Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

wie heeft er tips voor me?

Deel

takezo
    Groentje
    Groentje

Man
    Aantal berichten: 14
    Leeftijd: 46
    e-rookt: Sigaar
    e-rookt: Penmodel sigaret
    Registration date: 04-02-09

duim op wie heeft er tips voor me?

Bericht van takezo op vr feb 06, 2009 8:37 pm

Hallo, iedereen!

ik ben net nieuw op dit forum, maar wel een ervaren roker, haha
    ik rook alles, sigaretten, sigaren en ook pijp.

Ik wil een eigen webshop beginnen, met het merk Sedansa
    tevens met liguid in de echte tabaks smaken.

met Sedansa ben ik al rond voor de shop.
    als iemand tips heeft voor de shop laat het mij weten!

verkopers en gebruikers,
    als jullie willen samenwerken of tips hebben roep ze!
    alle info is welkom, of ik er ook iets mee kan is wat anders,
    maar elke goede tip of voorstel zal zeker door mij onderzocht worden!

alvast dank voor de reacties,
    nog vele uurtjes rook plezier!

groetjes jeroen!

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 20-12-07

duim op Re: wie heeft er tips voor me?

Bericht van jan op vr feb 06, 2009 9:30 pm

Misschien is het een tip om eens te kijken wat de buitenlandse verkopers hebben.
    Je zou wellicht via die manier iets in Nederland op de markt kunnen zetten wat hier nog niet is.
    Daarmee zul je je kunnen onderscheiden van andere merken/verkopers. Zeker als je ook Sedansa gaat verkopen, je hebt dan al een bewezen merk en daar naast zou je dan eens iets anders kunnen gaan verkopen.

Trouwens over Sedansa gesproken, wordt je een wederverkoper van Rookgezonder dan?
    Die heeft volgens mij het alleenrecht in Nederland toch?

Ik hoop dat je wat aan de tip hebt en ik wens je natuurlijk heel veel sucses met je webshop.

takezo
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van takezo op vr feb 06, 2009 9:46 pm

hoi Jan,

dank voor je tips, en als het goed is wordt ik dealer van Sedanse, maar daar zijn we nog over bezig, is wat anders dan wedeverkoper.
    ik zal zeker rondkijken wat er op de buitenlandse markt te koop is, maar ik wil natuurlijk wel proberen kwaliteit te leveren, heb zelf al een aantal geprobeerd en de meeste zijn niet echt geweldig.
    mocht je sites tegenkomen laat het me weten dan als je wilt!
    alvast mijn dank voor de tips die je me tot nu hebt gegeven

Jany
    Groentje
    Groentje

Aantal berichten: 9
    Registration date: 01-01-09

Bericht van Jany op vr feb 06, 2009 10:39 pm

Sorry, maar ik kan het niet laten om nu te reageren.

Rookgezonder.nl heeft het alleenrecht van Sedansa. Dit is al vanaf de oprichting in 2007 het geval en die afspraak loopt nog steeds.

Het zou verstandig zijn om dit pas te posten indien je 100% zekerheid hebt dat je dit mag gaan verkopen. Dit zou nl. betekenen dat bepaalde schriftelijke afspraken worden gebroken en ik heb alle vertrouwen in Sedansa dat ze dit niet zullen doen.

Het is goed om betrokkenheid van leden te creëren met je oprichting, maar het komt zeer onprofessioneel over om uitspraken te doen waarvan nog niet duidelijk is of het helemaal rond is.

Ik schrijf dit niet om je in negatief daglicht te stellen, maar dit kan op lezers en op klanten van Rookgezonder.nl erg vreemd over komen.

