En nee,de mannen kwamen geen bon uitdelen
De telegraaf vandaag,15 november 2008

witje- Niet te stoppen

- Aantal berichten: 4740
Leeftijd: 57
Registration date: 20-12-07
- Bericht nummer 1
De telegraaf vandaag,15 november 2008
2 vwa mensen hebben lekker in een kroeg zitten a roken en zeiden tegen de kroegbaas dat ze ervan genoten

lotje- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 11413
e-rookt: Mini sigaret
e-rookt: Penmodel sigaret
e-rookt: Mini-pijp
Registration date: 25-04-08
- Bericht nummer 2
Re: De telegraaf vandaag,15 november 2008
????
Gewéldig!
Mijn vechtgenoot was gisterenavond ergens en toen kwamen ineens om 12 uur asbakken op de tafels en iedereen pafte er lekker op los!!
Als iedereen z'n poot stijf houdt hebben ze in Den Haag toch echt het nakijken!! Als niémand dat verbod nakomt kunnen ze moeilijk alle kroegen sluiten!!

Gewéldig!
Mijn vechtgenoot was gisterenavond ergens en toen kwamen ineens om 12 uur asbakken op de tafels en iedereen pafte er lekker op los!!
Als iedereen z'n poot stijf houdt hebben ze in Den Haag toch echt het nakijken!! Als niémand dat verbod nakomt kunnen ze moeilijk alle kroegen sluiten!!

Yahoo Serious- reviewer

Aantal berichten: 1977
Leeftijd: 51
e-rookt: Sigaar
e-rookt: Pijp
Registration date: 07-03-08
- Bericht nummer 3
Ik vind de koers van nu typisch Nederlands. Het heeft alle trekken van het gedoogbeleid voor softdrugs, het is wel verboden, maar...
Gewoon verbieden en bekeuringen schrijven tot je pen leeg is, of dat verbod afschaffen.
Gewoon verbieden en bekeuringen schrijven tot je pen leeg is, of dat verbod afschaffen.

Yahoo Serious- reviewer

- Bericht nummer 4
Er was past wel iets in het nieuws over het lang bewaren van liquid, daar zouden dan toch minder gezonde dingen in gaan groeien op den duur.
Wie weet gaan we nog wel een keer achter het centraal station in Amsterdam lopen om liquid te scoren, in de toekomst...
Wie weet gaan we nog wel een keer achter het centraal station in Amsterdam lopen om liquid te scoren, in de toekomst...

Margriet- Aanhoudend

Aantal berichten: 125
Registration date: 30-08-08
- Bericht nummer 5
Dit is een vrij, en gezellig forum, maar ik hou niet van mensen, die mij vertellen dat ik niet mag roken.
Wij zij vrije mensen, en laten ons niet in een hoekie drukken door de antirokers
Wij zij vrije mensen, en laten ons niet in een hoekie drukken door de antirokers

Laatst aangepast door Margriet op ma nov 17, 2008 9:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt

murphy- Niet te stoppen

Aantal berichten: 2522
Registration date: 05-08-08
- Bericht nummer 6
Vandaag in de krant........ en de asbakken staan al sinds vorige week op tafel.
Joker, wat ben je lang niet geweest?
Joker, wat ben je lang niet geweest?

- Bericht nummer 7
Ben jij uit Heerlen Murphy???

murphy- Niet te stoppen

- Bericht nummer 8
Nee, joh. Maar ik ben vrijdag uit gaan eten en toen vertelden ze dat. Dat in Heerlen in navolging van Den Bosch ook de asbakken weer op tafel staan.

- Bericht nummer 9
Valkenburg was ook al.
heerlijk toch!
Doet me denken aan de drooglegging in de USA
Als we onze poten maar stijf houden moeten ze het vanzelf opgeven.
(wishfull thinking?)
heerlijk toch!
Doet me denken aan de drooglegging in de USA
Als we onze poten maar stijf houden moeten ze het vanzelf opgeven.
(wishfull thinking?)

murphy- Niet te stoppen

- Bericht nummer 10
En in Maastricht zou het ook zijn.
Smurphy, klinkt niet verkeerd.....
. Heb je al een keuze kunnen maken?
Smurphy, klinkt niet verkeerd.....

- Bericht nummer 11
Nog even en ze gooien Limburg voor straf uit Europa!

- Bericht nummer 12
Zo meteen bij Pauw en Witteman
over het niet nakomen van het rookverbod!!!
Forumspammer
ga je mond eens met zeep uitspoelen aub
:033:
over het niet nakomen van het rookverbod!!!
Forumspammer
ga je mond eens met zeep uitspoelen aub
:033:

Kitty- Niet te stoppen

Aantal berichten: 1942
Registration date: 14-06-08
- Bericht nummer 13
Het gespam en gejoker is afgesplitst naar Gespam en gejoker in offtopic.
Mag het hier weer gaan over het nieuws in de Telegraaf?

