Tja Sidoon...ik had je graag kennis willen laten maken met Kruumelke..maar ja....zo gaat dat nu altijd op zaterdag! Vervelend, maar ja, deze keer was ik er tenminste wél!!! (3x was scheepsrecht)
Het grote honden/katten/kanaries/tamme ratjes enz. topic

lotje- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 11413
Leeftijd: 58
e-rookt: Mini sigaret
e-rookt: Penmodel sigaret
e-rookt: Mini-pijp
Registration date: 25-04-08
- Bericht nummer 226
Re: Het grote honden/katten/kanaries/tamme ratjes enz. topic
Goede ontwikkeling Veri!!!
Tja Sidoon...ik had je graag kennis willen laten maken met Kruumelke..maar ja....zo gaat dat nu altijd op zaterdag! Vervelend, maar ja, deze keer was ik er tenminste wél!!! (3x was scheepsrecht)

Sidoon- Niet te stoppen

Aantal berichten: 4038
Leeftijd: 47
Registration date: 07-06-08
- Bericht nummer 227
Haha, gelijk heb je, we hebben elkaar in ieder geval alvast gezien en de rest komt een andere keer.....

- Bericht nummer 228
verder in de Kroeg Sidoon ?

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 229
Heb je wijntje al klaar staan....

- Bericht nummer 230
Joepi!!!

Ariane- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 5634
Leeftijd: 62
e-rookt: -
Registration date: 20-12-07
- Bericht nummer 231
Wat lees in nu toch weer allemaal
Een krieltje voor Veri
Wat een lief diertje en ik duim heel hard dat hij/zij het haalt, maar aan jouw goede zorgen zal het niet liggen.
Welkom op het forum, Krieltje

Een krieltje voor Veri
Wat een lief diertje en ik duim heel hard dat hij/zij het haalt, maar aan jouw goede zorgen zal het niet liggen.
Welkom op het forum, Krieltje

Susanna- Niet te stoppen

Aantal berichten: 2236
Leeftijd: 57
e-rookt: Sigaar
Registration date: 19-02-08
- Bericht nummer 232
Nog even over die bestrijdingsmiddelen waaraan dat kleintje heeft blootgestaan. Wat over het algemeen gebruikt wordt om aardappelen dood te spuiten is Basta of Reglone. Van Basta is de werkzame stof diquat, van Reglone iets wat begint met fluo.. kon het niet vinden want we zijn ons kantoor aan het verhuizen. Beetje bij beetje, dus ik ben voortdurend alles kwijt voorlopig. Maar beide stoffen zijn afgebroken in twee weken, laten toelaatbare minieme residuen achter in de aardappel die vervolgens gegeten wordt en bovendien wordt het middel zeer verdund met de bedoeling dat alleen het loof van die piepers wordt aangetast. Ik heb mijn man er over uitgehoord. Die zei dat als dat katje niet van dat loof had gegeten er waarschijnlijk niet zo veel kans was dat hij er iets aan over zou houden. (Tenzij er middelen toegevoegd zijn die niet meer mogen maar vroeger wel veel gebruikt werden. Dat weet je dus nooit....) Nou, dat doen katjes niet, blaadjes eten. Echt uitsluitsel kan ik je er niet over geven maar misschien stelt dit iets gerust.

Susanna- Niet te stoppen

- Bericht nummer 233
Even terzijde. Mijn avatarkatje is mijn katje. Toen ie heel klein was pootje verschrikkelijk gebroken. Geopereerd, hersteld, maar na anderhalf jaar nog een heel zwak achterhandje. Krijgt zijn eten op het aanrecht, want anders eten de honden het op. Heb ik dr ook drie van. En daar moet ik m dan op zetten. Als ik er ben tenminste. Anders kan ie het wel zelf, want dat bakje is soms zomaar leeg terwijl niemand katje op aanrecht heeft gezet...

