Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Sedansa Diva

Deel

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 14-06-08

Sedansa Diva

Bericht van Kitty op do sep 11, 2008 7:36 pm

Sinds kort heb ik een, zo goed als nieuwe, Sedansa Diva over kunnen nemen in de mooie Indigo kleur. Ik wilde toch mijn bevindingen hierover delen.

Al lang heb ik uitgekeken naar een Diva, omdat ik van mening was dat dat de beste pen zou zijn die je je maar kon wensen. Na een paar dagen gebruik ben ik daar echter niet meer zo zeker van.
    Hij rookt, dat zeker, maar heel licht en gier is ver te zoeken. Je mist hier de geconcentreerde smaak en damp die je het lekkere rookgevoel geeft. Verder dan een mond vol rook komt het niet. De rook lijkt te dun te weinig geconcentreert om tot volle smaak of gier te komen.

Ik wissel het roken af met pennen van PartySmoker en een DSE801 van Wayne, waarbij die van Wayne geweldige gier geeft en ook licht rookt maar wel een goede concentratie geeft van de damp die je inhaleert. Ook de PS giert beter dan deze Diva, zeker als je hem druppelt.

Ik heb in de Sedansa Turkish Blend gerookt, Flax en choco, allen van Sedansa. Maar ze komen allemaal niet verder dan een volle mond slappe rook zonder enig giereffect. De Turk gaf in het begin nog wel iets gier, maar niet te vergelijken met de andere pennen die ik heb.

Doe ik nu iets verkeerd? Heb ik een slechte versie? Of trek je bij de Sedansa nu eenmaal veel meer lucht aan, wat dus wel licht rookt maar tegelijkertijd smaak en gier hevig verdunt? Ja, zo voelt het, het lijkt of smaak en rook wordt verdund met een grote hap lucht.

Kortom, tot nu toe valt de Diva me behoorlijk tegen. Dit in tegenstelling tot de Sedansa sigaar, die me wel heel goed bevalt.

Superlicht trekken, dat wel, maar ten koste van gier en smaak en dat stelt toch wel teleur. Maar ik hou dapper vol, en wellicht gaat het nog verbeteren als ik hem langer gebruik.

Rectificatie: Dat de Diva het zo beroerd deed, kwam door een ampul waar het watje zo goed als ontbrak maar wel veel liquid bevatte. Deze liquid liep dus bij gebrek aan houvast ineens de atomizer in. Voor ik dat door had, was ik al twee ampullen verder zonder verbetering van de werking van de Diva. Na droogroken en opnieuw een ampul, ging er echter een wereld voor me open. Nu deed hij het wel! En hoe!

Dus uiteindelijke conclusie: De Diva trekt licht, maar dampt geweldig, en de gier is ook prima. Zowel met Turkish Blend, als met choco (de twee smaken die ik tot nu toe errin gerookt heb).

Maar let dus altijd wel op of er geen misser tussen de ampullen zit, want het blijft handwerk tenslotte. En doe je Diva het slecht, controleer dan ook hoe het met de watten gesteld is van de ampul die je er op dat moment in rook. Wat dat kan dus best de boosdoener zijn.

update 15 oktober: achteraf bleek toch mijn atomizer niet goed, deze maakte niet voldoende contact met de batterij en was daardoor niet goed in staat om de vloeistof goed te verdampen. Zoals in de verdere berichten hieronder te lezen is, wordt dit netjes opgelost.

Laatst aangepast door Kitty op di okt 14, 2008 11:20 pm; in totaal 4 keer bewerkt

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2853
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Sigarillo
    Registration date: 06-03-08

Re: Sedansa Diva

Bericht van cimda op do sep 11, 2008 8:16 pm

Die ervaring heb ik ook, heb er 2 overgenomen maar ik vind het ook tegenvallen. De PS geeft je veel meer voldoening kwa rookontwikkeling.
    Dus als iemand weet wat wij verkeerd doen met het roken, dan graag tips.
    De batterijen vind ik wel toppie, die gaan als een speer.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op do sep 11, 2008 8:19 pm

Hij piept ook als je een trekje neemt.

zwerfkatje
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 641
    Leeftijd: 50
    Registration date: 21-06-08

Bericht van zwerfkatje op do sep 11, 2008 9:09 pm

Ik heb dezelfde mening hoor. De sedansa pen trekt superlicht en kan mij geen voldoening geven. Heb 2 verschillende sedansa atomisers gehad, nu nog 1, en bij beiden kan ik geen gier vinden en de smaak komt ook niet ten volste tot zijn recht.
    Doordat ik geen verzadigd gevoel kreeg , bleef ik ermaar aan lurken.
    In tegenstelling tot de PS en de PS-klonen (Wayne), die me meer voldoening geven.
    Mijn sedansa ligt in de lade en gebruik ik niet meer. Ik hou hem wel voor een noodgeval.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op do sep 11, 2008 9:13 pm

