Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

mening van engelse en amerikaanse e rokers.

Deel

route66
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 537
    Leeftijd: 43
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Pijp
    e-rookt: Screwdriver of aanverwant
    Registration date: 19-02-08

mening van engelse en amerikaanse e rokers.

Bericht van route66 op ma feb 23, 2009 8:33 am

dit draadje http://www.e-cigarette-forum.com/forum/general-e-smoking-discussion/6929-reaching-my-limits.html is van het engelse forum, en vind ik erg intressant !!!!
    ik kan mij geheel vinden in de berichten van de starter van dit topic.
    wat ik mij echt af vraag is waarom wij in nederland zo weinig van deze geluiden horen ???
    zijn wij zo mak dat we alles maar pikken ?
    zijn we werkelijk zo enthousiast over elk nieuw ding wat er word uitgebracht ? ook terwijl er echt wel negatieve kanten aan zitten wij blijven possitief.
    of nemen wij de ongemakken die het e roken met zich mee brengen maar gewoon voor lief ??

ik zelf ben het sinds enige tijd ook wel zat, steeds maar weer wat stuk, weer op sturen, wachten op vervanging.
    de teleurstelling dat het na een aantal weken of erger dagen toch niet zo werkt als zou moeten, ookal doen de reviews anders vermoeden.
    ook ik heb er schoon genoeg van !!! dat is voor mij een reden geweest om te e roken zoals ik tegen woordig e rook, enkel een goed aparaat, en de atomizers per 10 stuks ofzo goedkoop uit het buitenland halen, waarom in godsnaam moeten die dingen die toch maar kort mee gaan, zo verschrikkelijk duur zijn in nederland ???
    maak ze veel goedkoper en erken als verkoper dat het een product is wat na een x aantal tijd stuk gaat, dan kunnen ze gewoon weggegooid worden inplaats van steeds maar weer op te sturen en weer een andere voor veel geld.
    stop met dingen op de markt te brengen die gewoon niet goed uit getest zijn, stop met dat eeuwige retouneren en vervangen, maak iets goed of maak het dan niet.

zoals de topic schrijver al vermeld is het enige waar hij tevreden over is de service is, ook hier kan ik mij geheel bij aansluiten, al besef ik heel goed dat de verkopers wel een goede service moeten verlenen als ze dit soort producten verkopen voor de huidige [veel te hoge] prijzen.

tuurlijk koop ik nog steeds de laatste dingen, maar veelal om te proberen, niet meer voor de heb, worden na reviewen ook weer door verkocht, dit gegeven weet ik al voordat ik tot aankoop over ga, en sta er dan mischien ook wat anders tegen over, wil het item gewoon reviewen en dat is dat.
    voor eigen gebruik is het op de lange duur voor mij veelal niet geschikt.

heb nu mischien wel de knuppel in het hoenderhok gegooid, maar wil deze discussie ook graag openen in nederland en ben dus heel benieuwd wat jullie er van vinden, ben ook benieuwd hoe onze verkopers hier tegen over staan.
    dus alle reacties zijn welkom !!!!!!!!!!!!!

Laatst aangepast door route66 op ma feb 23, 2009 9:16 am; in totaal 1 keer bewerkt

moi lolita
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1970
    Leeftijd: 47
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 04-11-08

Re: mening van engelse en amerikaanse e rokers.

Bericht van moi lolita op ma feb 23, 2009 8:42 am

De link werkt bij mij niet? vraagteken

route66
    beheerder

Vrouw

Bericht van route66 op ma feb 23, 2009 8:44 am

ja ik zie het nu bij mij werkt hij ook niet [meer]
    ga even kijken of ik hem anders hier kan krijgen, tis echt een zeer intressant topic.

moi lolita
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van moi lolita op ma feb 23, 2009 8:50 am

