Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Hey iedereen ;)

Deel

JJerre
    Groentje
    Groentje

Aantal berichten: 3
    Registration date: 08-06-09

Hey iedereen ;)

Bericht van JJerre op ma jun 08, 2009 5:50 pm

Hey Iedereen

Ik ben Jeroen, 20 jaar en komt uit de buurt van Antwerpen. Ik rook al sinds m'n 15 cigarillo's (Gold original). Nu zag ik hier dat je met e-roken geen kankerverwekkende stoffen binnenkrijgt en dat je geen mensen uit je omgeving schaadt. Daarom zou ik met e-roken willen beginnen. Ik zag reeds een link naar een filmpje (hier op het forum) waarin een dame vertellen hoe je er best aan begon. Maar ik weet totaal niet wat ik moet kopen en waar ik het moet kopen glimlach. Ik wil gerust ook de e-sigaretten kopen ipv de e-cigarillo's aangezien ik veronderstel dat het toch niet hetzelfde is als analoog roken... En voor mij is het gebruiksgemak zeer belangrijk. Ik zou graag niet te grote en zeker niet te dikke e-sigaretten willen. Kan iemand mij hierbij helpen en me iets aanraden?

tnx

Jeroen

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2505
    Leeftijd: 40
    e-rookt: -
    Registration date: 01-02-09

Re: Hey iedereen ;)

Bericht van Monky op ma jun 08, 2009 9:31 pm

Hoi Jeroen,

Goed van je dat je wilt overgaan op e-roken. Het is zeker niet hetzelfde als analoog, maar dat went vanzelf.
    Als je gaat voor gebruikersgemak kan ik je alleen de uPSb europe de luxe aanraden, van www.partysmoker.nl . Je bent dan niet de hele dag bezig met het laden van batterijen, omdat je op een accupack rookt wat een dag of 2 meegaat. Mij bevallen de penmodellen het beste, omdat je daarmee vrijwel nooit liquid mee in je mond krijgt, wat erg vies is. Bij de mini`s heb ik dat altijd wel, maar deze zien er wel mooier uit.
    Nadeel van de uPSb is dat je aan een draadje rookt, maar als het lekker rookt neem je dat op de koop toe.
    Verder kan ik je alleen adviseren om eens goed op alle forums rond te neuzen. Als je ergens vragen over hebt is er altijd wel iemand die ze voor je kan beantwoorden......
    E-roken is wel meer werk dan analoog, maar zeker de moeite waard.
    Veel succes ermeee, en laat even weten waar je keuze op is gevallen....

Priest
    Ervaren
    Ervaren

Man
    Aantal berichten: 407
    e-rookt: Sigaar
    e-rookt: Mini-pijp
    e-rookt: Screwdriver of aanverwant
    Registration date: 26-11-08

Bericht van Priest op ma jun 08, 2009 9:53 pm

Hallo, Jeroen,

Persoonlijk zou ik je, als beginner, een Ruyan sigaar aanraden.
    Als je die bij Ruyandirect besteld dan is hij betaalbaar, hij geeft genoegdoening en hij is betaalbaar.
    Verder zit je met de producten van Partysmoker ook altijd goed, want die heeft een dijk van een service!
    Ook de producten van Rookgezonder hebben een goede naam.(En ik mag de eigenaresse graag! lol! )

Verder even goed alle fora doorlezen, want daar vind je een schat aan gebruikers-ervaringen.

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Monky op ma jun 08, 2009 10:07 pm

Ook de producten van Rookgezonder hebben een goede naam.(En ik mag de eigenaresse graag! lol! )

priest, je bent onverbeterlijk! Volgens mij mag jij alle vrouwen graag!!!

(sorry van je topic jeroen...)
    En priest; hij wil niet zo`n grote........

Priest
    Ervaren
    Ervaren

Man

Bericht van Priest op ma jun 08, 2009 10:22 pm

Tja, zo'n ruyan is inderdaad wel wat groter, maar ik ben bang dat zo'n mini (Waar iedereen eerst voor kiest) gewoon tegenvalt.

