Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

toch nog een vraag

Deel

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 722
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    e-rookt: De Kameleon
    Registration date: 29-08-09

toch nog een vraag

Bericht van angie op zo sep 13, 2009 6:10 pm

Tja, toch weer hetzelfde euvel gehad...verbrand plastic...
    En nee, mensen, ik heb ZEKER NIET het beschermdopje laten zitten...het zit namelijk aan de andere kant, aan de kant van het mondstuk wat je in je mond hebt...
    Ik heb de (nog behoorlijk natte) watten er uit gehaald met een pincet, en het stukje wat binnenin aan het eind van het witte stuk zit was helemaal gesmolten(in de vorm van het witte gedeelte....

Ik heb foto's gemaakt, maar het lukt me niet deze hier te plaatsen...hoop dat jullie uit bovenstaande omschrijving snappen wat ik bedoel.
    Wil eigenlijk vragen of iemand anders dit ook al eens gehad heeft, of anders, of iemand weet hoe dit komt...zal iets te maken hebben met dat het heet is...maar atomizer hou ik keurig gedruppeld.... vraagteken vraagteken

Heb er nu weer een nieuwe ampul in, en is weer helemaal goed....dus tja, snap het eigenlijk niet....

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man
    Aantal berichten: 1252
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 05-05-08

Re: toch nog een vraag

Bericht van Partysmoker op zo sep 13, 2009 6:13 pm

angie schreef:het zit namelijk aan de andere kant, aan de kant van het mondstuk wat je in je mond hebt...
    Ik heb de (nog behoorlijk natte) watten er uit gehaald met een pincet, en het stukje wat binnenin aan het eind van het witte stuk zit was helemaal gesmolten(in de vorm van het witte gedeelte....

"toevallig " een soort "kit" waar de watten mee in de ampul gekit zijn

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van angie op zo sep 13, 2009 6:39 pm

Dus hier komt het verbrande plastic smaakje niet vandaan? Maar hoe verklaar je dan dat het nu weer goed is, met een nieuwe ampul? Tja, ik zei het al, ik ben soms een zeurpiet...maar wil het gewoon weten, dan kan ik dat voorkomen..lijkt me evenmin gezond om die verbrande plasticdampen binnen te krijgen dan het roken van gewone shag Very Happy Very Happy

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3573
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op zo sep 13, 2009 6:49 pm

Tussendoor bijdruppelen op je vulling zal waarschijnlijk wel helpen - het zal toch iets te droog zijn geweest. Er kan nog wel vocht in zitten; maar als dat niet aan de oppervlakte zit maar iets dieper, kan de oppervlak toch een verbrande smaak geven (of evt de atomizer zelf - ook die kan te droog blijven als het vocht in de vulling niet aan de oppervlakte zit).
    Succes ermee! glimlach

Edit: wat ook helpt: neem een splintertang (onmisbaar stuk gereedschap bij e-roken!), pak de vulling beet, en 'sop' 'm dan even in z'n houder. Dan weer optrekken tot aan de rand, en dan heb je het vocht weer beter verdeeld.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 57
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op zo sep 13, 2009 10:19 pm

Er schiet me nog iets te binnen:
    Hou jij je e-sigaret ook een beetje naar beneden gericht als je rookt Angie?
    Iemand die ik ken had dat ook steeds en toen ze met haar sigaret hier kwam zag ik dat zij het sigaretje de lucht in stak, naar boven gericht dus. Tja, en dán kan de liquid niet goed doorlopen tijdens het roken en komtie tóch droog te staan. Alles zakt dan naar achteren. Let eens op bij jezelf. Ik zeg niet dat het dat is, maar het ZOU kunnen.

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van angie op ma sep 14, 2009 2:06 pm

lotje schreef:Er schiet me nog iets te binnen:
    Hou jij je e-sigaret ook een beetje naar beneden gericht als je rookt Angie?
    Iemand die ik ken had dat ook steeds en toen ze met haar sigaret hier kwam zag ik dat zij het sigaretje de lucht in stak, naar boven gericht dus. Tja, en dán kan de liquid niet goed doorlopen tijdens het roken en komtie tóch droog te staan. Alles zakt dan naar achteren. Let eens op bij jezelf. Ik zeg niet dat het dat is, maar het ZOU kunnen.

Ik hou hem keurig iets naar beneden.....dus daar ligt het niet aan...heb elders al iets geschreven hierover, en Jan gevraagd of het aan de atomizer kan liggen, die wordt ook ERG HEET.....en mijn andere pen heeft dat niet, die wordt wel warm, maar dat is niet zo raar. Daar heb ik ook niet die vieze verbrande plasticsmaak.....scherp in mijn keel, bah....

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op ma sep 14, 2009 8:58 pm

Ik las net dat je daar in je andere lijntje ook al een eventuele oplossing voor hebt aangedragen gekregen.
    Eens proberen of deze misschien graag natter is Angie.
    Geen 2 atomisers zijn gelijk, er zit altijd wel iets verschil in, maar loeiheet is natuurlijk nooit goed.
    probeer dus eerst maar met natter. Mocht dat ook allemaal niet werken, moet je gewoon Jan nog eens een mailtje sturen.
    succes.

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van angie op di sep 15, 2009 1:17 pm

Ik heb inmiddels de atomizer natter gemaakt....4 druppels....in eerste instantie nog niks beter...nog steeds loeiheet....
    Maarrrrrrrrr: ik ontdekte dat de batterij bleef knipperen(groen).....andere batterij erop...beter....nu heb ik er een nieuwe ampul op, andere batterij...en nu is het goed.....vooralsnog...heb de vorige batterij aan de lader....was blijkbaar al leeg(snap ik niet, net geladen, maar laad nu weer..en is nog niet vol).

Het schoot me nog te binnen dat ik gisteren mijn PS mee heb gehad in mijn tas, keurig in het hoesje wat erbij hoort....toen ik hem thuis uit de tas haalde, bleek dat ie gelekt had....hoesje helemaal nat...misschien is de vloeistof wel in de batterij gelopen...is DEZE verzopen....heb hem vannacht laten drogen....en hangt nu in de lader...geen kortsluiting gelukkig

Maar eens zien hoe dit gaat. Ik rook in elk geval weer lekker.....

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van angie op di sep 15, 2009 2:47 pm

verlegen verlegen No No Rolling Eyes
    TJa, dus heeft mijn PS de reis van gisteren in mijn tas niet overleefd.....maar het is dus NIET de atomizer...maar de batterij die stuk is......heb hem net geladen...schroef hem op mijn atomizer...en voorzichtig een trekje nemen....knipper knipper....groen knipperlichtje...en weer vieze smaak...batterij stuk....balen, want ik heb hem keurig vervoerd in zijn orignele hoesje....dit kan dus niet!!!!!!Hoesje maar weggelegd....durf het niet nog es aan.... No No

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 46
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op di sep 15, 2009 8:01 pm

Je hebt bij de buurtjes al advies gehad las ik, laat hem maar een nachtje op de kop staan die batterij met een tissue in een glas, hopelijk leeft hij dan weer.

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2236
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 19-02-08

Bericht van Susanna op di sep 15, 2009 9:53 pm

Tissue in een heel dun puntje draaien en dat in dat gaatje van de batterij steken, dan op de kop in een glaasje. Werkt nog net iets grondiger denk ik.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op di sep 15, 2009 10:37 pm

Angie, in het vervolg dus horizontaal vervoeren.

Het is nu vr feb 10, 2012 10:51 am