Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Het grote honden/katten/kanaries/tamme ratjes enz. topic

Deel

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw
    Aantal berichten: 113
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 25-06-08

duim op Re: Het grote honden/katten/kanaries/tamme ratjes enz. topic

Bericht van silly op ma aug 18, 2008 6:49 pm

ff kijken of het me lukt....

Yup... gelukt.
    De achterste kat is Bandit, die is gewoon 4,5 kilo en de voorste is Loekas. Zit nog een lachwekkend verhaal aan vast ook. Mijn overbuurvrouw had 2 main coone katers gekocht. Ik neem aan bij een niet erkende cattery. Op een gegeven moment begonnen de kater wel heel erg raar te doen en ze is met ze naar de dierenarts gegaan. Tja mevrouw, zei de dierenarts, geen wonder dat ze zo raar doen, het zijn namelijk 2 poezen en ze zijn krols. Ze schrok zich dus echt wezeloos. De beide poezen liepen ook lekker buiten, dus ja hoor, beide dames drachtig. Ze kregen beide een nest van 7 kittens!!! Dus haar huis was vol. In ene keer 16 katten op de vloer. Ik vond het allemaal wel erg naiif, maar ja.... Toen ze net geboren waren kwam ze me halen en toen ik Loekas zag, viel ik als een blok voor het diertje. Hij is nu alweer ruim 8 jaar en het is mijn grote lieve domme knuffel kat. De grijze, Bandit, heb ik gekregen van de dieren ambulance hier in Zoetermeer. Daar heb ik een paar jaar als vrijwilliger gewerkt. Hij was met 2 zusjes in het park hier gedumpt en ook voor hem viel ik als een blok!! Hij is waanzinnig ondeugend (soms tot vervelends toe), maar is ook waanzinnig lief. Toen mijn kids nog op de basis school zaten, liep hij altijd mee en was berucht op het school plein. Iedereen kende hem. Ook als ik boodschappen ging doen liep hij mee en mauwde de hele buurt bijelkaar tot ik weer naar buiten kwam. Ik loop eigenlijk niet meer zoveel die richting op, dus vandaar dat ik in het verleden spreek. Hij leeft gelukkig nog steeds!! Hij is 9 jaar.

murphy
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2522
    Registration date: 05-08-08

Bericht van murphy op ma aug 18, 2008 6:57 pm

Een kat, die berucht is op het schoolplein. haha. Hopelijk is deze nu wel wat rustiger geworden in de loop van de jaren.

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw

Bericht van silly op ma aug 18, 2008 7:14 pm

Berucht was hij gelukkig wel in de positieve zin hoor. Tegen iedereen mauwen voor wat aandacht en vond het waanzinnig gezellig!! Hij is wel wat rustiger geworden, maar is nog lang zijn streken niet kwijt. 's Avonds moet ik de voordeur op het nachtslot doen voor hem, anders maakt hij de voordeur open. Ik wil niet dat hij 's avonds buiten loopt, omdat meneer gewoon door het bovenluikje van de eerste etage, bij vreemden het huis in klimt en uitgebreid op hun bed gaat liggen slapen. Die mensen schikken zich het ape zuur van hem.... Maar gelukkig is toch vrijwel iedereen gek met hem. Vooral omdat hij zo vrij is en van iedereen aandacht en een knuffel vraagt. Hij ligt het liefst in je nek, als een das, maar dan moet je wel blijven staan, anders is hij weg.

murphy
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van murphy op ma aug 18, 2008 7:19 pm

Ik vind het leuk een huisdier met streken. Als je de rommel moet opruimen is het minder leuk, maar inwendig moet je achteraf vaker lachen.
    Maar, hoe krijgt de kat de voordeur is vredesnaam open? Jij hebt wel een heel aparte kat Rolling Eyes .

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 46
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op ma aug 18, 2008 7:19 pm

Ja hou die deur maar goed dicht haha, kan me voorstellen dat mensen schrikken als ineens de kat van de buren bij je in bed ligt, maar gelukkig is hij dan wel weer heel lief dat scheelt. Slimme kat trouwens die zelf de voordeur open kan.

