Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

**** uPSb Europe & Europe DELUXE ****

Deel

Foover
    Groentje
    Groentje

Aantal berichten: 3
    Registration date: 24-01-09

Re: **** uPSb Europe & Europe DELUXE ****

Bericht van Foover op za jan 24, 2009 7:54 pm

jan schreef:Hoi R@tje, die van apple zou je er inderdaad voor kunnen gebruiken.
    5V, 1,0A zoals je zelf zegt is voldoende om mee te kunnen roken.
    De uPSb is ook afgezekerd op 1,0A dus de atomizer zal nooit meer kunnen vragen.

Uhhhhhhhh je bedoelt dat de atomizer dan de zekering is want die brand dan door, er zit nl verder geen zekering in de pen, usb kabel en powerpack. Maar als ik nog een lamje wil zekeren van 5 volt, dan zet ik er wel een atomizer tussen lol!

Ik heb de pen die bij de uPSb geleverd werd op een lab voeding aangesloten en het volgende gebruik geconstateerd.

3.3 volt stroomverbruik 0,64 Ampère, afgenomen vermogen 2,11 Watt

3.7 volt stroomverbruik 0,69 Ampère, afgenomen vermogen 2,55 Watt

4.2 volt stroomverbruik 0,77 Ampère, afgenomen vermogen 3,23 Watt

5.0 volt stroomverbruik 0,93 Ampère, afgenomen vermogen 4,65 Watt.

R@tje
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 1491
    e-rookt: De Kameleon
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Screwdriver of aanverwant
    Registration date: 18-01-09

Bericht van R@tje op za jan 24, 2009 9:33 pm

Foover schreef:

Uhhhhhhhh je bedoelt dat de atomizer dan de zekering is want die brand dan door, er zit nl verder geen zekering in de pen, usb kabel en powerpack. Maar als ik nog een lamje wil zekeren van 5 volt, dan zet ik er wel een atomizer tussen lol!

Ik heb de pen die bij de uPSb geleverd werd op een lab voeding aangesloten en het volgende gebruik geconstateerd.

UHHHH.....dit wordt te moeilijk voor me vraagteken
    Snap nix van al die technische berekeningen. Embarassed Ben zo A-technisch als de neten.

Maar als ik het goed begrijp kan ik dus de Apple adapter gebruiken om via een stopcontact te roken en de adapter van de MP3 speler niet.

Bedankt allemaal voor het meedenken
    Nu ff Jan van PS mailen want 1 van mn batterijen van de meegeleverde zilverkleurige pen doet geen pukkel al ik hem op de atomizer schroef

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 20-12-07

Bericht van jan op za jan 24, 2009 9:54 pm

Foover schreef:

Dan heb je inderdaad weer eens een ander soort zekering. Very Happy
    Wat er in die van jou zit weet ik niet maar in die van mij zit een diode die maar 1A kan verwerken. Die brand door bij een grotere belasting en bij een eventuele kortsluiting.
    Maar verbeter me maar als ik het mis heb. jaja

Foover
    Groentje
    Groentje

Bericht van Foover op zo jan 25, 2009 11:37 am

jan schreef:

Dan heb je inderdaad weer eens een ander soort zekering. Very Happy
    Wat er in die van jou zit weet ik niet maar in die van mij zit een diode die maar 1A kan verwerken. Die brand door bij een grotere belasting en bij een eventuele kortsluiting.
    Maar verbeter me maar als ik het mis heb. jaja

Maar een diode geleid de ene kant op en blokkeert de andere kant, tja hij kan wel doorbranden bij een te grote belasting maar of dat de bedoeling is? waar zit die diode dan? In de usb adapter?

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op zo jan 25, 2009 11:58 am

Yep, daar zit bij mij een diode.
    Ik kan het aan alle kanten mis hebben hoor. Ecletronica is niet echt mij ding, de belangrijkste componenten kan ik nog wel benoemen maar dan houd het wel een beetje op.
    Dus voel je vrij mij te verbeteren.
    Een diode laat inderdaad maar van één kant stroom door, simpele kortsluitbeveiliging dus.
    Bij kortsluiting gaat hij kapot en je poort is zo beschermd.
    Een diode kan maar een bepaald vermogen aan. Bij overbelasting brand hij door en weer is je poort beschermt.
    Een diode gebruikt zelf ook stroom, wordt warm, waardoor de geleverde spanning aan in dit geval de atomizer ook lager wordt.

Klopt dit?

Dinkie
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Vrouw
    Aantal berichten: 159
    Leeftijd: 55
    Registration date: 21-12-07

Bericht van Dinkie op zo jan 25, 2009 1:40 pm

Mijn uPSb doet het ook geweldig en ik ben er erg blij mee. Alleen heb ik nog steeds een onverklaarbaar probleem. De rvs atomizer doet het alleen met de batterijen en werkt niet op het USB hulpstuk. Wat ik ook probeer het werkt niet.
    Nu gebruik ik de rvs atomizer alleen met de batterijen en de meegeleverde goudkleurige atomizer via de accupack, maar het blijft raar. vraagteken

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op zo jan 25, 2009 2:06 pm

Klinkt alsof hij niet goed contact maakt met het usbhulpstuk. Het middelste contact praat ik dan over.
    Heb je hem al eens een keer goed strak vast gedraaid Dinkie?
    Anders even contact met Partysmoker opnemen zou ik zeggen. Hij zou het toch gewoon moeten doen.

R@tje
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 1491
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Screwdriver of aanverwant
    Registration date: 18-01-09

Bericht van R@tje op zo jan 25, 2009 2:14 pm

Dinkie schreef:Mijn uPSb doet het ook geweldig en ik ben er erg blij mee. Alleen heb ik nog steeds een onverklaarbaar probleem. De rvs atomizer doet het alleen met de batterijen en werkt niet op het USB hulpstuk. Wat ik ook probeer het werkt niet.
    Nu gebruik ik de rvs atomizer alleen met de batterijen en de meegeleverde goudkleurige atomizer via de accupack, maar het blijft raar. vraagteken

hee wat raar...die RVS atomizer doet het bij mij wel op de uPSb accupack, maar ik heb weer een ander probleem. 1 van de rvs batterijen doet het niet op de rvs atomizer....die ander wel.
    Jan zei dat ik hem maar retour moest sturen. Heb jij die goudkleurige atomizer apart erbij besteld of zat ie bij de uPSb accupack? Ik heb nl alleen maar 1 rvs atomizer en 2 rvs batterijen erbij gekregen????? Dus gewoon een hele pen met 1 batterij extra.

Foover
    Groentje
    Groentje

Bericht van Foover op zo jan 25, 2009 5:19 pm

Ok dus de diode zit in de usb adapter, is idd dan een kortsluit beveiliging. Belangerijkste is toch dat de ubsb lekker dampt oftewel "verbum dampus gratias e-sigaretos deo"

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op zo jan 25, 2009 5:40 pm

Foover schreef:"verbum dampus gratias e-sigaretos deo"

De koe bij de horens gevat. Very Happy Dat is ook het enigste wat we willen.

Het is nu do mei 24, 2012 6:02 am