Wow..........dit gaat wel ver naar mijn mening!
Ik heb het stuk van de rechtbank helemaal doorgenomen, echter zitten hier de bijlagen niet bij, maar een deel daarvan kan je ook weer vinden op het world wide web natuurlijk.
Ludo / Janty heeft dus inderdaad een rechtzaak aangespannen tegen Jan / PartySmoker, echter zijn ze hiervoor niet voor de rechter verschenen, dit is zeg maar een papieren procedure. Sterker nog, de tegenpartij PartySmoker wordt bij deze procedure voor een "ex parte verbod" nog geeneens op de hoogte gesteld!
Inderdaad Jan, Ludo / Janty heeft dit aangespannen op basis van auteursrecht en modelrecht en dus geen patenten.
De rechter heeft het verzoek van Ludo / Janty afgewezen op basis van:
in het bijzonder ten aanzien van de aannemelijkheid van het bestaan van en de inbreuk op de gestelde auteursrechten alsmede ten aanzien van de aannemelijkheid van de gestelde inbreuk op de Gemeenschapsmodel-rechten.
Met andere woorden vind de rechter het dus niet aannemelijk dat er uberhaupt auteursrecht bestaat laat staan dat er inbreuk gepleegd is, daarnaast vindt de rechter het ook niet aannemelijk dat er inbreuk is gepleegd op de model rechten van Ludo / Janty.
Ik denk overigens een zeer terecht besluit van de rechter. Ludo / Janty brengen naar voren dat er inbreuk wordt gepleegd op de Cigarillo en de KISS.
PartySmoker verkoopt geen Cigarillo en de KISS is heel anders dan UPSB van PartySmoker.
Daarbij kan het ook nog zijn dat de rechter heeft gekeken naar de rechten van de gemeenschapsmodellen van Ludo / Janty.
Ik heb al in een ander bericht uitgelegd dat een model pas o.a. rechten heeft als het nieuw is en nog nooit eerder ergens is gepubliceerd bijvoorbeeld.
Als ik kijk naar de depot data die bij de in dit rechtbank stuk genoemde gemeenschapsmodellen horen, kan ik me voorstellen dat Ludo / Janty geen bescherming geniet aangezien er daarvoor al vele USB versies op de diverse fora zijn gepubliceerd en het zou zelfs zo kunnen zijn dat de KISS al verkocht werd voordat hij het gedeponeerd heeft als model, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Waarom dit verhaal voor mij nu erg ver gaat is het feit dat Ludo / Janty dus op deze wijze heeft geprobeerd om Jan / Partysmoker acuut te moeten laten stoppen met de verkoop.
Daarbij wetende dat Jan / PartySmoker helemaal geen Cigarillo's verkoopt en de Kiss heel anders is dan de UPSB.
Vraag me af waar het stopt.....?
Als je dan écht zo overtuigd bent van je gelijk en je rechten, speel het spel dan eerlijk en had bijvoorbeeld een kort geding aangespannen, dan worden beide partijen namelijk in de gelegenheid gesteld om hun verhaal te doen!
Denk dat Ludo / Janty alleen niet voorzien heeft dat uitspraken van de rechtbank openbaar zijn en er dus nu niet alleen op het world wide web deze mislukte poging van Ludo / Janty te vinden is, maar voor iedereen nu ook duidelijk zichtbaar dat Ludo / Janty geen patent heeft maar een model heeft gedeponeerd en aangezien deze registers ook openbaar zijn.......ligt er nu dus door zijn eigen schuld een stuk van zijn bedrijfsvoering op "straat"!
Kortom gelukkig heeft Vrouwe Justitia recht gesproken!