Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Ampullen Partysmoker.

Deel

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 26-06-08

Re: Ampullen Partysmoker.

Bericht van Jacqueline V op za aug 30, 2008 12:24 pm

Kitty schreef:Die ziet er goed uit. Handig ook lege ampullen voor de sigaar. Ik ben benieuwd wat die per doosje van vijf gaan kosten.

Ze staan er nu ook bij 3,60 voor 5 ampullen.
    Dat is niet duur a cigar

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op za aug 30, 2008 12:33 pm

Ja leuk, meteen maar doosje powerpuff en partypuff besteld.

Trouwens 3,60 euro voor vijf lege sigaarampullen vind ik nu weer erg duur! Die koop je bij Sociaal Roken voor 1,50. Je moet ze tenslotte ook nog vullen met liquid.

Jan, waarom zo duur? Het zijn maar lege watjes. Dat wil zeggen dat de lege ampullen die je navult met liquid duurder zijn dan voorgevulde ampullen.
    Ga maar eens uit van 1 ml per ampul liquid, en je krijgt 25 ml voor 19,95 dat is 0.79 per ampul. De ampullen kosten 3,60 : 5 = 0,72. Per ampul met navullen ben je dus 0,79 + 0,72 = 1,51 per gevulde ampul. Normaal kosten de gevulde ampullen 5,50 per doosje van 5, dat is dus 1,10 per ampul.
    Dan ben je dus met de prijs van deze lege vullingen + liquid meer geld kwijt dan bij al voorgevulde ampullen en dat is toch niet de bedoeling lijkt mij.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op za aug 30, 2008 12:37 pm

Jacqueline V schreef:
    Kitty schreef:Die ziet er goed uit. Handig ook lege ampullen voor de sigaar. Ik ben benieuwd wat die per doosje van vijf gaan kosten.

Dat is niet duur a cigar

Ik vind dat wel duur voor lege ampullen, duurder in ieder geval dan voorgevulde ampullen als je ze nog moet vullen met liquid.

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man
    Aantal berichten: 1252
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 05-05-08

Bericht van Partysmoker op za aug 30, 2008 1:04 pm

Kitty schreef:Trouwens 3,60 euro voor vijf lege sigaarampullen vind ik nu weer erg duur! Die koop je bij Sociaal Roken voor 1,50. Je moet ze tenslotte ook nog vullen met liquid.

Kitty
    als je gaat vergelijken moet je het wel goed doen scratch a cigar
    bij ons zijn ze KOMPLEET MET mondstuk en huls erbij !!!!
    kijk maar eens goed bij die andere wink_small
    en ja het is inderdaad dan nog misschien ietsje duurder , maar het is ook geen Ecig spul lippen verzegeld

je kan er ook nog gratis die "gouden"hulzen bij hebben , maar dan krijg ik "ruzie" met Cimda lol!

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2848
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Sigarillo
    Registration date: 06-03-08

Bericht van cimda op za aug 30, 2008 1:09 pm

lippen verzegeld

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op za aug 30, 2008 1:09 pm

Ja, je hebt gelijk Jan, maar mondstukjes heb je vaak al in overvloed en die zijn her te gebruiken. Ben je nog te verleiden om de mondstukjes en de hulsen los te gaan verkopen? buikdans <-- verleidingsdans.

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2848
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Sigarillo
    Registration date: 06-03-08

Bericht van cimda op za aug 30, 2008 1:12 pm

Ken je het spreekwoord, het onderste uit de kan willen hebben?

Dan krijg je de deksel op je neus.

Dit zijn Jan zijn prijzen, en daar doe je het mee en zo niet, dan niet.
    Sorrie, moest het er ff uit.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op za aug 30, 2008 1:14 pm

Dat maak ik zelf wel uit cimda, wat ik vraag en schrijf is mijn eigen zaak.

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Bericht van Ariane op za aug 30, 2008 1:17 pm

Meisjes, geen ruzie op deze stralende zaterdag

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op za aug 30, 2008 1:19 pm

Is niet de bedoeling Ariane maar iemand moet zich niet gaan bemoeien met wat ik aan Jan vraag. En Jan is zelf ook nog mans genoeg om zijn eigen boontjes te doppen die heeft geen 'hulp' nodig.

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man

Bericht van Partysmoker op za aug 30, 2008 1:59 pm

Kitty schreef:Ja, je hebt gelijk Jan, maar mondstukjes heb je vaak al in overvloed en die zijn her te gebruiken.

