Na het succes van de Pen model,
is er een compacter strak vormgeving versie van het penmodel op de markt gebracht.
Namelijk de Mini DSE 901B.
Die bestaat net als de Pen model uit 3 delen.
Een batterij, een atomizer en een mondstuk met cartridge.

Ik wou graag even mijn gebruikerservaring met jullie delen over de mini DSE 901B.
De penmodel is niet helemaal mijn ding, te groot, te lelijk, te lomp.
Nu zag ik op de meeting het kleinere broertje van het penmodel.
Mijn eerste indruk was WoW die is wel erg strak, toch maar eens boven aan mijn verlanglijstje zetten.
De Sint was mij gezind en gaf mij voor zijn verjaardag deze mini penmodel.
De eerste indruk was meteen goed, alles uitgestald op mijn nachtkastje langs mijn bed, en opladen maar!
WoW de eerste drie keer 12 uur, wel erg lang maar ja de batterijen kunnen we maar beter koesteren dan misbruiken.
De volgende dag rond lunchtijd een ampull erin en dampen maar.
Na enkele hoestbuien van de oriantal ampull en de stoomwolken was ik erg tevreden.
Hij rookt erg soeple en erg licht, ik verbaas me nog steeds over de hoeveel rook die dit kleine dampertje afgeeft.
De ampullen sluiten naadloos aan op de atomizer, als je naar de ampull kijkt zie je eerst een glad randje en daarna
een stroeve randje, dit voor de afsluiting. De ampull zit zo vast dat je de batterij uit de atomizer kan draaien.
Zonder dat de ampull beweegt.
Na een klein uurtje roken verdwijnen de grote rookwolken en gaat de gier achteruit.
Waarom! Doordat de ampullen te klein zijn, wat ik dan doe is 2 a 3 druppels powerpuff op de watjes druppelen.
(Druppelen in een gesloten atomizer geeft bij altijd een zooi, niet bij een open versie, maar dat terzijde!)
Na het druppelen heb je weer meer dan voldoende rook en gier achter de kiezen (longen).
Wat me opviel is dat de ampullen niet allemaal gelijk gevuld zijn, zit af en toe een behoorlijk verschil in.
Bij 1 doosje (5 ampullen) heb ik bijgehouden wat het gemiddelde aantal trekjes zijn.
Namelijk 106 keer inhaleren per ampull, dat zijn 10,6 sigaret (aneloog sigerat kom ik niet verder dan 10 x inhaleren).
Wat opzich meevalt voor een mini ampull!
De batterijen geven voldoende kracht om je damper zo´n anderhalf uur aan de gaan te houden.
Wat ik echter irretant vindt, is de laadtijd van drie uur. Zodat je nog anderhalf uur moet wachten.
De batterijen geven aan wanneer je te vaak inhaleert door 10 maal te knipperen.
En wanneer de batterijen een nieuwe laadbeurt nodig heeft, namelijk 30 keer.
Het voordeel van deze peuk is door het blauwe lampje dat je rustig in de kroeg kan roken,
zonder dat de kleerkasten die aan de deur staan, denken dat je een aneloog aan het roken.
Na 15 keer inhaleren wordt de mini erg warm en smaak dan naar verbrande watjes.
Zelf ervaar ik het als positief, omdat je dan gedwongen wordt om de mini weg te leggen.
Voor mij zou dit (mits meer baterijen) een goeie manier zijn om van aneloog roken af te komen.
Het lijkt meer op normaal roken 5 min inhaleren, 30 min stoppen en herhalen dit ritueel.
En het platte mondstukje niet vergeeten naturrlijk!
Tja nu is de vraag extra batterijen erbij bestellen, of de nieuwe mini 808.
Ben benieuwd naar de verschillen en hoe de mini 808 eruit ziet!
Merk: Onbekend
Type: DSE-901B
Waar gekocht: Niet gekocht, maar gekregen van SinterKlaas in overleg met www.litecig.com
Aan welke prijs?: 34.95 euro
Hoe warm wordt ie?: 80 heel warm na 15 keer inhaleren
Hoeveel rook komt eruit?:85 voor een mini sta ik versteld hoeveel rook er uit komt.
Dit wordt helaas minder als de ampull voor de helft leeg is.
