| Review: |
De DSE801 van Wayne http://stores.ebay.com/HEAVEN-GIFTS
| Wat zit er in de doos: |
1 e-sigaret
extra batterij
110-240V oplader
kabeltje voor oplader (Europese stekker)
doosje met 5 ampullen (sterkte: High 2x, Med 1x, Low 1x, None 1x)
gebruiksaanwijzing
| Te verkrijgen bij: |
http://stores.ebay.com/HEAVEN-GIFTS
| Prijs: |
USD 40,90 (€ 29,56)
Losse onderdelen:
atomizer: USD 6,23 (€ 4,50)
batterij: USD 9,00 (€ 6,50)
(prijzen kunnen soms iets wisselen maar niet veel, de omrekening naar euro's is gebaseerd op de dagkoers op het moment van deze review. Voor de omrekening van dollars naar euro's kun je hier terecht: http://www.wisselkoersen.nl/)
| De test: |
De batterijen dienen drie keer 12 uur te worden opgeladen voor ze hun volledige capaciteit bereiken.
Rookgenot: Prima! Deze pen rookt geheel probleemloos, geeft zeer goede gier en veel rook.
Voordeel: Alle ampullen roken hier goed in, of het nu Sedansa ampullen zijn, PartySmoker of Janty of de bijgeleverde ampullen. Deze pen heeft met geen een ampul een probleem. Dus geen gezeur met te korte ampullen ed, hooguit zitten sommige ampullen wat losser in de atomizer.
De eerste heb ik nu ongeveer een maand (ik heb er inmiddels twee) en rookt nog net zo goed als in het begin.
Na goed opgeladen te zijn gaan de batterijen anderhalf tot twee uur mee bij continue doorroken, en knipperen alleen als ze leeg raken. Hierbij moet wel worden aangetekend dat ik met geen enkele penbatterij langer doe dan twee uur, dus rookgedrag heeft hier zeker ook mee te maken. Het opladen duurt dan toch wel vier uur, je hebt dus zeker extra laders en batterijen nodig wil je met deze pen de hele dag kunnen roken. Maar met de lage prijs van de batterijen is dat wellicht niet zo'n probleem.
Dit is voor mij de eerste pen die zonder problemen en met ampullen gewoon doet wat hij moet doen. Opgeladen batterij erop, ampul erin en roken maar. Ook rookt hij de ampullen prima leeg.
Ik heb er nog geen enkel onderhoud aan gehad, ik rook na elke ampul de atomizer even leeg en hij blijft het gewoon doen, zonder pruttelen of wat dan ook. Spoelen van de atomizer is nog niet nodig geweest.
Ik heb getest met een van de bijgeleverde ampullen in high, deze ging bij onafgebroken roken 5 uur mee en was dan volledig drooggerookt. Ik had hier dus drie batterijen voor nodig.
De ampullen zijn wel overvol, dus oppassen in het begin omdat de atomizer dan kan verzuipen, goed droogroken tussen de ampullen is zeker aan te raden. En het is zaak, zeker in het begin bij een volle ampul, heel licht te trekken en niet stevig te hijsen, dat is ook niet nodig omdat deze pen bij licht trekken al veel rook en gier geeft. Ook moet je deze pen niet met het ledje naar beneden vervoeren met een volle ampul erin want dan loopt de vloeistof wel de atomizer in en eventueel de batterij in. Dus oppassen met volle ampullen.
Een aanrader voor iemand die niet te veel uit wil geven voor een product waar zeker niet voor geldt, goedkoop is duurkoop.
Enig nadeel is de lange oplaadtijd voor de batterijen, zodat je met één originele set zonder extra batterijen en laders niet de dag doorkomt als dit je enige rokertje is.
Hoelang hij het blijft doen is nog niet bekend, maar voor een paar euro heb je er zo weer een nieuwe atomizer of batterij bij. Als je de moeite wil nemen bij Wayne in China te bestellen.
Ook de service is bij Wayne prima.
Extra opmerking met betrekking tot ampullen:
De smaak TAB van door Wayne geleverde ampullen zijn met zacht mondstukje, licht aromatische lekkere smaak met goede gier. Deze worden niet meegeleverd bij deze pen, maar kunnen wel gekozen worden als je de versie met meer ampullen kiest.
De bijgeleverde ampullen hebben een normaal hard mondstukje, de smaak vond ik zeer aangenaam, maar is natuurlijk persoonlijk.
Extra info met betrekking tot betalen:
Je kunt, naast betalen via Paypal op de normale manier, ook rechtstreeks met creditcard betalen. Dit gaat weliswaar via het Paypal-kanaal, maar door niet in te gaan op de langskomende vraag of je een paypal-account aan wilt maken heb je verder niets met paypal te maken als je via deze weg met creditcard betaalt. (In alle gevallen wel eerst op invoice van Wayne wachten vóór je gaat betalen.)
| Foto's: |
| De samenvatting: slecht/matig/goed/zeer goed |
In eerste instantie is het oordeel zeer goed en dit ook nog na drie weken gebruik.
Prijs: USD 40,90
Prijs ampullen: nvt
Garantie: 1 jaar op atomizer, lader én batterijen
Kwaliteit: zeer goed
Gebruiksgemak: goed
Rookontwikkeling: zeer goed
Gier: zeer goed
gebruiksduur batterij: goed
Lader: goed
Ampullen: zeer goed
Eindoordeel: Goede pen die doet wat hij moet doen. Nadeel is de lange oplaadtijd van de batterijen. Twee keer zolang dan de gebruiksduur. Dus extra batterijen en laders zijn nodig om deze pen de hele dag te kunnen roken. Voordeel hierbij is de voordelige prijs van de extra onderdelen.
Dank U voor het lezen van deze review.
5 oktober 2008
Update: Inmiddels is mij gebleken dat de batterijen van deze pen toch beduidend minder levensduur hebben dan de batterijen van bijvoorbeeld Sedansa of PartySmoker, hier moet je dus, ondanks de veel lagere prijs, wel rekening mee houden. Het is wel zo dat Wayne de batterijen gewoon vervangt gedurende de garantieperiode, maar het kan toch wat ergernis geven als ze na toch wel vrij korte tijd minder presteren en al snel gaan knipperen.
Laatst aangepast door Kitty op do nov 13, 2008 5:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt

geen losse opladers staan 
, maar ik vraag hem toch voordat hij het verstuurd, wat de prijs van alles is, heb n.m. extra batterijen en atomizers erbij genomen.

), weten daar vast meer van overigens.

, ben ik gelijk over stag gegaan. 
, en gewoon de pen, extra batterijen, en atomizers bestellen? 
niet goed vertaald heeft