Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Liquid hoofd-ingrediënten: PG, VG, PEG

Deel

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3573
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Liquid hoofd-ingrediënten: PG, VG, PEG

Bericht van Veri op do feb 05, 2009 12:34 am

Voor wie een goede bespreking wil zien over de diverse ingrediënten die afwisselend (en soms gemengd) gebruikt worden als hoofdbestanddeel van de diverse liquids die we kunnen kopen, is er een lange maar interessante draad te vinden op het duitse e-rauchen forum. Het is echt te veel om te vertalen, dus hopelijk is het voor de meesten zo te volgen (wie met onbekende woorden zit en daar niet via google-vertaler of elders uit weet te komen: hier even vragen kan natuurlijk altijd).

Verdere opmerkingen en/of discussie over dit onderwerp kan natuurlijk gewoon hier gepost worden.

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Re: Liquid hoofd-ingrediënten: PG, VG, PEG

Bericht van Ariane op do feb 05, 2009 8:21 am

Klinkt niet echt om vrolijk van te worden....

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2236
    Leeftijd: 57
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 19-02-08

Bericht van Susanna op do feb 05, 2009 10:40 am

Vind het nog wel meevallen eigenlijk als ik denk aan wat voor viezigheid wij tot ons nemen via allerlei wegen.
    Nou ja, als ik het afzet tegen gewoon roken, dan durf ik het risico wel te nemen.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3573
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op do feb 05, 2009 5:42 pm

Ik heb sowieso geen enkel probleem met PG (die heeft ook nog vóórdelen die voor mij althans meewegen); die andere twee, tja... dat zal wellicht voor ieder op zich toch een afweging worden.

Hoewel ook bij mij op de achtergrond echt wel die houding zit van 'zoveel jaar nog héél veel slechtere zaken bij vatenvol gerookt; wat zou ik me nu dan druk maken over iets dat misschien nog een beetje slecht is maar toch nog altijd héél veel minder slecht dan wat tabak me opleverde...'

Het is denk ik wel duidelijk dat met welk van deze stoffen ook, de kans op schadelijke werking toch hoe dan ook vele malen kleiner is dan met tabak roken. Dus ik zou er zelf zeker niet te dramatisch over doen.

Maar aan de andere kant: als ik de keuze heb bij diverse verkopers voor a, b of c; en ik weet dat a toch gezonder lijkt dan b en c - tja, dan zal ik toch echt wel geneigd zijn voor a te kiezen natuurlijk, tenzij er iets heel duidelijks speelt om tóch voor b of c te gaan.

In iéder geval vind ik wel dat ieder dit soort keuzes voor zichzelf moet kunnen afwegen.

Het is nu wo feb 08, 2012 10:37 pm