Veri- beheerder

Aantal berichten: 3576
Leeftijd: 60
Registration date: 22-04-08
- Bericht nummer 234
Dank je Susanna, voor het nakijken! Nou, écht geruststellen... als het zó onschuldig was, had er niet één katje dood en de ander halfdood (en vooral: binnen een aantal uren daarna uit mond, neus, darmen bloedend - anders had het misschien nog 'gewoon' uitgeput door het slechte weer kunnen zijn) in dat aardappelveld gelegen, denk ik dan... dus hetzij er hebben inderdaad 'verboden middelen' ingezeten; hetzij ze hebben een beetje vergiftigde rat/muis binnengekregen (zeker ook niet onmogelijk)... en dan weten we dus eigenlijk nog steeds niet wat wél binnen is gekomen, alleen dat 'legaal aardappelspuitmiddel' niet erg waarschijnlijk is... (hoewel... je zegt wel 'niet van blaadjes gegeten'... maar deze katjes zijn wel daadwerkelijk helemaal bespóten met dat spul, hebben er een douche van gekregen... hun vachtjes waren dus nat van dat spul, alles wat ze likten aan zichzelf kregen ze het rechtstreeks binnen... ze ademden het ook nog eens in ook, in nevelvorm, als de spuitarm over ze heen ging, neem ik aan... dus dat 'dan moeten ze van de blaadjes hebben gegeten'... dát lijkt me niet nodig geweest met een verse douche van dat spul, toch?)
Leuk verhaal van je katje en het aanrecht trouwens
Maar.. hoe groot zijn die honden? Ik heb er zelf namelijk één, niet eens zo erg groot, die ik al de nodige keren betrapt heb op het (best wel heel netjes) leeg eten van de bakjes van de katten (die bij mij ook op de keukentafel en de aanrecht staan om dezelfde reden als bij jou: dat de hondjes er dan niet bij kunnen...). Misschien is dat ook 'het geheim' bij jou? En zo niet: dan is dat een slim katje!
(Je zou eens een camera daar moeten neerzetten, en dan daarna de beelden bekijken als 't weer eens leeg gegeten is... wie weet welke moeilijke, maar niet onmogelijke, omweg om er te komen het katje heeft gevonden... of tóch een hondje, misschien met behulp van pootjes de bakjes naar zich toe halend net als de mijne doet
)
Hartelijk bedankt nogmaals voor je moeite, Susanna, heel fijn dat je dat wilde doen!
Leuk verhaal van je katje en het aanrecht trouwens
(Je zou eens een camera daar moeten neerzetten, en dan daarna de beelden bekijken als 't weer eens leeg gegeten is... wie weet welke moeilijke, maar niet onmogelijke, omweg om er te komen het katje heeft gevonden... of tóch een hondje, misschien met behulp van pootjes de bakjes naar zich toe halend net als de mijne doet
)Hartelijk bedankt nogmaals voor je moeite, Susanna, heel fijn dat je dat wilde doen!

Veri- beheerder

- Bericht nummer 235
En nog even hoe het nu gaat: het Krieltje heeft geen bloedingen meer gehad, dat lijkt echt voorbij gelukkig! Wel is hij nog hevig aan het 'doorspoelen', drinkt héél veel en dat komt er zo ongeveer in dezelfde vorm weer uit (ondanks dat het menu kip met rijst, rijstewater, en moederkattenvervangende melkpoeder opgelost in rijstwater is...)... maar voor nog eventjes vind de dierenarts dat eigenlijk ook wel goed zo (zoveel mogelijk gif wegwerken) - pas over een aantal dagen worden er andere middelen ingezet als het dan nog niet beter gaat.
Maar Krieltje is duidelijk wel al over het ergste heen: hij neemt ondanks het doorspoelen tóch dagelijks toe in gewicht; en slaapt héél veel maar speelt ook elke dag langer tussendoor als hij dan weer even wakker is (mijn handen zien er alweer helemaal 'jonge-poesjes-achtig' uit
).
Mijn andere katten hebben grotendeels al kraambezoek afgelegd (wezen kennismaken, zonder veel geblaas ed... hoewel ze verder wel afstand houden van dat enge jonge en voorlopig nog 'riekende' mormeltje).
En mijn honden zouden 'm het liefst 'opvreten'... hij wordt compleet ondersteboven gelikt door de één; en de ander weet niet wat 'ie er mee aan moet, durft niet te likken, maar wil dat wel... dat is dus een show van ernaartoe en snuffelen, haast likken - achteruit weg - er weer naartoe en met neus aanraken - tóch maar weer weg... afijn een pingpongspel... maar ook dat hondje vind 'm duidelijk wél lief. Toch is het nog niet vertrouwd hem met die hond alleen te laten, hond is zó onzeker dat er ongelukken kunnen gebeuren... dus ikke weg is wel katje in hok voorlopig. Maar gelukkig slaapt Krieltje zó veel dat 'ie dat amper merkt tot nu toe. En als hij wat groter en robuuster is, zal hij ook wel beter tegen eventuele gekkigheid van de onzekere hond kunnen, én beter weg kunnen komen als 't te dol wordt; dus dan zal hokje ook niet meer nodig zijn ter bescherming zoals nu nog wel.
Maar 't gaat dus goed met onze kriel.
Maar Krieltje is duidelijk wel al over het ergste heen: hij neemt ondanks het doorspoelen tóch dagelijks toe in gewicht; en slaapt héél veel maar speelt ook elke dag langer tussendoor als hij dan weer even wakker is (mijn handen zien er alweer helemaal 'jonge-poesjes-achtig' uit
Mijn andere katten hebben grotendeels al kraambezoek afgelegd (wezen kennismaken, zonder veel geblaas ed... hoewel ze verder wel afstand houden van dat enge jonge en voorlopig nog 'riekende' mormeltje).
En mijn honden zouden 'm het liefst 'opvreten'... hij wordt compleet ondersteboven gelikt door de één; en de ander weet niet wat 'ie er mee aan moet, durft niet te likken, maar wil dat wel... dat is dus een show van ernaartoe en snuffelen, haast likken - achteruit weg - er weer naartoe en met neus aanraken - tóch maar weer weg... afijn een pingpongspel... maar ook dat hondje vind 'm duidelijk wél lief. Toch is het nog niet vertrouwd hem met die hond alleen te laten, hond is zó onzeker dat er ongelukken kunnen gebeuren... dus ikke weg is wel katje in hok voorlopig. Maar gelukkig slaapt Krieltje zó veel dat 'ie dat amper merkt tot nu toe. En als hij wat groter en robuuster is, zal hij ook wel beter tegen eventuele gekkigheid van de onzekere hond kunnen, én beter weg kunnen komen als 't te dol wordt; dus dan zal hokje ook niet meer nodig zijn ter bescherming zoals nu nog wel.
Maar 't gaat dus goed met onze kriel.