Toch wel zonde hoor. Nou ja, ik blijf het proberen, anders is de Sedansa voor de ochtend, dan hoeft het allemaal nog niet zo heftig. En de PS en de andere pen voor de middag, en de sigaren voor het heftige werk in de avond. a cigar Elk dagdeel zijn eigen rokertje. :;22:

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van cimda op do sep 11, 2008 10:18 pm

Heb ze nu ook weggelegd, alleen nog maar bij nood ga ik ze denk ik roken.

Rookgezonder
    verkoper

Vrouw
    Aantal berichten: 222
    Leeftijd: 35
    Registration date: 23-01-08

Bericht van Rookgezonder op vr sep 12, 2008 9:37 am

Het heeft ook heel veel te maken wet wat je gewend bent. Als je de Diva als eerste sigaret aanschaft, dan geeft hij voldoening en is het prima.

Wat heel belangrijk is is om rustig te inhaleren (ca. 4 seconden).

Als je een pijp of een sigaar met turkish blend gewend bent, of bijvoorbeeld powerpuff van Partysmoker, dan kan de Diva inderdaad tegenvallen. Als je direct begonnen was met de Diva, dan had je nu waarschijnlijk je longen uit je lijf gehoest met de powerpuff.

Het heeft allemaal te maken met persoonlijke voorkeur en met wat je gewend bent.

Als je natuurlijk echt denkt dat hij niet goed is, dan zou je de atomizer even retour kunnen sturen en kan ik hem nakijken.

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van cimda op vr sep 12, 2008 9:59 am

Denk dat je daar een punt heb Jany, tis gewoon wat je gewend ben.
    Had er op de meeting dacht ik ook al een probleem mee om goed te roken met de diva. En ik neem ook niet echt de tijd ervoor om er aan te wennen, moet ik eerlijk zeggen. Maar wellicht ga ik ze opsturen zodat je ze kan controleren, maar neem eigenlijk aan dat ze goed zijn.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op vr sep 12, 2008 11:36 am

Voorlopig ga ik nog even oefenen hiermee. Misschien trek ik er te stevig aan.

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op vr sep 12, 2008 11:54 am

Kitty en Cimda,
    Wat Jany zegt zou weleens kunnen kloppen,dat je eraan moet wennen.
    Ik ben begonnen met een ps en de diva heb ik er later bij gekocht,maar van begin af aan heb ik met de diva goede rook en gier gehad,met de tb had ik wel wat meer gier,maar bij de andere smaken van sedansa was de gier en rook ook goed aanwezig.

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw
    Aantal berichten: 113
    Leeftijd: 51
    Registration date: 25-06-08

Bericht van silly op vr sep 12, 2008 12:00 pm

Goh, wat kunnen we een andere ervaring hebben zeg. Ik zaL best op mijn donder krijgen van Jany en raad het anderen niet aan, maar ik heb 3 sedansa atomizers. 1 Ervan was een hele sigaret de andere 2 losse atomizers. De rode heb ik met mijn stomme knikker uit mijn handen laten vallen en nu zit het ringetje los. Heb ik opgelost met een plakbandje, die ik af en toe verwissel. Die doet het heerlijk! Veel damp en veel gier... uche uche... De palisander dampte op een gegeven moment heel slecht en na wat was pogingen die niet luktte heb ik hem in mijn vaatwasser gedonderd Als een tierelier doet hij het weer! Ben er al weken mee aan het dampen en is mijn favorietje. De laatste atomizer is ook een palisander en doet het heel erg slecht. De sedansa is absoluut mijn favoriete damper. PS vind ik ook erg goed, maar die kappen er na een maand mee bij mij en krijg ze niet meer aan de praat.
    Dus mijn ervaring met sedansa is wel goed tong uitsteken smoke :;95:

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Jacqueline V op vr sep 12, 2008 12:13 pm

silly schreef:Goh, wat kunnen we een andere ervaring hebben zeg. Ik zaL best op mijn donder krijgen van Jany en raad het anderen niet aan, maar ik heb 3 sedansa atomizers. 1 Ervan was een hele sigaret de andere 2 losse atomizers. De rode heb ik met mijn stomme knikker uit mijn handen laten vallen en nu zit het ringetje los. Heb ik opgelost met een plakbandje, die ik af en toe verwissel. Die doet het heerlijk! Veel damp en veel gier... uche uche... De palisander dampte op een gegeven moment heel slecht en na wat was pogingen die niet luktte heb ik hem in mijn vaatwasser gedonderd Als een tierelier doet hij het weer! Ben er al weken mee aan het dampen en is mijn favorietje. De laatste atomizer is ook een palisander en doet het heel erg slecht. De sedansa is absoluut mijn favoriete damper. PS vind ik ook erg goed, maar die kappen er na een maand mee bij mij en krijg ze niet meer aan de praat.
    Dus mijn ervaring met sedansa is wel goed tong uitsteken smoke :;95:

