| Review: Door Jan. |
Supersmoker Ultimo: Beter dan zijn voorganger?| Wat zit er in de doos. |
1 Sigaret.
1 oplader incl. kabel.
1 gebruiksaanwijzing.
5 ampullen.
1 opberghoesje voor de sigaret.
| Te verkrijgen bij: |
http://www.supersmokeronline.nl/
http://www.supersmoker.com/nl/
En bij de meeste reformhuizen en tabakspeciaal zaken.
| prijs: |
€ 99,-
| De test: |
De nieuwe supersmoker ultimo is de kleine verbeterde opvolger.
Het is een totaal nieuw consept en ze waren als eerste met dit model op de markt.
Is hij dan zo veel beter als zijn voorganger. Van deze was de kwaliteit ronduit slecht te noemen.
Ik moet daar ja op te antwoorden. De kwaliteit van de sigaret is iets verbeterd.
De rookproductie is beter geworden.
Toch zijn er veel negative berichten over de Ultimo, hoe komt dit.
Als eerste zou ik noemen: dit komt omdat supersmoker de enigste E-sigaret is die gewoon
in de winkel verkrijgbaar is, een e-sigaret moet je leren roken. Het is niet zo eenvoudig als een
gewone sigaret. Door deze onkunde ontstaat er direct al een probleem. Hij doet niet wat ik er van verwacht.
Tweede probleem is de liquid die in de ampullen zit. (dezelfde als bij de eerste) Bij verdamping ervan blijft er
teveel residu achter. Hierdoor raakt de atomizer al snel verstopt waardoor de rookproductie geheel
of gedeeltelijk afneemt.Gevolg is dat men zegt “hij doet het niet meer”.
Het derde probleem is natuurlijk die ene batterij. Helaas heeft supersmoker daar bij deze versie ook geen tweede bijgedaan.
Na een uur of 5 roken is de batterij leeg. En dan?
De ampullen: Buiten de genoemde “verkeerde liquid” zijn deze ook nog eens zeer klein.
Ik kon met gemak twee ampullen leeg roken met één batterij. De stevige roker zou, als hij twee batterijen heeft,
meer dan een doosje (5 ampullen) in een dag opkrijgen.Ampullen kosten € 9 per doosje. De rook kosten zouden daardoor veel hoger uitvallen dan bij analoog roken!
Ook het “sigaretten filter” Zou er niet moeten zijn. Al was het alleen maar met het oog op hygiene.
Hij neemt nogal wat vocht (speeksel) op.
Ook trekt hij door zijn papieren buitenkant veel valse lucht waardoor hij weer slechter rookt.
De lader is degelijk. 4,2 volt, 0,1 ampere.
De laadtijd ongeveer 3 uur. Eigenlijk niet belangrijk omdat er maar 1 batterij bijzit.
Gebruiksaanwijzing bevat voldoende informatie om te kunnen beginnen.
Helaas geen nicotine waarschuwing voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.
Ondanks dat de kwaliteit van de sigaret redelijk is zou ik iedereen toch afraden deze te kopen.
Er zijn ondertussen al andere merken die het zelfde model verkopen. Bij deze wordt dan wel die tweede batterij
geleverd en de ampullen zijn beter en met betere liquid gevuld.
| Foto`s |

| De samenvatting: Slecht |
Prijs: € 99
Prijs ampullen: € 9 doosje van vijf.
Garantie: 3 maand op de batterij en 6 maand op de lader.
Kwaliteit: Slecht
Gebruiksgemak: Goed
Rookontwikkeling: Slecht
Gier: Slecht
gebruiksduur batterij: Slecht (omdat er maar 1 batterij bijzit)
Lader: Goed
Ampullen: Zeer slecht
Dank U voor het lezen van deze review.
19-december-2007