van cimda op zo jul 26, 2009 11:40 am
dit zijn de sprinkhaantjes net uit eitje
Eeen redelijk volwassen baardagaam
en hier komen ze net uit het eitje
Dit is jarenlang onze , mijn jongste zoon en ik, grootste hobbie geweest. Maar het werd te duur allemaal helaas. We hadden 8 volwassen baardjes en soms wel 100 kleintjes tegelijk. Ze leggen van 1 paring iets van 20 eitjes en dan vaak ook nog 3x met tussenposes van 2 á 3 weken. Op het laatst gaven we ze gewoon weg en ook de eitjes gingen naar andere liefhebbers. We hebben ze ongeveer 5 jaar gehad. Ik had zelf een grote bak gemaakt die desgewenst in 4en gedeeld kon worden.. We gingen naar beursen, forum meetings en waren er heel vaak en lang mee bezig. Soms kosten die beestjes wel tot 100 of 300 euro. Toen ik er mee op hield heb ik alles zo weggeven op voorwaarde dat ze een goed thuis kregen. Ja dat kregen ze ook, totdat ik ze na 3 maanden te koop aangeboden zag staan dus. Ben er maar niet meer op ingegaan.

Zoals je merkt vind ik die baardagamen nog steeds het einde, maar ik ga er niet meer aan beginnen.
De jongste en ik waren even gek ermee en hij gaat nu in een reptielen zaak stage lopen omdat hij er in de toekomst mee wil gaan werken. 3x raden wie dan bij hem komt werken of komt helpen als ie eventueel een eigen winkel erin begint.
Ik ben in mijn jeugd ook met reptielen grootgebracht, wij hadden ook van alles thuis toen, tot zelfs een krokodil aan toe. Slangen, hagedissen, leguanen.
Ik hou maar op, kan er uren over schrijven haha

[img=http://img193.imageshack.us/img193/9459/baardjes165.th.jpg]