Susanna- Niet te stoppen

- Bericht nummer 236
Veri schreef:Dank je Susanna, voor het nakijken! Nou, écht geruststellen... als het zó onschuldig was, had er niet één katje dood en de ander halfdood (en vooral: binnen een aantal uren daarna uit mond, neus, darmen bloedend - anders had het misschien nog 'gewoon' uitgeput door het slechte weer kunnen zijn) in dat aardappelveld gelegen, denk ik dan... dus hetzij er hebben inderdaad 'verboden middelen' ingezeten; hetzij ze hebben een beetje vergiftigde rat/muis binnengekregen (zeker ook niet onmogelijk)... en dan weten we dus eigenlijk nog steeds niet wat wél binnen is gekomen, alleen dat 'legaal aardappelspuitmiddel' niet erg waarschijnlijk is... (hoewel... je zegt wel 'niet van blaadjes gegeten'... maar deze katjes zijn wel daadwerkelijk helemaal bespóten met dat spul, hebben er een douche van gekregen... hun vachtjes waren dus nat van dat spul, alles wat ze likten aan zichzelf kregen ze het rechtstreeks binnen... ze ademden het ook nog eens in ook, in nevelvorm, als de spuitarm over ze heen ging, neem ik aan... dus dat 'dan moeten ze van de blaadjes hebben gegeten'... dát lijkt me niet nodig geweest met een verse douche van dat spul, toch?)
Dat wist ik niet, dat ze bespoten waren. Maakt wel verschil natuurlijk.
Bedoelde ook niet dat het goed is. Deze middelen vallen onder gevaarlijke stoffen waar je uiteraard zeer voorzichtig mee moet zijn. Wat ik wel bedoelde is dat als het katje eenmaal zo hersteld is dat er dan misschien niet zo veel ergs meer gebeurt. Weet de dierenarts zoiets niet?

Ariane- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 5634
Leeftijd: 62
- Bericht nummer 237
Wat fijn om te lezen, Veri!
Geef het Krieltje maar een kroeltje van me
Geef het Krieltje maar een kroeltje van me

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 238
Vanuit Limburg, een knuffeltje voor Krieltje en Veri......

Agnes- Ervaren

Aantal berichten: 716
Leeftijd: 65
Registration date: 20-01-08
- Bericht nummer 239
Ik denk dat die kleine er wel komt met zoveel zorg en liefde.
En dat wassen van die honden....
Toen die 3 van ons nog bij Katrien waren en we gingen kijken, zagen ze er ook verfomfaaid uit....de honden hadden die kittens even gewassen.
Zo lief.
Ik volg Krieltje op de voet en verwacht meer foto's.
Ik EIS meer foto's.
En dat wassen van die honden....
Toen die 3 van ons nog bij Katrien waren en we gingen kijken, zagen ze er ook verfomfaaid uit....de honden hadden die kittens even gewassen.
Zo lief.
Ik volg Krieltje op de voet en verwacht meer foto's.
Ik EIS meer foto's.