Verder ben ik inderdaad gek op vrouwen, maar ja, dat is nu eenmaal genetisch bepaalt.(Vooral blonde. )

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2236
    Leeftijd: 57
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 19-02-08

Bericht van Susanna op ma jun 08, 2009 10:52 pm

Tis gek, maar voor mij geldt bij e-roken, hoe groter hoe beter Very Happy
    Dat betekent dus sigaren en pijpen.

Mini wel mooi, maar da´s niet voor zware dampers, meer voor mensen die heeeel af en toe een trekje nemen. En het klopt dat je bij mini´s altijd liquid in je mond krijgt. Heel vies dus.

En welkom Jeroen. Neem de hiervoor gegeven adviezen ter harte, veel lezen hier. Hoop niet dat het ontmoedigt, zou zonde zijn.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op ma jun 08, 2009 11:26 pm

Hoi Jeroen, welkom op het forum. glimlach

Ik zou ook de pen of de ruyan-sigaar (de 'bling' ) aanraden, eigenlijk. Mocht je toch voor een kleine gaan (zoveel mogelijk op een sigaret lijkend) dan kan ik je niet goed raad geven want daar ben ik niet zo in thuis (die afdeling had ik snel bekeken, heel even eentje gehad toen ik begon maar ik was er snel van 'genezen' wink_small ). Maar mocht je toch zo eentje kiezen dan zijn er anderen die je daarover weer meer kunnen vertellen.

In ieder geval veel plezier met hier rondkijken (oh ja: je kunt ook nog je eigen apparaat bouwen natuurlijk, als je handig bent!) Very Happy

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    Registration date: 20-12-07

Bericht van Ariane op di jun 09, 2009 9:45 am

Hartelijk welkom Jeroen!

moi lolita
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 1970
    Leeftijd: 47
    Registration date: 04-11-08

Bericht van moi lolita op di jun 09, 2009 10:35 am

Welkom op dit forum Jeroen!!!
    Echt goed advies kan ik je helaas nog niet geven, ben zelf nog zoekende naar de ideale e-sigaret.
    handshake

cimda
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2853
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Sigarillo
    Registration date: 06-03-08

Bericht van cimda op di jun 09, 2009 12:31 pm

Welkom Jeroen, welkom op dit leerzame en gezellige forum.
    Het is hel moeilijk om te adviseren aan iemand wat iemand echt goed vind roken. Ik ben een mini-fan, dse901, maar een heleboel vinden dat juist niets No Ik ben er ruim 16 maanden mee afgekickt en via omwegen zoals de cigarillo uit china, toch weer bij teruggekomen. Woont er niet iemand in jpuw buurt waar je het 1 en ander kan uitproberen?

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op di jun 09, 2009 12:49 pm

Jeroen hartelijk

op dit gezellige forum.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op di jun 09, 2009 5:45 pm

Hoi Jeroen, welkom hier op het forum. Inderdaad maar eens goed rondlezen en dan pas je keuze maken. Ik rook ook dse 901, met batterijen en ook via accupack met draadje. Bevalt prima en ook de uPSb is een aanradertje. Ook een minipijpje rookt geweldig, het is ook maar net wat je vast wil houden, wat je prettig vindt.

JJerre
    Groentje
    Groentje

Bericht van JJerre op di jun 09, 2009 6:29 pm

Hmmm, het zal nog een hele opdracht worden iets ideaal te vinden. Nu, waar kan je het eigenlijk kopen? Kan het enkel via internet? Persoonlijk koop ik niet zo graag via internet... Maar als het echt niet anders kan...

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op di jun 09, 2009 6:31 pm

Eigenlijk kun je alleen de supersmoker via winkel kopen, maar al lezende zul je merken dat het geen fijn apparaatje is. Als je via nederlandse leveranciers koopt zit je best veilig hoor.

partysmoker.nl
    rookgezonder.nl
    litecig.com
    teeceetee (even googlen)

succes met het vinden van de juiste voor jou.

