier helemaal happy mee maar ook met de mint van Janty :;9:

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw

Bericht van silly op za jul 12, 2008 1:49 pm

hanneke schreef:

Volgens mij is Ludo daar best streng in 8) dus mogen ze niet in de janty No
    Jan van party smoker is daar een stuk soepeler in. Meen me te herinneren dat hij zei, dat het niet tegen is te gaan als mensen andere smaakjes willen proberen en gebruiken.

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op za jul 12, 2008 1:54 pm

silly schreef:
    hanneke schreef:

Volgens mij is Ludo daar best streng in 8) dus mogen ze niet in de janty No
    Jan van party smoker is daar een stuk soepeler in. Meen me te herinneren dat hij zei, dat het niet tegen is te gaan als mensen andere smaakjes willen proberen en gebruiken.

Dit kan ik alleen maar respecteren en ik ben zuinig op mijn e-peukjes dus hou ik mijn netjes aan de regels :;9:

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Jacqueline V op za jul 12, 2008 1:54 pm

Hanneke
    Je zou eventueel een losse atomizer kunnen bestellen en dat je daarin partypuff gaat dampen.
    Als je wilt mag je bij mij gerust komen proberen of je de partypuff lekker vindt, voordat je eventueel een nieuwe atomizer besteld wink_small

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op za jul 12, 2008 1:59 pm

Jacqueline V schreef:Hanneke
    Je zou eventueel een losse atomizer kunnen bestellen en dat je daarin partypuff gaat dampen.
    Als je wilt mag je bij mij gerust komen proberen of je de partypuff lekker vindt, voordat je eventueel een nieuwe atomizer besteld wink_small

Nu ben ik weer even " blond " Embarassed jij bedoeld een atomizer bestellen van de Janty of PS ikke even niet snap, zal wel weer aan mij liggen lol!
    Mijn dochter was woensdag nog bij jou in het dorp had even de neiging om jou te bellen maar het ging niet zo met mij, dus een andere keer, is wel leuk en makkelijk dat wij zo dicht bij elkaar wonen :;9:

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Jacqueline V op za jul 12, 2008 2:06 pm

[quote="hanneke"[/quote]

Nu ben ik weer even " blond " Embarassed jij bedoeld een atomizer bestellen van de Janty of PS ikke even niet snap, zal wel weer aan mij liggen lol!
    Mijn dochter was woensdag nog bij jou in het dorp had even de neiging om jou te bellen maar het ging niet zo met mij, dus een andere keer, is wel leuk en makkelijk dat wij zo dicht bij elkaar wonen :;9:[/quote]

Yep dat bedoel ik.
    Volgens mij is de PS het goedkoopste van deze twee en zeker als je een membercard hebt.
    Met card kost hij nu 9,95.Anders heb ik er wel 1 voor je.
    Je bent altijd van harte welkom hoor,ook als je niet in de buurt hoeft te zijn.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op za jul 12, 2008 2:10 pm

De PartySmoker heeft dan weer moeite met de ampullen van Sedansa, die roken er gewoon minder goed in. Met de eigen ampullen heb ik geen enkel probleem en rookt de PS als een tierelier. De vloeistof van PS is trouwens niet slecht, bij een verdampingstest (op een van de fora, weet even niet welk) liet die het minste residu achter, nog minder dan de liquid van Sedansa, dus het lijkt me dan dat de vloeistof van PS niet slecht is voor je atomizer. Dus ik vraag me eigenlijk af waarom deze vloeistof schadelijk zou zijn voor de Sedansa of de Janty. 'Omdat de vloeistof anders is van samenstelling' vind ik niet zo'n goed onderbouwd argument.

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op za jul 12, 2008 2:14 pm

Jacqueline V schreef:[quote="hanneke"

Mijn dochter was woensdag nog bij jou in het dorp had even de neiging om jou te bellen maar het ging niet zo met mij, dus een andere keer, is wel leuk en makkelijk dat wij zo dicht bij elkaar wonen :;9:[/quote]

Yep dat bedoel ik.
    Volgens mij is de PS het goedkoopste van deze twee en zeker als je een membercard hebt.
    Met card kost hij nu 9,95.Anders heb ik er wel 1 voor je.
    Je bent altijd van harte welkom hoor,ook als je niet in de buurt hoeft te zijn.[/quote]

Ik ben weer blond maar past de atomizer van de PS op de Janty affraid ik heb wel een membercard wink_small
    Enne zodra als ik kan kom ik bij jou " mijn buurvrouw" om lekker even samen te "dampen"

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw

Bericht van silly op za jul 12, 2008 3:30 pm

De janty classic en de ps zijn compatibel, dus die kun je beide gebruiken op dezelfde batterijen.
    Ik denk dat het ook een zakelijke gedachte heeft dat de merken willen dat je hun eigen ampullen gebruikt. Als je vaste klant bent voor de ampullen, verdienen ze meer dan dat ze alleen een sigaret verkopen. Is niet onaardig bedoeld hoor, dames en heren verkopers flower

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Jacqueline V op za jul 12, 2008 3:34 pm

Kitty schreef:De PartySmoker heeft dan weer moeite met de ampullen van Sedansa, die roken er gewoon minder goed in. Met de eigen ampullen heb ik geen enkel probleem en rookt de PS als een tierelier. De vloeistof van PS is trouwens niet slecht, bij een verdampingstest (op een van de fora, weet even niet welk) liet die het minste residu achter, nog minder dan de liquid van Sedansa, dus het lijkt me dan dat de vloeistof van PS niet slecht is voor je atomizer. Dus ik vraag me eigenlijk af waarom deze vloeistof schadelijk zou zijn voor de Sedansa of de Janty. 'Omdat de vloeistof anders is van samenstelling' vind ik niet zo'n goed onderbouwd argument.