Mag het hier weer gaan over het nieuws in de Telegraaf?

carol- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 7970
Leeftijd: 50
e-rookt: Screwdriver of aanverwant
Registration date: 17-03-08
- Bericht nummer 14
Kitty schreef:Ja, maar zit er ook een stopcontact in zo'n kartonnen doos?
uhhh was dit niet ook off topic dan?

dirodi- moderator

Aantal berichten: 1374
Registration date: 12-03-08
- Bericht nummer 15
Café dicht bij boycotten rookverbod
door Jaap Folkerts
Brabant rookt weer dus Zero-tolerance
DEN HAAG - Minister Klink (Volksgezondheid) kiest voor een keiharde aanpak van kroegbazen die het rookverbod negeren.
De kleine cafe's in de binnenstad van Den Bosch hebben maandag de asbakken weer op tafel gezet.
Bij meer dan twee overtredingen wordt het openbaar ministerie (OM) ingeschakeld en kan via de rechter een café uiteindelijk tijdelijk worden gesloten. Dat zal de CDA-bewindsman volgens bronnen op het Binnenhof vandaag bekendmaken.
Aanleiding voor de strafrechtelijke aanpak van Klink is dat een grote chaos dreigt rond het rookverbod. Steeds meer kleine kroegen treden het verbod met voeten, omdat ze naar eigen zeggen grote omzetverliezen lijden. Cafés in Den Bosch staan roken sinds deze week zelfs weer allemaal toe.
Aangifte
Klink grijpt straks naar de Wet op de economische delicten om café-eigenaren aan te pakken. De Voedsel en Waren Autoriteit, die op grond van de tabakswet boetes uitdeelt, zal bij een derde overtreding aangifte doen bij het OM. Al binnen een aantal weken kan de rechter dan torenhoge boetes opleggen die kunnen uitmonden in het tijdelijk dichtspijkeren van een café. Een vergunning intrekken kan niet. Daar gaan de burgemeesters over.
De Wet op de economische delicten kan worden ingezet als sprake is van concurrentievervalsing.
Kroegbazen die roken oogluikend toestaan, rijden hun concurrenten die zich keurig aan het verbod houden in de wielen. Als er wordt gerookt, of zelfs maar asbakken op de bar staan, kan worden ingegrepen.
Bezwaar
Het boetesysteem van de tabakswet is volgens Klink gezien de huidige problemen veel te licht. De eerste overtreding kost de uitbater 300 euro en die kan oplopen naar 2400 euro, maar dat kan door bezwaarprocedures jarenlang duren. Dit systeem blijft wel bestaan, maar tegelijkertijd kan de rechter veel sneller hardere sancties opleggen.
Ook wil de bewinds-man dat de 200 controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit assistentie van de politie gaan vragen als ze worden tegengewerkt door klanten of de uitbater. Steeds vaker gaan de inspecteurs al incognito op pad omdat ze bang zijn te worden belaagd door rokende klanten.
Morgen overlegt Klink met brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) over de chaos rond het rookverbod. KHN heeft steeds gezegd dat er maar twee smaken zijn: Klink kiest voor strikte handhaving of hij schrapt het verbod helemaal.
door Jaap Folkerts
Brabant rookt weer dus Zero-tolerance
DEN HAAG - Minister Klink (Volksgezondheid) kiest voor een keiharde aanpak van kroegbazen die het rookverbod negeren.
De kleine cafe's in de binnenstad van Den Bosch hebben maandag de asbakken weer op tafel gezet.
Bij meer dan twee overtredingen wordt het openbaar ministerie (OM) ingeschakeld en kan via de rechter een café uiteindelijk tijdelijk worden gesloten. Dat zal de CDA-bewindsman volgens bronnen op het Binnenhof vandaag bekendmaken.
Aanleiding voor de strafrechtelijke aanpak van Klink is dat een grote chaos dreigt rond het rookverbod. Steeds meer kleine kroegen treden het verbod met voeten, omdat ze naar eigen zeggen grote omzetverliezen lijden. Cafés in Den Bosch staan roken sinds deze week zelfs weer allemaal toe.
Aangifte
Klink grijpt straks naar de Wet op de economische delicten om café-eigenaren aan te pakken. De Voedsel en Waren Autoriteit, die op grond van de tabakswet boetes uitdeelt, zal bij een derde overtreding aangifte doen bij het OM. Al binnen een aantal weken kan de rechter dan torenhoge boetes opleggen die kunnen uitmonden in het tijdelijk dichtspijkeren van een café. Een vergunning intrekken kan niet. Daar gaan de burgemeesters over.
De Wet op de economische delicten kan worden ingezet als sprake is van concurrentievervalsing.
Kroegbazen die roken oogluikend toestaan, rijden hun concurrenten die zich keurig aan het verbod houden in de wielen. Als er wordt gerookt, of zelfs maar asbakken op de bar staan, kan worden ingegrepen.
Bezwaar
Het boetesysteem van de tabakswet is volgens Klink gezien de huidige problemen veel te licht. De eerste overtreding kost de uitbater 300 euro en die kan oplopen naar 2400 euro, maar dat kan door bezwaarprocedures jarenlang duren. Dit systeem blijft wel bestaan, maar tegelijkertijd kan de rechter veel sneller hardere sancties opleggen.
Ook wil de bewinds-man dat de 200 controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit assistentie van de politie gaan vragen als ze worden tegengewerkt door klanten of de uitbater. Steeds vaker gaan de inspecteurs al incognito op pad omdat ze bang zijn te worden belaagd door rokende klanten.
Morgen overlegt Klink met brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) over de chaos rond het rookverbod. KHN heeft steeds gezegd dat er maar twee smaken zijn: Klink kiest voor strikte handhaving of hij schrapt het verbod helemaal.

