Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Geen PG = ?

Deel

Betty
    verkoper

Vrouw
    Aantal berichten: 51
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 04-05-08

Re: Geen PG = ?

Bericht van Betty op ma jan 12, 2009 11:39 pm

Daar ben ik het van harte mee eens. Sedansa kiest er heel bewust voor om over te stappen op cartridges zonder PPG. Ik vind dat een goede beslissing.
    Maar helaas moet ook ik jullie het antwoord nog even schuldig blijven. De vraag ligt in België, zodra ik nieuws hieromtrent heb horen jullie dat uiteraard direct van me.

Wel wil ik toch nog een kleine kanttekening plaatsen bij de opmerkingen over het feit of het vervangende ingrediënt schadelijk is voor de gezondheid.
    Ga er vanuit dat Sedansa niet over 1 nacht ijs gaat en zéker niet 'zomaar' iets in de gebruikte liquid doet. Denk alleen al eens aan de schadeclaims die hieruit zouden kunnen voortvloeien. Dat risico wil niemand lopen, en zeker niet wanneer het gaat om producten die via de longen worden geinhaleerd.

Het is een beetje een dooddoener om het af te doen met "ik rook al jaren gewone sigaretten, daarvan weet ik ook niet precies wat er in zit." Enerzijds natuurlijk best wel een logische reactie, anderzijds niet meer van deze tijd. Het gaat wel over je gezondheid.

Nogmaals, zodra ik nieuws heb zal ik dat direct laten weten. ;-)

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2236
    Leeftijd: 57
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 19-02-08

Bericht van Susanna op di jan 13, 2009 1:26 am

Weet niet wie er hier over al dan niet dik of dun ijs loopt. Begrijp alleen niet waarom het een goede beslissing zou zijn van Sedansa. Wat is er nou bekend over pg? En belangrijker, wat is er bekend over het substituut van Sedansa?
    Kan best goed zijn maar ik bestel niks meer van of bij Sedansa voor ze openheid van zaken geven.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op di jan 13, 2009 2:02 am

Oeps Betty... even uitkijken met de PG de naam PPG te geven, lijkt me...

PG = propyleenglycol
    PPG=polypropyleenglycol

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Susanna op di jan 13, 2009 2:32 am

Veri schreef:Oeps Betty... even uitkijken met de PG de naam PPG te geven, lijkt me...

PG = propyleenglycol
    PPG=polypropyleenglycol

Dat laatste bedoelde Betty denk ik niet. Denk dat jij dat ook wel weet Veri

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op di jan 13, 2009 12:19 pm

Sedansa gebruikte meen ik zelf de afkorting PPG in hun mededeling. Ik ga er niet vanuit dat ze hiermee Polypropyleenglycol mee bedoelen, want dat stopt geen een fabrikant in zijn e-liquid.

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op di jan 13, 2009 12:43 pm

Geen wonder dat Betty die term dan ook gebruikt Kitty... maar dan denk ik toch dat het in ieder geval op dit forum even heel duidelijk neergezet moet worden dat PG bedoeld wordt, en niet PPG. Met name voor (toekomstige) lezers, die naar aanleiding van zo'n afkorting misschien het verkeerde in huis zouden gaan halen op het moment dat ze zouden besluiten om ook zelf met liquid aan de slag te gaan. Vandaar mijn vorige post. glimlach

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op di jan 13, 2009 1:35 pm

Wat mij eigenlijk nog steeds onduidelijk is, is het feit dat Sedansa stelt voor zekerheid te gaan. Ik zou dan heel graag willen weten wat er nog niet zeker is aan de veiligheid van PG. Want door dit zo te stellen veroordeel je meteen alle andere verkopers een product te verkopen met een ingrediënt waar men niet zeker over is qua veiligheid. Daar tegenover stel je meteen het feit dat men van de vervangende liquid dus wel 100% zeker kan zijn. Dit zou ik dan toch wel heel goed onderbouwd willen zien met feiten.

route66
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 537
    Leeftijd: 44
    e-rookt: Pijp
    e-rookt: Screwdriver of aanverwant

Bericht van route66 op di jan 13, 2009 2:49 pm

je hebt gelijk kitty, maar vergeet niet dat we het hier NIET over consumptie hebben maar over inhaleren, vanuit dat standpunt bezien is er ook nog helemaal niks zeker wat betreft de PG.
    en wie weet wat sedansa wel heeft gevonden, ik neem echt niet aan dat ze enorme risico's gaan nemen.
    ik wacht het daarom nog rustig even af, uiteindelijk komt de aap uit de mouw.

