Nu waren er een paar dingen die mij tegenhielden,
1. de prijs. 99 pond is toch al snel 166 euro. En dan bedoel ik niet dat hij het niet waard is, want het is toch veel werk, maar ik heb het er niet voor over.
2. de atomizer van de dse901. En dan nog niet eens zozeer de atomizer maar de kleine ampullen die daar bij horen.
Dus zelf naar eens de onderdelen besteld en aan de slag gegaan met als uitgangspunt een pen atomizer.
De zaklantaarn versus de screwdriver.

De eerste zaagsnede. Onderdeel wat niet wordt gebruikt er af.

Onderste deel met nog de originele schakelaar. Ook die moet er uit.

Omdat ik helaas niet de beschikking heb over een draaibank moet ik iets anders verzinnen om een verloopbus te maken voor de atimizer. Ik heb hiervoor drie in elkaar passende stukjes aluminium pijp gebruikt. Één die in de zaklantaarn past en deze verkleint zodat de penatomizer mooi past. Één verloop busje met daarin een nog kleinere om te zorgen dat het schroefdraadgedeelte van een penbatterij goed past. Let wel deze busjes zijn zo strak op maat dat de boel in elkaar geperst moet worden. Lijmen is niet mogelijk omdat er contact moet zijn/de stroom moet kunnen geleiden.

Alles in elkaargeperst ziet het er zo uit.

Het resultaat. Ik zie eigenlijk nu pas dat het stukje aluminium van het origineel (gedraaide busje steekt uit) bij mij ontbreekt. Eigenlijk ook wel mooi.

Dit is natuurlijk maar een copie van het origineel. Alle eer gaat natuurlijk naar TROG die de bedenker en de maker is van de screwdriver. En gezien het werk en de onderdelen die hij er bij leverd is hij zeker het geld waard wat hij er voor vraagt.
Roken kan ik er helaas nog niet mee want ik was weer eens zo handig om de batterijen niet mee te bestellen.
En voor alle duidelijkheid, nee ik maak en verkoop ze niet. Deze is puur voor eigen gebruik.
Laatst aangepast door jan op wo jan 28, 2009 10:14 am; in totaal 2 keer bewerkt