batterijen...

Sidoon- Niet te stoppen

Aantal berichten: 4038
Leeftijd: 47
e-rookt: Penmodel sigaret
e-rookt: Mini sigaret
e-rookt: Mini-pijp
Registration date: 07-06-08
- Bericht nummer 1
batterijen...
Even een vraagje. Ik heb vanochtend een batterij uit de lader gehaald. De andere was nog niet leeg, maar toen ik vanavond die zogezegd volle batterij in de lader stak gaf die weer rood licht en had toch weer ff nodig om op groen te spingen. Is dat normaal, dat een batterij die een dagje ergens ligt te liggen, dat die 's avonds dan weer bijna leeg is? Wie heeft hier ervaring mee??

lotje- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 11413
Leeftijd: 58
Registration date: 25-04-08
- Bericht nummer 2
Re: batterijen...
Geen ervaring mee, maar dat hij iéts verbruikt kan wel kloppen, maar helemaal leeg lopen is toch wel wat veel van het goede!
Hoe lang was dat "FF" ?
Hoe lang was dat "FF" ?

Veri- beheerder

Aantal berichten: 3576
Leeftijd: 60
Registration date: 22-04-08
- Bericht nummer 3
Ik heb dat net zo Sidoon. Sterker nog... probeer maar eens bij een batterij die groen geeft, de stekker er uit te trekken en er dan meteen weer in te steken. Dan zul je zien, dat batterijen die nog niet zo erg lang op groen stonden, ook dan alweer op rood springen... (volgens mij is dit dan ook een bewijs, dat batterijen nádat ze al op groen zitten nog wel degelijk via druppel-laden nog meer op kunnen nemen... pas een paar uur nadat ze op groen zijn gegaan, kun je de stekker er in en uit doen wat je wilt maar blijft zo'n batterij groen...)

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 4
OK, dus dat betekent niet per definitie dat ze slecht zijn....

- Bericht nummer 5
Ja Veri, heb ik ook ontdekt. Ook ik laat ze altijd lánger in de lader dan nodig zou zijn (als ik op het lampje afga).
Als je ze een paar dagen ongebruikt laat liggen kan het wel gebeuren dat ze al iets leger zijn.
Sidoon, hangt er dus vanaf hoe lang dat effe is dat jij bedoelt.
Als je ze een paar dagen ongebruikt laat liggen kan het wel gebeuren dat ze al iets leger zijn.
Sidoon, hangt er dus vanaf hoe lang dat effe is dat jij bedoelt.

Veri- beheerder

- Bericht nummer 6
Nee hoor; teken van slechter worden is als ze gewoon steeds minderlang meegaan voor ze weer leeg zijn...
(OF als je ze, zoals ik vanochtend, helemaal platgekauwd op de vloer vindt... van tafel gepakt door één van m'n lieverdjes...
)
(OF als je ze, zoals ik vanochtend, helemaal platgekauwd op de vloer vindt... van tafel gepakt door één van m'n lieverdjes...
)

- Bericht nummer 7
Was dat lievertje van jou dus goed geladen !

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 8
@Lotje, dat ff was van vanochtend tot vanavond een uur of zeven. Ik neem inderdaad aan dat als ze een paar dagen liggen dat ze dan ver leeg kunnen zijn.
@Veri, je moet je alligators ook naar buiten laten als je naar bed gaat, dat zijn geen huisdieren
@Veri, je moet je alligators ook naar buiten laten als je naar bed gaat, dat zijn geen huisdieren

Veri- beheerder

- Bericht nummer 9
Haha ja, je zou inderdaad aan alligators gaan denken: zijn toch verdorie stalen buisjes, ik krijg er geen deukje in als ik er met m'n hele gewicht op ga staan... maar ach, 't zijn bijzondere hondjes en dat zijn het... tot en met hun tandjes. Echte schatjes hoor 

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 10
Hondjes dus haha. Heb ook een hondje, dus ga mijn spulltjes maar goed wegleggen vanaf nu...hij heeft er nooit naar omgekeken, maar je weet het nooit....

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 11
Wat voor hondjes zijn het als ik vragen mag.....mijne is er een uit asiel, lijkt op een dandy-dinmont-terrier (had er ook nooit van gehoord) maar heeft langere pootjes, dus geen rasje. Maar wel een scheetje.....

murphy- Niet te stoppen

Aantal berichten: 2522
Registration date: 05-08-08
- Bericht nummer 12
Ik laat de batterijen meestal de hele nacht aan de lader liggen. Merk dat ze dan langer meegaan, dan wanneer ik de batterijen van de lader pak zodra ze groen zijn.

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 13
Deze had ook de hele nacht aan de lader gehangen en toen ik hem vanavond controleerde ging het lampje op rood, dus redelijk leeg weer na een dagje op tafel liggen.

murphy- Niet te stoppen

- Bericht nummer 14
De batterijen kunnen na een dag wel wat leeg lopen zonder te gebruiken, maar dat deze vervolgens weer de hele dag aan de lader hangt lijkt mij niet normaal. Sidoon, is de lader ook wel in orde?

