Dat zou fijn zijn, wacht mijn email maar af. Ik heb nog een vraagje over het druppelen (vaak over gelezen) in de cigarillo zit toch een nicotineampul, is dat druppelen dan nodig of is het iets extra's??? bestellen veel van jullie die flesjes?
keuze maken

wilma05- Aanhoudend

Aantal berichten: 244
Leeftijd: 47
Registration date: 13-01-08
- Bericht nummer 26
Re: keuze maken

admin- Doorgewinterd

Aantal berichten: 776
Registration date: 20-12-07
- Bericht nummer 27
@Wilma: kijk eens hier.

wilma05- Aanhoudend

- Bericht nummer 28
dank je katrien, ik heb er wel over gelezen, ook dat het veel gebruikt wordt, maar ik hou het wel bij de starterkid.

admin- Doorgewinterd

- Bericht nummer 29
In dit topic schrijft Jan onderstaande, houdt daar ook rekening mee:
Eigenlijk heb ik er nog geen bewijs voor maar, in de smaakjes ampullen zitten natuurlijk extra stoffen toegevoegt. Waaronder waarschijnlijk ook zoetstoffen. (suikers?).
Deze stoffen zullen niet helemaal kunnen verdampen. Daar is domweg de temperatuur te laag voor!
Gevolg zal zijn dat er op lange termijn een dikke laag aanslag op de gloeispiraal zal komen.
Dit zal allemaal nog wel meevallen zolang er met ampullen wordt gerookt. De ampullen geven altijd een beetje liquid af waardoor het gloeispiraaltje niet droog wordt. het aankoeken zal hierdoor minder zijn. Wat er aankoekt zal zacht blijven waardoor het makkelijk is te reinigen.
Je ziet tegenwoordig steeds meer de trent dat de mensen rechtstreeks in de atomizer druppelen, en dan zonder ampul roken. Ik zal dit altijd blijven afraden, niet alleen omdat dit slecht is voor de atomizer op de lange duur, (je bent eigenlijk constant aan het droogroken en iedereen zal je kunnen vertellen dat je dat niet te vaak/veel moet doen) maar ook omdat je veel meer liquid verbruikt dan met een ampul. Dus ook voor je gezondheid lijkt het mij niet bevordelijk.
Waarom rookt mijn sigaret dan zo slecht als ik alleen ampullen gebruik?
Het transport van de liquid naar de verdamper gebeurt door middel van de capilere (zuigvermogen) werking van het gaasje dat over de gloeispiraal zit.
Slecht contact tussen de watten en het gaasje kan een ookzaak zijn. Pulk de watten eens iets naar buiten.
De na mijn mening en onderschatte/niet onderzochte hoofdoorzaak is dat de capilere werking van de watten hoger is dan die van het gaasje.
Gevolg is dat de watten de liquid vasthoud, ook tegen de zwaartekracht in.
De fabrikanten zouden eens een ander middel moeten zoeken inplaats van de huidige watten. Een die wel liquid vasthoud maar die niet of nauwelijks capilere werking heeft. Veel problemen omtrend de e-artikelen zullen hierdoor opgelost worden.
Hoe doe ik het dan?
Ik rook altijd met ampul. Ik druppel de ampul bij, hou deze gewoon verzadigt. Nog geen problemen gehad moet ik eerlijk zeggen.
Hoevaak kun je een ampul bijdruppelen dan?
Zelf druppel ik in de ampul bij tot de watten zwart zien. Dit zwart is losgeweekte aanslag die door de capilere werking door de watten worden opgenomen. Je houd je e-artikel dus langer schoon.
Eigenlijk heb ik er nog geen bewijs voor maar, in de smaakjes ampullen zitten natuurlijk extra stoffen toegevoegt. Waaronder waarschijnlijk ook zoetstoffen. (suikers?).
Deze stoffen zullen niet helemaal kunnen verdampen. Daar is domweg de temperatuur te laag voor!
Gevolg zal zijn dat er op lange termijn een dikke laag aanslag op de gloeispiraal zal komen.
Dit zal allemaal nog wel meevallen zolang er met ampullen wordt gerookt. De ampullen geven altijd een beetje liquid af waardoor het gloeispiraaltje niet droog wordt. het aankoeken zal hierdoor minder zijn. Wat er aankoekt zal zacht blijven waardoor het makkelijk is te reinigen.
Je ziet tegenwoordig steeds meer de trent dat de mensen rechtstreeks in de atomizer druppelen, en dan zonder ampul roken. Ik zal dit altijd blijven afraden, niet alleen omdat dit slecht is voor de atomizer op de lange duur, (je bent eigenlijk constant aan het droogroken en iedereen zal je kunnen vertellen dat je dat niet te vaak/veel moet doen) maar ook omdat je veel meer liquid verbruikt dan met een ampul. Dus ook voor je gezondheid lijkt het mij niet bevordelijk.
Waarom rookt mijn sigaret dan zo slecht als ik alleen ampullen gebruik?
Het transport van de liquid naar de verdamper gebeurt door middel van de capilere (zuigvermogen) werking van het gaasje dat over de gloeispiraal zit.
Slecht contact tussen de watten en het gaasje kan een ookzaak zijn. Pulk de watten eens iets naar buiten.
De na mijn mening en onderschatte/niet onderzochte hoofdoorzaak is dat de capilere werking van de watten hoger is dan die van het gaasje.
Gevolg is dat de watten de liquid vasthoud, ook tegen de zwaartekracht in.
De fabrikanten zouden eens een ander middel moeten zoeken inplaats van de huidige watten. Een die wel liquid vasthoud maar die niet of nauwelijks capilere werking heeft. Veel problemen omtrend de e-artikelen zullen hierdoor opgelost worden.
Hoe doe ik het dan?
Ik rook altijd met ampul. Ik druppel de ampul bij, hou deze gewoon verzadigt. Nog geen problemen gehad moet ik eerlijk zeggen.
Hoevaak kun je een ampul bijdruppelen dan?
Zelf druppel ik in de ampul bij tot de watten zwart zien. Dit zwart is losgeweekte aanslag die door de capilere werking door de watten worden opgenomen. Je houd je e-artikel dus langer schoon.