Dat zou ik niet doen scratch , aangezien daar de meeste bacterieen op of aankomen Embarassed
    en hygiene wil denk ik ook wel iets zeggen jaja
    en helaas ga ik ze niet zonder mondstuk verkopen , worden kompleet geleverd met watten , met huls & met mondstuk wink_small

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op za aug 30, 2008 2:58 pm

Ja, je moet ze ook geen jaar hergebruiken.

Maar goed, mooie sigaar trouwens.

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op za aug 30, 2008 3:15 pm

Kitty schreef:
    Jacqueline V schreef:

Dat is niet duur a cigar

Ik vind dat wel duur voor lege ampullen, duurder in ieder geval dan voorgevulde ampullen als je ze nog moet vullen met liquid.

Kittykat
    Dit is niet lullig bedoelt,maar je schrijft zelf dat de ampullen(zonder mondstukje)bij SR 1,50 kosten.
    Waarom koop je ze daar dan niet?
    Ik begrijp die reactie van Cimda wel,iedere verkoper heeft zijn eigen prijzen en vind je die te duur dan ga je gewoon naar een ander.
    Wat ik je wel als tip wil geven,ik heb enige tijd geleden lege sigaar ampullen met mondstukjes gekocht bij SR en de watten waren erg hard en als ik de ampul eraf draaide had ik heel vaak alleen het mondstukje in mijn handen en de ampul zat in de atomizer,terwijl ik ze toch goed vast klikte.
    Er liggen nu 30 lege ampullen en mondstukjes in de kast,zonde van het geld.
    Dan kun je toch beter 12 cent per ampul meer betalen vind je ook niet?
    Dan weet je zeker dat je goede ampullen hebt.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3573
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op za aug 30, 2008 3:21 pm

Zo Jan, dat ziet er goed uit die sigaar! a cigar
    Ben heel benieuwd naar de eerste gebruikers-ervaringen; maar hoe vind je hem zelf alvast? Trekt hij bijv. heel licht, licht, beetje stevig, erg stevig?

Apart, om alleen lege hulzen en liquid erbij te bieden. Ik vind het zelf een uitstekend idee; ik vraag me alleen af of je zo niet de klanten zult verliezen die persé alleen maar kant-en-klaar willen?
    Maar ach... dat regelt zich vast wel... wink_small

Ik heb nog twee kleine vraagjes over de lege hulzen..
    - de watten die er in zitten, zijn dat de 'nieuwe' watten, dus dezelfde soort als bij PP en PAP pen-vullingen?
    - zit er ook zo'n kleine siliconen-dop bij, zodat je een stel vullingen vooruit klaar kunt maken? (Dat mis ik steeds zo bij die andere lege cores... je vult er eentje en dan zit je ermee in je handen... en dan, hoe berg je die op... en als je al oude buitenhulzen bewaard hebt, dan nog: alleen de plastic buitendop houdt de liquid immers bij de meeste modellen niet binnen zonder ook dat siliconendekseltje erbij...)

Je hebt nu toch wel een mooi breed assortiment Jan!

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op za aug 30, 2008 3:39 pm

Jacqueline,
    Ik zal niet snel gebruik maken van lege ampullen, omdat de combinatie leeg met liquid de ampul, blijkt nu, dus uiteindelijk duurder maakt dan voorgevulde ampullen. Als je een kwaliteitsampul wil en uitgaat van 1 ml liquid per ampul. Waarom zou je dan gaan zitten klooien? Je moet ze zelf vullen en bent nog duurder uit ook. Het is dan voor mij niet zo'n interessant artikel meer.

Dat kwaliteit wat duurder is, daar heb ik geen enkel bezwaar tegen, ik koop ook doorgaans bij de topmerken, dus Janty, Sedansa en PartySmoker. Dus lege ampullen van e-cig zal ik dan ook niet kopen. Ook liquid van e-cig durf ik echt nergens in te gooien.

En ook zonder lege ampullen rook ik al volop Powerpuff in mijn sigaar, ik vul een leeggerookte Ruyanampul daarmee bij en dat gaat prima.

