tasteless non

cimda- Niet te stoppen

Aantal berichten: 2853
Leeftijd: 52
e-rookt: Mini sigaret
e-rookt: Sigarillo
e-rookt: Sigaar
Registration date: 06-03-08
- Bericht nummer 1
tasteless non
Wie heeft er tasteless non en doet er niets mee. Heb perzik extra high liquid, maar ik rook 11 mg. En als ik nu kan verdunnen dan ben ik ook weer blij.

Veri- beheerder

Aantal berichten: 3576
Leeftijd: 60
Registration date: 22-04-08
- Bericht nummer 2
Re: tasteless non
Joh, koop dan gewoon een fles PG ? Paar euro de fles... dan heb je zuivere non (wsch schoner dan de tasteless ook nog)...
Hier heb je een link... die stuurt ze gewoon op. Met een litertje kun je wel even toe
Hier heb je een link... die stuurt ze gewoon op. Met een litertje kun je wel even toe

cimda- Niet te stoppen

- Bericht nummer 3
Is dat serieus of loop je te dollen? Zal wel een uitkomst zijn als het serieus is. Heb hier 3 flesjes extra high staan en je kan daarmee dan ook natuurlijk zelf langzaam afkicken door steeds iets van dat PG erbij te doen.
Heeft iemand hier al ervaring mee|?
Heeft iemand hier al ervaring mee|?

Veri- beheerder

- Bericht nummer 4
Ik koop, speciaal om te mixen, tasteless. En wel de hoogste die ik kan krijgen: hoe minder van die tasteless nodig, hoe beter (ben wél aan het proberen om anderen dan e-cig zover te krijgen om ook tasteless te leveren... maar voorlopig moet ik het nog even met e-cig tasteless doen helaas).
Dan ga ik die mengen met een smaak (smaak op PG basis, evt alcohol of waterbasis al moeten die wat zuiniger er in). En elke 'ruimte' in die mix wordt opgevuld met deze zuivere PG... (stel ik zit op 6 mg nicotine, en ik heb 24 mg tasteless in huis; en een flesje pruimensmaak (extract op PG-basis). Aangezien de tasteless 24 mg is, hoeft de liquid die ik ga maken maar 25% tasteless te zijn; de rest kan allemaal 'non' zijn... Als ik die andere 75% helemaal zou opvullen met de smaakstof, dan zou de smaak veel te sterk zijn... normaal ga ik zeker niet boven 50% uit daarmee, soms minder.
En het restant, dat wordt dus ingevuld door de zuivere PG... in dit geval bijv. 25% tasteless, 50% pruimenflavour, 25% PG-puur.
Oftewel: serieus
(natuurlijk zijn al deze dingen 'op eigen risico'... maar aangezien deze PG op apothekers-niveau zit, oftewel heel goed zuiver, vind ik het veilig te gebruiken - en ik gebruik het dus al een tijd) 
Dan ga ik die mengen met een smaak (smaak op PG basis, evt alcohol of waterbasis al moeten die wat zuiniger er in). En elke 'ruimte' in die mix wordt opgevuld met deze zuivere PG... (stel ik zit op 6 mg nicotine, en ik heb 24 mg tasteless in huis; en een flesje pruimensmaak (extract op PG-basis). Aangezien de tasteless 24 mg is, hoeft de liquid die ik ga maken maar 25% tasteless te zijn; de rest kan allemaal 'non' zijn... Als ik die andere 75% helemaal zou opvullen met de smaakstof, dan zou de smaak veel te sterk zijn... normaal ga ik zeker niet boven 50% uit daarmee, soms minder.
En het restant, dat wordt dus ingevuld door de zuivere PG... in dit geval bijv. 25% tasteless, 50% pruimenflavour, 25% PG-puur.
Oftewel: serieus
(natuurlijk zijn al deze dingen 'op eigen risico'... maar aangezien deze PG op apothekers-niveau zit, oftewel heel goed zuiver, vind ik het veilig te gebruiken - en ik gebruik het dus al een tijd) 
Sidoon- Niet te stoppen

