deze special edition is er een met een adapter zodat je met een kleine [dse 901] en een classic atomizer kan roken.
de gewone screwdriver ziet er hetzelfde uit als op bovenstaande link alleen met een dse 901 atomizer.
de gewone screwdriver is ook degene die ik ga reviewen omdat de special eddition nog gemaakt moet worden.
helaas heb ik nog geen foto's omdat mijn camera niet goed meer is.
de screwdriver is te koop bij www.ecigscrewdriver.com voor 99 engelse pond [ga hier niet de prijs in euro's vermelden omdat die te veel wisselt]
hier voor krijg je: http://www.cavecom.com/screwdriver/shop/kitsindex.htm
1 screwdriver body
2 dse 901 atomizers
2 batterijen
1 lader
flesje liqued
4 navulbare ampullen
wist al enige tijd af van het bestaan van dit aparaat, maar nooit aangeschaft door de prijs en het uiterlijk, nu is de pond zo gunstig dat ik de gok heb gewaagt......en wat een goede beslissing is dat geweest !!!!
zal in het kort even wat achtergrond info geven over de screwdriver, hij word met de hand gemaakt door trog, hij is hier ooit mee begonnen om dat hij zelf als e roker elke keer tegen de zelfde problemen opliep, kapotte batterijen, haperende e rook waar, niet bevredigend kunnen e roken, aperatuur wat zijn zware rook gedrag niet bij kan houden.
uiteindelijk is hier door de screwdriver onstaan, later heeft hij deze ook voor zijn familie gemaakt en nog later weer 1 exemplaar op ebay gezet [voor de grap]
deze was binnen no time verkocht, en zodoende is het balletje gaan rollen !!
inmiddels word de screwdriver in meer dan 18 landen gebruikt, en is trog vaak uitverkocht.
op bovenstaand bestel adres is tevens een forum waar zeer veel info te vinden is over de SD, mischien leuk om te vermelden is dat het het snelst groeiende e rook forum is, vanaf dat ik lid ben geworden [2 weken geleden] zijn er al weer ruim 100 leden bij gekomen
de screwdriver is speciaal ontwikkelt voor de zeer zware roker, die gewoon wil kunnen roken zonder dat het steeds kapot gaat of hapert.
de screwdriver is dan ook gemaakt voor langdurig gebruik, en is geen wegwerp artikel zoals hij zelf zegt.
wel raad hij aan om elke 2 weken de atomzer te verwisselen, ik rook hem nu ruim 2 weken en heb nog steeds geen atomizer verwisselt, hij rookt dan ook gewoon als op de eerste dag zonder een centje pijn.
trog heeft dit zo bedacht omdat je de atomizers relatief goedkoop aan kan schaffen rond de 5 euro kun je al een nieuwe kopen ook de batterijen zijn goedkoop in aanschaf, zodat je uiteindelijk met de SD ook geld kan besparen.
ook de batterijen doen het buitengewoon goed, ze zijn iets kleiner dan de pijp batterijen maar gaan in het dagelijks gebruik net zo lang mee je kan er dus wel een dag mee voort.
het laden van de batterijen vergt wel enige tijd ongeveer een uur of 5, maar met 2 batterijen is het goed te doen.
goed, dan nu hoe rook je zon ding ?
ik moet zeggen de eerste 2 dagen ben ik even aan het stoeien geweest hoe dit het makkelijkst is vat te houden, na een dag of wat is het een simpele handeling en ligt hij makkelijk in de hand.
vervolgens ben ik een paar dagen bezig geweest met het juiste aantal druppels vast te stellen wat er in gegooid kan worden om het beste rook resultaat te krijgen, dit is idd. zoals trog zelf ook aangeeft ongeveer 4 tot 5 druppels per keer in de ampul en dan roken, niet helemaal leeg roken maar gewoon telkens weer 4 druppels en gaan.
je moet de ampul nat houden en niet helemaal droog roken.
ik moest hier even aan wennen omdat ik niet echt een druppelaar ben, maar dit obstakel is gauw genomen als je merkt dat de rook en de gier die je krijgt als je juist druppelt echt fenomenaal is.
in het begin was het zelfs zo erg dat ik duizelig werd na een paar stevige trekken.
het is dus geen aparaat voor de lichte rokers ook doorlurken is niet gewenst, na een paar trekken is de honger naar nicotine wel gestild hierdoor rook je hem als een echte sigaret na een x aantal hijsen heb je voldoende en leg je hem weg.
ik heb sinds ik de SD heb geen drang meer gehad om een echte te roken, ondanks dat ik al ruim 2 maanden niet meer rookte had ik toch nog regelmatig de drang naar een analoge, dat is met de SD verleden tijd.
elke trek is gewoon goed, altijd rook en gier, aanslingeren is niet nodig.
de SD ziet er zeer robuust uit maar lijkt echt veel groter dan hij werkelijk is, hij past makkelijk in de palm van je hand.
robuust is hij wel, ziet er niet uit of het makkelijk kapot gaat en er zit ook niet zoveel op of aan wat kapot kan gaan.
ik zelf heb hem laten vallen op een betonnen grond en er was niks aan de hand.
ik merk dat ik er ook makkelijker mee om ga dan met de gewone e rookwaar, minder zuinig.