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw

Bericht van silly op ma aug 18, 2008 7:27 pm

Hij springt omhoog, legt zijn elleboog op de deurknop, die dan naar beneden gaat en springt weer naar beneden en maakt met zijn nagels de deur open. 's Nachts wil ik de katten niet boven hebben, dus moeten ze beneden blijven met de deur dicht. ook die maakte hij steeds open en daarom hebben we beneden een ronde draai deurknop. Die krijgt tie lekker puh niet open. Hij is inderdaad heel slim en streken..... maar ik ben knetter gek op hem. Loekas is het tegenovergestelde van bandit. Is zo dom, dat hij regelmatig mis springt als hij op de tafel wil springen. Hoor hem af en toe wel eens met zijn kin op de rand van de tafel klappen. Hij vind niets fijner dan dat je zijn buik aait. Volgens mij ook niet helemaal normaal voor een kat. Gaat er uitgebreid voor op zijn rug liggen.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op ma aug 18, 2008 7:39 pm

Prachtig zulke verhaaltjes over huisdieren haha. Onze dobermann die wij hadden in mijn jeugd kon ook de poort open en dan de straat op, dus daar heeft mijn vader toen ook zo'n draaiknop opgemaakt. Hiij deed geen vlieg kwaad maar dat ras heeft vaak een slechte naam, maar ik vind dat het aan de opvoeding van een hond ligt, elk ras kun je vals krijgen denk ik.

murphy
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van murphy op ma aug 18, 2008 7:46 pm

Schitterend zo'n vindingrijke kat. Daar moet je onderhand dezelfde veiligheidsmaatregelen voor treffen als voor kleine kinderen.

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw

Bericht van silly op ma aug 18, 2008 8:02 pm

Ja absoluut. Hier hangt dan ook voor ieder raam een hor, onder andere voor de katten. We begonnen met hor gaas bij de Xenos vandaan, wat je vast maakt met klittenband, maar dat had hij ook snel door. Die trok hij gewoon van het klittenband af. Het gevolg van zijn ontsnappings poging was dan ook dat Loekas hem wilde volgen. Maar dat logge apparaat kan niet zo goed klimmen, dus ton ik 's avonds lekker tv zat te kijken zag ik ineens iets groot en wits naar beneden denderen... die viel dus van 1 hoog naar beneden.... weer een paar grijze haren erbij...
    Ook op zolder, waar we een schuin dak hebben, zit er voor het luik een hor raam. Hij heeft menig keer op dak gelopen en ging bij de buren naar binnen. Errug spannend allemaal natuurlijk. Ik kan echt een boek schrijven over hem.... Hij heeft ook al 8 1/2 katten levens verspeeld.... Ik hoop dat hij heeeeeel zuinig is op zijn laatste halve katten leven.....

murphy
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van murphy op ma aug 18, 2008 8:07 pm

Silly, het is nog niet zo, n gek idee om daar een boek over te schrijven. Ik ben de eerste, die het koopt. Een spannend en humoristisch boek wordt het zeker Very Happy .

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op ma aug 18, 2008 8:22 pm

Dat boek koop ik ook meteen hoor nu ik een paar voorproefjes heb gehad, jouw katten hebben meer beveiliging nodig als kleine kids haha. En ik hoop dat Loekas inderdaad voorzichtig is met dat laatste half leventje van hem. Of bedoel je Bandit met die laatste zin, dan hoop ik uiteraard hetzefde haha, ze zijn niet te missen toch je beestjes.

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw

Bericht van silly op ma aug 18, 2008 8:22 pm

Owwh gut, geloof me.... ook niet leuke dingen hoor. Hij heeft bijvoorbeeld al 2 x onder een auto gelegen. 1 e keer "alleen maar" een af gebroken hoektand en een abces onder zijn tong, maar de 2e keer een gekneusde long, een beschadigde blaas en 2 gebroken heupen. Maar ok, kan beter de leuke dingen vertellen. Voor mij is het een heeeel bijzondere kat en ik vind dat hij 1 van mijn kinderen is zonder hem als mens te beschouwen natuurlijk. En sorry als jullie gek van mij worden... Ik praat dolgraag over mijn dieren Very Happy

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op ma aug 18, 2008 8:27 pm

Nee hoor word ik juist vrolijk van, leuk mensen die van hun dieren houden. Nou ja wel minder vrolijk van die laatste dingen, je maakt echt soms wat mee met je dieren. Mijn eerste hondje had kanker in haar buik, bloeden, bank kapot bijten van pijn, maar niks laten weten qua janken of zo hoor. Zag ineens bloed onder de salontafel, naar dierenarts en die kon eigenlijk al niks meer doen, nog een paar daagjes thuis gehad om afscheid te nemen maar het moest echt. Mijn man kon niet mee naar binnen dus ik nam alleen afscheid in haar laatste fase, toen ik huilend buiten kwam zat manlief te huilen in de auto. Maar ze heeft ons zoveel liefs en leuks gegeven, we hebben het nu nog regelmatig over haar, ons Scooby. Maar nu graag terug naar de vrolijkere dingen.