wilma05- Aanhoudend

- Bericht nummer 30
Ik heb nog een vraag: was op de site van speelslim en e-cig.com. Ik wil dus de sigarillo bestellen (speelslim) maar was de ass. aan het bekijken. hebben ze het over de zelfde sigarillo. En is de kap bij e-sig.com hetzelfde als de tube bij speelslim? En de ampullen op beide site's zit lijkt mij geen verschil tussen. is dit wel hetzelfde?
Is er alleen prijsverschil of verkijk ik mij daarop? Kan er veel verschil zitten in de verzendkosten/tijd tussen de 2 bedrijven. iemand ervaring mee?
Is er alleen prijsverschil of verkijk ik mij daarop? Kan er veel verschil zitten in de verzendkosten/tijd tussen de 2 bedrijven. iemand ervaring mee?

jan- Niet te stoppen

Aantal berichten: 3715
e-rookt: Eigenbouw damper
- Bericht nummer 31
Hallo wilma,
Da tube bij speelslim is het zelfde al de Carrying Tube bij e-cig dus niet gelijk aan de cap.
De ampullen voor de sigarillo zijn gelijk aan die van het penmodel sigaret, het maakt dus eigenlijk niet uit waar je die koopt.
Let wel op dat e-sig in China zit en dat je daar eigenlijk met een creditcard moet betalen ook de verzendkosten en levertijd zijn aanzienlijk meer.
Beide sigarillo`s zijn gelijk.
Da tube bij speelslim is het zelfde al de Carrying Tube bij e-cig dus niet gelijk aan de cap.
De ampullen voor de sigarillo zijn gelijk aan die van het penmodel sigaret, het maakt dus eigenlijk niet uit waar je die koopt.
Let wel op dat e-sig in China zit en dat je daar eigenlijk met een creditcard moet betalen ook de verzendkosten en levertijd zijn aanzienlijk meer.
Beide sigarillo`s zijn gelijk.

wilma05- Aanhoudend

- Bericht nummer 32
Hoi Jan, ik wacht tot ik hem bij speelslim kan bestellen, maar was ook jullie lijst met merken aan het lezen, en zag dat er niet bij iedereen een sigarillo tussenstaat.