als ik weg ga doe ik er een volle batterij in en neem een flesje liqued mee en doe dit gewoon in mijn zak, eigenlijk alles wat je nodig hebt om de dag mee door te komen.
ook al heb ik nog last van mijn oude gewoonte om als ik langer weg blijf nog van alles mee te sjouwen [extra atomizers, ampullen, batterijen, reserve sigaret] tis nog nooit nodig geweest, en voor de korte tijden dat ik weg ga neem ik alleen mijn SD mee.
ik zelf kan niet al te zware liqueds erin roken de powerpuf of de TAb is echt te zwaar voor mij in de SD, hoesten, proesten, prikkende neus, tranende ogen en een borstkas die uit elkaar ploft, ik rook dus sinds kort wat zoeter en zachtere smaken, de gier is enorm !!!
er is al veel gespeculeerd over hoe dit toch mogelijk is, ik denk zelf dat het met meerdere factoren te maken heeft, onder andere de combinatie van atomizer en batterij, maar mijn inziens ook het gebrek aan technologie in de SD is de oorzaak van het goede roken, er zit geen vacuum switch of wat dan ook in.
hierdoor is het hele aparaat minder kwetsbaar en rookt het natuurlijk veel beter.
er valt best nog wel een en ander over de SD te vertellen, maar dan word het een ellenlang verhaal ik denk dat het goed is om het SD forum door te spitten als je meer wilt weten.
dit zijn tot nu toe mijn bevindingen, al lijkt het op een lange commercial voor de SD ik kan er niks anders van maken.
hoe gek het ook klinkt hij [trog] zal niet blij zijn met deze review omdat hij de vraag niet meer aan kan en bang is dat het nog verder uit de hand loopt met aanvragen.
hierdoor word er sinds kort over gedacht om het hele concept te verkopen aan ofwel een engelse ofwel een chineese producent, er zijn al enkele producenten die intresse hebben, ik zelf hoop van harte dat hij het zelf blijft doen omdat ik bang ben dat het produceren in china of in grote oplage ten koste van de kwaliteit zou gaan, vandaar dat ik mij heb laten takkelen voor de special etition nu het nog kan.
kortom een zeer goed e rook aparaat dat gewoon doet wat het moet doen, prijzig in aanschaf maar voordelig in gebruik en wat mij betreft elke cent meer dan waard!
VOORDELEN:
enorme rookwolken
enorme gier beleving
makkelijk mee te nemen
makkelijk in gebruik
makkelijk verkrijgbare vervangende atomizer
robuust
lange levensduur batterij
makkelijk te druppelen
NADELEN:
lijkt in niks op een sigaret
tot nu toe alleen met dse 901 atomizer
niet met alleen maar ampullen te roken
lange laadtijd batterij
mochten er nog vragen zijn over de SD dan hoor ik die graag !!
UPDATE :
even een update ik rook de SD nu bijna 2 maanden en hij rookt nog steeds zoals de eerste keer, mischien wel beter !!!
al zit dat meer in het feit dat ik er steeds beter mee om kan gaan dat dat de SD beter is gaan roken.
heb nu ook wat beter zicht op het verschil van atomizer of wel roken met een classic of wel roken met een dse.
met een dse heb je meer rook en gier, met een classic kun je doorlurken wat dus weer niet met de dse kan.
doordat ik er nu meerdere heb zijn de SD's met dse atomizers voor thuis en voor onderweg neem ik er 1 met een classic atomizer.
met een classic atomizer zijn wel de batterijen sneller leeg, maar je doet langer met de atomizer an sich.
de dse atomizers gaan er met een SD wel snel door heen, ik merk na een week of 2 a 3 dat ze toch minder gaan werken !
of ze zijn al overleden voor die tijd, ligt er ook aan waar je ze van daan hebt, bv die van wayne zijn prima maar wel snel stuk, de dse ato van best cig komt wat mij betreft weer beter uit de bus.
sinds gisteren accepteerd trog ook aanvragen voor een SD met classic adaptor of gewoon een SD met een classic atomizer, je kunt nu dus eigenlijk alle kanten er mee op.
ik heb er nu inmiddels 4, 1 met adaptor[ speciale editie in het zwart] 1 zoals die origineel was met dse , 1 classic, en een zelf gemaakte [nee niet door mij want ik
ben niet zo handig, een vriend heeft deze voor mij gemaakt]
ook na 2 maanden zeg ik nog steeds dat in alle tijd dat ik e rook ik nog nooit zon goed aparaat heb gehad !!!!!
ik ben echt super tevreden en wil niet meer anders.
ook leuk is dat er zo veel zelf maak projecten zijn onstaan en dat iedereen even enthousiast is over de SD, in het verleden wel is getijfeld aan mijn review capaciteiten maar hier uit blijkt wel dat de SD echt een super ding is.
ik durf dan ook nog steeds volmondig te zeggen dat het elke penny waard is, zeker nu de pond nog meer is gezakt is het een echte aanrader !!!
kortom: wat mij betreft HET aparaat voor de zware roker en de mensen die gek worden van het batterijen probleem, maar zeer zeker de zware rokers hebben nu eindelijk een echt alternatief voor het a roken
Laatst aangepast door route66 op zo maa 22, 2009 4:51 pm; in totaal 3 keer bewerkt