Ik begrijp je vraag/stelling ook wel.
    Volgens mij heb ik op een ander forum al eens geschreven over bijv. de enorme prijsverschillen.
    Ik vind het bijv. heel vreemd dat ik zelfs in Engeland goedkoper mijn batterijen kan bestellen (incl. verzenden) als in Nederland????
    Voor nieuwe dingen heb ik gelukkig heel vaak niet direct geld en ben blij daarmee!
    Vaak lees ik binnen enkele weken alweer de nodige problemen en ben ik eigenlijk wel blij met wat ik heb.
    Ik ben nu inderdaad op 1 model e-sigaret over en volgens mij is dat de goedkoopste manier van e-roken. Je basis voorraad aanvullen met af en toe een nieuw onderdeel (helaas wel uit het buitenland) kost niet zoveel als al die nieuwe modellen.

route66
    beheerder

Vrouw

Bericht van route66 op ma feb 23, 2009 9:06 am

ff kijken of deze werkt ! http://www.e-cigarette-forum.com/forum/general-e-smoking-discussion/6929-reaching-my-limits.html

Laatst aangepast door route66 op ma feb 23, 2009 9:14 am; in totaal 1 keer bewerkt

moi lolita
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van moi lolita op ma feb 23, 2009 9:13 am

nope???

route66
    beheerder

Vrouw

Bericht van route66 op ma feb 23, 2009 9:17 am

nu wel ! lol!
    beide linkjes aangepast !!!!

R@tje
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 1491
    e-rookt: De Kameleon
    Registration date: 18-01-09

Bericht van R@tje op ma feb 23, 2009 3:48 pm

Ook ik ben het spuugzat om steeds maar weer dure e-rookwaar die je notabene net hebt aangeschaft heen en weer te moeten sturen omdat iets wéééééééér niet of slecht werkt. koken van woede
    Vooral de irritaties die je ervan hebt!!!
    De leveranciers in Nederland zijn n.l. ook niet 1 van de goedkoopste.

Nou ben ik helemaal niet te beroerd om veel geld te betalen maarrrrrrrrrrrrrr dan moet het wel werken!!
    (ik heb in een zeer korte tijd honderden euro's uitgegeven)

Ook heb ik gemerkt dat als je iets terugstuurt voor reparatie of vervanging dat je niet iets nieuws krijgt maar een gerepareerd produkt van iemand anders, dus niet je eigen gerepareerde e-produkt of een nieuwe vervanging van het produkt.(ik heb alle retourgestuurde spullen stiekem gemerkt op een plekje dat niet zo opvalt...zodoende kwam ik erachter!!!)

Ik vind dit zeker geen manier van doen!!! niet doen (ik zal geen namen noemen anders breekt de hel los) lippen verzegeld
    Je hoort gewoon je eigen gerepareerde e-rookwaar terug te krijgen of een nieuwe vervanging en geen spullen van een ander die zijn/haar rookwaar ook retour heeft gezonden wegens problemen.

Mijn vertrouwen in de leveranciers heeft hierdoor een aardige deuk opgelopen.

Ik heb het idee dat alles wat retour gestuurd wordt in een grote bak wordt geflikkerd en daarna word gekeken wat nog goed is of wat gerepareerd kan worden en dan wordt er gekeken wie wat retour moet hebben en zo kan het dus gebeuren dat je het gerepareerde produkt van iemand anders krijgt wat misschien al veel ouder is als wat jij retour hebt gestuurd en er wordt dus niet gekeken van wie het retourgestuurde precies is. (ik spreek hier uit ervaring!)

Door het vele gekloot vooral met batterijen ben ik nu alleen maar aan het e-roken aan een kabeltje in een usb poort van de pc of op de accupack. Alleen als ik uit huis ga neem ik een pen en een volgeladen extra batterij mee. Dit bevalt me tot nu toe nog het beste!! Geen paranoia gedoe met steeds maar wisselen met slechte batterijen. Mn enige grote wens is misschien nog een screwdriver vanwege de gier en rook en de klap op je longen. Maar daar wacht ik nog ff mee. Eerst nog maar ff afwachten of het roken aan een kabeltje goed blijft bevallen voor ik weer zoon grote uitgave doe die mss achteraf toch weer niet bevalt!

