Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

De Debby 601 van Litecig, goedkoop is duurkoop? Nou...

Deel

Yahoo Serious
    reviewer

Man
    Aantal berichten: 1977
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Sigaar
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 07-03-08

De Debby 601 van Litecig, goedkoop is duurkoop? Nou...

Bericht van Yahoo Serious op do okt 02, 2008 11:38 am

Review: 601 pijp. Kwaliteit voor een lage prijs?

Wat zit er in de doos:
    -De pijp (kop & mondstuk)
    -Een 2e mondstuk
    -2 Batterijen
    -1 Oplader die zonder verloopstukje past op het stopcontact
    -3 ampullen
    -Een vaag papiertje dat eruit ziet als een mini-diploma
    -Een standaardje
    -Een gebruiksaanwijzing waarin Debby op respectloze manier de 'SLB super -pipe' wordt genoemd
    -De pijp wordt geleverd met twee jaar garantie

Te verkrijgen bij:

www.litecig.com

Prijs:

EUR 49,95

De test:

Wat een prachtige pijp. Dat was het eerste dat ik dacht toen de doos openging. Als hij rookt zoals hij eruitziet, ben ik een tevreden mens.
    Het vuurglaasje is een enorme vooruitgang ten opzichte van het achterlicht dat op de pijp van e-cig zit, en het hout van Debby is echt om te zoenen, prachtig glanzend en karaktervol gevlamd hout. Ik wist niet dat je zulke leuke bomen had!
    En de ampullen zijn verpakt in patronen die me terug doen denken aan de tijd van Dirty Harry:

"I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kinda lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question--Do I feel lucky? Well, do ya punk!"

De bijgeleverde batterijen, die eigenlijk net iets te hoog zijn om lekker te passen, waren binnen een uur opgeladen.
    Dat de batterijen echt hoger zijn als de blauwe exemplaren die ik nog heb liggen van mijn e-cig pijp, bleek toen ik ook deze in de lader wilde stoppen.
    Ze vallen er net niet uit, maar stevig is anders.

Geheel tegen de regels in, een nieuwe batterij moet altijd een dag opladen, trok ik de lader dus bij het eerste groen uit het stopcontact en stopte hem verwachtingsvol in Debby, want zo heb ik de pijp inmiddels gedoopt.
    Ik kan tevreden zijn.
    Binnen enkele trekjes stond de kamer blauw, en ik mag van geluk spreken dat de buren de brandweer niet hebben gebeld.
    Overigens bleek mijn oude pijp helemaal niet zo defect als ik gedacht had!
    Met een nieuwe batterij van de Debby bleek hij weer geheel gereanimeerd! Blijkbaar raken batterijen toch uitgeput, ook al zegt de lader dat ze vol zijn leveren ze niet meer de prestaties van een nieuwe.

De ampullen verschillen overigens wel van de ampullen die door Jan bij de review van de partypijp zijn geplaatst, er zitten namelijk gewone watten in en ik zie geen laagjes. Nu druppel ik eigenlijk altijd, maar voor de gelegenheid heb ik een ampul leeggerookt.
    Ik mag wel zeggen dat hij ook zo goed als leeg was.
    Ik denk dat de meegeleverde plastic standaard hier mede debet aan is.
    Uiteraard is zwaartekracht je grootste vriend als het gaat om de vloeistof naar de atomizer te transporteren en op deze standaard werkt dat natuurlijk veel beter dan wanneer je de pijp gewoon neer legt.

Mijn conclusie tot op heden:

Kwaliteit: Zeer goed.

Gebruiksgemak: Zeer Goed.

Rookontwikkeling: Zeer goed.

Gier: Zeer goed.

gebruiksduur batterij: Zeer Goed.

Lader: Goed. (laad in ongeveer 1 uur een batterij op en past zonder verloopjes op het stopcontact.)

Ampullen: Gewoon.

Kortom: Het is een koopje. En mocht je tijdens het volgende boekenbal per ongeluk naast Harry Mulisch komen te zitten, heb je geen enkele reden om je te schamen. Hij mag dan leuk schrijven, jouw pijp is stukken mooier dan de zijne!

Review: Een week later...

Er is geen enkel verschil met dag één. Debby rookt nog steeds alsof ze Sinterklaas vervoert. Doordat de batterijen betrekkelijk snel opladen, een uur of twee is vaak voldoende, kan je met enkel dit product uitstekend aan je nicotine-behoefte komen.

Is er dan geen enkel probleem?
    Nou vooruit.
    Eéntje dan: Het is al een aantal keer voorgekomen dat het glaasje boven de batterij zo vast zat, dat er een scherp zakmes aan te pas moest komen om het weer te openen. De eerste keer dacht ik dat ik er zelf debet aan was. Per slot van rekening had ik net 'De Hulk' op dvd gezien en draaide ik het glas misschien zelf te vast. Uiteraard ben ik me toen bewust geworden van mijn eigen 'vastdraaigedrag'.
    Wat bleek was dat Debby, door de vacuumwerking, zelf het glaasje vaster draaide. Bovendien zat er een braampje op de schroefdraad wat voor de rest van het probleem zorgde.
    Dat laatste is inmiddels verwijderd, en het probleem is niet meer voorgekomen.

We zijn inmiddels een maand verder...