luci- erelid

Aantal berichten: 1272
Leeftijd: 51
e-rookt: Penmodel sigaret
e-rookt: Penmodel sigaret
e-rookt: Sigaar
Registration date: 15-01-08
- Bericht nummer 33
Als je echt in een winkel wil kopen zo ik voor de ismoke gaan.Ik ben er erg tevreden over nadat ze hiet op het forum mij de fijne kneepjes van e-roken hebben bijgebracht.Ismoke kan je bij sommige drogisten kopen kijk bij ismoke.nl voer je postcode in en zie waar te koop.Momenteel is geloof ik ook de mini (ismoke-compact)er maar die heb ik niet.De mini heb ik bij speelslim gekocht voor een zeer leuke prijs en ook daar raak ik meer en meer tevreden over.
Ja nu heb je nog meer keus of je daar blij mee bent weet ik niet.
Succes.
Ja nu heb je nog meer keus of je daar blij mee bent weet ik niet.
Succes.

jan- Niet te stoppen

- Bericht nummer 34
Bij de merken staat wat ze verkopen. IDD de sigarillo is lang niet overal te koop.

wilma05- Aanhoudend

- Bericht nummer 35
ik heb nog een vraag, bij de sigarillo staat dat je er 2x medium nicotine patroon bijkrijgt. Weet iemand of dit dan 2 zakjes zijn of 2 enkele patronen? handig om te weten of ik moet bijbestellen.
Kan een dubbele bestelling plaatsen als hij weer voorradig is, mijn buurvrouw doet ook mee.
Kan een dubbele bestelling plaatsen als hij weer voorradig is, mijn buurvrouw doet ook mee.

jan- Niet te stoppen

- Bericht nummer 36
Het zijn twee ampullen.
In die bruine busjes die ik je heb laten zien.
Bijbestellen is dus wel noodzaak.
Is je buurvrouw hier ook al aangemeld?
In die bruine busjes die ik je heb laten zien.
Bijbestellen is dus wel noodzaak.
Is je buurvrouw hier ook al aangemeld?

admin- Doorgewinterd

- Bericht nummer 37
Volgens mij zijn dit 2 enkele patronen.
Edit: was Jan me te vlug af!
Edit: was Jan me te vlug af!

wilma05- Aanhoudend

- Bericht nummer 38
bedankt, goed om te weten, dan moeten we nog kijken wat we bijbestellen, vind ik wel moeilijk hoor!
Jan, die bruine busjes staan niet op de foto bij speelslim of wel? moet ik niet die zakjes met 5 witte patronen hebben? of hoort die foto bij de sigaret patronen. Jan bestel jij je patronen voor de sigarillo bij speelslim of ergens anders?
mijn buurvrouw is geen computervrouw, maar ik zal haar ervaringen met de mijne vermelden.
Jan, die bruine busjes staan niet op de foto bij speelslim of wel? moet ik niet die zakjes met 5 witte patronen hebben? of hoort die foto bij de sigaret patronen. Jan bestel jij je patronen voor de sigarillo bij speelslim of ergens anders?
mijn buurvrouw is geen computervrouw, maar ik zal haar ervaringen met de mijne vermelden.

jan- Niet te stoppen

- Bericht nummer 39
Klopt je moet de zakjes met die 5 witte patronen hebben.
Ik bestel ze eigenlijk overal en nergens. Net zoals het uitkomt.
Ik bestel ze eigenlijk overal en nergens. Net zoals het uitkomt.

wilma05- Aanhoudend

- Bericht nummer 40
wat moet je ongeveer aanhouden voor 1 patroon is daar iets over te zeggen, 1 dag of 2, voor een beginner, weet dat het voor jullie ook moeilijk gokken is, maar om te proberen heb ik geen idee hoeveel zakjes ik zou kunnen bestellen

jan- Niet te stoppen

- Bericht nummer 41
Ga ongeveer uit van 11 tot 18 sigaretten per ampul, al naar gelang je rookgedrag.
Je kunt dan zelf wel nagaan hoeveel je er moet hebben om even voort te kunnen.
Je kunt dan zelf wel nagaan hoeveel je er moet hebben om even voort te kunnen.

wilma05- Aanhoudend

- Bericht nummer 42
IK heb net de sigarillo besteld, dus de reacties komen binnenkort.
en had aan het eind vd middag een mailtje dat hij is verzonden.
en had aan het eind vd middag een mailtje dat hij is verzonden.

wilma05- Aanhoudend

- Bericht nummer 43
Ik heb vandaag de sigarillo ontvangen, je hoort nog hoe hij bevalt.

admin- Doorgewinterd

- Bericht nummer 44
Ik ben heel erg benieuwd Wilma!