Ik heb wel eens gehoord dat smaakjes druppelen niet goed zou zijn voor de atomizer. Welke liquids kun je veilig gebruiken?
lekkere smaakjes druppelen

admin- Doorgewinterd

Aantal berichten: 776
Registration date: 20-12-07
- Bericht nummer 1
lekkere smaakjes druppelen

jan- Niet te stoppen

Aantal berichten: 3715
e-rookt: Eigenbouw damper
- Bericht nummer 2
Re: lekkere smaakjes druppelen
Eigenlijk heb ik er nog geen bewijs voor maar, in de smaakjes ampullen zitten natuurlijk extra stoffen toegevoegt. Waaronder waarschijnlijk ook zoetstoffen. (suikers?).
Deze stoffen zullen niet helemaal kunnen verdampen. Daar is domweg de temperatuur te laag voor!
Gevolg zal zijn dat er op lange termijn een dikke laag aanslag op de gloeispiraal zal komen.
Dit zal allemaal nog wel meevallen zolang er met ampullen wordt gerookt. De ampullen geven altijd een beetje liquid af waardoor het gloeispiraaltje niet droog wordt. het aankoeken zal hierdoor minder zijn. Wat er aankoekt zal zacht blijven waardoor het makkelijk is te reinigen.
Je ziet tegenwoordig steeds meer de trent dat de mensen rechtstreeks in de atomizer druppelen, en dan zonder ampul roken. Ik zal dit altijd blijven afraden, niet alleen omdat dit slecht is voor de atomizer op de lange duur, (je bent eigenlijk constant aan het droogroken en iedereen zal je kunnen vertellen dat je dat niet te vaak/veel moet doen) maar ook omdat je veel meer liquid verbruikt dan met een ampul. Dus ook voor je gezondheid lijkt het mij niet bevordelijk.
Waarom rookt mijn sigaret dan zo slecht als ik alleen ampullen gebruik?
Het transport van de liquid naar de verdamper gebeurt door middel van de capilere (zuigvermogen) werking van het gaasje dat over de gloeispiraal zit.
Slecht contact tussen de watten en het gaasje kan een ookzaak zijn. Pulk de watten eens iets naar buiten.
De na mijn mening en onderschatte/niet onderzochte hoofdoorzaak is dat de capilere werking van de watten hoger is dan die van het gaasje.
Gevolg is dat de watten de liquid vasthoud, ook tegen de zwaartekracht in.
De fabrikanten zouden eens een ander middel moeten zoeken inplaats van de huidige watten. Een die wel liquid vasthoud maar die niet of nauwelijks capilere werking heeft. Veel problemen omtrend de e-artikelen zullen hierdoor opgelost worden.
Hoe doe ik het dan?
Ik rook altijd met ampul. Ik druppel de ampul bij, hou deze gewoon verzadigt. Nog geen problemen gehad moet ik eerlijk zeggen.
Hoevaak kun je een ampul bijdruppelen dan?
Zelf druppel ik in de ampul bij tot de watten zwart zien. Dit zwart is losgeweekte aanslag die door de capilere werking door de watten worden opgenomen. Je houd je e-artikel dus langer schoon.
Ik hoop hierme je vraag te hebben beantwoord.
Deze stoffen zullen niet helemaal kunnen verdampen. Daar is domweg de temperatuur te laag voor!
Gevolg zal zijn dat er op lange termijn een dikke laag aanslag op de gloeispiraal zal komen.
Dit zal allemaal nog wel meevallen zolang er met ampullen wordt gerookt. De ampullen geven altijd een beetje liquid af waardoor het gloeispiraaltje niet droog wordt. het aankoeken zal hierdoor minder zijn. Wat er aankoekt zal zacht blijven waardoor het makkelijk is te reinigen.
Je ziet tegenwoordig steeds meer de trent dat de mensen rechtstreeks in de atomizer druppelen, en dan zonder ampul roken. Ik zal dit altijd blijven afraden, niet alleen omdat dit slecht is voor de atomizer op de lange duur, (je bent eigenlijk constant aan het droogroken en iedereen zal je kunnen vertellen dat je dat niet te vaak/veel moet doen) maar ook omdat je veel meer liquid verbruikt dan met een ampul. Dus ook voor je gezondheid lijkt het mij niet bevordelijk.
Waarom rookt mijn sigaret dan zo slecht als ik alleen ampullen gebruik?
Het transport van de liquid naar de verdamper gebeurt door middel van de capilere (zuigvermogen) werking van het gaasje dat over de gloeispiraal zit.
Slecht contact tussen de watten en het gaasje kan een ookzaak zijn. Pulk de watten eens iets naar buiten.
De na mijn mening en onderschatte/niet onderzochte hoofdoorzaak is dat de capilere werking van de watten hoger is dan die van het gaasje.
Gevolg is dat de watten de liquid vasthoud, ook tegen de zwaartekracht in.
De fabrikanten zouden eens een ander middel moeten zoeken inplaats van de huidige watten. Een die wel liquid vasthoud maar die niet of nauwelijks capilere werking heeft. Veel problemen omtrend de e-artikelen zullen hierdoor opgelost worden.
Hoe doe ik het dan?
Ik rook altijd met ampul. Ik druppel de ampul bij, hou deze gewoon verzadigt. Nog geen problemen gehad moet ik eerlijk zeggen.
Hoevaak kun je een ampul bijdruppelen dan?
Zelf druppel ik in de ampul bij tot de watten zwart zien. Dit zwart is losgeweekte aanslag die door de capilere werking door de watten worden opgenomen. Je houd je e-artikel dus langer schoon.
Ik hoop hierme je vraag te hebben beantwoord.