Ik heb alleen Ludo's woorden gebruikt.
    Maar als ik het goed heb is de liquid van de PS dikker.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op za jul 12, 2008 4:04 pm

Liquid van PS is heel dun juist...
    Heeft iemand misschien links, waar verkopers zeggen wat wel en niet toegestaan is?

Het zit namelijk in mijn gedachten (maar misschien wel foutief hoor!) dat ik Ludo ergens heb zien zeggen dat PS, Sedansa en Janty toegestaan zijn in Janty's; maar andere merken niet... (of: dat de nederlandse, gekeurde waren toegestaan; en daar valt PS ook onder).

Maar nogmaals: kan het mis hebben, en kan zelf geen links vinden... dus als iemand die wel weet: lijkt me wel goede zaak dan.

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op za jul 12, 2008 4:55 pm

Veri schreef:Liquid van PS is heel dun juist...
    Heeft iemand misschien links, waar verkopers zeggen wat wel en niet toegestaan is?

Het zit namelijk in mijn gedachten (maar misschien wel foutief hoor!) dat ik Ludo ergens heb zien zeggen dat PS, Sedansa en Janty toegestaan zijn in Janty's; maar andere merken niet... (of: dat de nederlandse, gekeurde waren toegestaan; en daar valt PS ook onder).

Maar nogmaals: kan het mis hebben, en kan zelf geen links vinden... dus als iemand die wel weet: lijkt me wel goede zaak dan.

Nou wie weet ik wacht het af wink_small

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op za jul 12, 2008 6:32 pm

PS liquid is zeker niet dikker dan van Sedansa, mijn ervaring is dat dit juist andersom is. Vandaar dat een PartySmoker niet veel kan met de ampullen van Sedansa omdat de liquid te dik is om die eruit te kunnen trekken. Tenminste bij mij lukt dat van geen kant. Of het ligt aan de PartySmoker, dat zou ook nog kunnen, maar dat kan ik pas bepalen als ik ampullen van PS heb, en die heb ik op het moment dus niet. Met de Powerpuff leek hij het goed te doen, maar die heb ik dus niet meer.

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Jacqueline V op za jul 12, 2008 9:10 pm

Veri schreef:Liquid van PS is heel dun juist...

Veri ik weet niet goed hoe ik een link kan plaatsen,maar wat hier onder staat heeft Ludo geschreven op het e-sigaret forum.

Voor mij mag je Janty of Sedansa(edit:Ruyan)ampullen in de Janty gebruiken.
    Andere merken doe je op eigen risico omdat die een dik kleverig residu achterlaten op de atomizer en dat krijg je er niet meer vanaf.

Ik heb dit terug gevonden in het Janty topic
    Postervaringen m.b.t levering en gebruik pagina 3.

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op za jul 12, 2008 9:20 pm

Mooi Jaqueline, da's dan alvast één plek teruggevonden. Wel verwarrend trouwens, dat Sedansa (edit Ruyan).. welke bedoelt 'ie nou... edit óók ruyan of edit ruyan in plaats van...

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Jacqueline V op za jul 12, 2008 9:56 pm

Veri schreef:Mooi Jaqueline, da's dan alvast één plek teruggevonden. Wel verwarrend trouwens, dat Sedansa (edit Ruyan).. welke bedoelt 'ie nou... edit óók ruyan of edit ruyan in plaats van...

Hij bedoelt hiermee ook Ruyan.
    Omdat ik dit ook verwarrend vond heb ik een mail gestuurd en kreeg dit al antwoord Very Happy

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op za jul 12, 2008 11:33 pm

ah ok; dus alvast sedansa, ruyan en janty is in ieder geval goed wat janty betreft... nu nog terugvinden wat ik dacht gezien te hebben, een hele tijd geleden. Zal er morgen wat tijd voor proberen te vinden om even op jacht te gaan.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op zo jul 13, 2008 1:34 pm

Toch klopt dat advies van Ludo niet, als je op het andere forum de bevindingen met de testen van de liquids leest. Zie de testen van, ik dacht Knutselpeter, die ze dus allemaal verdampt heeft om het residu te bepalen wat overbleef, dan blijkt dus de liquid van PartySmoker het minste residu achter te laten en dat was ook nog gewoon met een vinger weg te vegen. Janty en Sedansa lieten iets meer residu achter. Is er misschien een andere reden dat Ludo PartySmoker liquid niet noemt als prima? Rolling Eyes

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op zo jul 13, 2008 1:42 pm

Jacqueline V schreef:
    Ik heb alleen Ludo's woorden gebruikt.
    Maar als ik het goed heb is de liquid van de PS dikker.

Lees hier de test en oordeel zelf. En nee, mijn bevinding is absoluut dat de PS liquid dunner is.

http://www.e-cigaret.com/forum/showthread.php?t=163

Het is nu do mei 24, 2012 1:28 am