Laatst aangepast door R@tje op di feb 24, 2009 11:19 am; in totaal 1 keer bewerkt

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op ma feb 23, 2009 4:19 pm

Het klopt idd wat je zegt R@tje dat je bij sommige leveranciers nooit je eigen of nieuwe spullen ter vervanging terug krijgt.
    Ik heb ook eens een atomizer terug gestuurd die het niet deed,en ook ik had deze gemerkt.
    Tot mijn verbazing kreeg ik dezelfde terug gestuurd als die ik opgestuurd had en ik zou het niet erg gevonden hebben als hij het maar gedaan had.
    Maar nee hoor er was helemaal niets aan gedaan ze hadden hem zo weer terug gestuurd zonder na te kijken.
    Ik heb met de leverancier gebeld en die zei dat dit niet kon want dat hij een andere gestuurd had.
    Toen ik hem vertelde dat ik de atomizer gemerkt had begon hij mij voor een grote leugenaar uit te maken.
    Heb dan ook nooit niets meer bij hem gekocht.
    Pas geleden heb ik op een ander forum gelezen dat er nog heel veel klachten over deze leverancier zijn,en ze adviseren dan ook om bij hem niets meer te kopen.

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2505
    Leeftijd: 40
    e-rookt: -
    Registration date: 01-02-09

Bericht van Monky op ma feb 23, 2009 4:48 pm

wordt nou wel nieuwsgierig wie deze leveranciers zijn.....pbtje???

route66
    beheerder

Vrouw

Bericht van route66 op ma feb 23, 2009 5:00 pm

in de eerste plaats vind ik dat we best de leverancier bij naam mogen noemen, tis tenslotte info die ons allemaal aangaat.
    mischien dat het dan ook voor leveranciers duidelijk word dat deze handelswijze niet getolereerd word, ook kun jemensen op deze manier behoeden daar wat te kopen, de reviews doen eigenlijk het zelfde dus waarom zou je de leverancier niet op een fora mogen noemen ??

op wat ratje zegt het terug sturen van al [door anderen] gebruikte onderdelen, is op het SD forum een topic over, omdat de chineezen de vraag niet echt meer aan kunnen [ze schijnen nu zelfs in twee diensten per dag 7 dagen in de week te werken op de e rook fabrieken] komen de producten maar mondjes maat naar het westen, door dat alles vaak stuk gaat moet er steeds meer vervangen worden, natuurlijk komen er steeds meer e rokers bij [vooral in de us is het opeens boeming busines]
    deze 2 gegevens en vervangen kapotte materialen en grotere aanvraag zorgt er voor dat er momenteel gewoon niet genoeg is.
    daardoor heb je leveranciers die dit doen, simpel omdat nieuwe aanvoer moelijk te verkrijgen zou zijn.

dit alles brengt mij meteen weer op het eerste bericht in het topic, moeten we nou echt niet is af van dat heen en weer gestuur ?
    kan het niet veel goedkoper ????
    kan het niet veel duurzamer ???
    ik heb altijd al geroepen dat ik voor het perfecte e rook aparaat een hoop geld over zou hebben, tuurlijk kan er wel is wat kapot gaan, maar jezus percentages van meer dan 50 % is echt niet normaal !!!!!!!
    en geloof mij die zitten er echt tussen, 50 % gaat binnen 4 wekeen kapot !!!
    schandalig, zeker gezien de huidige prijzen

R@tje
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw

Bericht van R@tje op ma feb 23, 2009 5:14 pm

dat hij je voor grote leugenaar heeft uitgemaakt Jacqueline komt gewoon omdat je hem betrapt hebt en daarom werd ie waarschijnlijk zo boos op je. Dat stiekem merken van retourgestuurde spullen is typisch een rattestreekje van me maar daar ben ik pas mee begonnen omdat ik het idee kreeg dat ik belazerd werd.

Ook vind ik dat we met zn allen ontzettend veel geduld hebben met heen en weer sturen van problematische e-rookwaar. Het wordt tijd dat we met zn allen opstaan en het niet meer pikken!! Het gevolg is waarschijnlijk dat steeds meer mensen in het buitenland gaan bestellen omdat het daar vele malen goedkoper is en bij sommige leveranciers uit het buitenland krijg je evengoed garantie.