admin- Doorgewinterd

- Bericht nummer 3
Hele nuttige informatie!
Het komt op mij over dat je dus wel kan druppelen met smaakjes, maar dan altijd in de ampul, zodat de atomizer altijd iets nat blijft.
Het komt op mij over dat je dus wel kan druppelen met smaakjes, maar dan altijd in de ampul, zodat de atomizer altijd iets nat blijft.

jan- Niet te stoppen

- Bericht nummer 4
Gelukkig, het was dus wel duidelijk.

admin- Doorgewinterd

- Bericht nummer 5
Druppel jijzelf ook weleens met smaakjes?
Ik wil namelijk ook heel graag weten welke smaakjes je het beste kunt gebruiken.
Ik wil namelijk ook heel graag weten welke smaakjes je het beste kunt gebruiken.

jan- Niet te stoppen

- Bericht nummer 6
Nee, geen ervaring mee. Ook geen belang bij trouwens, ik hou het op regular.

mariannabel- Gedreven

- Aantal berichten: 30
Registration date: 26-01-08
- Bericht nummer 7
jan schreef: Zelf druppel ik in de ampul bij tot de watten zwart zien. Dit zwart is losgeweekte aanslag die door de capilere werking door de watten worden opgenomen. Je houd je e-artikel dus langer schoon.
En dan ga je dat vieze zwarte spul roken? Kun je dan niet beter eerst alles schoonmaken onder de hete kraan of met alcohol?
Ik moet nog beginnen met e-roken, dus ik zal wel stomme vragen stellen, sorry.

e.roker.peter- Gedreven

Aantal berichten: 80
Leeftijd: 55
e-rookt: Mini sigaret
e-rookt: Sigaar
Registration date: 19-01-08
- Bericht nummer 8
Ja wat is veilig ?
Is de ampule die wij roken veilig?
Als je nu smaakjes gebruikt die zo een beetje de gelijke samenstelling hebben kan het net zoveel kwaad als de ampule zelf.
Is de ampule die wij roken veilig?
Als je nu smaakjes gebruikt die zo een beetje de gelijke samenstelling hebben kan het net zoveel kwaad als de ampule zelf.

e.roker.peter- Gedreven

Aantal berichten: 80
Leeftijd: 55
e-rookt: Mini sigaret
e-rookt: Sigaar
Registration date: 19-01-08
- Bericht nummer 9
Katrien schreef:Druppel jijzelf ook weleens met smaakjes?
Ik kan je de amandel aanraden. Wel even opletten welke je koopt (samenstelling).