Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Niet alleen in de Chinese rechtzaal, maar ook in Nederland Janty tegen Partysmoker

Deel

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 20-12-07

belangrijk Niet alleen in de Chinese rechtzaal, maar ook in Nederland Janty tegen Partysmoker

Bericht van jan op ma maa 09, 2009 6:35 pm

Ik dacht dat de rechtzaak van Ruyan tegen E-Cig de eerste was, maar in december zijn dus Janty en Partysmoker al naar de rechter geweest.

Tijdens het googlen kwam ik dit tegen
    Rechtbank Den Haag

Blijkbaar heeft Janty verloren.

Wel vreemd dat dit zich af heeft gespeeld want de Kiss en de uPSb verschillen toch veel en Partysmoker heeft geen Cigarillo.
    Ze hebben het hier over modellen en auteursrecht en niet over merken en patent want Ludo schrijft toch altijd dat hij patenten heeft, misschien dat NetNiet wat kan uitleggen of Jan zelf?

Laatst aangepast door jan op ma maa 09, 2009 7:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2853
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Sigarillo
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 06-03-08

belangrijk Re: Niet alleen in de Chinese rechtzaal, maar ook in Nederland Janty tegen Partysmoker

Bericht van cimda op ma maa 09, 2009 6:53 pm

Er was toen of een tijdje daarvoor natuurlijk wel een beetje heibel over die foto van Jan over de 808/fogger die hij geplaatst had.
    En op het, dacht ik, Freesmokers forum ging het soms ook wel heftig over en weer. (Was dat ook niet 1 van de redenen dat Free geklapt is?)

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 47
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 07-06-08

belangrijk Re: Niet alleen in de Chinese rechtzaal, maar ook in Nederland Janty tegen Partysmoker

Bericht van Sidoon op ma maa 09, 2009 6:55 pm

Die foto heeft Jan er toen ook meteen afgehaald tot hij meer duidelijkheid had toch, als ik het me goed herinner?? En Jan's uPSb werd die niet hier in europa gemaakt?

NetNiet
    Gedreven
    Gedreven

Aantal berichten: 123
    Registration date: 28-10-08

Bericht van NetNiet op ma maa 09, 2009 8:18 pm

Wow..........dit gaat wel ver naar mijn mening!

Ik heb het stuk van de rechtbank helemaal doorgenomen, echter zitten hier de bijlagen niet bij, maar een deel daarvan kan je ook weer vinden op het world wide web natuurlijk.

Ludo / Janty heeft dus inderdaad een rechtzaak aangespannen tegen Jan / PartySmoker, echter zijn ze hiervoor niet voor de rechter verschenen, dit is zeg maar een papieren procedure. Sterker nog, de tegenpartij PartySmoker wordt bij deze procedure voor een "ex parte verbod" nog geeneens op de hoogte gesteld!

Inderdaad Jan, Ludo / Janty heeft dit aangespannen op basis van auteursrecht en modelrecht en dus geen patenten.

De rechter heeft het verzoek van Ludo / Janty afgewezen op basis van:
    in het bijzonder ten aanzien van de aannemelijkheid van het bestaan van en de inbreuk op de gestelde auteursrechten alsmede ten aanzien van de aannemelijkheid van de gestelde inbreuk op de Gemeenschapsmodel-rechten.

Met andere woorden vind de rechter het dus niet aannemelijk dat er uberhaupt auteursrecht bestaat laat staan dat er inbreuk gepleegd is, daarnaast vindt de rechter het ook niet aannemelijk dat er inbreuk is gepleegd op de model rechten van Ludo / Janty.

Ik denk overigens een zeer terecht besluit van de rechter. Ludo / Janty brengen naar voren dat er inbreuk wordt gepleegd op de Cigarillo en de KISS.
    PartySmoker verkoopt geen Cigarillo en de KISS is heel anders dan UPSB van PartySmoker.