Aantal berichten: 4038
Leeftijd: 47
e-rookt: Penmodel sigaret
e-rookt: Mini-pijp
Registration date: 07-06-08
- Bericht nummer 5
Nooit gedacht dat je bij een schapendokter uitkomt om te roken, maar als het zuiver spul is en veilig, lekker mixen dus met wat je zou willen verdunnen....zo zou je dus je high vloeistof kunnen mengen 50/50 met die PG en dan kom je op zo'n 8 mg, kwestie van durven mengen??

cimda- Niet te stoppen

- Bericht nummer 6
Ik heb het besteld en ben er zeer benieuwd naar. €11,= per liter, maar dat is wel inclusief de verzending.

Veri- beheerder

- Bericht nummer 7
Denk er wel om, als je tasteless mengt met pure PG (ook tasteless, behalve een vaag zoetige smaak)... dat je tasteless als resultaat hebt...
En als je een sterke liquid met smaak hebt, en je gooit er 50% PG-puur bij, dat de smaak dan wel de helft wordt van wat het was (en de meeste e-liquid smaken zijn toch al niet sterk).
Dus misschien is het ook tijd om op smaakjes-jacht te gaan, als je deze weg inslaat
Barry farm, US (verzendt internationaal - goede berichten hierover, maar nog niet zelf uitgeprobeerd aangezien ik nog een voorraad Bickford heb)
Bickford, US Te kust en te keur, heerlijk spul dat ook nog heel goed is voor je atomizer... maar internationale verzending is zooo duur, dat je dit eigenlijk alleen kunt kopen via iemand in amerika die het dan naar jou door stuurt.
Vinimare, nederland - Heb hier zelf nog niet besteld, staat wel op m'n lijst om uit te proberen - wel zijn nogal wat van hun extracten op alcohol-basis, dus waarschijnlijk geen al te hoog percentage te gebruiken (maar ook voor mij nog uitproberen dus dat laatste is nog een vraagteken, misschien valt 't mee) (vooral likeur-extracten lijken geschikt)
Voor alle adressen geldt: goed opletten dat je op PG, water of alcohol-basis neemt, vermijdt die op basis van olie!
En als je een sterke liquid met smaak hebt, en je gooit er 50% PG-puur bij, dat de smaak dan wel de helft wordt van wat het was (en de meeste e-liquid smaken zijn toch al niet sterk).
Dus misschien is het ook tijd om op smaakjes-jacht te gaan, als je deze weg inslaat

Barry farm, US (verzendt internationaal - goede berichten hierover, maar nog niet zelf uitgeprobeerd aangezien ik nog een voorraad Bickford heb)
Bickford, US Te kust en te keur, heerlijk spul dat ook nog heel goed is voor je atomizer... maar internationale verzending is zooo duur, dat je dit eigenlijk alleen kunt kopen via iemand in amerika die het dan naar jou door stuurt.
Vinimare, nederland - Heb hier zelf nog niet besteld, staat wel op m'n lijst om uit te proberen - wel zijn nogal wat van hun extracten op alcohol-basis, dus waarschijnlijk geen al te hoog percentage te gebruiken (maar ook voor mij nog uitproberen dus dat laatste is nog een vraagteken, misschien valt 't mee) (vooral likeur-extracten lijken geschikt)
Voor alle adressen geldt: goed opletten dat je op PG, water of alcohol-basis neemt, vermijdt die op basis van olie!

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 8
Uitproberen dus de verhoudingen? 60-40 of 70-30 ligt natuurlijk ook aan hoe sterk je een smaak wil proeven?
Maar alcohol is toch niet goed voor je spul????
Maar alcohol is toch niet goed voor je spul????

Kitty- Niet te stoppen

Aantal berichten: 1942
Registration date: 14-06-08
- Bericht nummer 9
Pas maar op met teveel alcohol want alcoholdamp en een roodgloeiende gloeidraad geeft een steekvlam.