Priest
    Ervaren
    Ervaren

Man

Bericht van Priest op di jun 09, 2009 9:18 pm

Via internet is gemakkelijker, sneller en de service is een stuk beter.
    In een gewone winkel kunnen ze toch alleen maar schouders ophalen en de boel terug naar de leverancier sturen.
    Via internet doe je dat, als het nodig is, gewoon lekker zelf.
    Bovendien koesteren Internetwinkels hun klanten, want als ze het verklooien, dan weet binnen no time iedereen het via datzelfde internet en dan kunnen ze de boel wel opdoeken.
    Wij hebben hier hele goede leveranciers, zoals Sidoon al noemde.
    Ik zou daar alleen Sociaalroken nog aan toe willen voegen.(Hoewel die wat moeilijk per mail te bereiken is, maar prima per telefoon.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op wo jun 10, 2009 5:27 pm

Och, vergeet ik onze Frans......sorry sorry sorry, is inderdaad ook een hele goede en ook een uitstekende service.

JJerre
    Groentje
    Groentje

Bericht van JJerre op vr aug 28, 2009 12:40 pm

hey

Ik heb uiteindelijk een beslissing genomen... Omdat een grote e-cig me onhandig leek heb ik uiteindelijk voor de M-402 gekozen. Van het roken op zich ben ik zeer tevreden. Mijn eerste ampul leek wel vrij snel leeg te zijn... Daarom lijkt ampullen kopen me een dure bedoeling... misschien is flesjes liquids kopen goedkoper? Waar kan ik deze best kopen en welke raden jullie me aan? Zijn er zaken die ik daarvoor nodig heb? Is er een soort van starterskid?

En tot slot leek mijn batterij vrij snel leeg... gisteravond probeerde ik het voor het eerst na een tijdje lurken legde ik ze op mijn nachtkastje en 's morgens was de batterij eigenlijk al zo goed als op... Is dit normaal, of is er een manier om die e-cig af te zetten?

Als iemand tips heeft, laat het dan gerust weten!

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op vr aug 28, 2009 4:13 pm

Jjerre, bij druppelen heb je verder niets nodig!
    Gewoon een paar (bv 3) druppeltjes er in, mondstukje er op en roken maar.
    Wordt wel experimenteren welke smaak je het lekkerste vindt want dat is heel persoonlijk.

Batterij: vreemd. Misschien voorlopig 's nacht de batterij er maar af halen.
    Hoe dat het roken met drukknopjes werkt weet ik niet, maar daar zal iemand anders hier je zeker wel een beter antwoord op kunnen geven.

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Monky op vr aug 28, 2009 9:16 pm

flesjes liquis kopen om je ampullen mee bij te vullen is zeker goedkoper. En zoiezo je batterijen bij geen gebruik losdraaien of er af halen, daarmee voorkom je dat hij onverwachts aangaat en je atomizer doorbrand. Wat betreft het roken met drukknop; absoluut een aanrader, want je ato kan niet meer doorbranden en je hebt geen geknipper meer van je batterijen.
    Verder zijn de batterijen van de mini`s zeer snel leeg, en kiest het gros van ons voor roken aan een draadje, via de usb poort van je computer of met een accupack , zodat je altijd verzekerd bent van een volle stroomtoevoer en dus meer gier en damp. Dit gaat echter wel ten koste van je ato`s, omdat je op een hoger voltage rookt, dus vooraad is erg belangrijk.
    De batterijen van het penmodel gaan wat langer mee, dit is echter pp en per merk verschillend.
    Ik heb de 402 zelf niet, maar ben altijd nieuwsgierig om te weten hoe hij dampt.
    Hopelijk heb je hier iets aan, welkom in de wereld van het e-roken.......

Het is nu do mei 24, 2012 5:07 pm