Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

De telegraaf vandaag,15 november 2008

Deel

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57
    Registration date: 20-12-07

Re: De telegraaf vandaag,15 november 2008

Bericht van witje op di nov 18, 2008 3:29 pm

Arme steen?
    Die zat onder het bloed,en ik op het politiebureau
    Ik was verdorie pas 14 of 15

Margriet
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Vrouw
    Aantal berichten: 125
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 30-08-08

Bericht van Margriet op di nov 18, 2008 4:42 pm

Je hebt gedaan, wat menigeen helaas nalaat te doen witje, een lintje voor jouw mooie gedrag, dat zal de politie ook wel gezegt hebben

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Bericht van witje op di nov 18, 2008 4:53 pm

Nee hoor,omdat ik nog heel jong was,kwam ik met een wijsvingertje weg,als ik 18 was geweest hadden ze me vastgezet

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op di nov 18, 2008 5:11 pm

Tja, dat is dan weer het vreemde in dit land, als je je verdedigd of een ander helpt en de dader verwond, word je niet als slachtoffer gezien maar zelf als dader.

Yahoo Serious
    reviewer

Man
    Aantal berichten: 1977
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 07-03-08

Bericht van Yahoo Serious op di nov 18, 2008 5:15 pm

Ja, moet je eerst aantonen dat je niet weg had kunnen rennen, anders ga je gewoon voor poging tot doodslag.

Ik heb ook een keer zoiets gehad. Ik kreeg te horen dat ik, juist omdat ik zwarte band had, veel voorzichtiger met mijn 'slachtoffers' om had moeten gaan.

Drie volwassenen tegen een jongen van 16, op straat. Ik dacht: Laat ik die jongen maar eens een handje gaan helpen anders schoppen ze hem dood.
    Ik heb een gedonder gehad achteraf, dat wil je niet weten!

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3573
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op di nov 18, 2008 5:18 pm

Erg toch nietwaar, deze straf op het jezelf of je naasten verdedigen. Geef de inbreker maar liever koffie en koek, en let goed op dat hij niet per ongeluk over je voet struikelt, anders ga je voor de bijl bij de rechter... Vraag me wel vaak af waar de grens ligt van het toch heel erg rare (en onrechtvaardige) beleid op dit gebied.
    Afijn, blij dat het in het buitenland was, dat ik die vent achtervolgde, zijn ketting in mijn handen, waarmee hij zijn paard aan het aftuigen was toen ik langskwam en die ketting uit z'n handen rukte... die paar rake klappen die hij daarbij opliep zouden me hier achter de tralies hebben gebracht, mag ik aannemen...

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 46
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op di nov 18, 2008 8:10 pm

Ja, als je Willem zijn stukje leest, had hij moeten blijven staan kijken tot er van die jongen van 16 die zich niet kon verdedigen niks meer over was, waar gaat het heen?

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op di nov 18, 2008 8:22 pm

Ze bekijken het als twee aparte zaken Sidoon.
    Die drie mensen zijn aangeklaagd voor geweldpleging, omdat ze die jongen aanvielen. Daar moest die jongen uiteraard wel eerst aangifte voor doen.

De tweede zaak was dat twee van de drie aangifte deden tegen mij. Ik had heel veel andere dingen kunnen doen, zoals het alarmnummer bellen, er tussen springen en proberen het te sussen, etc.
    Maar ik had er voor gekozen geweld te gebruiken, zonder dat daar noodzaak voor was (ik werd namelijk niet aangevallen, dus het was geen noodweer.) Dat was de aanklacht.

Bovendien had ik buitensporig veel geweld gebruikt, want ik had een arm uit de kom gedraaid (ik dacht, ik kan hem wel lief neerleggen, maar dan staat hij weer op, dus laat ik het maar even goed doen, dat is er dan 1 minder, nog twee te gaan.)

Ik heb trouwens wel gewonnen hoor, maar het is heel raar als je ineens een advokaat moet nemen en die aanklacht voor hoort lezen.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op di nov 18, 2008 8:27 pm

Dank je voor de uitleg, weer wat geleerd, dus je mag wel ingrijpen, maar ook weer niet TE. Er tussen springen met het risico op klappen krijgen (zou veel mensen toch kunnen gebeuren), alarmnummer bellen en ze gewoon door laten meppen tot er iemand komt.....dan kunnen ze ook te laat komen toch.....en als je dat had gedaan was het vast ook weer niet goed geweest.