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 10
Da's wat teveel gier in een keer dus, een steekvlam in je giegeltje zit niemand op te wachten, ik tenminste niet haha.

cimda- Niet te stoppen

- Bericht nummer 11
Jee, Veri, je kent me te goed. Was inderdaad al weer opzoek om zelf iets te gaan maken.
Maar had ook al gehoor van Baukje essence, heb je daar ervaring mee?
Maar had ook al gehoor van Baukje essence, heb je daar ervaring mee?

Partysmoker- E-damper van het jaar

Aantal berichten: 1252
e-rookt: Pijp
Registration date: 05-05-08
- Bericht nummer 12
Mensen
houd wel even goed in de gaten dat "we" wel bezig zijn met de gezondheid van de mens !!!!!!!!!!!!!
en voordegene die willen experimenteren met zijn / haar eigen gezondheid
wens ik veel sterkte !
Maar om nu zelf te gaan mixen met baukje en alle andere dingen
Als je er geen verstand van hebt zou ik het in ieder geval uit mijn kop laten , aangezien je toch bezig bent met je eigen gezondheid , en die is voor geen geld te koop !!!!!!
houd wel even goed in de gaten dat "we" wel bezig zijn met de gezondheid van de mens !!!!!!!!!!!!!
en voordegene die willen experimenteren met zijn / haar eigen gezondheid
wens ik veel sterkte !
Maar om nu zelf te gaan mixen met baukje en alle andere dingen
Als je er geen verstand van hebt zou ik het in ieder geval uit mijn kop laten , aangezien je toch bezig bent met je eigen gezondheid , en die is voor geen geld te koop !!!!!!

Kitty- Niet te stoppen

- Bericht nummer 13
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet aandurven hoor, om zelf liquid te maken. Iets dat je kunt eten wil nog niet zeggen, dat je dat verdampt over je longen kan roken. Een beetje je liquid verdunnen met PG, lijkt me dan weer minder een probleem. Maar de essences laat ik toch liever aan de deskundigen over.

cimda- Niet te stoppen

- Bericht nummer 14
Ik dacht dat iemand het al geprobeert had met Baukje toch.
En zoveel van die essence heb je toch ook niet nodig. Maar zouden die andere smaakstoffen ook schadelijk wezen. Zou die PG dan ook schadelijk zijn?
Maar ja, wat denk je van die 35 jaar dat ik gerookt heb en dan weet je ook dat je ongezond bezig bent geweest. Niet om het goed te praten hoor als je experimenteren. Als iedereen zegt dat je iets niet moet doen, dan doe je het vanzelf toch niet.
Als ik alleen die PG op 50/50 zou gaan mengen met die 24 liquid, dat zou toch wel kunnen?
En zoveel van die essence heb je toch ook niet nodig. Maar zouden die andere smaakstoffen ook schadelijk wezen. Zou die PG dan ook schadelijk zijn?
Maar ja, wat denk je van die 35 jaar dat ik gerookt heb en dan weet je ook dat je ongezond bezig bent geweest. Niet om het goed te praten hoor als je experimenteren. Als iedereen zegt dat je iets niet moet doen, dan doe je het vanzelf toch niet.
Als ik alleen die PG op 50/50 zou gaan mengen met die 24 liquid, dat zou toch wel kunnen?

Kitty- Niet te stoppen

- Bericht nummer 15
Cimda, ik heb echt geen flauw idee eigenlijk. 

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 16
De liquid is toch ook PG, dan zou je dus die 24 halveren als je er 50% PG bijdoet, alleen zal je smaak zwakker worden lijkt me.

Kitty- Niet te stoppen

- Bericht nummer 17
Je weet dus zeker dat er geen verschil zit tussen de ene of de andere PG? Qua zuiverheid bijvoorbeeld?