Natuurlijk maakt een verkoper zelf uit wat hij verkoopt en ik maak dan als klant de keuze of ik het een interessant artikel vind of niet, echter het is nuttig voor een reseller om feedback van de klanten te krijgen, tenminste dat lijkt mij wel, want je klanten zijn tenslotte je markt. Je kan ook gewoon niets zeggen en dan gewoon het product niet kopen, maar ik denk dat juist producten optimaal worden juist door feedback van de klanten die uiteindelijk de gebruikers zullen zijn.

En het gaat me dus niet om de prijs op zich maar om de verhouding: prijs voor zelf vullen en prijs voor kant en klaar gevulde ampullen. Ik zou het dus logisch vinden dat een zelf te vullen ampul uiteindelijk voordeliger zou moeten zijn dan een kant en klaar gevulde ampul. Als jij dat verder geen punt vindt, ook prima, maar dat wil nog niet zeggen dat ik daar geen mening over mag hebben.

Dus ik was op zich blij dat Jan lege ampullen ging verkopen, juist omdat ik die van e-cig niet wil. Maar nogmaals ik wil niet meer kwijt zijn daarvoor dan voor een voorgevulde ampul. Dat vind ik gewoon ook niet logisch.

En daarnaast, gelukkig hoeven we het totaal niet met elkaar eens te zijn en mogen we overal gewoon een eigen mening over hebben. En als dat eens niet jouw mening is, ook prima toch?

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man

Bericht van Partysmoker op za aug 30, 2008 5:08 pm

Kitty schreef:Dus ik was op zich blij dat Jan lege ampullen ging verkopen, juist omdat ik die van e-cig niet wil. Maar nogmaals ik wil niet meer kwijt zijn daarvoor dan voor een voorgevulde ampul. Dat vind ik gewoon ook niet logisch.

Kitty
    dan zal ik het rekensommetje plaatsen , want schijnbaar is het toch moeilijk om iets goed door te hebben wink_small

je hebt nodig om te roken
    1 x 5 DROGE ampullen = 3,60
    25ml liquid = (afgerond even ) 20,00
    daarmee kan je zoals je in je voorbeeld schrijft , als je 1ml per ampul gebruikt 25ampullen vullen
    een droge ampul kan je makkelijk een keer of 10 bijvullen !
    dus kom je op een totaal bedrag uit van 23,60 als je ze zelf vult
    23,60 : 25ampullen = 0,94 per ampul (onthouden Very Happy )
    je kan de ampullen dus keer of 10( of meer ) vullen
    dus kan je ENKEL met 25 ml liquid ( GEEN nieuwe ampullen nodig !!! )nog een keer 25 ampullen vullen
    komt er dus 20,00 bij : 25 ampullen = 0,80 ct

Als je beiden optelt 0,94 + 0,8 kom je op een gemiddelde prijs van 0,87ct !
    dus totaal kosten je 50 ampullen ( 2 x 25 ampullen gevult ) : 50 x 0,87 = 43,50 (Zeer goed onthouden ! Very Happy )

Een sigaar ampul zou ergens tussen de 1,10 en 1,25 komen te liggen
    dus betaal je voor 50 ampullen ergens tussen de 55,00 & 62,50

Dus schiet mij maar lek als het niet goedkoper is om zelf te vullen scratch

is toch een dikke 20% goedkoper jaja ( goedkoopste ampulprijs genomen van 1,10 !)

Nogmaals , als je iets vergelijkt moet je het eerst op papier zetten en eens goed uitrekenen wink_small
    Een eigen mening hebben mag , maar als je een vergelijking neer pent moet je het wel goed vergelijken
    zodat er geen misverstanden komen over wat goedkoper / duurder zou zijn Very Happy

en feedback is uiteraard welkom , maar wel dan goed onderbouwt en berekent a cigar

Waarom geen gevulde ampullen verkopen :
    wil zeggen dat als er 3 smaken komen ( PP / PaP / Reg ) dat ik weer 12 verschillende ampullen erbij moet nemen Embarassed
    nl Zero / Low / Med / High x 3 smaken = 12 verschillende ampullen

Jan

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op za aug 30, 2008 5:29 pm

Tja Jan, ik had zelf inmiddels ook het hergebruik gezien als missende element in Kitty's redenering; en dán kom je inderdaad een aardig stukje goedkoper uit. Dus daarin ga ik zeker met je mee.

