Ik ben redelijk teleurgesteld in de manier waarop de huidige ampullen hun liquid afgeven. De eerste paar trekjes bij een nieuwe ampul is altijd super, maar al snel neemt de constantheid van de rook en gier af.
Nu was ik toevallig vandaag aan het verven... en de verf blijft mooi 'in' de kwast zitten dat je deze hebt gedoopt en geeft een redelijk constante hoeveelheid verf. Dat bracht mij op het idee om de watten in een van mijn ampullen te vervangen door iets dat op kwast haren lijkt.
Ik kwam uiteindelijk uit bij... Een stuk touw.. Je kent het vast wel, dat grove touw dat in 2 slagen inelkaar is gewikkeld en een beetje lijkt op stro. (naar aanleiding van reacties begrepen dat het om sisaltouw gaat)
Ik heb een stuk touw afgeknipt, de slagen terug gewikkeld zodat ik netjes individuele hele dunne stukjes draad overhield. Deze bij elkaar gedaan tot ik een bosje had dat het hele witte gedeelte van een ampul vulde en netjes aan de rand afgeknipt.
Ik kon er ongeveer 20 druppels liquid in kwijt voordat de ampul verzadigd was. Ik heb hem net uitgeprobeerd en hij rookt als een tierelier. Ga nog wat langer testen om te kijken of hij constant blijft en langer meegaat dan een 'gewone'ampul.

Sital touw

Neem een stuk van 25cm ongeveer

Ontrafel het touw

Verzamel de individuele draaden in dezelfde richting

Neem het witte gedeelte van een ampul en haal hier de oorspronkelijke watten uit.

Stop de bundel in het witte gedeelte van de ampul zodat deze helemaal gevuld zit.

Knip het overtollig materiaal af.

Het eindresultaat, nu druppelen totdat hij verzadigd is.