Is het 100% zeker dat je Sedansa mag gaan verkopen in Nederland?

takezo
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van takezo op vr feb 06, 2009 11:02 pm

nou sorry meld alleen wat ik weet, maar volgens mij mag dat, maar zal het nog eens even navragen dan voor de zekerheid.
    maar dan nog wil ik de webshop starten, ook met andere merken, dus tips blijven welkom, en dank voor je reactie!

takezo
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van takezo op vr feb 06, 2009 11:10 pm

even nog voor de duidelijkheid, ben ook in onderhandeling met Rookgezonder.nl om eventueel partner van hun te worden dus dat kan ook nog, maar heb van hun nog geen reactie gehad.
    waar het mij om gaat is dat ik een goed merk wil verkopen, en dan komt de sedansa wel super goed uit de test.
    dus ik wacht verder af hoe de dingen zich ontwikkelen, maar had een positieve mail van sedansa, wellicht hebben ze nog niet in de gate dat ik ook in nederland wil verkopen dat zou kunnen, dus heb ze dat nog even voor de zekerheid gemaild.
    wil niet in iemands vaarwater zitten dus dank voor je berichtje!

Jany
    Groentje
    Groentje

Bericht van Jany op vr feb 06, 2009 11:15 pm

Dank je wel voor je reactie.

Ik ben nl. zelf met Rookgezonder.nl gestart in 2007 en dit is vanaf 1 januari dit jaar overgenomen door Betty. Vandaar dat ik misschien wat pittig reageer....uiteraard mijn excuses mocht dit verkeerd zijn overgekomen.

Sedansa is inderdaad en heel goed merk en als je graag wilt gaan verkopen is dat zeker een goede keuze. In ieder geval heel veel succes met je nieuwe winkeltje!

takezo
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van takezo op vr feb 06, 2009 11:22 pm

ah oke, nou geen probleem hoor, kan wel tegen kritiek, en was goed dat je het even vertelde, dus mijn dank daarvoor.
    maar als jij al een winkel hebt gehad op internet, dan heb je misschien nog wel meer goede tips voor me?

Jany
    Groentje
    Groentje

Bericht van Jany op vr feb 06, 2009 11:25 pm

De allerbelangrijkste tips: Doe wat je belooft en bezint eer ge begint glimlach

Joker
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Aantal berichten: 1047
    Leeftijd: 2
    Registration date: 04-11-08

Bericht van Joker op vr feb 06, 2009 11:37 pm

Jany schreef:De allerbelangrijkste tips:

Was er volgens mij maar 1 tip
    S = meervoud smoke
    roos_geven

Jany
    Groentje
    Groentje

Bericht van Jany op vr feb 06, 2009 11:41 pm

Waren er ook twee, stonden alleen in 1 zin

Maar speciaal voor de Jokers onder ons:

Tip 1: Doe wat je belooft
    Tip 2: Bezint eer ge begint

a cigar

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op vr feb 06, 2009 11:57 pm

Niet alleen een goed product maat het een sucses ook de service is van groot belang.
    Jany zal dit kunnen beamen.

Zoals je zelf al zegt in een ander draadje
    maar heb een hekel aan klachten dus wil wel goede spullen hebben

zul je daar toch aan moeten wennen want hoe goed je product ook is klachten zullen er komen hoor.

Joker
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Aantal berichten: 1047
    Leeftijd: 2

Bericht van Joker op za feb 07, 2009 12:26 am

Jany schreef:Waren er ook twee, stonden alleen in 1 zin

Maar speciaal voor de Jokers onder ons:

Tip 1: Doe wat je belooft
    Tip 2: Bezint eer ge begint

a cigar

Drank maakt meer kapot dan je lief is smakkerd01
    Tip 3
    zoek eens op shops die ermee opgehouden zijn met de verkoop van esigs ! ,enkel produkten toevoegen / gegevens veranderen en je kan aan de slag kleinpijpje01

takezo
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van takezo op za feb 07, 2009 12:51 am

kan je dat wat meer uitleggen dan, zoeken op shops die er mee gestopt zijn? want begrijp even niet goed wat je daarmee bedoelt, weet je trouwens een paar groothandels voor me waar ik kan inkopen?

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op za feb 07, 2009 1:13 am

Deze www.nordicsmoking.nl gaat bijv. stoppen.
    Mischien kun je de handel wel overnemen incl, de webshop.

takezo
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van takezo op za feb 07, 2009 1:25 am

thanks, advies overgenomen en heb ze net gemaild, ben benieuwd!
    je bent goed op de hoogte Jan, mag ik weten wat je zelf rookt? en welke jij het beste vind?

