Reacties die ik heb gekregen, zijn bijvoorbeeld dat dat uiteraard ook om geld draait en ze liever hebben dat men analoog rookt.
Maar ik denk dan, met al die rookverboden, kunnen ze het toch beter beiden op de markt brengen zodat ze de roker altijd iets kunnen verkopen, analoge rookwaren en de elektronische sigaret voor de plaatsen waar er niet analoog gerookt mag worden.
Dus ik begreep dat niet waarom ze die markt niet op zijn gegaan, zouden ze dan de boot gemist hebben en gewoon te laat zijn om er alsnog iets mee te gaan doen?
Maar het bizarre is dat Philip Morris patenten op zijn naam heeft staan en deze dateren zelfs van 1991 en 1994 en nog meer jaren!
Ongelooflijk dat dus blijkbaar de analoge tabaksindustrie wel degelijk hiermee bezig is geweest en dat al bijna 20 jaar geleden!
Zelfs allerlei verschillende vormen!
Ik zal jullie niet gaan vermoeien met alle patenten, maar voor wie het leuk vindt, heb ik er een paar uit gepakt:
De link gaat naar het overzicht van de patent aanvraag, als je op het linker tabblad klikt "about this patent" kan je nog wat info lezen.
Voor alle duidelijkheid, in een ander topic heb ik e.e.a. uitgelegd over Intellectuele Eigendommen en heb ik het o.a. over patent registers gehad, dit is geen link naar een officieel patent register echter is deze info wel betrouwbaar en juist.
1. In 1991 ingediend een patent voor een elektronische sigaret
Electrical Smoking Article
Philip Morris
Patent number: 5269327
Filing date: Aug 7, 1991
Issue date: Dec 14, 1993
2. In 1994 ingediend een patent voor een apparaat met 4 batterijen
Electrical smoking article using liquid tobacco flavor
Philip Morris
Patent number: 5666977
Filing date: Dec 23, 1994
Issue date: Sep 16, 1997
3. In 1995 ingediend een patent voor een vaporizer met 2 batterijen en met schakelaar of drukknop!!!???
Battery powered nicotine vaporizer
Angus McDonald
Patent number: 5564442
Filing date: Nov 22, 1995
Issue date: Oct 15, 1996
Nou ik kan hier nog veel meer gaan plaatsen, maar ik val werkelijk van de ene verbazing in de andere, allerlei dingen kom ik tegen waarvan de huidige bij ons bekende fabrikanten denken dat ze iets "nieuws" hebben uitgevonden, maar ik kom allerlei patenten tegen van dingen die er op lijken. Ook zelfs een standaard / houder waar je het apparaat in kan terug plaatsen zodat het weer gaat opladen, zelfs een apparaat waarmee je je elektronische sigaret onderdelen schoon kan maken van wat je krijgt door veelvuldig gebruik, een klip voor aan je riem voor je elektronische rookwaar.
Wat ik me nu toch wel af vraag is waarom bv Philip Morris niet zijn patenten beschermt en waarom niemand Ruyan tegenspreekt met dat zij de eerste waren, want alle patenten van Ruyan en Lik Hon (de uitvinder) zijn van vele en vele jaren later dan Philip Morris!
Wat denken jullie nu dat de reden zou zijn dat de Tabacco Industrie niet deze markt heeft bewandeld en waarom zou Philip Morris hier toch mee gestopt zijn met de ontwikkeling van de electronische sigaret? En zijn ze er wel mee gestopt?
Want ik ben nog steeds verbaasd over dat zij er dus al in 1991 mee bezig waren!