Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

En weer een E-Rokert erbij

Deel

korny79
    Groentje
    Groentje

Man
    Aantal berichten: 2
    Leeftijd: 32
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 23-03-10

blij En weer een E-Rokert erbij

Bericht van korny79 op di maa 23, 2010 9:45 pm

Hallo allemaal,

Korny hier en ben sinds afgelopen vrijdagavond a-sigaret vrij,
    dit na toch wel 12 jaar analoog gerookt te hebben.
    Ik was geen stugge roker, sigaretje of 12 per dag maar het werd
    tijd om eens wat anders te gaan doen.

Dus TCT geraadpleegt en een, hoe kan het ook anders, Joye 510 aangeschaft met de nodige e-liquids. Sinds vandaag bestaat mijn E-rokerskit uit 4 batterijen, 6 verschillende liquids, Lipton Tea Bags glimlach en een zooi lege ampullen. Oh ja, en een injectiespuit die achteraf overbodig bleek. jaja

Nu ik 4,2 dagen zonder analoogjes zit en gebruikmaak van de Joye heb ik wat lichamelijke ongemakken waaronder een droge strot/snuit. Eergisteren voelde ik mij, tja, wat misselijk en opgelaten. Alsof ik enorme haast had. Gisteren leek het wel alsof ik dronken was, recht op mijn benen kon ik niet meer zo gemakkelijk staan. Herkent iemand deze verschijnselen? Ben ik aan het afkicken of was ik aan het Nico-Trippen?
    Ik zit niet 20 minuten vol continu te stomen,zeg om de 5 minuten een feepje of 3-4 achter elkaar in een tijdsbestek van 3 uur ofzo.

Desondanks is het super! en ben in de toekomst van plan om netjes over te gaan naar de
    0mg liquids om vervolgens de Joye, netjes ingepakt, in de kast op te bergen.

Groetjes tiphat02
    Korny

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 57
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

blij Re: En weer een E-Rokert erbij

Bericht van lotje op di maa 23, 2010 10:31 pm

Welkom op dit forum Korny!
    Wat een geweldige snoet heb jij hihihi

Als ik het zo lees heb je inderdaad last van een té hoog nicotine gehalte. Ik zou dus maar een lager gehalte gaan gebruiken als ik jou was, dan stuiter je niet meer zo heftig.
    Droge mond is normaal, komt door de pg die in de liquid wordt gebruikt.
    Veel succes met het e-roken en als je vragen hebt: geef maar een gil he?

korny79
    Groentje
    Groentje

Man
    Aantal berichten: 2
    Leeftijd: 32
    Registration date: 23-03-10

Bericht van korny79 op di maa 23, 2010 11:13 pm

Hoi Lotje,

Dank je voor jouw hartelijke welkom.
    Ja die foto van mij, ik had een extreem goede dag.

Voor wat betreft de coördinatie issues, ik zal dan maar gaan minderen,
    voordat ik helemaal

Groetjes,
    Korny

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2505
    Leeftijd: 40
    e-rookt: -
    Registration date: 01-02-09

Bericht van Monky op wo maa 24, 2010 8:00 am

welkom korny,
    je hebt je goed voorbereid lees ik, want je hebt alles in huis om een tevreden e roker te kunnen zijn!
    Veel plezier met je e sigje smoke

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op wo maa 24, 2010 9:48 am

Hoi Korny hartelijk welkom01 op het forum.
    Je hebt met de Joye een goede keuze keuze gemaakt,het is 1 van de fijnste sigjes die er zijn.
    De droge mond zal met een paar dagen weer helemaal weg zijn.
    Het kan idd zijn dat je te hoog in nicotine zit maar het kan ook zijn dat je ontwennings veschijnselen hebt doordat je te laag zit,mag ik vrgen welke sigaretten je altijd gerookt hebt en welke nicotine sterkte je nu gebruikt?

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3573
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op wo maa 24, 2010 11:51 am

Welkom Korny!
    Net als Jacqueline denk ik dat je hetzij ontwenningsverschijnselen hebt (en die kunnen heel divers en best soms wel een beetje heftig zijn hoor - en dan heb ik het vooral over ontwenning van al die ándere troep dan nicotine die in sigaretten zit, zie het maar als het ontgiften van je lichaam wat nu bezig is) - hetzij wat te hoog óf te laag in de nicotine-hoeveelheid die je binnenkrijgt kan zitten.

Ontwenningsverschijnselen kunnen een paar weken duren voor je er helemaal vanaf bent.
    Denk erom, niet iedereen krijgt deze verschijnselen en de duur varieert ook, dus echt vaste gegevens daar op vastprikken is niet goed te doen. Ter indicatie: ik, zeer zware roker toentijds, had echt wel een week of vier last van (eerst toenemende, toen langzaam afnemende) griepachtige verschijnselen toen ik op e-roken overging - maar sommige anderen die al even hard paften: geen dag...
    Alles daartussenin kan dus heel normaal zijn... wink_small

Wat de nicotine zelf betreft zou ik zeggen: gewoon zo goed mogelijk naar je lichaam luisteren. Heb je een tekort dan zul je vanzelf merken dat je snakt naar een sigaret, bijvoorbeeld - en in dat geval is mijn advies: verhoog je nicotine inname subiet, zodat je niet weer terug valt. Hou daarbij ook in het achterhoofd, dat je met e-roken naar schatting maar een tiende binnenkrijgt, aan nicotine, van wat je van een sigaret binnenkrijgt met dezelfde omstandigheden (zeg dus maar 1 trek aan een sigaret, of 1 trek van een e-rook apparaat) - je kunt je dus veroorloven, waar velen ook behoefte aan voelen zeker in het begin, om bijna constant aan je e-rokertje te lurken, zonder dat je dan ineens méér nicotine binnenkrijgt dan voorheen. (Lukt het je om je e-sig maar weinig te gebruiken dan ben je natuurlijk helemaal fantastisch bezig, om dan óók tegelijk je nicotine zelf fors omlaag te brengen - maar laat dat geen noodzaak voor je zijn, zeker niet in eerste instantie - van al de andere troep in sigaretten afkomen is het méést belangrijk voor je gezondheid tenslotte!)(nicotine zelf staat qua 'gezondheids-risico' ongeveer gelijk aan normaal gebruik van koffie, volgens de meeste onbevooroordeelde onderzoeken tot nog toe - het krijgt vooral zo'n negatief imago doordat het wordt geassocieerd met alle ándere [duizenden!] chemicaliën die in sigaretten zitten... niet al te bang zijn voor dat deel dus zou ik zo zeggen).

Veel succes! Very Happy

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 722
    Leeftijd: 52
    e-rookt: De Kameleon
    Registration date: 29-08-09

Bericht van angie op za maa 27, 2010 12:19 pm

Korny, welkom hier........en wat een strak plan om eerst naar omg toe te werken, en dan je spulletjes in de kast te leggen......mijn gedachten gaan niet verder dan: van de a afblijven, zo laag mogelijk nicotinegehalte, en dan stopt het........wil zeker nog niet nadenken over zonder e-tjes....... vraagteken

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 46
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op wo maa 31, 2010 5:31 pm