Al lang heb ik uitgekeken naar een Diva, omdat ik van mening was dat dat de beste pen zou zijn die je je maar kon wensen. Na een paar dagen gebruik ben ik daar echter niet meer zo zeker van.
Hij rookt, dat zeker, maar heel licht en gier is ver te zoeken. Je mist hier de geconcentreerde smaak en damp die je het lekkere rookgevoel geeft. Verder dan een mond vol rook komt het niet. De rook lijkt te dun te weinig geconcentreert om tot volle smaak of gier te komen.
Ik wissel het roken af met pennen van PartySmoker en een DSE801 van Wayne, waarbij die van Wayne geweldige gier geeft en ook licht rookt maar wel een goede concentratie geeft van de damp die je inhaleert. Ook de PS giert beter dan deze Diva, zeker als je hem druppelt.
Ik heb in de Sedansa Turkish Blend gerookt, Flax en choco, allen van Sedansa. Maar ze komen allemaal niet verder dan een volle mond slappe rook zonder enig giereffect. De Turk gaf in het begin nog wel iets gier, maar niet te vergelijken met de andere pennen die ik heb.
Doe ik nu iets verkeerd? Heb ik een slechte versie? Of trek je bij de Sedansa nu eenmaal veel meer lucht aan, wat dus wel licht rookt maar tegelijkertijd smaak en gier hevig verdunt? Ja, zo voelt het, het lijkt of smaak en rook wordt verdund met een grote hap lucht.
Kortom, tot nu toe valt de Diva me behoorlijk tegen. Dit in tegenstelling tot de Sedansa sigaar, die me wel heel goed bevalt.
Superlicht trekken, dat wel, maar ten koste van gier en smaak en dat stelt toch wel teleur. Maar ik hou dapper vol, en wellicht gaat het nog verbeteren als ik hem langer gebruik.
Rectificatie: Dat de Diva het zo beroerd deed, kwam door een ampul waar het watje zo goed als ontbrak maar wel veel liquid bevatte. Deze liquid liep dus bij gebrek aan houvast ineens de atomizer in. Voor ik dat door had, was ik al twee ampullen verder zonder verbetering van de werking van de Diva. Na droogroken en opnieuw een ampul, ging er echter een wereld voor me open. Nu deed hij het wel! En hoe!
Dus uiteindelijke conclusie: De Diva trekt licht, maar dampt geweldig, en de gier is ook prima. Zowel met Turkish Blend, als met choco (de twee smaken die ik tot nu toe errin gerookt heb).
Maar let dus altijd wel op of er geen misser tussen de ampullen zit, want het blijft handwerk tenslotte. En doe je Diva het slecht, controleer dan ook hoe het met de watten gesteld is van de ampul die je er op dat moment in rook. Wat dat kan dus best de boosdoener zijn.
update 15 oktober: achteraf bleek toch mijn atomizer niet goed, deze maakte niet voldoende contact met de batterij en was daardoor niet goed in staat om de vloeistof goed te verdampen. Zoals in de verdere berichten hieronder te lezen is, wordt dit netjes opgelost.
Laatst aangepast door Kitty op di okt 14, 2008 11:20 pm; in totaal 4 keer bewerkt

Elk dagdeel zijn eigen rokertje. :;22:
Als een tierelier doet hij het weer! Ben er al weken mee aan het dampen en is mijn favorietje. De laatste atomizer is ook een palisander en doet het heel erg slecht. De sedansa is absoluut mijn favoriete damper. PS vind ik ook erg goed, maar die kappen er na een maand mee bij mij en krijg ze niet meer aan de praat.
:;95:

Als hij het nog niet goed genoeg doet, gooi ik er nog 2 druppels in. De batterijen laat ik ook lekker de hele nacht opladen.