Daarbij kan het ook nog zijn dat de rechter heeft gekeken naar de rechten van de gemeenschapsmodellen van Ludo / Janty.
    Ik heb al in een ander bericht uitgelegd dat een model pas o.a. rechten heeft als het nieuw is en nog nooit eerder ergens is gepubliceerd bijvoorbeeld.
    Als ik kijk naar de depot data die bij de in dit rechtbank stuk genoemde gemeenschapsmodellen horen, kan ik me voorstellen dat Ludo / Janty geen bescherming geniet aangezien er daarvoor al vele USB versies op de diverse fora zijn gepubliceerd en het zou zelfs zo kunnen zijn dat de KISS al verkocht werd voordat hij het gedeponeerd heeft als model, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Waarom dit verhaal voor mij nu erg ver gaat is het feit dat Ludo / Janty dus op deze wijze heeft geprobeerd om Jan / Partysmoker acuut te moeten laten stoppen met de verkoop.
    Daarbij wetende dat Jan / PartySmoker helemaal geen Cigarillo's verkoopt en de Kiss heel anders is dan de UPSB.
    Vraag me af waar het stopt.....?

Als je dan écht zo overtuigd bent van je gelijk en je rechten, speel het spel dan eerlijk en had bijvoorbeeld een kort geding aangespannen, dan worden beide partijen namelijk in de gelegenheid gesteld om hun verhaal te doen!

Denk dat Ludo / Janty alleen niet voorzien heeft dat uitspraken van de rechtbank openbaar zijn en er dus nu niet alleen op het world wide web deze mislukte poging van Ludo / Janty te vinden is, maar voor iedereen nu ook duidelijk zichtbaar dat Ludo / Janty geen patent heeft maar een model heeft gedeponeerd en aangezien deze registers ook openbaar zijn.......ligt er nu dus door zijn eigen schuld een stuk van zijn bedrijfsvoering op "straat"!

Kortom gelukkig heeft Vrouwe Justitia recht gesproken!

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op ma maa 09, 2009 8:23 pm

Dus Partysmoker wist hier niets vanaf denk je?
    Wat raar, hoe werkt zoiets dan? Iemand die iets ten laste wordt gelegt moet zich toch kunnen verdedigen?

Van die sigarillo snapte ik ook al niet. Natuurlijk even gekeken op de site van Partysmoker maar geen sigarillo.

carol
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 7970
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Screwdriver of aanverwant
    Registration date: 17-03-08

Bericht van carol op ma maa 09, 2009 8:31 pm

kijk typisch gevalletje van eigen schuld dikke bult.

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op ma maa 09, 2009 8:33 pm

Hoe bedoel je Carol?

NetNiet
    Gedreven
    Gedreven

Bericht van NetNiet op ma maa 09, 2009 8:33 pm

Nee toen deze rechtzaak plaats vond wist PartySmoker er niks van af.
    Deze "Ex Parte Verbod" procedure is sinds 2007 mogelijk en is specifiek voor het Intellectuele Eigendomsrecht (IE).

Deze procedure is er voor als iemand dus daadwerkelijk inbreuk maakt op een ander zijn IE rechten om dan snel de rechten van de eiser veilig te kunnen stellen. Dan kan de gedaagde ook geen maatregelen nemen om te voorkomen dat er bijvoorbeeld beslag gelegd wordt op de goederen.

Dinkie
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Vrouw
    Aantal berichten: 159
    Leeftijd: 55
    e-rookt: De Kameleon
    Registration date: 21-12-07

Bericht van Dinkie op ma maa 09, 2009 8:36 pm

Typisch gevalletje van "broodnijd". Blijkbaar ziet Ludo/Janty Jan als een serieuze concurrent, anders hadden ze dit niet gedaan..... jaja

carol
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van carol op ma maa 09, 2009 8:37 pm

ik bedoel Ludo met zn doordachte grapjes, dat ie nu verloren heb en de boel gewoon op het web te lezen staat.
    Joh en meer zeg ik maar niet , is niet goed voor mn bloeddruk.
    Afgang Ludo eigen schuld

NetNiet
    Gedreven
    Gedreven

Bericht van NetNiet op ma maa 09, 2009 8:37 pm

Hmmm lees ik het net na en denk ik dit is ook niet echt een duidelijk antwoord op je vraag, sorry!