En Debby heeft zich als een droomvrouw gedragen. Het is mijn favoriete rookmiddel, en ik vind haar nog net zo mooi als in het begin.
    Ze heeft een permanente plaats op tafel, in haar standaard.
    Eén keer heeft zij een klein probleem gegeven, de vacuumschakelaar deed het niet meer en de pijp had een schoonmaakbeurt nodig.
    Een emailtje naar litecig gestuurd, waarop het volgende antwoord kwam:
    Probeer eens een keer hard te blazen en te zuigen aan de batterij kant, dat wil soms helpen.
    Mocht het niet lukken stuur je hem op en krijg je per omgaande een nieuwe.

Het hielp niet, een schoonmaakbeurt met een slokje alcohol werkte wel (werkt bij mij ook altijd goed), maar ik denk dat het belangrijk is om te constateren dat niet alleen de pijp goed is, maar ook de service als het nodig is alle basis biedt voor vertrouwen in Litesig en haar producten.
    Voor mij is het in ieder geval duidelijk, de volgende aanschaf die ik doe is een tweede Debby, deze keer een luxe versie, zodat ik jullie weer kan verblijden met een nieuwe review en mezelf met een nieuwe, nog mooiere schoonheid in huis.

Hartelijk dank namens de feestcommissie voor uw aandacht.

Laatst aangepast door jan op za dec 13, 2008 10:51 pm; in totaal 6 keer bewerkt (Reden van aanpassing : update)

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    Registration date: 14-06-08

Re: De Debby 601 van Litecig, goedkoop is duurkoop? Nou...

Bericht van Kitty op do okt 02, 2008 11:59 am

Klinkt als een goed product. Echter dat weet je pas zeker als hij het blijft doen en hoelang. Dus laat over een maand nog eens weten hoe het met deze pijp gaat?

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op do okt 02, 2008 12:08 pm

Zelfs al zou ze morgen bezwijken, zegt dat nog heel weinig over de kwaliteit. Wel over de kwaliteit van dit exemplaar natuurlijk, maar er kan altijd iets mis zijn of gaan met een pijp.

Ik denk dat je de twee jaar garantie eigenlijk de basis is voor het vertrouwen in het product. Want dat staat toch garant voor twee jaar rookplezier.
    Dat van die garantie zal ik nog even toevoegen aan de review.

PS: Ik ga hem zeker nog een keer updaten na een paar weken hoor!

Laatst aangepast door Yahoo Serious op do okt 02, 2008 12:13 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op do okt 02, 2008 12:13 pm

De duur van de garantie zegt ook niet alles over een product is mij gebleken, dat zegt alleen veel over de service dan de verkoper.

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op do okt 02, 2008 12:15 pm

En van het vertrouwen dat de verkoper zelf in het product heeft natuurlijk.
    (Zie de website van Speelslim, 24 uur garantie.)

Kitty schreef:De duur van de garantie zegt ook niet alles over een product is mij gebleken, dat zegt alleen veel over de service dan de verkoper.

Bam Bam
    Ervaren
    Ervaren

Man
    Aantal berichten: 595
    Leeftijd: 28
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 15-09-08

Bericht van Bam Bam op do okt 02, 2008 12:19 pm

Haha Wat kan jij leuk revieuw-en, Yahoo!

Klinkt goed! Heel veel rookplezier ermee!
    En zo'n mini diploma is altijd leuk op een tegeltje op de wc!
    Als je die dan nog kan lezen, na het blauw-gassen van de pot!

Funny
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 463
    Leeftijd: 42
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 01-08-08

Bericht van Funny op do okt 02, 2008 6:40 pm

k hoop dat je er veel plezier van mag hebben, en dat de 401 dan net zo goed is natuurlijk hahaha, voorlopig kan ik alleen nog zeggen dat hij mooi is smoke

Bowyer
    Groentje
    Groentje

Vrouw
    Aantal berichten: 4
    Leeftijd: 43
    Registration date: 03-10-08

Bericht van Bowyer op za okt 04, 2008 8:11 pm

Helemaal eens met de review.
    Sinds de batterij opgeladen is heb ik niks anders meer gerookt.
    Als de pijp zo geweldig blijft roken ben ik helemaal tevreden.

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op za okt 04, 2008 9:35 pm

Ik denk dat je, wanneer je andere e-rook-producten gewend bent en nog nooit een pijp hebt geprobeerd, inderdaad enorm onder de indruk bent.

Het enige argument om nog iets anders te roken dan pijp is dat je vindt dat het lullig staat of zo. Maar technisch gezien is volgens mij zo'n pijp, doordat alles een beetje fors gebouwd is, veruit superieur aan alle andere producten.

En dat bedoel ik dan in het algemeen. Ik heb van mijn mijn e-sig pijp ook enorm veel plezier gehad.
    Maar Debby.... wat is ze mooi!

yvonnedv
    Groentje
    Groentje

Vrouw
    Aantal berichten: 11
    Registration date: 20-12-07

Bericht van yvonnedv op zo okt 05, 2008 11:14 am

Bowyer schreef:Helemaal eens met de review.

me too.

Ik heb de Red Cow ampullen er bij en die zijn wel erg zoet. Zoals Kitty elders zei smaakt het naar die roze bubblegum.

Het is nu za feb 11, 2012 1:16 pm