Hahaha ik heb ook 1(oudere)losse atomizer van sedansa en die gooi ik 1x in de week in de wasmachine en die blijft het als een tierelier doen.
    Maar met de andere atomizers durf ik het niet. smoke lol!

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 47
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op vr sep 12, 2008 1:38 pm

@Kitty, aan de diva moet je inderdaad zachies lurken hoor anders word ie snel heet en krijg je een vieze smaak in plaats van de smaak die je erin hebt zitten. Is even wennen als je stevig trekken gewend bent, succes hoor....

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op vr sep 12, 2008 2:11 pm

Nu heb ik hem even drooggerookt, daar kwam trouwens nauwelijks rook bij af, en er een Turkish Blend high in gedaan, er is nu wel wat gier en iets meer rook, maar uche, uche zou zwaar overdreven zijn. De chocolade (van de aanbieding, nog oude doosjes) doet het er maar matig in. Maar nu met de Turk en een net verse batterij begint het er op te lijken. We gaan dapper door. Ik moet en ik zal deze gewoon lekker dampend krijgen. :;22:

silly
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw
    Aantal berichten: 113
    Leeftijd: 51
    Registration date: 25-06-08

Bericht van silly op vr sep 12, 2008 2:24 pm

Kitty, ik doe wel wat handelingen voor ik ga slapen met de sedansa. Misschien kun je er wat mee. Iedere avond blaas ik de atomizer uit en zet het onderste boven, met de batterijkant naar boven, met een opgerold keuken papiertje in zijn bips in een eierdopje. Er komt een flinke plas vloeistof uit, het doekje is flink nat. Ik moet wel even bekennen, dat was ik vergeten, dat ik druppel. Met een ampul doet hij het een stuk slechter.
    De volgende ochtend gooi ik een stuk of 4 tot 5 druppels in de atomizer en dan stik ik er soms temet in Als hij het nog niet goed genoeg doet, gooi ik er nog 2 druppels in. De batterijen laat ik ook lekker de hele nacht opladen.
    Ik had overigens wel de ervaring met ampullen, dat die vaak in 1 keer de sigaret in liepen. Ook als de sig te nat is krijg je die vieze smaak is mijn ervaring.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op vr sep 12, 2008 2:30 pm

Ik heb geen Sedansa; maar wel een heel licht trekkende andere (Sigwood, maar dat doet er even niet toe... gaat erom dat hij héél licht trekt).

Laatst een bling gekocht. en maakte me er wel zorgen om dat die wsch een stuk zwaarder zou trekken... Wayne heeft uiteindelijk ook speciaal voor me getest, en de lichtst trekkende die hij kon vinden gestuurd.

Nou, die kwam aan... en ik vond 'm desondanks maar zwaar trekken hoor... maargoed, doorgezet, en na een paar dagen was ik er wel redelijk aan gewend.

Toen weer m'n lichte rokertje opgepakt (ik wil ze afwisselend gebruiken)... en tot m'n verbazing leek het daarmee ineens wel alsof ik meer lucht trok dan rook...

Oftewel: ik denk dat de reden zou kunnen zijn, ook voor jou: dat je de kracht gewend bent waarmee je de bling rookt (en andere, zwaarder trekkende, pennen ook)... en dat je daarom als je een licht trekker pakt dit gevoel krijgt van lucht inademen ipv rook er uit trekken...
    Ik ben na een aantal uren wel weer terug-gewend aan m'n lichte trekker.. maar ja, dat is dan ook wat ik al vele maanden rook... als je niet met een lichte gestárt bent, kan ik me voorstellen dat het weer of voor het eerst op prijs leren stellen van dat lichte trekken niet mee zal vallen.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op vr sep 12, 2008 2:33 pm

Druppelen heb ik nog niet gedaan, dat doe ik wel in mijn PartySmokers. En ik dacht juist dat de Sedansa wel lekker te roken was met ampullen, daarom schafte ik hem nu juist aan. Ik zou het jammer vinden als ik in deze ook moet gaan druppelen.

Ik zal in ieder geval hem vananvond wegzetten zoals je voorsteld silly, eens zien wat dat doet.