Oplossing 3 a 4 druppels liquid in de ampull en de mini stoomt weer vrolijk door.
Hoe lang doe je met een volle batterij?: 1.5 tot 2 uur.
Hoe goed smaakt hij?: 80 de smaak is zeer goed, behalve als de atomizer te warm wordt
Na te snel inhaleren, dan pas proef je een verbrand smaakje.
Hoe lang heeft hij gefunctioneerd?: komen we later op terug.
Welke algemene score geef je aan deze e-sigaret?: pff moeilijk onder de mini’s gezien
Geef ik het een 8.
Positief:
• Een zeer fijn mondstukje wat super aansluit aan de lippen van de gebruiker.
• Het gewicht, weegt drie keer niks, fijn om nonchelant in je mond te laten hangen.
• Vormgeving zeer mooi en zeer strak.
• Blauwe ledje is echt ideal in de kroeg om misverstanden te voorkomen,
met uitsmijters die denken dat je aneloog aan het roken bent.
• Baterijen die knipperen als je te veel of te snel rookt, ook als de baterij bijna leeg is.
• Geen liquid in de mond (bij normaal gebruik)
Negatief:
• Ampullen gaan vrij snel leeg en halverwege verliest het zijn kracht, maar ja het blijven mini ampullen.
• Vervoer (vooral op de fiets) van de mini levert vrij vaak overtollig liquid problemen op.
Dan krijg je bij het eerste hijsje een beetje liquid in de mond.
• De lange laadtijd van de baterijen.
• De korte damptijd van de baterijen.
Een zeer mooi E/dampertje voor erbij, alleen met dit exemplaar zal ik de dag niet doorkomen.
met twee extra batterijen is het geen probleem om de dag aneloog vrij te houden.
Over een maand kom ik er op terug als de nieuwigheid ervan af is, ben vooral benieuwd
ofdat de mini over een maand nog zo licht trekt als nu!
Vergeet niet dat deze gebruiksrevieuw mijn persoonlijke ervaring is met de 901B,
mischien dat een andere explaar beter of slechter uitvalt!!
Ps Sorry voor de spelfouten.
is er een compacter strak vormgeving versie van het penmodel op de markt gebracht.
Namelijk de Mini DSE 901B.
Die bestaat net als de Pen model uit 3 delen.
Een batterij, een atomizer en een mondstuk met cartridge.
Ik wou graag even mijn gebruikerservaring met jullie delen over de mini DSE 901B.
De penmodel is niet helemaal mijn ding, te groot, te lelijk, te lomp.
Nu zag ik op de meeting het kleinere broertje van het penmodel.
Mijn eerste indruk was WoW die is wel erg strak, toch maar eens boven aan mijn verlanglijstje zetten.
De Sint was mij gezind en gaf mij voor zijn verjaardag deze mini penmodel.
De eerste indruk was meteen goed, alles uitgestald op mijn nachtkastje langs mijn bed, en opladen maar!
WoW de eerste drie keer 12 uur, wel erg lang maar ja de batterijen kunnen we maar beter koesteren dan misbruiken.
De volgende dag rond lunchtijd een ampull erin en dampen maar.
Na enkele hoestbuien van de oriantal ampull en de stoomwolken was ik erg tevreden.
Hij rookt erg soeple en erg licht, ik verbaas me nog steeds over de hoeveel rook die dit kleine dampertje afgeeft.
De ampullen sluiten naadloos aan op de atomizer, als je naar de ampull kijkt zie je eerst een glad randje en daarna
een stroeve randje, dit voor de afsluiting. De ampull zit zo vast dat je de batterij uit de atomizer kan draaien.
Zonder dat de ampull beweegt.
Na een klein uurtje roken verdwijnen de grote rookwolken en gaat de gier achteruit.
Waarom! Doordat de ampullen te klein zijn, wat ik dan doe is 2 a 3 druppels powerpuff op de watjes druppelen.
(Druppelen in een gesloten atomizer geeft bij altijd een zooi, niet bij een open versie, maar dat terzijde!)
Na het druppelen heb je weer meer dan voldoende rook en gier achter de kiezen (longen).
Wat me opviel is dat de ampullen niet allemaal gelijk gevuld zijn, zit af en toe een behoorlijk verschil in.