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 15
Volgens mij wel, maar hij had bij die zogezegde controle niet heel veel oplaad/bijlaad-tijd nodig. Doe overigens bijna een dag met de pijp-batterij....

Veri- beheerder

- Bericht nummer 16
Mijn batterijen hangen gewoon permanent in de laders (zolang die plek hebben): ik haal ze er pas uit als ik ze nodig heb...
Leuk hondje Sidoon. Dandy-Dinmont... zo eentje is ooit toen ik nog een kind was achter me aan gelopen naar huis (kennelijk zwerver, nooit een baas kunnen vinden).. was heel leuk hondje... tot mijn verdriet lieten mijn ouders 'm achter toen we naar nederland verhuisden... denk er nóg vaak aan.
En mijn hondjes nu, Sidoon: Ik zal hun verhaal eens ergens hier vertellen (maar hier zou erg off-topic zijn)... maar ze zijn nu ruim 1 jaar, en de één is een kruising-Griekse Berghond (zeer zeldzame hond dus je zult er niet veel over kunnen vinden; maar wát je vind is... héél apart...) met een geheel eigen aanpak; en de andere is een, misschien kruising/misschien zuivere, Malamute... met helemaal het karakter daarvan dus een lieverd die je regelmatig schele hoofdpijn bezorgt
Leuk hondje Sidoon. Dandy-Dinmont... zo eentje is ooit toen ik nog een kind was achter me aan gelopen naar huis (kennelijk zwerver, nooit een baas kunnen vinden).. was heel leuk hondje... tot mijn verdriet lieten mijn ouders 'm achter toen we naar nederland verhuisden... denk er nóg vaak aan.
En mijn hondjes nu, Sidoon: Ik zal hun verhaal eens ergens hier vertellen (maar hier zou erg off-topic zijn)... maar ze zijn nu ruim 1 jaar, en de één is een kruising-Griekse Berghond (zeer zeldzame hond dus je zult er niet veel over kunnen vinden; maar wát je vind is... héél apart...) met een geheel eigen aanpak; en de andere is een, misschien kruising/misschien zuivere, Malamute... met helemaal het karakter daarvan dus een lieverd die je regelmatig schele hoofdpijn bezorgt

murphy- Niet te stoppen

- Bericht nummer 17
Haha ben ik nu in de war of jij
? Niet veel oplaadtijd, van vanmorgen tot vanavond een uur of zeven
?
? Niet veel oplaadtijd, van vanmorgen tot vanavond een uur of zeven 
Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 18
Veri, misschien ooit eens een draadje waar huisdiertjes in mogen??
Murphy, helaas ben jij in de war haha. Hij had de hele nacht geladen. Vandaag op tafel gelegen tot vanavond een uur of 7. Toen ik hem wilde gaan gebuiken dacht ik, ik zal voor de aardigheid eens kijken of hij nog wel vol is en toen moest hij dus ff bijladen om weer op groen lichtje te komen.
Murphy, helaas ben jij in de war haha. Hij had de hele nacht geladen. Vandaag op tafel gelegen tot vanavond een uur of 7. Toen ik hem wilde gaan gebuiken dacht ik, ik zal voor de aardigheid eens kijken of hij nog wel vol is en toen moest hij dus ff bijladen om weer op groen lichtje te komen.

murphy- Niet te stoppen

- Bericht nummer 19
dan ben ik echt in de war. Hoe lang heeft hij dan bijgeladen, toen je hem wilde gebruiken?
Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 20
Een klein uurtje....dus er loopt wel wat weg als ze niks liggen te doen haha

murphy- Niet te stoppen

- Bericht nummer 21
Sidoon schreef:Een klein uurtje....dus er loopt wel wat weg als ze niks liggen te doen haha
Proeeestt, haha ik zal mijn mond maar houden. Maar serieus, is best wel lang een uur. Misschien een zwakkere batterij. En die andere batterij heeft die hetzelfde?

- Bericht nummer 22
Misschien loopt je batterij dan toch op zijn laatste benen Sidoon.
Misschien eens aan vervanging gaan denken? En als die nog niet zo oud is moet je Jan maar eens een mailtje sturen....
Misschien eens aan vervanging gaan denken? En als die nog niet zo oud is moet je Jan maar eens een mailtje sturen....

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 23
Heb de pijp nog niet zo lang, dus dat zal het niet zijn denk ik. Als ie vol is doe ik er bijna de hele dag mee, maar ik rook ook nog pennen en a-tjes, dus hij hoeft niet de hele dag in actie haha. En een uurtje laden, is dat echt lang??? Ja die van de diva zijn snel geladen maar de meeste anderen toch niet???

murphy- Niet te stoppen

- Bericht nummer 24
Als de batterij in principe vol is en deze heeft vervolgens alleen maar gelegen (dus niet gebruikt) is een uur best wel lang om weer bij te laden.

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 25
Ik zal de batterij in de gaten houden en zo nodig ff checken bij Jan als hij terug is....