Ger
    E-damper van het jaar

Aantal berichten: 209
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 10-05-08

Bericht van Ger op ma feb 23, 2009 5:34 pm

Jemig hier worden wel erg veel suggestive opmerkingen en aannames gemaakt

Tot dusver ben ik altijd correct en fatsoenlijk behandeld op 1 leverancier in het verleden na ( maar daar hoor je ook weinig meer van ) verder niets dan lof voor de service.
    Natuurlijk gaat er wel eens wat stuk of verslijt het, af en toe een extra atomizer of batterijtje er bij kopen en je kan weer.
    Gewone sigaretten koste me bijna 300 euro in de maand, ( 2 pakjes per dag) dus duur is het niet voor me wink_small
    Als je problemen met je hardware hebt , neem gewoon contact op met je leverancier ipv de hele branche in een kwaad daglicht te zetten wink_small

R@tje
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw

Bericht van R@tje op ma feb 23, 2009 5:50 pm

Ger schreef:Jemig hier worden wel erg veel suggestive opmerkingen en aannames gemaakt

Tot dusver ben ik altijd correct en fatsoenlijk behandeld op 1 leverancier in het verleden na ( maar daar hoor je ook weinig meer van ) verder niets dan lof voor de service.
    Natuurlijk gaat er wel eens wat stuk of verslijt het, af en toe een extra atomizer of batterijtje er bij kopen en je kan weer.
    Gewone sigaretten koste me bijna 300 euro in de maand, ( 2 pakjes per dag) dus duur is het niet voor me wink_small
    Als je problemen met je hardware hebt , neem gewoon contact op met je leverancier ipv de hele branche in een kwaad daglicht te zetten wink_small

Contact opnemen doe ik altijd als de hardware niet goed is, zowel telefonisch als per mail, maar als je iets al 4 à 5 x heen en weer hebt gestuurd (een nieuw aangeschaft e-produkt) en je hebt na de 5e x nog steeds problemen kan het voorkomen dat je daar spuugzat van word, zeker als je merkt dat geen NIEUWE vervanging is maar een gebruikt produkt wat waarschijnlijk al door iemand anders retour is gezonden wegens problemen. En dat noem ik niet de hele branche in een kwaad daglicht zetten ...maar je ervaringen met andere e-rokers delen. We leven tenslotte nog steeds (zegt men) in een democratisch land waar je voor je mening uit mag komen. Very Happy

route66
    beheerder

Vrouw

Bericht van route66 op ma feb 23, 2009 5:51 pm

het gaat er niet om om de hele branche in een kwaad daglicht te stellen, en zeker geen leveranciers aan de schandpaal te nagelen [als het goed is doen ze dat zelf door gebrek aan service] het gaat er om dat de hardware zo gevoelig is dat het merendeel een zeer korte levensduur heeft, dit moet toch anders kunnen ??
    je kan toch niet oneindig blijven heen en weer sturen ?

wat betreft het geld wat je al dan niet uitspaart, ligt denk ik ook an de persoon, als ik puur naar mij zelf kijk heb ik echt veel meer uit gegeven dan wat ik nbormaliter zou roken, maar goed tis dan ook een hobby geworden neem dat ook niemand kwalijk dat is iets wat ik zelf wil !
    maar blijf het vreemd vinden dat de hardware hier [in vergelijk met andere landen en dan bedoel ik echt niet aleen maar china !] veel durder is dan elders, je zou denken dat leveranciers toch met hun " tijd " mee gaan en hier over nadenken, of in ieder geval met de klanten overleggen en naar de klant luisteren.