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper

Bericht van jan op di nov 18, 2008 8:39 pm

Ja leuke wetten hč in Nederland.
    Ik zou het zelfde hebben gedaan hoor Willem. Daar kun je toch niet bij staan kijken of je schouders ophalen en doorlopen?
    Alarm nummer bellen heeft toch ook geen zin. Die gasten komen een half uur later pas. En dan is er niets meer te zien.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op di nov 18, 2008 8:49 pm

Of vaak erger nog, niets meer te doen.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op di nov 18, 2008 9:40 pm

Nou ik heb standaard een wapen bij me! jaja

Sinds ik met een kruk loop heb ik altijd zoiets van: kom maar op manneke dan kan ik je eens lekker meppen!!

(Wat denk je dat er gebeurt als ik die kruk tússen zijn benen omhoog haal?)

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2236
    Registration date: 19-02-08

Bericht van Susanna op di nov 18, 2008 9:44 pm

Yahoo Serious schreef:Ja, moet je eerst aantonen dat je niet weg had kunnen rennen, anders ga je gewoon voor poging tot doodslag.

Ik heb ook een keer zoiets gehad. Ik kreeg te horen dat ik, juist omdat ik zwarte band had, veel voorzichtiger met mijn 'slachtoffers' om had moeten gaan.

Drie volwassenen tegen een jongen van 16, op straat. Ik dacht: Laat ik die jongen maar eens een handje gaan helpen anders schoppen ze hem dood.
    Ik heb een gedonder gehad achteraf, dat wil je niet weten!

Dat roept echt een gvdgvdgvdgevoel op. (sorry voor de niet als zodanig bedoelde godslastering)

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Bericht van witje op di nov 18, 2008 9:52 pm

Bij mij in elk geval toen wel,natuurlijk had ik kunnen wegrennen,maar dat doe je niet,ik was eigenlijk nog een kind,en hij een volwassen vent

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op di nov 18, 2008 10:03 pm

Achteraf ben ik het wel beter gaan begrijpen trouwens.
    Als die mensen een klacht in willen dienen, kunnen ze dat niet weigeren, ook al gaat het tegen ieders rechtvaardigheidsgevoel in.
    En die officier, die verdedigd op dat moment hun belangen, dus die verwoordt hun verhaal, dat is zijn taak.
    En het is de taak van mijn advocaat om mij daar weer tegen te verdedigen.

Daarna is het aan de rechter om uitspraak te doen, en die stelde mij in het gelijk.
    Maar op het moment dat je iets op straat ziet en er op af stapt, heb je geen idee wat er op kan gaan volgen.

Ik heb een uur of vier vast gezeten toen het net gebeurt was, maar ik heb het erg goed gehad hoor, op dat buro. Mocht net zo veel koffie pakken als ik wilde, en een heleboel agenten die langs liepen staken hun duim op.
    De dienstdoende agent die mijn verklaring moest opnemen zei 'even tussen jou en mij: je had hem van mij dood mogen slaan'.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op di nov 18, 2008 10:08 pm

Ja die agent had makkelijk praten, JIJ zat met de gebakken peren!

Mijn broer heeft ook eens iemand willen helpen die in elkaar werd geramd door een paar zuipschuiten....
    hebben zij ZIJN nier maar kapot getrapt!!

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Bericht van witje op di nov 18, 2008 10:12 pm

Tja,het is soms oneerlijk

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Susanna op wo nov 19, 2008 2:27 am

Ik hoop dat als ik in een soortgelijke situatie terecht zou komen dat ik dan de moed heb om te doen wat Witje en Yahoo deden. Maar dat weet ik niet zeker. Weet t niet eens zeker als het gaat om mijzelf verdedigen. Ik woon afgelegen, naaste buren kilometer verderop. Paar hondjes en katten om me heen en ben vaak alleen hier, man in t buitenland. Er ligt een jachtgeweer zonder patronen op de kast, van de vorige bewoner van dit huis die een vergunning heeft maar het ding ook al jaren niet meer gebruikt. Heb wel s gedacht als er iets aan de hand is dan pak ik dat ding maar zelfs als ik wist hoe t te gebruiken dan denk ik nog niet dat ik er iets mee zou kunnen doen. Mijn oplossing is een roestig zaagje. Dat ligt dan naast mijn bed. Tot nou toe geeft me dat een gevoel van veiligheid. Zoiets pakt niemand graag aan. Maar ik mag er niet mee slaan. Dan zou ik degene zijn die aangeklaagd zou worden. En daar denkt niemand over na als zo´n situatie zich zou voordoen. Die tijd heb je niet. Dan doe je wat je doet. Wat het ook is. In de hoop dat het goed is.