Nog even ter aanvulling;
    Stel dat de rechter de eis van Ludo / Janty had toegewezen, had Jan / Partysmoker weer het liefste via de voorzieningen rechter (omdat het dan sneller gaat dan met een kort geding)moeten bewijzen dat het onterecht is geweest.

Kortom dan had het een onnodige energie vretende procedure geworden en had Ludo / Janty alle kosten daarvan moeten betalen, ook dus die van de advocaat van Jan/ PartySmoker en ook omdat hij dan niet heeft kunnen verkopen de gederfde inkomsten van die periode.

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man
    Aantal berichten: 1252
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 05-05-08

Bericht van Partysmoker op ma maa 09, 2009 8:40 pm

Met grote verbazing heb ik dus ook het "nieuws" vernomen.

Dat een bedrijf dat gevestigd is op de Virgin Islands me een verbod op wilde leggen ivm verkoop
    van elektronische sigaretten , en dus naar de rechtbank gestapt was.
    En het blijkt dus Janty Technology Group te zijn.

Dat ik zoiets op internet zoiets moet lezen !!! , zonder ook maar 1 of ander teken van de rechter dat er een
    zaak geweest is tegen me.
    Rare gang van zaken volgens mij dat er maar 1 partij gehoord word.

Jan

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op ma maa 09, 2009 9:09 pm

Nou dit geeft inderdaad aan hoe open Janty is dan. Het mag dan wel mogen en kunnen op deze manier maar netjes is het niet.
    Er zijn natuurlijk veel meer verkopers die"soortgelijk modellen" verkopen, zou hij die allemaal zo behandelen?

Volgens mij blijkt hier inderdaad uit dat hij (Ludo) in Partysmoker een geduchte concurent ziet. De uPSb is dus inderdaad een goed product.
    Zelfs de niet bestaande sigarillo van Partysmoker is beter dan die van Janty.

Dinkie
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Vrouw

Bericht van Dinkie op ma maa 09, 2009 9:39 pm

Ja Jan, wij wisten natuurlijk al lang dat de uPSb een topprodukt is, daar hadden wij geen rechterlijke uitspraak voor nodig
    Ik wist het al toen ik koos voor de Partysmoker, maar het bevestigt voor mij alleen maar dat ik de juiste keuze heb gemaakt: zowel voor het produkt als voor de leverancier jaja

NetNiet
    Gedreven
    Gedreven

Bericht van NetNiet op ma maa 09, 2009 9:48 pm

Jan PartySmoker, kan me voorstellen dat je het een rare gang van zaken vindt, je hebt een bedrijf, werkt er hard voor en dan zou je als je geen goede rechter had, toch maar mooi met een hele hoop ellende gezeten hebben!

andere Jan wink_small ik heb nog even verder gezocht, maar Ludo / Janty heeft geen andere zaken aangespannen, of in ieder geval zijn die dan nog niet bij de rechtbank geweest.

Ik moest net wel ineens denken dat Ludo destijds op het oude FS forum volgens mij een keer had geschreven dat er zelfs producten later op de markt zouden komen van hem omdat er veel geld in ging zitten in het beschermen van zijn producten, kan me voorstellen dat het op deze wijze veel extra geld kost!

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op ma maa 09, 2009 9:53 pm

Mmm kunnen we dan voorzichtig stellen dat dit een hetze tegen enkel en alleen Partysmoker is? Dan zou ik dit wel erg laag vinden.