Toch, vind ik althans, kun je niet zomaar beweren dat Kitty's berekeningen fóut zijn...
    - sommige mensen zullen het geheel maar 1x willen gebruiken om het dan weg te gooien, ivm hygiëne... en dan klopt haar berekening wel degelijk
    - anderen zullen hergebruik van het omhulsel prima vinden; maar de watten zeker niet vaker dan 1x willen gebruiken; en ook dan klopt haar berekening wel degelijk, want je hebt de watten niet los te koop (begrijpelijk overigens).

Oftewel: jouw berekening, Jan, gaat wél uit van een voor-onderstelling: namelijk dat hergebruik vanzelfsprekend is. Waar ik mij toevallig helemaal in kan vinden; maar jij en ik zijn niet iedereen...
    Dus zó verschrikkelijk vanzelfsprekend, dat hergebruik... dat zal het echt niet voor iedereen zijn hoor... (ik zie bijv. m'n ouwe moedertje al griezelen; alleen het idéé al... lol! )

PSje... zie ook uit naar antwoorden op mijn 2 vraagjes wink_small

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op za aug 30, 2008 5:48 pm

Lieve Jan,

Als je gevulde ampullen na leegroken wegsmijt en jouw zelfgevulde ampullen na leegroken niet wegsmijt heb je gelijk.

Maar volgekochte ampullen kun je óók achteraf bijvullen, zeker als je liquid in die smaak hebt, zoals jij hebt voor de pennen. Jouw powerpuff ampullen vul ik óók bij met jouw powerpuff liquid, ik vul er ook nog andere leeggerookte ampullen mee bij, ook voor de sigaar als de smaak goed matcht zoals de ampullen van de Bling bijvoorbeeld of de Ruyan4 van Janty.

Dat je de ampullen na kunt vullen is natuurlijk logisch. Het ging mij juist om het verschil tussen aanschaf van al voorgevulde ampullen, die je daarna bijvult met liquid, dat kan net zo vaak als bij die eerst droge ampul. Jouw verhaal dat het dus veel goedkoper is, gaat dus niet op, aangezien je er dan vanuit gaat dat voorgevulde ampullen nooit worden nagevuld. Waarom zou je die wel meteen weggooien en lege al een keer gevulde ampullen niet? Op het moment van één keer leegroken staan ze namelijk gelijk.

Het is dus helemaal niet fout om de allereerste aanschaf incl. de hoeveelheid liquid, om ze de eerste keer te vullen, zoals ik deed, dus 7,60 per vijf zelfgevulde ampullen met liquid (uit een 30 ml flesje uiteraard) te vergelijken met de aankoop van voorgevulde ampullen, aangezien je beide daarna na kan vullen met liquid.

En ik snap best dat je niet weer 'weet ik hoeveel' ampullen erbij wil gaan verkopen, en dat is ook gewoon je eigen keuze. En ik rook die Powerpuff heus wel, ook in mijn sigaren, of ik nu wel of geen lege ampullen bij je koop. Want zoals je zegt, elke ampul kun je een paar keer navullen. Tien keer zou ik echter om hygiënische redenen niet aanraden. Twee keer of hooguit drie keer houden ze het doorgaans wel uit is mijn ervaring. Dus ook daar zit geen verschil in het navullen van al leeggerookte voorgevulde ampullen.

Wat is hier nu niet goed onderbouwt en berekend aan?

Als je inderdaad voorgevulde ampullen na leegroken wegsmijt en niet meer navult en navulampullen na leegroken niet wegsmijt, ja dan gaat jouw verhaal op, maar dat is niet echt een juiste vergelijking, want navullen kan dus gewoon bij beide. Dus moet je de eerste aanschaf en vulling vergelijken en verder niets. En die ampullen incl. liquid kosten dan gewoon 7,60 per vijf.

Ook wat Veri inbrengt gaat op natuurlijk, sommige gebruikers houden helemaal niet van navullen.

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man

Bericht van Partysmoker op za aug 30, 2008 7:21 pm

Kitty schreef: Het ging mij juist om het verschil tussen aanschaf van al voorgevulde ampullen, die je daarna bijvult met liquid, dat kan net zo vaak als bij die eerst droge ampul. Jouw verhaal dat het dus veel goedkoper is, gaat dus niet op

Kitty
    dat ligt enkel aan de produktie en inkoop
    door de grote hoeveelheden wink_small
    In NL zijn we nogal van de zuinige Embarassed , en word er dus redelijk liquid verkocht
    er zijn landen bij waar liquid te koop is , maar waar ze ampullen roken
    en de liquid niet verkocht word
    dus de vraag naar gevulde ampullen is groter , behalve in ons kleine kikkerlandje
    is het omgekeerd scratch