goed ik zal een en ander wat verder verduidelijken, ik heb de joye gekocht omdat ik hem wou reviewen, zeker niet als gebruiks voorwerp voor mij zelf, ik werd juist getrickerd voor de joye omdat ik op de nederlandse fora echt alleen maar zeer lovende berichten lees, dit vindt ik erg vreemd, op de buitenlandse fora word hij veelal met de grond gelijk gemaakt, een uitzondering daar gelaten maar die heeft hem gratis ontvangen en ontvangt veel meer gratis, zijn reviews staan ook niet echt te boek als betrouwbaar.
    ik kan mij best wel aansluiten bij de buitenlandse fora, ik vind het een duur aparaat wat rookt, maar daar is voor mij alles mee gezegd.
    verder ga ik hier niet veel over de joye of de dura vertellen, ben hem al weer kwijt en ga hem ook niet verder testen dus laat mij daar niet over uit, maar verbazingwekkend is het toch wel ??
    wat is dat dan dat het in nederland minder kritisch zou zijn, wij betalen er tenslotte toch ook geld voor ??
    zelfde ervaring heb ik met de SS blue, lees op de nederlandse fora lovende dingen, ik vind hem ruk !
    ligt het dan aan mij ???
    of durven wij gewoon niet te zeggen wat wij vinden ??
    tenslotte zolang wij niet zeggen wat wij vinden zal er bij onze leveranciers ook nooit een belletje gaan rinkelen, je hoeft ze echt niet meteen aaan de schanpaal te nagelen, maar van een kritische consument word uiteindelijk iedereen beter niet in de laatste plaats de gehele e rokers branche !!!!!!!!!!!!
    ik vond\vind het erg vreemd dat wij hier dit allemaal maar laten, terwijl in engelkand of in amerika je niet weg komt met dit soort dingen in e rook land.

Ger
    E-damper van het jaar

Aantal berichten: 209
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 10-05-08

Bericht van Ger op ma feb 23, 2009 6:12 pm

Ook ik ben het spuugzat om steeds maar weer dure e-rookwaar die je notabene net hebt aangeschaft heen en weer te moeten sturen omdat iets wéééééééér niet of slecht werkt. koken van woede

Dit bedoel ik met de hele branche in een kwaad daglicht zetten.
    Je spreekt n.l. in zijn algemeenheid wink_small
    Ik snap dat je het spuugzat bent, maar ben dan iets genuanceerder wink_small
    Dat de ene e-cig de andere niet is klopt, sommige zijn idd ruk voor de een, en geweldig voor de ander, het hangt ook van veel factoren af wink_small

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2848
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Sigarillo
    Registration date: 06-03-08

Bericht van cimda op ma feb 23, 2009 6:29 pm

Zelf ben ik van mening onderhand dat ik liever een lage prijs betaal zonder garantie, dan een top prijs met garantie maar een hoop frustatie erbij van het constant terugsturen. Heb in een ander topic ook al geschreven hierover, maar plak het hier nog een keertje met een aanvulling.

En daar zit ik juist der laatste tijd zo over te twijfelen. Wil ik inderdaad een topprijs betalen en afwachten of het het lang doet of wil ik goedkopere spullen en dan gewoon afwachten hoelang je ermee doet en dan het gewoon kiepen.
    Zelf zat ik al te denken om goedkope spullen te importeren en dan met een kleine winstmarge te verkopen, maar dan zonder garantie. de enigste garantie die ik zou gaan geven is dat de spullen het doen als je het binnen krijgt.
    Als je een gewone slof sigaretten koopt voor € 60,= of zoiets en dat is op na een 1 of 2 weken,, dan heb je ook niets meer toch.
    Denk dat ik dan toch meer zou neigen naar goedkope spullen die het 2 tot 3 weken doen. Enigste nadeel daarvan is dat je er constant op alert moet zijn dat het het ineens opgeeft en dat je eigenlijk wel reserve mee moet nemen voor het geval dat het get ineens niet meer doet.(maar dat moet je nu ook)
    Maar dat had ik ook met a-roken, je neemt altijd een extra pakje mee en als het ff kan ook nog een extra aansteker, want je weet maar nooit. Voordeel van a-roken is dat je het overal kan kopen als je zonder komt te zitten.
    En wellicht ook een soort statiegeld voor de kapotte spullen die je via mij koopt. Zeg ik koop groot in bij Wayne, die geeft natuurlijk garantie. Maar door jullie de goedkope prijzen te bieden en te zorgen dat je niet lang hoeft te wachten koop je bij mij voor ( ik doe ff een gooi) €5,= euro voor atomiser en €2,50 statiegeld. Is de atomiser kapot dan stuur je de kapotte naar mij en krijg je voor €5,= weer een nieuwe, want dan lever je je statiegeld gewoon om. Ik spaar alles op en doe het in de zoveel tijd retour naar Wayne waardoor ik weer nieuwe spullen krijg van hem. En zo snijd het mes aan 2 kanten. Jullie goedkopere spullen en ik verdien een klein beetje aan de verkoop en aan de retourspullen. (dat statiegeldplan is niet van mezelf, maar vanmiddag gehoord van iemand van het buurforum waar ik kokertjes ging halen)
    Wat denken jullie van mijn plannetje, zal dat gaan werken en is er überhaupt wel belangstelling voor. Het hoeft natuurlijk niet alleen bij Wayne, maar kan ook bij Bestecig zijn of bij een andere firma.

