van Veri op za jan 03, 2009 8:17 am
Ach, absolute zekerheid valt natuurlijk pas over 50 jaar of zo te geven, als we een paar generaties e-rokers verder zouden zijn; en zelfs dan nog...
Maar als ratten jarenlang vele uren per dag een heel veel hogere concentratie kunnen inademen zonder noemenswaardige gevolgen (zelfs minder ziek blijken te zijn dan een controle-groep)- en er bijv. nu al tientallen jaren 'rook' wordt gemaakt op toneel, in discotheken ed, voorzover ik weet zonder gerapporteerde gevallen van wat dan ook uitgezonderd allergische reakties bij een kleine minderheid die dus allergisch blijkt voor PG (zoals dat bij elke denkbare stof volgens mij wel het geval is) - maak ik me daar toch niet echt druk om moet ik zeggen. Van echte rook ken ik wél allerlei gevolgen bij inademing... en geen aangename. Dus voor mij staat vast wat ik veruit 'de gezondere' van die twee vind... al moet een ieder dat natuurlijk voor zichzelf afwegen en uitmaken hoor.
Maar... als een, qua percentage, veruit hoofdstof in een produkt op een dag dan vervangen wordt door een andere stof - dan ben ik niet alleen nieuwsgierig naar het waarom daarvan, maar eerst en vooral wil ik dan toch weten wélke stof dat dan is: zodat ik zélf af kan gaan wegen, of ik dat voor mijzelf een verantwoorde verandering vind te ja of te nee... dan wil ik eigenlijk gewoon een ingredientenlijst zien; maar wil ik toch minimaal weten wat zo'n hoofdstof gaat vervangen... en vandaar dus deze vraag bij Betty (of misschien nog Jany?) neergelegd.