Yahoo Serious- reviewer

- Bericht nummer 16
Grappig, ook de rokers zelf zouden bekeurd moeten worden.
Dus straks roken mensen in de kroeg weer terwijl ze paranoia de deur in de gaten zitten te houden.
En dan vlug weggooien als er een inspecteur binnen komt.
Maar die is natuurlijk ook niet gek, die komt dan naar je toe en zegt 'laat mij eens even aan jouw adem ruiken!'
Kortom: terug naar de originele pubertijd-rook-beleving!
We willen toch zo graag jong zijn?
Voel je weer 14!
Ga roken in de kroeg!
Dus straks roken mensen in de kroeg weer terwijl ze paranoia de deur in de gaten zitten te houden.
En dan vlug weggooien als er een inspecteur binnen komt.
Maar die is natuurlijk ook niet gek, die komt dan naar je toe en zegt 'laat mij eens even aan jouw adem ruiken!'
Kortom: terug naar de originele pubertijd-rook-beleving!
We willen toch zo graag jong zijn?
Voel je weer 14!
Ga roken in de kroeg!

Margriet- Aanhoudend

Aantal berichten: 125
Registration date: 30-08-08
- Bericht nummer 17
15/11
Nederlander geeft vriendin pak slaag na opsteken sigaret
In Nederland heeft een man zijn vriendin afgerammeld nadat zij een sigaret opstak. De 29-jarige Tilburger werd vrijdagavond wit van woede omdat zij had beloofd te stoppen met roken.
De man zou de 31-jarige vrouw hebben geschopt, geslagen en over straat hebben gesleurd op een industrieterrein, meldt De Telegraaf. Het slachtoffer zette het op een lopen en kon bij een nabijgelegen tankstation een chauffeur overtuigen om met haar te vluchten.
Mishandeling
De 29-jarige agressieveling werd zaterdagochtend door de politie opgepakt. Hij wordt aangeklaagd voor mishandeling.
Nederlander geeft vriendin pak slaag na opsteken sigaret
In Nederland heeft een man zijn vriendin afgerammeld nadat zij een sigaret opstak. De 29-jarige Tilburger werd vrijdagavond wit van woede omdat zij had beloofd te stoppen met roken.
De man zou de 31-jarige vrouw hebben geschopt, geslagen en over straat hebben gesleurd op een industrieterrein, meldt De Telegraaf. Het slachtoffer zette het op een lopen en kon bij een nabijgelegen tankstation een chauffeur overtuigen om met haar te vluchten.
Mishandeling
De 29-jarige agressieveling werd zaterdagochtend door de politie opgepakt. Hij wordt aangeklaagd voor mishandeling.

Yahoo Serious- reviewer

- Bericht nummer 18
Je moet natuurlijk nooit roken bij een tankstation.

Kitty- Niet te stoppen

- Bericht nummer 19
carol schreef:Kitty schreef:Ja, maar zit er ook een stopcontact in zo'n kartonnen doos?
uhhh was dit niet ook off topic dan?
Klopt, die is nu ook verwijderd.

Kitty- Niet te stoppen

- Bericht nummer 20
Wat een idiote actie zeg om je vriendin in elkaar te meppen omdat ze haar niet-rookbelofte breekt. Het is te hopen dat hij nu haar vriend niet meer is, als hij haar daarvoor al in elkaar mept. 

witje- Niet te stoppen

- Bericht nummer 21
Ik lees het net mijn lief voor,en die is echt antiroken,en die zei,dat is toch een schandaal en behoorlijk overdreven,je slaat als man geen vrouw

Yahoo Serious- reviewer

- Bericht nummer 22
Het zal niet het roken geweest zijn dat de doorslag gaf neem ik aan.
En ik hoop niet dat je bedoelt dat je als vrouw gerust een man kan slaan, Witje!

En ik hoop niet dat je bedoelt dat je als vrouw gerust een man kan slaan, Witje!

witje- Niet te stoppen

- Bericht nummer 23
Ligt er aan Yahoo
Heb ik maar een keer gedaan hoor,een vent geslagen
Maar ik had wel een goede reden,een echt goede,die probeerde mijn vriendin te verkr........,heb ik met een baksteen op zijn kop geslagen
Maar ik had wel een goede reden,een echt goede,die probeerde mijn vriendin te verkr........,heb ik met een baksteen op zijn kop geslagen

carol- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 7970
e-rookt: Screwdriver of aanverwant
Registration date: 17-03-08
- Bericht nummer 24
1-0 witje petje af , wou dat er meer mensen waren die wat deden in plaats van toe kijken

Yahoo Serious- reviewer

- Bericht nummer 25
En, hoe is het met de steen afgelopen?
witje schreef:Ligt er aan Yahoo