We gaan gezellig met iedereen die er belangstelling voor heeft een penatomizer maken.
De penatomizer krijgt een liquid container van ongeveer 1,5ml.
Het maken van de atomizer wordt zo simpel als maar mogelijk is gehouden zodat ook onze niet techneuten er aan mee kunnen doen.
Een ietsepietsie handig zijn is natuurlijk wel makkelijk en een goed portie geduld is ook mooi meegenomen.
De workshop wordt in duidelijke lekentaal en in beeld weergegeven. Het tempo zal ook laag zijn zodat ook degene die het moeilijk vinden kunnen meekomen.
Vragen mogen hier gesteld worden en deze worden natuurlijk beantwoord.
Hier plaats ik een lijst van benodigheden met foto's en eventueel een link (als ik die weet) waar het te verkrijgen is.
En een foto van de atomizer zoals hij wordt.
Een paar dingen waar we al naar kunnen gaan zoeken.
Een penatomizer. De staat maakt niet uit, defect, oud, nieuw wat jullie maar willen. Voorwaarde is de de schroedraad aansluiting nog goed is.

Een twee ML wegwerpspuitje.

Een proefflesje van parfum. Die liggen vast nog wel ergens te slingeren. De heren moeten maar eens even bij de vrouw gaan zeuren.

Dit lijkt me allemaal nog niet zo moeilijk.
De volgende benodigdheden zullen ook nog wel ergens in huis te vinden zijn.
Twee boterham/ vuilniszak binders.

Een suk glasvezelsnoer. Helaas heb ik het RVS zeefgaas nog niet binnen. Zodra ik dan heb plaats ik er natuurlijk een foto van.
Het glasvezel snoer heb ik gerooft uit een olie lampje dat hier toch niets stond te doen in huis.
Lijkt me sterk dat er bij jullie niet zoiets te vinden is. Is het niet meer nieuw maar gebruikt, kook het dan eerst even uit.

Oja ik zou het bijna vergeten. Een penmondstukje zonder ampul hebben we natuurlijk ook nodig.

Nu komt er een onderdeel waarvan ik zeker weet dat die niet ergens bij jullie ligt. Namelijk de gloeidraad. Ik gebruik Kanthal weerstanddraad.
Deze is te vinden op Ebay.de
Hier de webshop: http://shop.ebay.de/buymywire/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p4340
De dikte die er besteld zou moeten worden ligt een beetje aan wat je gaat maken en welke gier en damp je wilt. Kanthal 0.20 is het meest geschikt voor doorsnee verdampers. 0.16 geeft veel damp en gier.
Waaschijnlijk is iets dergelijks ook wel te verkrijgen bij een electronica componenten winkel. Woon je daar in de buurt gewoon even naar vragen.

Dit is volgens mij alles wat we nodig hebben. Mocht mij onverhoopt nog iets te binnen schieten meld ik dat natuurlijk.
Edit
Op de valreep toch nog het gaas binnen gekregen. Het is een heeeel erg fijn gaas. Ik hoop dat dit op de foto overkomt.
Het gaas wordt normaal gebruikt bij de zeefdruk. Waarschijnlijk is het ook wel verkrijgbaar bij een hobbyzaak. Mocht je daar dus in de buurt wonen kun je er even naar vragen. Maasmaat is 327. Althans ik denk dat het de maasmaat is.

Laatst aangepast door jan op do apr 01, 2010 12:47 pm; in totaal 8 keer bewerkt

, dus hup naar de parfumerie