- Bericht nummer 240
Veri,
Agnes neemt me de woorden uit de mond:
foto's aub!!!
Agnes neemt me de woorden uit de mond:
foto's aub!!!

Veri- beheerder

- Bericht nummer 241
Zal 'm die kroeltjes knuffels en beste wensen doorgeven 
Foto's... jullie weten niet wat die éne al een problemen opleverde, zonder goed werkende flits... maar ik zal 't proberen
Foto's... jullie weten niet wat die éne al een problemen opleverde, zonder goed werkende flits... maar ik zal 't proberen

witje- Niet te stoppen

- Aantal berichten: 4740
- Bericht nummer 242
Prachtige verhalen allemaal,ik geniet mee

- Bericht nummer 243
Oeps,
vanavond had ik ruzie met Kruumelke....
hij is jalours!!!
Kijk maar waarop:
http://www.familytiez.com/video/gin.htm
vanavond had ik ruzie met Kruumelke....
hij is jalours!!!
Kijk maar waarop:
http://www.familytiez.com/video/gin.htm

Agnes- Ervaren

- Bericht nummer 244
Hier wordt ik helemaal vrolijk van.
Ga ik mijn katten ook leren.
Ga ik mijn katten ook leren.

- Bericht nummer 245
Wat een leuk komisch stekkertje!!
Bedankt Agnes!!
Bedankt Agnes!!

Agnes- Ervaren

- Bericht nummer 246
Hij is leuk he Lotje.
Die is 722245 maal bekeken.Leuke hond, leuke meid en lekkere muziek.
Moet ik nog een tijdje wachten met die katten van mij en die ekster,165790 maal bekeken.
Die is 722245 maal bekeken.Leuke hond, leuke meid en lekkere muziek.
Moet ik nog een tijdje wachten met die katten van mij en die ekster,165790 maal bekeken.

- Bericht nummer 247
Nu iets hééél anders!
http://www.electricoyster.com/electric3d/index.html
Wanneer je de cursor over het beeld beweegt, krijg je de indruk over de besneeuwde bergtoppen te vliegen met muziek van J.M.Jarre, in 3D!
Het is verbazingwekkend!
http://www.electricoyster.com/electric3d/index.html
Wanneer je de cursor over het beeld beweegt, krijg je de indruk over de besneeuwde bergtoppen te vliegen met muziek van J.M.Jarre, in 3D!
Het is verbazingwekkend!

Kitty- Niet te stoppen

Aantal berichten: 1942
Registration date: 14-06-08
- Bericht nummer 248
Gaaf Lotje.

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 249
Leuk he, en die filmpjes met die hondjes, schattig zeg. Wat kun je soms op een leuke manier met je huisdier bezig zijn.

Agnes- Ervaren

- Bericht nummer 250
Ooit....was ik bij mensen die een kittenkattenflat hadden.
Dat bracht ons op een idee voor onze 3 jongsten die groter en groter worden.
Wij hebben een kattenflat gemaakt, die nu al in gebruik is door 5 van de 7 katten,maar het is en blijft speciaal voor de jongsten.
In het midden aan de voorkant komt nog een brede plank met vloerbedekking, zodat ze kunnen krabben .
En klimmen?
Bovenaan komt nog een "luik", waarin ik schone vetmatjes etc. kan leggen.
Omdat het kittenkattenkamertje "te klein" is om de hele flat er in 1 keer op te krijgen,
heb ik deze via een spiegel gemaakt

4 verdiepingen zijn in gebruik, maar de "flat"moet nog verder afgewerkt worden

Ze beginnen door te krijgen hoe ze makkelijker naar beneden kunnen

Zo kan het ook....springen...???

Dat bracht ons op een idee voor onze 3 jongsten die groter en groter worden.
Wij hebben een kattenflat gemaakt, die nu al in gebruik is door 5 van de 7 katten,maar het is en blijft speciaal voor de jongsten.
In het midden aan de voorkant komt nog een brede plank met vloerbedekking, zodat ze kunnen krabben .
En klimmen?
Bovenaan komt nog een "luik", waarin ik schone vetmatjes etc. kan leggen.
Omdat het kittenkattenkamertje "te klein" is om de hele flat er in 1 keer op te krijgen,
heb ik deze via een spiegel gemaakt

4 verdiepingen zijn in gebruik, maar de "flat"moet nog verder afgewerkt worden

Ze beginnen door te krijgen hoe ze makkelijker naar beneden kunnen

Zo kan het ook....springen...???