Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Verloren posts zo. 21 september

Deel

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Verloren posts zo. 21 september

Bericht van Veri op ma sep 22, 2008 1:27 pm

Net zoals andere soorten forums, wordt ook dit forum 'uitgegeven' door een bepaalde maker/leverancier. Voor dit forum is dat 'Forumotion'.

Het goede nieuws: alles werkt weer naar behoren voor wat nu getypt wordt. Maar:
    Het is daar, op hun servers, dat er 's nachts in dit weekend iets mis is gegaan; en het heeft eerst uren geduurd, daardoor, voordat dit euvel ontdekt werd; en daarna nog vele uren hard werk (en ze zijn nog steeds bezig - wat ook voor af en toe even onbereikbaarheid van het forum zorgt) om te proberen alles weer in orde te krijgen.

Ons forum is bij lange na niet het hardste getroffen; maar we missen dus wel alle posts van de tijd dat deze niet goed werden vastgelegd op de servers van forumotion - en het is op dit moment nog niet bekend of zij de inhoud van deze posts nog ergens kunnen opdiepen en terugzetten, of niet.

Als hen dit niét lukt, zijn de betreffende posts dus blijvend verdwenen. Wat we nu moeten doen is eerst rustig afwachten, wat hier van komt; en mocht bekend gemaakt worden dat de posts van gisteren op geen enkele manier nog te redden vallen, dán zullen we moeten besluiten om hetzij die (nu lege) posts weg te gaan halen, hetzij de posters te vragen zo goed mogelijk hun post opnieuw in te gaan vullen (beide keuzes hebben hun voor- en na-delen). Maar ga NU alsjeblieft NIET je eigen lege posts invullen: dat zou de pogingen van forumotion om alles weer terug te zetten kunnen dwarsbomen, waardoor dan ook de andere posts juist leeg blijven! We zullen aangeven, wanneer dit evt gaat spelen. (Je kunt wel desgewenst een nieuwe post of topic maken waarin je het verloren gegane weer opnieuw neerzet, als dat van belang lijkt - dit kan geen kwaad)

Om de net genoemde reden is het wél belangrijk, dat we goed op een rijtje krijgen welke posts nu leeg zijn; dus als jullie iets tegenkomen, zou het fijn zijn als ook jullie dat hier (met link is allergemakkelijkste) zouden willen vermelden!

Maar hopelijk vinden ze bij Forumotion toch nog een manier om de lege posts weer te vullen natuurlijk!

Laatst aangepast door Veri op ma sep 22, 2008 3:37 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 47
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 07-06-08

Re: Verloren posts zo. 21 september

Bericht van Sidoon op ma sep 22, 2008 1:38 pm

He Veri,

Als ik ben ingelogd ga ik altijd naar home, zodat ik alle laatste dingen even bij kan lezen, en die zijn allemaal leeg, de berichtjes van gisteren dus.
    Vanaf zaterdag (nieuw lid bambam waarop mientje reageerde) en dan naar boven zijn ze weg.

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op ma sep 22, 2008 2:30 pm

Bedankt Sidoon; ik heb het rijtje daarvandaan bij elkaar gezet, maar ik weet niet zeker of elke lege post daar wel terécht is gekomen om te beginnen (op voorpagina dus).
    Het zou dus misschien beter zijn geweest als ik hierboven gevraagd had om alle lege posten te melden die niet op de voorpagina staan - maar omdat die posten toch ook daar weg gaan (uit het zicht) naarmate er nieuwe posten bij komen (en ook wel een beetje om het gewoon niet al te ingewikkeld te maken) heb ik die nadere omschrijving maar weggelaten.

Maar als ik daar niet aan gedacht mocht hebben (en zo'n oen ben ik wel...) dan zou je aanwijzing om daar ook eens te kijken zéér op prijs zijn gesteld! (En is 'ie evengoed hoor!)

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op ma sep 22, 2008 5:36 pm

Update: Alle posts van gisteren zijn nu volledig weg (ook vermeldingen ervan op voorpagina); en da's niet ons werk geweest.
    Ik zie het voorlopig maar als seintje, dat ze kennelijk nu dicht bij het probleem zijn aangekomen... of ze weer terugkomen, die posten? Zal mij benieuwen...

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op ma sep 22, 2008 6:30 pm

Nieuwste update: ziet er naar uit dat de posten van gisteren echt verloren zijn. Helaas...

Dus als de posters van gisteren, de bovenste eerst per draad, weer kunnen reproduceren wat er gisteren stond (en daar behoefte aan hebben)... dan lijkt het nu de tijd om daar mee bezig te gaan...

Heel spijtig, vooral voor diegenen die lange posts hebben gemaakt!

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 47
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op ma sep 22, 2008 7:46 pm

Ik heb toch het gevoel dat er niet zo heel veel mist???? Nou is mijn kort-termijn geheugen slecht helaas, maar dat is mijn gevoel, kweet niet of het ook klopt haha.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op ma sep 22, 2008 9:12 pm

Goh, en ik maar denken dat jullie gisteren allemaal offline zijn geweest!!!
    Kan nog niet eens met goed fatsoen een dagje er tussen uit blijven!
    Ik hoor het wel als er iets voor mij tussen zat neem ik aan vraagteken

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57
    Registration date: 20-12-07

Bericht van witje op ma sep 22, 2008 9:14 pm

Ik heb echt geen idee meer wat ik gisteren allemaal gepost heb hoor,daar zwets ik te veel voor

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op ma sep 22, 2008 9:26 pm

OK Witje, dan hoef ik daar alvast geen zorgen over te maken wink_small

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op di sep 23, 2008 12:03 am

Tja, ik heb ook geen lijst van wie wat heeft gepost hoor... het euvel is tenslotte nu dat de héle posten verdwenen zijn... ik had een lijstje welke draden naar te kijken, maar niet wie precies gepost had...

Maar 'k zou zo zeggen: als iemand niet meer weet of, waar en wat hij/zij gepost heeft... dan zal het wel geen héél belangrijke post zijn geweest toch?
    Dus ach... wie wel een goed geheugen heeft, en er nut in ziet, kan altijd nog een post opnieuw maken; maar anders kunnen we vast ook wel overleven met het verlies van betreffende posten denk ik ?
    Gelukkig is het geen regelmatig terugkerend iets; dit was het eerst in vier jaar dat er bij de provider posten verloren gingen (en dan maar één dag ervan gelukkig).

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Bericht van Ariane op di sep 23, 2008 8:37 am

Ik hoef niet te denken wat er van mij verloren is gegaan, want ik was een weekendje weg a cigar

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op di sep 23, 2008 12:08 pm

Nee, jij had precies goed uitgezocht wanneer er even tussenuit te gaan, geluksvogel! Very Happy

Het is nu do mei 24, 2012 5:21 am