Hij doet het nu nog steeds beter met die TB erin. Zou het gewoon zo zijn dat die chocolade ampullen het gewoon minder lekker doen in de Diva?

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op vr sep 12, 2008 5:55 pm

Kan aan de ampul liggen, maar niet alleen met choco, ik heb het ook wel eens met koffie of MB, dus waar het aan ligt??? Dikte van vloeistof misschien???

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Jacqueline V op vr sep 12, 2008 6:27 pm

Goh heb ik dan zoveel geluk met mijn dampers?
    Ik rook altijd alleen maar met ampul,zefs in mijn psje!!!!!!!!!
    s'avonds als ik naar bed ga leg ik hem een beetje schuin in een asbak en de volgende dag dampt hij nog net zo goed als de vorige dag.
    Wel doe ik iedere week de atomizers die ik gebruikt hebt goed schoon maken en de contact punten van de batterijen,laders en atomizer met alcohol kuisen.
    @Kitty zou je atomizer toch niet te droog kunnen zijn?

Laatst aangepast door Jacqueline V op za sep 13, 2008 10:48 am; in totaal 1 keer bewerkt

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op vr sep 12, 2008 7:22 pm

Het gaat met die TB nog steeds goed, dus ik vermoed echt dat het aan de choco ampul heeft gelegen. Ik heb er een paar uitgeperst en ik kwam er een paar tegen waar wel een heleboel liquid in zat maar nauwelijks een watje, alleen helemaal onderin en aan de zijkant zat enkel wat pluis. Met zo'n ampul verzuipt de boel natuurlijk meteen. Misschien kwam het daardoor? Ik kreeg bij die choco ook een paar keer liquid in mijn mond
    Nu doet hij het in ieder geval al stukken beter.

Ik zal de volgende keer er weer eens een choco ampul indoen (ik vind ze namelijk waanzinnig lekker en heb nog 9 doosjes!), en zien of hij dan weer problemen gaat geven.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op vr sep 12, 2008 7:29 pm

Je zou ook een goed gevulde ampul, qua watten dus, kunnen uitspoelen en hervullen met je uitgeperste choco. Maar je zegt daar wel iets, die bij mij zo hard doorliep de batterij in was ook een soort half watje haha, wat een uitdrukking eigenlijk.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op vr sep 12, 2008 7:32 pm

Sorry Veri, ik zag jouw posting nu pas. Ja, ik dacht ook eerst dat het lichte trekken heel erg moest wennen. Mijn Bling trekt trouwens ook heel licht, maar toch anders inderdaad. Maar nu gaat het goed, dus ik heb toch het idee dat het aan de andere ampullen ligt.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op vr sep 12, 2008 7:35 pm

@Sidoon, Ja, als er nauwelijks watten inzit dan is het logisch dat de vloeistof rechtstreeks en zowat ineens je atomizer inloopt. Voortaan ga ik maar even eerst een beetje prikken in de ampul om te zien of er naast liquid ook wel voldoende vulling in zit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat bij ander merk ampullen nog nooit gehad heb. Maar dat zou toeval kunnen zijn.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op vr sep 12, 2008 7:44 pm

Het viel mij ook eigenlijk te laat pas op, toen was het dus te laat, maar alles werd opgelost omdat ik er ook niks aan kon doen, maar leuk is het niet. Goede tip om eerst ff te checken.....

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op vr sep 12, 2008 8:58 pm

Nou jongens, ik weet nu zeker dat een foute ampul de boosdoener was! Na de Turk heb ik er nu opnieuw een choc in, eerst even gekeken of dit geen watloze was. En het rookt als een trein!!!!

De eerste ampul die ik gebruikte was een chocolade ampul dus zowat zonder watten. Die liep dus meteen de atomizer in. Mijn eerste rookervaringen waren dus heisen, knipperen, geen rook, piepen, pruttelen, geen gier, kortom waardeloos! Hierna twee andere ampullen geprobeerd. Nog steeds niksig, vanwege al die choc in de atomizer.

Toen, uitgeschud, doorggerookt ampul met Turk high, en het wonder geschiedde rook, gier enz. Nu dus voorzichtig weer een choc erin, maar deze keer een met watje, en nog steeds rook, gier!!!!!

Ik ben helemaal gelukkig!!!!

Jany, het is toch een geweldig ding! Ik ga even een rectificatie in de review zetten.

Maar je moet de chineesjes een beetje toe laten spreken hoor, dat er wel echt bij elke ampul een behoorlijk watje in moet!!! (want ze denken anders zomaar dat je apparaat niet deugt.)

Het is nu do mei 24, 2012 5:09 am