Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

USB roken met DSE 901

Deel

Maikel
    Gedreven
    Gedreven

Man
    Aantal berichten: 28
    Leeftijd: 42
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 08-10-08

USB roken met DSE 901

Bericht van Maikel op do okt 23, 2008 4:08 pm

Ik had een aantal topics gelezen over het roken via de USB poort.
    Nou leek het mij ook wel wat, maar ja .. ik heb een mini 901, en dat is toch wat lastiger :(

Nou wilde ik ook niet gelijk een goede batterij slopen, dus ik dacht "het moet toch ook kunnen, zonder iets te moeten slopen, en op een manier dat iedereen het kan".

EN DAT KAN !

Benodigheden :
    Een USB kabeltje
    Stukje plakband

That's it.

Voordat ik een stortvloed van ellende over me heen krijg.
    Het is NIET de mooiste manier, maar wel een manier die in 2 minuten in elkaar zit, en waarbij je niets hoeft te slopen.

Here we go !

1) Knip aan 1 kant de stekker van de USB kabel (zorg ervoor dat de stekker die in de pc moet er aan blijft zitten !)
    2) Strip een centimeter of 5 van de kabel, en knip alles weg, behalve het RODE en ZWARTE draadje.
    3) Ontbloot van het rode en zwarte draadje een klein stukje (dus plastic eraf, zodat het metale draadje zichtbaar wordt)
    4) Maar van het zwarte draadje een bolletje (beetje in elkaar frummelen) en druk dit in het gaatje in de atomizer.
    5) Vouw het draadje zo, dat deze in de atomizer blijft hangen, en plak 'm vast (plak NIET het gaatje in de atomizer dicht !!!!) (zie foto)
    6) Pak een mesje, en schraap een klein beetje van de verf aan de buitenkant van de atomizer weg (zie foto)
    7) Met een stukje plakband plak je het rode draadje zo aan de atomizer vast, dat je met je vinger eenvoudig het rode draadje tegen het kaal gemaakte stukje atomizer kunt drukken.

USB in de PC .. druk met je vinger het rode draadje tegen de atomizer, en ROKEN MAAR !

Veel eenvoudiger kan het denk ik niet ...

Nog wel even een waarschuwing !
    - Er zit dus ook hier GEEN beveiliging op. Dus.. EIGEN risico.
    - De 901 rookt VELE malen harder op deze manier. Voor je het weet staat je kamer blauw smoke

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 20-12-07

Re: USB roken met DSE 901

Bericht van jan op do okt 23, 2008 4:57 pm

Leuk om hier nog een knutselaar te zien. Het begin is er.
    Inderdaad de meest simpele marier om dat te doen.

Pas wel op dat het zwarte draadje er niet uit schiet! als die gebeurt terwijl je net rookt krijg je kortsluiting en kun je een nieuwe USB-poort gaan halen.
    Met een beetje geluk vliegt alleen de kortsluitbeveiliging van de USB er uit maar die gok nam ik niet graag.

Maikel
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Maikel op do okt 23, 2008 5:27 pm

Het is natuurlijk veel beter om het zwarte draadje even vast te solderen, maar ja .. dan begin je al weer met solderen.
    En dan, tja, een schakelaartje .. enz enz .. en voor je het weet ben je net zo ver als jij !

Maar op deze manier is het in ieder geval duidelijk hoe het eenvoudig kan, en kan een ieder zelf verder rommelen glimlach

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 20-12-07

Bericht van jan op do okt 23, 2008 6:04 pm

Maikel schreef: en voor je het weet ben je net zo ver als jij !

Wat is er mis met mij dan?

Nee natuurlijk kan het best zo, waarschuwing was ook meer voor leden die dit ook gaan proberen.
    De één is natuurlijk een ietepietsie handiger dan de ander.

Maikel
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Maikel op do okt 23, 2008 6:19 pm

Haha, absoluut waar !
    Nee, maar ik las bijvoorbeeld jouw beschrijving van de USB roker, en ik was eigenlijk na 2 regels de draad al kwijt
    Ligt niet aan jou hoor, maar meer aan de missende technische kennis van o.a. mij !
    Als je het eenmaal zelf een keer gedaan hebt, dan is jouw beschrijving opeens helemaal helder, maar voor iemand die de sigaret gewoon gebruikt, zoals ie bedoeld is, is het best een lastig verhaal.

Nou heb ik zelf net mijn beschrijving nog eens zitten lezen, en ik moet helaas concluderen dat dat ook geen super verhaal is .... hahaha ....

Maar goed, we doen ons best, en wie weet doet iemand z'n voordeel ermee.
    Ik ga nu in ieder geval aan de slag om, net als jij, een hele mooie USB e-sigaret te maken !
    En tot die tijd, damp ik lekker verder achter m'n pc'tje met de zojuist gefabriceerde USB peuk :;22:

Maak feest !!

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op vr okt 24, 2008 1:28 pm

Misschien verstandig om een usb-adapter (die je dus in elk stopkontakt kunt pluggen) voor een paar euro te kopen, en die te gebruiken voor het usb-roken? Of een powered hub, met z'n eigen stroomvoorziening dus?

Dan kost het je zelfs als experimenten als dit een keer mis gaan nooit meer dan een goedkope adapter of een hub; je computer loopt dan geen enkel risico.

Overigens vind ik het heel leuk en heerlijk simpel gedaan zo Maikel! Als ik op een dag helemaal zonder werkende batterijen zou komen te zitten, en ook geen (werkende) usb-roker al in huis zou hebben, zou ik nu tenminste een heel simpele manier weten om in zo'n 'noodsituatie' tóch van de a-stinkers af te kunnen blijven! Very Happy

Het is nu zo mei 20, 2012 3:47 am