Sidoon- Niet te stoppen

- Bericht nummer 18
De PG die Veri bedoelde was als geneesmiddel, dus volgens haar vrij zuiver. Of de PG uit onze liquid ook zuiver is weet ik ook niet.

jan- Niet te stoppen

Aantal berichten: 3715
e-rookt: Eigenbouw damper
Registration date: 20-12-07
- Bericht nummer 19
Eigenlijk zouden jullie deze vraag over het zelf liquid maken eens aan Yo Han moeten stellen. Hij heeft hier geloof ik ervaring mee.
Hij kan je dan waarschijnlijk ook vertellen wat wel en wat niet te gebruiken.
Ikzelf ga niet verder dan het mengen van bestaande liquids.
Ik hoop dat de zelfmengers onder ons goed op de hoogte zijn van scheikunde en niet het één of ander giftig mengsel in elkaar prutsen. Twee onschadelijke stoffen kunnen samen namelijk wel schadelijk zijn!
Omgekeerd kan natuurlijk ook. De meest bekende hiervan is: zoutzuurdamp met amoniakdamp. Apart zijn ze schadelijk maar samen vormen ze een zout namelijk salmiakzout.
Hij kan je dan waarschijnlijk ook vertellen wat wel en wat niet te gebruiken.
Ikzelf ga niet verder dan het mengen van bestaande liquids.
Ik hoop dat de zelfmengers onder ons goed op de hoogte zijn van scheikunde en niet het één of ander giftig mengsel in elkaar prutsen. Twee onschadelijke stoffen kunnen samen namelijk wel schadelijk zijn!
Omgekeerd kan natuurlijk ook. De meest bekende hiervan is: zoutzuurdamp met amoniakdamp. Apart zijn ze schadelijk maar samen vormen ze een zout namelijk salmiakzout.

Veri- beheerder

- Bericht nummer 20
Enige wat ik erover kan zeggen, is dat ik bickford met veel plezier gebruik; en dat m'n longen er zwaar op vooruit zijn gegaan sinds ik e-rook...
Maar natuurlijk: het is ieders eigen keuze waar de grens wordt gelegd (en ja, baukje en sommige smaken van dr oetker zijn wel degelijk door mensen gebruikt - maar die zijn wel zwak qua smaak in vergelijking tot bickford) (overigens is er ook een heel clubje dat enkel bickford rookt... 100% alleen dat dus... nog geen klachten gehoord).
Wat alcohol betreft: tijd om eens het schema op te zoeken waarin de inhoud van liquid staat... er zit al zo'n 5% alcohol in... geen steekvlammen hoor...
Maar nogmaals: Ik vind er totaal niets engs of onverantwoords aan (en ik ben er al bijna net zo lang mee bezig als yohan overigens
), om te mengen zoals ik dat doe (ik hou dus wel alle ingredienten in de gaten natuurlijk en gebruik ze niet als er iets raars mee lijkt te zijn.. meng er ook geen stoffen door die er niet toch al in voorkomen)... maar wat een ieder voor zichzelf verantwoord vind, is ieders eigen keuze, vanzelfsprekend.
Maar natuurlijk: het is ieders eigen keuze waar de grens wordt gelegd (en ja, baukje en sommige smaken van dr oetker zijn wel degelijk door mensen gebruikt - maar die zijn wel zwak qua smaak in vergelijking tot bickford) (overigens is er ook een heel clubje dat enkel bickford rookt... 100% alleen dat dus... nog geen klachten gehoord).
Wat alcohol betreft: tijd om eens het schema op te zoeken waarin de inhoud van liquid staat... er zit al zo'n 5% alcohol in... geen steekvlammen hoor...
Maar nogmaals: Ik vind er totaal niets engs of onverantwoords aan (en ik ben er al bijna net zo lang mee bezig als yohan overigens
), om te mengen zoals ik dat doe (ik hou dus wel alle ingredienten in de gaten natuurlijk en gebruik ze niet als er iets raars mee lijkt te zijn.. meng er ook geen stoffen door die er niet toch al in voorkomen)... maar wat een ieder voor zichzelf verantwoord vind, is ieders eigen keuze, vanzelfsprekend.
Veri- beheerder

- Bericht nummer 21
Er is zeker verschil: nooit industriele PG gebruiken. Apothekersgraad is het minimum wat ik aanhoud voor mijn gebruik.Kitty schreef:Je weet dus zeker dat er geen verschil zit tussen de ene of de andere PG? Qua zuiverheid bijvoorbeeld?