route66
    beheerder

Vrouw

Bericht van route66 op ma feb 23, 2009 6:40 pm

op zich vind ik het geen slecht plan, vraag is alleen of er animo voor is en idd hoe de mensen er over denken.
    we hebben al is een discussie gehad of je liever veel geld betaald en een lange garantie hebt of minder en een korte\geen garantie.
    dit komt feitelijk op het zelfde neer.
    voor mij persoonlijk zou het wel wat zijn, zeker nu ik alleen maar SD rook, en die gaat niet zo makkelijk kapot, alleeen dus die atomizers, en ja dan is het handig als je die goedkoop en en in nederland kan bestellen, maar ach wil ook wel een hele bups in 1 keer uit het buitenland halen.
    ben wel benieuwd wat iedereen hier van vind

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 57
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op ma feb 23, 2009 6:41 pm

Ook een handig plan Cimda!

Maar mijn ervaring is juist omgekeerd:
    ik ga liever voor een gevestigd merk en ik moet zeggen: ik ben er tot nu toe echt tevreden over!
    Sorry, ik heb onderhand het gevoel dat ik een van de weinigen ben hier die zo denkt Embarassed
    En dan heb ik het echt niet over een levensduur van 3 weken hoor, maar een jaar!
    Wat zou ik gaan zitten mopperen als ik niks te mopperen heb!
    Wat zou ik op een goedkoper of ander merk overstappen als ik hier volkomen tevreden mee ben?

Sorry hoor, maar dat mag toch ook wel eens een keertje gezegd worden vraagteken

route66
    beheerder

Vrouw

Bericht van route66 op ma feb 23, 2009 6:47 pm

tuurlijk mag dat gezegd worden, graag zelfs !!
    de bedoeling is juist om deze discussie op gang te brengen, en wat mij dan met name facineert is waarom wij blijkbaar minder kritich zijn, en de meningen over 1 en het zelfde product zo enorm kunnen verschillen ??
    ik heb mij de laatste dagen wel is afgevraagd of het aan mij lag.........iedereen in nederland zo lovend, en ik weer, de azijn pisser, of had weer is wat stuk.
    wil graag weten wat iedereen nu ECHT vind !!!

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 57
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op ma feb 23, 2009 6:55 pm

Iedereen in Nederland lovend?
    Misschien zijn wij wel een tevreden volkje? wink_small
    Of mazzel met de leveranciers?
    Ik tenminste wel hoor!
    jaja
    Maar...dank zij ons forum, want daardoor heb ik dus de juiste keuze kunnen maken!

R@tje
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw

Bericht van R@tje op ma feb 23, 2009 6:57 pm

Ger schreef:

Dit bedoel ik met de hele branche in een kwaad daglicht zetten.
    Je spreekt n.l. in zijn algemeenheid wink_small
    Ik snap dat je het spuugzat bent, maar ben dan iets genuanceerder wink_small
    Dat de ene e-cig de andere niet is klopt, sommige zijn idd ruk voor de een, en geweldig voor de ander, het hangt ook van veel factoren af wink_small

Oh ok...ik snap wat je bedoelt...ik had mss deze emoticon er niet achter moeten zetten. glimlach
    Dit is ook de reden dat ik geen namen noem, want net wat je zegt...iemand anders hoeft helemaal geen problemen te hebben met desbetreffende leverancier(s). Ikzelf bestel altijd in Nederland dus over buitenlandse leveranciers kan ik niet meepraten. Ik vertel alleen maar wat mijn ervaringen zijn en ik denk niet dat ik alleen sta...maar ik kan er niets van terug vinden op het forum.