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Susanna op di jan 13, 2009 5:20 pm

Veri schreef:Geen wonder dat Betty die term dan ook gebruikt Kitty... maar dan denk ik toch dat het in ieder geval op dit forum even heel duidelijk neergezet moet worden dat PG bedoeld wordt, en niet PPG. Met name voor (toekomstige) lezers, die naar aanleiding van zo'n afkorting misschien het verkeerde in huis zouden gaan halen op het moment dat ze zouden besluiten om ook zelf met liquid aan de slag te gaan. Vandaar mijn vorige post. glimlach

Oei... ja dat moet je je ook niet voorstellen natuurlijk...

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op wo feb 04, 2009 7:23 pm

Hierbij antwoord op de vraag wat er in de nieuwe Sedansa liquid zit. Neergezet door de amerikaanse Sedansa op een amerikaans forum, na veel aandrang van e-rokers daar.

USA
    Supplier/Reseller

Re: SEDANSA USA
    « Reply #18 on: Today at 11:51:01 AM »
    Reply with quoteQuote
    Quote from: DisMan on January 01, 2009, 12:57:39 AM
    Quote from: TropicalBob on January 01, 2009, 12:38:05 AM
    And with evasive replies like that, I can assure Mr. Sedanza that I will never again visit that Web site or buy one of his products.

DO NOT PLAY GAMES WITH CONSUMERS.

I couldn't have said it better myself. The bottom line is that the Sedansa looks like the Janty...which kinda makes me wonder if there was a rip-off of an idea there. Then the evasive replies under the guise of trade secrets would make me re-consider buying that smoker.

We might be looking at a communication issue here though. Maybe they don't understand what we're asking.

Simple Issue: We want a list of ingredients used in your smoke juice. If you don't provide the list, we won't buy your product.

It's that simple.

Dear All,

Sedansa does not play with consumers, we do respect their opinion and we do use their comments to develop our products.

There has been a IT problem what is solved now, why we did not get the postings and we could not react.

Please find herunder the contence of our cartridges, do note that we are developping today our cartrides and that we will come out with something brand new in some time.

Hereby the ingredients :

CHERRY TOBACCO ABSOLUTE,BURLEY Cubana TOBACCO ABSOLUTE,BURLEY
    VANILLA EXTRACT VANILLA EXTRACT
    LINAL0OL ORIENT TOBACCO ABSOLUTE, YUNNAN
    TABANONE 2,5-Dimethylpyrazine
    ALPHA-LONONE INOSITOL
    VANILLIN Damascenone
    PURE WATER VANILLIN
    PEG 400 PURE WATER
    PEG 400

Taste Substance Taste Substance
    Flax ORIENT TOBACCO ABSOLUTE, YUNNAN Q10 VANILLA EXTRACT
    TOBACCO ABSOLUTE,YUNNAN LINAL0OL
    Damascenone VANILLIN
    VANILLA EXTRACT COELVZYME Q10
    LINAL0OL Viamine
    Ethylmaltol INOSITOL
    PURE WATER Lysine
    PEG 400 PURE WATER
    PEG 400

Taste Substance Taste Substance
    Toros Ethylmaltol
    Ciericasidmonohy Drate
    INOSITOL
    VANILLA EXTRACT
    Taurine
    Lysine
    Vitamin
    PURE WATER
    PEG 400

If you might have any other questions please do not hesitate.

Kind regards,

Sedansa

Antwoord dus ten aanzien van de grondstof die Sedansa gekozen heeft ter vervanging van PG in hun cartridges is, zo vertelt Sedansa USA: PEG 400.

Laatst aangepast door Veri op do feb 05, 2009 12:06 am; in totaal 1 keer bewerkt

zwerfkatje
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 641
    Leeftijd: 50
    Registration date: 21-06-08

Bericht van zwerfkatje op wo feb 04, 2009 9:46 pm

Het geheime produkt is ontrafeld. Very Happy
    Heb ff gegoogeld : PEG is polyethyleenglycol.
    Maar over PEG400 heb ik tot nu toe niks kunnen vinden, maar ga verder zoeken.
    PEG zou een niet gevaarlijke stof zijn.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op do feb 05, 2009 12:05 am

Please find herunder the contence of our cartridges, do note that we are developping today our cartrides and that we will come out with something brand new in some time.

Wat bedoelen ze met bovenstaande zin? Dat ze binnenkort weer met iets geheel nieuws komen?

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op do feb 05, 2009 12:40 am

Vroeg ik me ook al af Kitty.... nieuwe liquid dan weer? Of met nieuwe cartridges het uiterlijk, de vorm bedoelend misschien? Of hun functionaliteit (misschien ingebouwd met atomizer of zoiets)? We zullen het wel zien...

Wie overigens verder wil duiken in wat PEG is (en vergelijkingen ook met PG en VG): daar kunnen we beter ergens anders dan hier verder over spreken, aangezien dat veel algemener wordt; voor een heel interessante link daarover kijk op deze plek.

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Kitty op do feb 05, 2009 1:01 am

Ok, ja die had ik al gelezen inderdaad.

Het is nu do mei 24, 2012 11:00 am