Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

De USB-lader.

Deel

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 20-12-07

De USB-lader.

Bericht van jan op di sep 30, 2008 9:49 am

Hij is al besroken en de meningen over het nut zijn verdeeld.
    De USB-lader!

Ik moet zeggen, het is toch een verrekt makkelijk ding.
    Gewoon even lekker je batterij bijladen of je tweede batterij laden terwijl je achter je PC zit. (je wilt immers niet missen van het forum) Very Happy
    Ook is hij ideaal voor op het werk, als je beschikking hebt over een PC, Meer dan twee batterijen hoef je niet meer mee te nemen.
    Je rookt met de ene terwijl de andere lekker aan het laden is aan je PC. Je normale lader kan lekker thuis blijven.

Ook is het mogelijk om onderweg via een accu-pack met een usb-conector je batterij te laden.
    Ik wil hen niet meer missen. Het kleine dingetje is nu bijna mijn belangrijkste lader geworden.

Het hier besproken model is voor de penmodel batterijen. Die voor de RPS is onderweg. Alleen de aansluiting zal afwijken de rest is hetzelfde.

zwerfkatje
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 641
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 21-06-08

Re: De USB-lader.

Bericht van zwerfkatje op di sep 30, 2008 11:15 am

Heb sinds gisteren een usb-lader voor de pen en is ind een zeer praktisch ding.
    Hij hangt eraan en is er nog niet af geweest. Ik laat de batterij ongeveer 1 à 2 uur erin hangen en zijn dan goed opgeladen. Is een beetje gokken omdat er geen lampje bijzit.
    Vraag me enkel af of er ook andere batterijen in mogen bvb Janty of de oudere sedansa's, of dat hij enkel werkt voor ps en de DSE...

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 20-12-07

Bericht van jan op di sep 30, 2008 11:20 am

Jan zal er beter antwoord op kunnen geven maar volgens mij kun je er alle penbatterijen mee opladen. Zolang de schroefdraad past natuurlijk.
    Dat van die twee uurtjes klop inderdaad. Als ik hem daarna in de gewone lader doe krijg ik een groen lampje. Batterij is dus vol.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op di sep 30, 2008 2:36 pm

Ik heb er ook al Janty- batterijen (penmodel) in gehad - ging prima.
    Vreemd genoeg was het juist een (bijna nieuwe) PS-batterij die na wel 4 uur laden in de usb-lader, dan overgebracht naar een gewone lader, toch nog ruim een uur rood lichtje bleef geven voordat 'ie groen werd.

Maar misschien was het een éénmalig iets, vuiltje in verbinding of zo; want toen ik dezelfde batterij, na gebruik, opnieuw via usb oplaadde was hij wél na een paar uur goed vol. Of misschien lag het aan de nieuwigheid... hij had z'n 'installatie-lange-laadtijd' al wel gehad... maar misschien had die batterij toch nog iets méér 'begin-laadtijd' nodig, wie weet...

Het is nu do mei 24, 2012 5:28 am