Betty
    verkoper

Vrouw
    Aantal berichten: 51
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 04-05-08

Bericht van Betty op za feb 07, 2009 2:33 am

Even een inhoudelijke reactie:
    Rook Gezonder is (en gaat) met niemand in 'onderhandeling' over wederverkoop van Sedansa produkten binnen Nederland.
    Zoals Jany ook al aangaf heeft Rook Gezonder sinds 2007 de distributierechten van het merk Sedansa voor wat betreft de Nederlandse markt.

Ik heb een mailtje gehad met het verzoek te kunnen deelnemen aan het partnerprogramma, maar dat bewuste mailtje is nog niet eens door mij beantwoord. Laat staan dat ik in onderhandeling ben!
    Overigens is het partnerprogramma opgezet om de enthousiaste klanten van Rook Gezonder voordeel te bieden wanneer ze mensen in hun omgeving enthousiasmeren over de produkten van Sedansa. (Kwestie van goed lezen.)

Ik moet je zeggen dat ik enthousiasme altijd erg weet te waarderen, maar dit schiet wel heel erg door en berust zeer zeker niet op de waarheid.

takezo
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van takezo op za feb 07, 2009 9:37 am

goedemorgen!
    ja ik ben zeker enthousiast, misschien iets teveel, hahaha
    en als jullie het alleen recht hebben voor dit produkt dan zal dat zeker zo zijn, maar wat ik al aangaf het is een super goed produkt, dus ik zou het graag op mijn website erbij willen plaatsen, of dat nou ik de vorm van parnter, wedeverkoper, of wat ook is, ik vind het prima!
    dus laat me maar weten dan wat de mogelijkheden dan wel zijn oke?
    sorry aan iedereen als ik een verkeerde indruk heb gemaakt, dat was zeker niet de bedoeling integendeel, maar Betty heeft gelijk ik ben razend enthousiast en weet dat ik er nog wel een aantal mensen kan aanbrengen als klant!
    Dus Betty laat me even weten als je tijd hebt wat de mogelijkheden dan wel zijn oke?

moi lolita
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1970
    Leeftijd: 47

Bericht van moi lolita op za feb 07, 2009 11:27 am

Maar hoe kan het dan dat http://www.wiltublijvenroken.nl/ (ceco webshop) ook Sedansa verkoopt of verkocht? Gaat zij er ook niet mee stoppen?

Betty
    verkoper

Vrouw

Bericht van Betty op za feb 07, 2009 11:44 am

Voordat ik Rook Gezonder overnam van Jany was ze al gestopt met de wederverkopers.
    Natuurlijk zijn er nog een aantal wederverkopers die hun restvoorraad verkopen.
    Vanaf januari zal er dus niet meer met nieuwe wederverkopers gewerkt gaan worden. Rook Gezonder bedruipt vanaf die datum de volledige Nederlandse markt voor wat betreft de Sedansa produkten.

Jany
    Groentje
    Groentje

Bericht van Jany op za feb 07, 2009 11:54 am

Even een kleine aanvulling:

Het doel van de wederverkopers was regionale beschikbaarheid van Sedansa producten. Een aantal wederverkopers had gevraagd of ze het ook op hun site mochten vermelden en daar heb ik toen accoord voor gegeven. Uiteindelijk gingen deze verkopers zich voornamelijk richten op internetverkoop en dit was niet helemaal de bedoeling. Dit zorgt nl. voor een spreiding van de verkoop, maar niet voor groei van de verkoop.

Omdat Rook Gezonder toch het meest aanwezig was op internet, was het voor de wederverkopers ook niet echt interessant meer om via internet te verkopen. De verkopers hebben zelf de keuze gemaakt om ermee te stoppen.