Bij 1 doosje (5 ampullen) heb ik bijgehouden wat het gemiddelde aantal trekjes zijn.
Namelijk 106 keer inhaleren per ampull, dat zijn 10,6 sigaret (aneloog sigerat kom ik niet verder dan 10 x inhaleren).
Wat opzich meevalt voor een mini ampull!
De batterijen geven voldoende kracht om je damper zo´n anderhalf uur aan de gaan te houden.
Wat ik echter irretant vindt, is de laadtijd van drie uur. Zodat je nog anderhalf uur moet wachten.
De batterijen geven aan wanneer je te vaak inhaleert door 10 maal te knipperen.
En wanneer de batterijen een nieuwe laadbeurt nodig heeft, namelijk 30 keer.
Het voordeel van deze peuk is door het blauwe lampje dat je rustig in de kroeg kan roken,
zonder dat de kleerkasten die aan de deur staan, denken dat je een aneloog aan het roken.
Na 15 keer inhaleren wordt de mini erg warm en smaak dan naar verbrande watjes.
Zelf ervaar ik het als positief, omdat je dan gedwongen wordt om de mini weg te leggen.
Voor mij zou dit (mits meer baterijen) een goeie manier zijn om van aneloog roken af te komen.
Het lijkt meer op normaal roken 5 min inhaleren, 30 min stoppen en herhalen dit ritueel.
En het platte mondstukje niet vergeeten naturrlijk!
Tja nu is de vraag extra batterijen erbij bestellen, of de nieuwe mini 808.
Ben benieuwd naar de verschillen en hoe de mini 808 eruit ziet!
Merk: Onbekend
Type: DSE-901B
Waar gekocht: Niet gekocht, maar gekregen van SinterKlaas in overleg met www.litecig.com
Aan welke prijs?: 34.95 euro
Hoe warm wordt ie?: 80 heel warm na 15 keer inhaleren
Hoeveel rook komt eruit?:85 voor een mini sta ik versteld hoeveel rook er uit komt.
Dit wordt helaas minder als de ampull voor de helft leeg is.
Oplossing 3 a 4 druppels liquid in de ampull en de mini stoomt weer vrolijk door.
Hoe lang doe je met een volle batterij?: 1.5 tot 2 uur.
Hoe goed smaakt hij?: 80 de smaak is zeer goed, behalve als de atomizer te warm wordt
Na te snel inhaleren, dan pas proef je een verbrand smaakje.
Hoe lang heeft hij gefunctioneerd?: komen we later op terug.
Welke algemene score geef je aan deze e-sigaret?: pff moeilijk onder de mini’s gezien
Geef ik het een 8.
Positief:
• Een zeer fijn mondstukje wat super aansluit aan de lippen van de gebruiker.
• Het gewicht, weegt drie keer niks, fijn om nonchelant in je mond te laten hangen.
• Vormgeving zeer mooi en zeer strak.
• Blauwe ledje is echt ideal in de kroeg om misverstanden te voorkomen,
met uitsmijters die denken dat je aneloog aan het roken bent.
• Baterijen die knipperen als je te veel of te snel rookt, ook als de baterij bijna leeg is.
• Geen liquid in de mond (bij normaal gebruik)
Negatief:
• Ampullen gaan vrij snel leeg en halverwege verliest het zijn kracht, maar ja het blijven mini ampullen.
• Vervoer (vooral op de fiets) van de mini levert vrij vaak overtollig liquid problemen op.
Dan krijg je bij het eerste hijsje een beetje liquid in de mond.
• De lange laadtijd van de baterijen.
• De korte damptijd van de baterijen.
Een zeer mooi E/dampertje voor erbij, alleen met dit exemplaar zal ik de dag niet doorkomen.
met twee extra batterijen is het geen probleem om de dag aneloog vrij te houden.
Over een maand kom ik er op terug als de nieuwigheid ervan af is, ben vooral benieuwd
ofdat de mini over een maand nog zo licht trekt als nu!
Vergeet niet dat deze gebruiksrevieuw mijn persoonlijke ervaring is met de 901B,
mischien dat een andere explaar beter of slechter uitvalt!!
Ps Sorry voor de spelfouten.
Laatst aangepast door Bam Bam op ma dec 22, 2008 12:08 pm; in totaal 4 keer bewerkt