Geloof me ik kan goed het verschil zien wat de "meeste" mensen (in ieder geval mijn klanten ) wel willen of juist niet
    zie ik met 2 drukken op de knop , welk het meest verkocht word wink_small

@Veri
    je vraagjes worden nog beantwoord ,
    heb nl ALLES nog in mijn opslagplaats liggen , en om eerlijk te zijn heb ik nog niet gekeken naar de droge ampullen Embarassed
    bij de pijpampullen zitten er WEL die siliconendopjes bij wink_small ,
    bij sigaar is nog even geduld hebben voordat ik daar antwoord op kan geven Very Happy
    vermoed dat ik er morgen wel kom , je hoort er nog van a cigar

Veri schreef:Oftewel: jouw berekening, Jan, gaat wél uit van een voor-onderstelling: namelijk dat hergebruik vanzelfsprekend is. Waar ik mij toevallig helemaal in kan vinden; maar jij en ik zijn niet iedereen...

Veri
    ik ga ervan uit wat de meeste van mijn klanten doen wink_small
    ik vermoed als er een poll zou komen over degene die liquid gebruiken en er maar 1x een ampul mee vullen
    dat die uitslag hoge cijfers zal laten zien
    volgens mij gooit bijna niemand die liquid gebruikt de ampullen meteen weg , een enkeling uitgezondert , maar
    dat heb je overal mee Embarassed

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op za aug 30, 2008 7:54 pm

Ik denk dat je wel gelijk hebt over wat meerderheden doen (je hebt daar idd als verkoper ook mooi overzicht over, tenslotte wink_small ). Het ging mij er alleen om, dat je vandaaruit nog niet kunt zeggen dat minderheden die anders handelen hun sommetjes fout maken. Anders (dan voor de meerderheid geldt): ja ok, dat wel. Omdat zij niet dezelfde voor-aanname hanteren als jij... maar valide is óók dat natuurlijk. Very Happy

En ik wacht rustig af op mijn eigen antwoordjes, kalm aan hoor glimlach

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 57
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op za aug 30, 2008 9:24 pm

Lege vullingen zijn ook handig om smaken te mixen!
    Dat is toch ook een mooie plus! Niet dan?
    Zelf vind ik dat allemaal nogal omslachtig en geknoei, maar voor de mensen die daar geen moeite mee hebben. Eerst had Jan die keuze niet! En nu hij die wel heeft....
    Lijkt me inderdaad écht iets voor Hollanders. Zuunig zijn!
    Kopen voor kapitálen e-rookapparaten en maken zich dan druk om een eurocent.
    Sorry, moest ik effe kwijt.

oeps, nu zal ik wel wat over me heenkrijgen

Embarassed

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man

Bericht van Partysmoker op za aug 30, 2008 9:44 pm

Veri schreef:Ik denk dat je wel gelijk hebt over wat meerderheden doen (je hebt daar idd als verkoper ook mooi overzicht over, tenslotte wink_small ). Het ging mij er alleen om, dat je vandaaruit nog niet kunt zeggen dat minderheden die anders handelen hun sommetjes fout maken. Anders (dan voor de meerderheid geldt): ja ok, dat wel. Omdat zij niet dezelfde voor-aanname hanteren als jij... maar valide is óók dat natuurlijk. Very Happy

Veri
    het gaat er ook om dat de fabriek flink geinvesteerd heeft in een automatische afvullijn
    en er dus geen 100 man meer handmatig die dingen moeten vullen.
    en dat geld moet er toch uitkomen wink_small
    is het niet uit de lengte dan wel uit de breedte
    Dus de inkoop van lege ampullen is % tueel gezien veel te hoog
    "we" moeten "blij" zijn dat ze uberhaupt lege ampullen verkopen ,
    het gaat bij hun toch van de omzet af , omdat er minder gevulde afgenomen worden Sleep

BillW
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Man
    Aantal berichten: 201
    Leeftijd: 59
    Registration date: 15-02-08

Bericht van BillW op za aug 30, 2008 11:13 pm

Jammer dat je geen gevulde ampullen kunt krijgen. Ik hou niet zo van dat gepruts en ben wel benieuwd hoe partypuff in mijn sigaar smaakt.

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    Registration date: 20-12-07

Bericht van Ariane op za aug 30, 2008 11:40 pm