De topic die Route geopend heeft is om te peilen wat andere e-rokers vinden van de vaak dure produkten die maar heen en weer gestuurd worden omdat er problemen mee zijn.(dus nog niet goed getest voor het op de markt komt)In mijn geval is het meestal hardware die ik net nieuw aangeschaft heb.
    Als het allemaal wat goedkoper wordt en beter getest is, is het ook niet nodig om zulke lange garantieperiodes te geven....immers indien goed getest de kinderziektes er nagenoeg uit zijn.

Mss is het dan toch beter om alles wat goedkoper te maken en minder lange garantie periodes te geven.
    Heb je ook niet zoon hartzeer als er eens iets kapot gaat....maar omdat het allemaal zo duur is blijft iedereen zn niet of slechtwerkende e-rookwaar terug sturen.
    Lijkt me voor de leverancies zelf ook heel vervelend om regelmatig spullen retour te krijgen die niet voldoen.

Overigens blijf ik retour sturen tot de spullen goed werken.
    De service heb ik voor de rest niets op aan te merken....die is gewoon goed.

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op ma feb 23, 2009 7:38 pm

lotje schreef:Ook een handig plan Cimda!

ik ga liever voor een gevestigd merk en ik moet zeggen: ik ben er tot nu toe echt tevreden over!
    Sorry, ik heb onderhand het gevoel dat ik een van de weinigen ben hier die zo denkt Embarassed
    En dan heb ik het echt niet over een levensduur van 3 weken hoor, maar een jaar!
    Wat zou ik op een goedkoper of ander merk overstappen als ik hier volkomen tevreden mee ben?

Wat Lotje hier schrijft is ook op mij van toepassing.
    Maar ik vind het van Cimda een erg goed idee,want er zijn veel mensen die zich niet kunnen permiteren om een duurder merk aan te schaffen.
    En ik heb dan ook het vermoeden dat dit best een succes kan gaan worden

dirodi
    moderator

Vrouw
    Aantal berichten: 1374
    Registration date: 12-03-08

Bericht van dirodi op ma feb 23, 2009 7:42 pm

Ik ben ooit eens kritisch geweest(en commentaar gehad), ik denk dat iedereen weet hoe dat is afgelopen, dus nee, als er bij mij iets niet goed werkt, zul je het van mij niet meer horen.

Tevens moet ik zeggen dat ik een Janty atomizer heb, die ik in mei vorig jaar heb gekocht, die werkt nog steeds als een stoomlocomotief en voor mij is de oplossing de sigaretten aan een accupack, want voor mij waren de batterijen altijd het probleem, de atomizers eigenlijk niet, daar heb ik er niet veel van kapot gehad om eerlijk te zijn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    1 van mijn grote liefdes, mijn dochter.

R@tje
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw

Bericht van R@tje op ma feb 23, 2009 7:47 pm

lotje schreef:Ook een handig plan Cimda!

Mag best gezegd worden hoor Lotje...gelukkig voor jou heb je weinig tot geen problemen met een duurder merk.
    Helaas is dat bij mij niet het geval. In het verleden heb ik ook e-rookwaar besteld ook duur (was in de begin periode) en ik heb zelfs nog steeds van die leverancier een batterij die het na ruim een jaar nog steeds doet Very Happy . Helaas is zij er mee opgehouden anders had ik nog steeds bij haar besteld.
    En ik vind het ook helemaal niet erg om veel geld te betalen als de spullen maar goed werken.
    Daarom denk ik er nu ook hard over om maar goedkoop ergens anders te bestellen en als dat dan kapot gaat dan is het jammer....gewoon weggooien en nieuwe bestellen. Dat doe je niet zo gauw met dure e-rookwaar...dan heb ik ervecht wel de balen van als het stukgaat en je het moet weggooien.

Cimda....ik vind het een goed plan van jou....mocht je het doorzetten dan heb je in mij een klantje erbij!

Het is nu za feb 11, 2012 3:04 pm