Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Druppelen rechtstreeks op de atomizer of in de ampul.

Deel

Thijs
    Gedreven
    Gedreven

Man
    Aantal berichten: 41
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 20-01-08

Druppelen rechtstreeks op de atomizer of in de ampul.

Bericht van Thijs op zo jan 20, 2008 7:09 pm

Zelf druppelen in de atomizer of in de ampul.

Veel gebruikers van de e-sigaret komen er na verloop van tijd achter dat de ampullen niet altijd 't gewenste resultaat geven. Zeker als je de sigaret intensief gebruikt droogt de ampul op de plaats van de atomizer snel op. Deze is dan nog lang niet leeg maar geeft toch geen vloeistof meer af aan de atomizer. De ampul bijdruppelen of rechtstreeks op de atomizer druppelen is dan de oplossing. Agnes heeft een fotoserie gemaakt waarop alles heel duidelijk is te zien. Deze wil ik jullie niet onthouden dus met dank aan Agnes 't volgende.

Als een ampul zogenaamd leeggerookt is zit er vaak toch nog behoorlijk liquid in de watten. Deze rest liquid kun je gemakkelijk uitpersen als je gebruik maakt van een injectie spuit.

Je haalt dus eerst de watten uit de ampul met een prikker of pincet.

Hierna doe je deze in de spuit.

Op de foto's is een spuit te zien van 2 ml. Ik zelf heb een spuit van 5 ml. Deze is dus wat dikker waardoor de watten er makkelijker en zonder knoeien in gaan. Met de 2 ml spuit zal 't ongetwijfeld ook goed gaan maar als je toch de keuze hebt.

Je kunt nu dus de liquid uit de watten persen en deze opvangen in een flesje waar een pipet bij zit.

Je kunt dan de pipet gebruiken om een ampul die al wat droger word bij te druppelen. Ook kun je de pipet gebruiken om een aantal druppels rechtstreeks op de atomizer te laten vallen.

Als je 2 of 3 druppels op de atomizer druppelt kun je de sigaret 't beste roken zonder ampul. Dit geeft 't beste resultaat wat gier en smaak betreft. Een mondstuk is bij de meeste sigaretten mee geleverd maar je kunt gemakkelijk een nieuw mondstuk maken door het witte gedeelte van een lege ampul te trekken. 2 druppels op de atomizer komt ongeveer overeen met 1 sigaret.

Als je nu geen flesje met pipet hebt kun je ook rechtstreeks druppelen vanuit de spuit. Dit heb ik lang zo gedaan maar nu ik een flesje heb vind ik 't met de pipet toch makkelijker.
    Een spuit is dus eigenlijk onmisbaar voor de e-roker.

Met dank aan Agnes die al de foto's heeft gemaakt.

Laatst aangepast door jan op zo feb 24, 2008 3:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt

admin
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 776
    Registration date: 20-12-07

Re: Druppelen rechtstreeks op de atomizer of in de ampul.

Bericht van admin op zo jan 20, 2008 7:16 pm

Super foto's Agnes en een heel duidelijk verhaal!

Ik heb al eens eerder een vraag gesteld over het druppelen van lekkere smaakjes. Klik hier voor het topic.

Jan meldde daarin onder andere het volgende:
    Eigenlijk heb ik er nog geen bewijs voor maar, in de smaakjes ampullen zitten natuurlijk extra stoffen toegevoegt. Waaronder waarschijnlijk ook zoetstoffen. (suikers?).
    Deze stoffen zullen niet helemaal kunnen verdampen. Daar is domweg de temperatuur te laag voor!
    Gevolg zal zijn dat er op lange termijn een dikke laag aanslag op de gloeispiraal zal komen.

Dit zal allemaal nog wel meevallen zolang er met ampullen wordt gerookt. De ampullen geven altijd een beetje liquid af waardoor het gloeispiraaltje niet droog wordt. het aankoeken zal hierdoor minder zijn. Wat er aankoekt zal zacht blijven waardoor het makkelijk is te reinigen.
    Je ziet tegenwoordig steeds meer de trent dat de mensen rechtstreeks in de atomizer druppelen, en dan zonder ampul roken. Ik zal dit altijd blijven afraden, niet alleen omdat dit slecht is voor de atomizer op de lange duur, (je bent eigenlijk constant aan het droogroken en iedereen zal je kunnen vertellen dat je dat niet te vaak/veel moet doen) maar ook omdat je veel meer liquid verbruikt dan met een ampul. Dus ook voor je gezondheid lijkt het mij niet bevordelijk.

Ik ben dus heel erg benieuwd hoe lang er al gedruppeld wordt en wat voor onderhoud er gepleegd wordt m.b.t. de atomizer.

Thijs
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Thijs op zo jan 20, 2008 7:27 pm

Ik ben dus heel erg benieuwd hoe lang er al gedruppeld wordt en wat voor onderhoud er gepleegd wordt m.b.t. de atomizer.

Eigenlijk 't zelfde onderhoud dan normaal. Ik ben blij dat je reageerd met dat bericht van Jan.
    Als je druppelt op de atomizer en zonder ampul rookt moet je absoluut niet gaan droogroken.
    Ik druppel weer bij als de smaak verandert. Om de sigaret droog te roken zou ik dan nog zeker 10 tot 15 teugjes moeten nemen. Het moment wanneer je bij moet druppelen leer je steeds nauwkeuriger te bepalen. Omdat de smaak echt sterk gaat veranderen als je gaat droogroken zie ik eigenlijk geen probleem.

Laatst aangepast door op zo jan 20, 2008 7:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt

admin
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 776
    Registration date: 20-12-07

Bericht van admin op zo jan 20, 2008 7:28 pm

Jij hebt ook een pijp?
    En wat is "normaal" onderhoud voor jou?

Thijs
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Thijs op zo jan 20, 2008 7:36 pm

Ik heb geen e-pijp, wel een gewone pijp en misschien komt er nog een waterpijp.
    Onder normaal onderhoud versta ik het uitspoelen van de atomizer als deze veel zwaarder dan normaal trekt en of wanneer deze weinig damp en smaak afgeeft. Ik doe dat met alcohol maar daarover verschillen de meningen ook nog al. Is misschien meer iets voor in een ander draadje.

Het is nu do mei 24, 2012 12:40 pm