De powerpack was al opgeladen bij aankomst, dus terwijl de gewone batterijen aan de oplader gingen kon ik meteen al kiezen: rechtstreeks uit de usb-poort, of uit de powerpack roken. Na even uitproberen van het eerste ging ik al snel over naar het tweede, de powerpack gebruiken.
Dat was dus even mezelf 'optuigen'... pack aan de broeksband (blijft heel stevig zitten); snoertje naar de sigaret (ik deed dat onder m'n trui door, vooral ivm het jonge katje dat eromheen drentelde, klaar om die draadjes aan te vallen
)- insteken in de sigaret, een meegestuurde cubana-ampul erin; en roken maar! Tjonge, wat ging dat lekker zeg... echt wel heel goed werkend vanuit zo'n powerpack!Natuurlijk is roken met druk-knop iets om aan te wennen. Ik had al ietsje ervaring met een drukknopsigaar, ooit korte tijd in bezit geweest.
Nou moet ik zeggen: ik ben iemand die bijna steeds met een e-rokertje in de mond rondloopt - ik rook dus zo ongeveer bij alles wat ik doe. En vaak gaat dat uitstekend lukken met een druk-knop-roker; maar soms zal ik toch liever een automatisch werkende switch in m'n e-roker van dat moment willen hebben. Via usb of powerpack geeft duidelijk meer rook, gier, en dus rookgenot, dus wanneer het kán zal ik dat ook heel graag gebruiken; maar als ik beide handen moet gebruiken, en tóch een rokertje tussen de tanden wil die nog (ook best goed) werkt ook zo - dan zijn er gelukkig ook nog de meegeleverde batterijen (die het ook uitstekend doen) om dán te gebruiken.
Eén ding viel me wel al snel op: smaak schijnt toch wel heel erg af te hangen van het voltage waarmee je rookt. Dat is althans in ieder geval, voor mij, zo bij de smaken die ik inmiddels geprobeerd heb. De powerpack stond op 4.2v toen hij aankwam, en dat heb ik grotendeels zo gehouden; roken via de usb-poort van adapter of computer is roken met 5v; en roken met de batterij gaat op 3.7 volt (met volle batterij). Dezelfde ampul, met dezelfde smaak, had toch echt 3x een andere smaak voor mij. (Ik denk dus, dat het eigenlijk wel goed zou zijn om bij toekomstige smaak-reviews meteen bij te vertellen, met welk voltage de proeverij plaatsvond...).
Nog iets wat me opviel dat was, hoe licht de sigaret aanvoelde (logisch natuurlijk, geen batterij erin alleen wat draadjes en weerstandjes, evt chipjes - dus een stuk lichter). Wel fijn, zo licht.
Er valt nog iets te verbeteren aan de uitgang op de powerpack naar de usb-stekker toe (waar snoer naar sigaret aan vastgezet wordt) - deze komt wat te gemakkelijk los te zitten - maar dat is wel heel gemakkelijk te verhelpen als het af en toe gebeurt. En ik kan gerust zeggen dat ik zeker weet, nu al, dat ik heel veel plezier ga beleven van mijn prachtige gewonnen uPSb! Nogmaals heel veel dank voor deze prachtige prijs Jan!

maar het kan nog even niet