van Veri op wo jul 01, 2009 3:41 pm
Hallo Marian, Welkom op dit forum

Als je je pakketje ontvangt en met e-roken begint, zou ik de eerste dagen maar gewoon eens rustig bekijken wat er gebeurt. Als je meteen voelt, dat je best helemaal over zou kunnen gaan: dan vooral meteen doen natuurlijk!
Als dat gevoel in eerste instantie ontbreekt, dan kun je je denk ik best nog wel een paar dagen overgang veroorloven, dus mengsel gewoon roken en e-roken.
Maar... als je ook maar enigszins kunt, zou ik die periode wel binnen maximaal een week laten eindigen, en dan in ieder geval helemaal naar e-roken toegaan - want de ervaring leert wel, dat helemaal overstappen moeilijker wordt naarmate je langer de beide soorten roken naast elkaar blijft gebruiken (niet onmogelijk! - wel steeds moeilijker)
Nu kan het wel zijn dat je je sterkte, en evt smaken, van de liquid/ampullen die je koopt nog even aan moet passen in het begin - als je al te laag begint qua sterkte kan de drang naar tabak nog te groot zijn (maar te hoog beginnen qua sterkte is ook niet goed, behalve dat je je daar naar bij voelt loop je dan ook gevaar om meteen aan hogere dosering te wennen; en dan heb je weer méér waar je later dan weer vanaf moet zien te komen, of als je daar niet voor kiest dan iig meer wat je lichamelijk moet verstouwen - dus wel op het minimum waarmee je het nog goed redt gaan zitten, als je dat lukt).
Hoeveel rookte je eerder (en wat voor soort/sterkte) en welke sterkte e-liquid heb je gekocht?