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op wo nov 19, 2008 7:37 am

Ik heb net een folder gekregen van een Portugese wapenwinkel:

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op wo nov 19, 2008 9:08 am

AMSTERDAM - Amsterdammer Tim Ebbeling is verbijsterd. "Het is de omgekeerde wereld. Een stel dronken gasten mishandelt mijn hondje, gaat vrijuit en ík kan een schadevergoeding betalen en een taakstraf uitvoeren!"

Ebbeling, beveiliger van beroep en vrijwilliger bij de brandweer, ontving vorige week een brief van justitie waarin hem werd meegedeeld dat hij 1395,14 euro moet betalen en een taakstraf van tachtig uur opgelegd krijgt wegens mishandeling van drie personen. Hij kan nog tegen de straf bezwaar aantekenen.

"En dat ga ik dus doen ook. Mijn advocaat zegt dat ik anders schuld beken en het is anders gegaan dan die drie gasten beweren." In de nacht van 15 mei liet Ebbeling de kleine chihuahua van zijn vriendin uit in een binnentuin aan de Sumatrakade.

"Ik schaam me een beetje om met die kleine te lopen, dus ik bevond me op een afstandje. Op een gegeven moment komen er drie gasten dronken naar buiten, zien die hond, maar mij niet. Eén van die gasten loopt met een fles whisky en gooit de alcohol over de hond. Vervolgens krijgt hij nog een paar trappen en als klap op de vuurpijl roept er één: Steek hem aan! Toen ging bij mij het licht uit..."

Het kwam tot een handgemeen. "Met drie gasten tegen zo'n klein hondje. Kom op! En het was niet zo dat ik uit was op een vechtpartij, want zij waren met z'n drieën en ook nog groter dan ik."

Toch gaf de Amsterdammer uit bescherming van de hond een van de jongens een klap met de vlakke hand en ook een andere jongen werd geraakt. De derde man kwam in de worstelpartij ten val, brak zijn neus en liep twee blauwe ogen op. "Ik geef toe dat ik heftig heb gereageerd. Maar het is niet zo gegaan als in hun aangifte staat. En ik was niet dronken, dus ik denk dat ik een iets helderder beeld heb van de avond."

Aangifte

Ebbeling deed geen aangifte van mishandeling van de hond, omdat agenten tegen hem hadden gezegd dat er geen proces-verbaal zou worden opgemaakt. "Dat is dus wel gebeurd. Zíj mishandelen mijn hond, ik kom voor het beestje op en aan het eind van het liedje mag ík een taakstraf vervullen en een vergoeding betalen. Sorry, maar dat gaat me te ver. Ik laat de zaak wel voorkomen bij de rechter en dan mag die beslissen wie er correct heeft gehandeld..."

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Susanna op wo nov 19, 2008 9:53 am

Yahoo Serious schreef:Ik heb net een folder gekregen van een Portugese wapenwinkel:

Zeg ´s ff waar die is............ lol!

tmecig
    Groentje
    Groentje

Aantal berichten: 2
    Registration date: 04-05-09

Bericht van tmecig op ma mei 04, 2009 7:40 am

we are one of the largest E-cigarette manufacturer in china,so I know many things about this kind of cigarette,if you want to import them from china,please contact me ASAP,TKS,my e-mail is
    supply@trueman-ecig.com
    our URL is www.trueman-ecig.com

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2848
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Sigarillo
    Registration date: 06-03-08

Bericht van cimda op ma mei 04, 2009 8:05 am

das toevallig vraagteken

tmecig
    Groentje
    Groentje

Aantal berichten: 2
    Registration date: 04-05-09

Bericht van tmecig op ma mei 04, 2009 8:09 am

Trueman Technology Ltd is a leading electronic manufactory in electronic cigarette and electronic cigar.
    With the fast development, we grow very fast and now we have owned two factories for our e-cigarette
    production . Also we pay more attention to the research of the new products. If you buy electronic cigarette from china, This is my Email: supply@trueman-ecig.com MSN: trueman-supply@hotmail.com
    Thank you
    Nancy

dirodi
    moderator

Vrouw
    Aantal berichten: 1374
    Leeftijd: 50
    Registration date: 12-03-08

Bericht van dirodi op ma mei 04, 2009 8:53 am

Welcome Nancy I know Cimda Just told us about your website and now your here, if we have questions, can we ask them?????

Greetings Ditta.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    1 van mijn grote liefdes, mijn dochter.

Het is nu za feb 11, 2012 6:56 am