Laatst aangepast door Sidoon op ma aug 18, 2008 8:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw

Bericht van silly op ma aug 18, 2008 8:39 pm

Bandit is de kat met nog maar een halve leven Very Happy Loekas is de grote domboo. Die snapt spelen nog niet eens. Van die hengeltjes met wat veertjes aan het uiteinde. Vind hij prachtig.... maar gaat liggen en kijkt ernaar. Meer doet tie niet.
    Nog zo'n mooi verhaal... Neem aan dat het in dit topic mag...
    Loekas met zijn bijna 14 kilo. Eikeltje eerste klas. Ik had bij de marskramer een nep katje gekocht. Bont dingetje, dat opgekrult lag te slapen. Meneer komt beneden... ziet dat katje en raakt kompleet in paniek. Hij was er doods bang voor. Ik probeerde hem eraan te laten wennen, door het op een paar meter van hem af op de grond te leggen. Hij ging achterin de keuken liggen en bewoog niet meer, lag zelf met open bek te hijgen van angst. Ineens rende hij naar boven en probeerde door het raam heen te springen. Toen schrok ik me ongans. De ellende was dat hij uiteraard naar beneden viel, maar tussen de meer en mij bureau in en kon er niet achter vandaan komen. Met zijn gewicht kon ik hem dus niet omhoog krijgen, dus moest het hele buraeu verbouwen om hem vrij te krijgen. Daarna rende hij weer naar beneden en zag weer die nep kat. De lullo sprong met dat kollossakle gewicht in mijn vitrage, waar n iet veel meer van heel was. Hij wou er dus ook niet uit komen. Dus heb ik eerst die nepkat maar even met een zwiep naar buiten gegooid en moest een trap pakken om de kat uit mijn vitrage te plukken. Hij heeft nog de hel;e dag in de hoek van de keuken gezeten met grote ogen kijkend of hij dat monster nog ergens zag.
    Akls die sukkel er gewoon naar toe was gelopen en zich om had laten vallen op die nep kat, had dar niets meer van over gebleven met zijn gewicht!!
    Verwarmings monteur kwam mijn verwarming die het niet goed deed maken. De ketel staat op zolder en Loekas lag daar te slapen. Hij was zo bang voor die vent, dat hij door de spijlen heen zo het trap gat in sprong. Ik hoorde een doffe knal.... dacht zelfs dat de verwarmings monteur van de trap viel. Loekas is in mijn slaap kamer onder het bed gaan liggen en van angst gingen zijn anus klieren open. Je wil niet weten hoe het in mijn slaap kamer rook!!!! De kat heeft ook 2 dagen mank gelopen... Bijna 14 kilo en zo bang als een haas voor het onbekende...

Gloeiende... ik ben aardig op dreef geloof ik....

murphy
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van murphy op ma aug 18, 2008 8:49 pm

Schitterend, je hebt ook een plezierige schrijfstijl om te lezen. En als het niet in dit topic mag, misschien een ideetje om columns te schrijven in een apart topic. Ik vind het in ieder geval erg leuk om te lezen wat jij meemaakt met je katten.

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw

Bericht van silly op ma aug 18, 2008 9:02 pm

Dank je wel Murphy Embarassed . En dan heb ik ook nog eens 3 kids... maar daar had ik ergens anders al over verteld Very Happy

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Bericht van Ariane op ma aug 18, 2008 10:05 pm

Waarom zou het hier niet mogen
    Het is allemaal veel te leuk, dus vooral doorgaan, Silly

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van Ariane op ma aug 18, 2008 10:15 pm

Ik heb een hond die als das fungeert.

