Peertjepuff? Wat is dat nou weer? Nou dit:

De opdracht was: Een liquid, die lekker, pittig en (op verzoek Bam Bam) bitchy is, MAAR niet naar peren smaakt en flink gier heeft.
Jan PS nam de uitdaging aan! Na ingewikkelde scheikundige formules, uitgebreide berekeningen, tientallen experimenten, enkele explosies en veel reageerbuisjes later werd Peertjepuff een feit! Een nieuw liquid was geboren!
Zenuwachtig frummelde ik de enveloppe open. Het gebeurt je niet iedere dag de primeur van een liquid te testen. En al helemaal niet uit een flesje waar je naam en afbeelding op staat. Stel je voor, dat het niet lekker is!
Eerst maar eens voorzichtig aan geroken. Hmmmmm.....valt mee. Geen vreemde extreme geurtjes. Waar ruikt het naar? Naar liquid.
M'n atomizer meer eens heel flink uitgeblazen om alle vorige smaakjes zoveel mogelijk weg te krijgen en een paar druppels rechtstreeks gedruppeld op de atomizer. Nou daar ging ie dan. Heel voorzichtig een trekje genomen.......en nog één en nog één en nog één.......hmmm, dit smaakt niet verkeerd......helemaal niet verkeerd........het is lekker! En gier! Een heerlijke flinke gier!
Maar waar smaakt het dan naar? Pffff, het moeilijkste deel van deze review.......
Is het lekker? Ja!!
Is het pittig? Een subtiel, pittig smaakje op de achtergrond. Ik denk heel in de verte iets zuurs te proeven, mijn lief omschreef het als "iets scherps".
Is het bitchy? Hoe smaakt dat? Geen idee.
Smaakt het naar peer? Nee!!
Heeft het gier? Ja!! Een lekkere gier, als ik net opnieuw gedruppeld heb, dan is het even kuchen.....
Dit wordt zeker een van mijn favorieten. Het komt voor mij best dicht bij een echte sigaret. Niet zo zoet, niet zo heel kruidig, niet zo frisserig, maar een lekkere, vrij neutrale, subtiele smaak, die mij niet gauw zal vervelen.
Jan van Partysmoker, opdracht geslaagd! Ik persoonlijk vind Peertjepuff GEWELDIG!

(groen van jaloezie)