@Takezo: Mijn eerste insteek in 2007 was om zoveel mogelijk merken naast elkaar te gaan verkopen. Zo hoefde men niet bij allemaal verschillende shops te bestellen, maar konden ze gewoon op 1 internetadres terecht. De (goede) merken zijn echter allemaal zelf zo fanatiek op internet en de fora aanwezig, dat klanten gewoon bij hun eigen merk bestellen. Mocht je dus besluiten om met gevestigde merken aan de slag te gaan, realiseer je dan dat je niet uniek bent en dat vele klanten trouw zijn aan hun leverancier. Als je echt iets wilt gaan doen met elektrisch roken, ga dan zelf op zoek naar iets unieks, want met de gevestigde namen heb je wel iets goeds, maar niet iets nieuws en ben ik bang dat je een grote teleurstelling krijgt.

takezo
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van takezo op za feb 07, 2009 12:03 pm

Hoi Jany,

dank voor de uitgebreide uitleg, ik zal eens rond kijken voor iets nieuws.
    de reden dat ik wil gaan verkopen is de volgende:
    ik ken veel mensen die de supersmoker hebben geprobeerd en er niet tevreden over waren en er dus weer mee gestopt zijn.
    veel van deze mensen hebben totaal geen weet van wat e-roken eigenlijk is en wat de mogelijkheden zijn, reden daarvan is dat ze niet de moeite nemen om internet af te zoeken.

dus ja ik wil wel een webshop, maar de meeste verkopen die ik zal maken,
    dat weet ik nu al, zal gewoon zijn door mond tot mond reclame.
    en als Betty de enige is die ze kan leveren in Nederland, dan zullen er nog wel wat bestellingen volgen denk ik zo, haha.
    maar je hebt gelijk, zal zeker eens neuzen of ik nog een ander merk kan vinden!

route66
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 537
    Leeftijd: 44
    e-rookt: Pijp
    e-rookt: Screwdriver of aanverwant
    Registration date: 19-02-08

Bericht van route66 op za feb 07, 2009 12:03 pm

ik vind het hele verhaal wat discutabel, je kan toch geen webshop beginnen zonder enig idee waar je de groothandels kan vinden.
    ook is het niet erg profesioneel om al deze zaken op een forum te vragen, ik zou als ik jou was eerst is gedegen onderzoek doen [je komt al een heel eind met googelen] en idd wat jany zegt met iets nieuws komen, alle klanten zijn redelijk merktrouw en blijven veelal bij de bekende leveranciers.
    ten slotte krijg ik de indruk dat de meeste leden\gebruikers hier beter op de hoogte zijn van het e roken dan jij zelf, en dat lijkt mij een verkeerde start

murphy
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2522
    Registration date: 05-08-08

Bericht van murphy op za feb 07, 2009 12:32 pm

Zit verbaasd deze discussie te volgen en m.i. hoort deze niet op het forum thuis. Gun takezo alle succes van de wereld, maar het heeft nu toch wel een beetje veel weg van hoe de forumleden als denktank kunnen fungeren voor het opstellen van een bedrijfsplan. Denk dat hij dit volledig zelf moet doen (net zoals andere verkopers dit ook zelf hebben moeten doen). Zo te lezen, valt er nog een lange weg te gaan. In ieder geval veel succes ermee!

Betty
    verkoper

Vrouw

Bericht van Betty op za feb 07, 2009 12:42 pm

Ik blijf het enthousiaste er in toch het leukste vinden. ;-)
    I'm a sucker!

En Jany bedankt voor je aanvulling. Dat waren afspraken tussen jou en de wederverkopers en die wilde ik niet zomaar op het forum zetten.
    Maar het is inderdaad zoals Jany al verwoord heeft: het heeft weinig zin om met een bestaand merk binnen de Nederlandse markt te gaan beginnen. Het merendeel van de klanten is erg merk/leverancier trouw. Je enthousiasme weet ik te waarderen, maar duik toch eerst eens wat verder in de materie.
    En dan bedoel ik niet alleen om via Google van alles op te gaan zoeken, maar steek ook tijd in het doorlezen van de vele fora die er zijn over elektronisch roken.
    Op dit forum tref je hierover een uitgebreid overzicht aan.

Voor wat betreft het niet thuishoren op een forum: hmm, ik weet het niet. Nogmaals, ik vind het enthousiasme enerzijds wel aanstekelijk. En van vragen word je wijs, toch? wink_small

Het is nu do mei 24, 2012 11:43 am