Dinkie
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Vrouw

Bericht van Dinkie op ma maa 09, 2009 10:01 pm

Daar lijkt het wel op

Kitty
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1942
    Registration date: 14-06-08

Bericht van Kitty op ma maa 09, 2009 11:02 pm

Maar Jan PS, wanneer kom je nu met die cigarillo? smoke

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op ma maa 09, 2009 11:04 pm

jan schreef:Dan zou ik dit wel erg laag vinden.

Sluit ik me helemaal bij aan!

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op di maa 10, 2009 1:02 am

Ik zie dit allemaal dus nu net pas, kon niet eerder op het forum zijn vandaag (hmm, gisteren inmiddels zie ik). Ik sta toch wel met de oren te klapperen eigenlijk... dat er zo'n procedure bestaat, waarbij iemand niet eens de kans krijgt zich te verdedigen... en dat degeen die aangeklaagd is zélfs niet achteraf na een uitspraak te horen krijgt dat er een rechtzaak tegen 'm geweest is dat is natuurlijk al even ongehoord vind ik.

En natuurlijk in de eerste plaats dát er zo'n zaak is geweest. Kissbox?? Lijkt toch nauwelijks op uPsb, als je naar alle andere usb-modellen her en der kijkt had Ludo dan toch nog minstens vijf anderen ook tegelijk aan moeten klagen, hun produkten lijken dan net zo 'veel' op de kissbox als de upsb dat doet...
    En cigarillo? Welke cigarillo??? Jan PS verkoopt geen cigarillo, en Janty zelf toch óók niet? (Ok, ze zouden er met eentje komen... maar die is er helemaal niet gekomen... wordt er dan geen lucht met lucht vergeleken?)

Overigens wat modellenrecht betreft: kun je uit het feit dat er een rechtzaak vanwege model is aangespannen, dan weten dat er geen patent is? Ze tegelijk hebben is niet mogelijk? (Ik zou me namelijk voor kunnen stellen dat dat wel mogelijk is... maar weet er niet echt heel veel van af hoor - ik zou dan alleen eigenlijk wel verwachten dat het patent de rechtbankreden zou zijn geweest ipv het model, dat lijkt me dan wel weer logisch).

noor
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Aantal berichten: 125
    Registration date: 12-11-08

Bericht van noor op di maa 10, 2009 1:06 am

Niet te geloven........

Priest
    Ervaren
    Ervaren

Man
    Aantal berichten: 407
    Registration date: 26-11-08

Bericht van Priest op di maa 10, 2009 8:44 pm

Ludo roept dat hij het altijd zo druk heeft met het ontwikkelen van nieuwe producten.
    Nu weten wij waar hij het echt zo druk mee heeft!
    Hij kan beter zijn energie echt in de ontwikkeling van de e-rookwaar stoppen, want op deze manier maakt hij geen vrienden.
    Zal Harry ook van deze flauwekul afweten, want volgens mij doet die wel zijn best.(Net als Debby trouwens.)
    Ik moet wel zeggen dat ik als klant geen ervaring met Harry en Ludo heb.
    Ik heb namelijk een verdomd goede en betrouwbare leverancier!

Jan PS tiphat02

carol
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van carol op di maa 10, 2009 9:05 pm

ik moet toch steeds ergens aan denken, wat was het ook al weer Monty pyton's Holy Grail en dan vnl de aftiteling..........L L smoke

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op di maa 10, 2009 9:05 pm

De lansering van de nieuwe modellen zal nu wel weer worden uitgesteld. Heeft weer een boel centjes gekost. Die arme klanten, die zijn weer de dupe.

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op di maa 10, 2009 9:06 pm

carol schreef:ik moet toch steeds ergens aan denken, wat was het ook al weer Monty pyton's Holy Grail en dan vnl de aftiteling..........L L smoke

Wat stond daar dan? Nooit gezien die film.

Het is nu di mei 22, 2012 11:26 pm