Mientje
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Vrouw
    Aantal berichten: 156
    Leeftijd: 39
    Registration date: 04-06-08

Bericht van Mientje op ma aug 18, 2008 10:20 pm

Is wel makkelijk, Ariane, zo'n tekkeldashond! Very Happy

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van Ariane op ma aug 18, 2008 10:21 pm

Mientje schreef:Is wel makkelijk, Ariane, zo'n tekkeldashond! Very Happy

Goede woordspeling

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 409
    Registration date: 20-06-08

Bericht van hanneke op di aug 19, 2008 11:14 am

Nana schreef:Fotoos Silly!!!! Ik zie nu alleen n konijn

Haha Hanneke, klein wereldje en niets dan goeds.... Weet t echt niet meer, je kent het misschien van de dames; Bettina en Marianne, de namen van katten en mensen vliegen om je oren en volgens mij heb ik jou naam ook horen vliegen.
    Ben jij toevallig degene die Marianne aan een pc adres heeft geholpen in Oss (Moy), want ik heb dat adres weer van haar, dacht dat daar je naam ooit gevlogen heeft, kan dat?

Ja dat klopt dit adres heeft Marianne van mij, nu weet ik waar ik gevlogen heb glimlach
    Het is echt "soms" een kleine wereldje omtrent de Coons maar de catteries rijzen wel de pan uit, ik hoor soms namen dat ik denk van hé nog nooit van gehoord.
    Maar op dit moment doe ik niets ook mijn vrijwilligerswerk bij de RMC is even overgenomen zodat ik goed uitgerust mijn operatie kan ondergaan, ik hoop vandaag een telefoontje te krijgen wanneer deze plaats gaat vinden

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op di aug 19, 2008 11:20 am

silly schreef:ff kijken of het me lukt....

Yup... gelukt.
    De achterste kat is Bandit, die is gewoon 4,5 kilo en de voorste is Loekas. Zit nog een lachwekkend verhaal aan vast ook. Mijn overbuurvrouw had 2 main coone katers gekocht. Ik neem aan bij een niet erkende cattery. Op een gegeven moment begonnen de kater wel heel erg raar te doen en ze is met ze naar de dierenarts gegaan. Tja mevrouw, zei de dierenarts, geen wonder dat ze zo raar doen, het zijn namelijk 2 poezen en ze zijn krols. Ze schrok zich dus echt wezeloos. De beide poezen liepen ook lekker buiten, dus ja hoor, beide dames drachtig. Ze kregen beide een nest van 7 kittens!!! Dus haar huis was vol. In ene keer 16 katten op de vloer. Ik vond het allemaal wel erg naiif, maar ja.... Toen ze net geboren waren kwam ze me halen en toen ik Loekas zag, viel ik als een blok voor het diertje. Hij is nu alweer ruim 8 jaar en het is mijn grote lieve domme knuffel kat. De grijze, Bandit, heb ik gekregen van de dieren ambulance hier in Zoetermeer. Daar heb ik een paar jaar als vrijwilliger gewerkt. Hij was met 2 zusjes in het park hier gedumpt en ook voor hem viel ik als een blok!! Hij is waanzinnig ondeugend (soms tot vervelends toe), maar is ook waanzinnig lief. Toen mijn kids nog op de basis school zaten, liep hij altijd mee en was berucht op het school plein. Iedereen kende hem. Ook als ik boodschappen ging doen liep hij mee en mauwde de hele buurt bijelkaar tot ik weer naar buiten kwam. Ik loop eigenlijk niet meer zoveel die richting op, dus vandaar dat ik in het verleden spreek. Hij leeft gelukkig nog steeds!! Hij is 9 jaar.

Ach wat een scheetjes Silly ik heb ook een aantal katten opgevangen ik zal eens gaan zoeken waar m'n foto's zijn gebleven wink_small

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op di aug 19, 2008 11:21 am

Ariane schreef:Ik heb een hond die als das fungeert.

Hier gaat mijn hart van smelten wat een prachtige foto's!!!!!!!

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op di aug 19, 2008 11:42 am

Wat een enorm schattige foto zo samen slapend.

hanneke
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van hanneke op di aug 19, 2008 12:20 pm

Sexy Glowy opgevangen is nu 7 jaar bij ons:

Misty uit het asiel zij wordt in Oktober dit jaar 18 jaar:

Onze sexy Pebbles ook opgevangen:

Gaia ook opgevangen hier in de stoel met mijn Sharpei meisje Kaiwa:

Pucky mijn Maltheser die ik betrapte bij het leeg halen van de prullenbak Very Happy

Dit zijn foto's uit de oude doos wink_small maar alle katten die ik opgevangen heb zijn nog bij mij maar als ik hier alle leuke foto's neer moet gaan zetten heb ik heel wat ruimte nodig scratch

Het is nu za feb 11, 2012 2:26 pm