De atomizers en big hoss NOOIT droog gebruiken. Deze dus eerst vullen voor gebruikt (gloeidraad kan anders doorbranden)
Ook even een druppeltje op de mesh doen om deze te bevochtigen. (iets vochtig zullen ze nog wel zijn van het testen. Traditie getrouw heb ik een zo ranzig mogelijk smaakje gebruikt als testliquid
)Het vullen doe je met een spuitje via het vulgaatje. Trek/ draai hier voor het bovenste deel er af.
Je ziet nu één klein (1,5mm) gaatje waardoor je kunt vullen.

De gloeidraad, en na een zeer lange tijd ook de mesh, zullen een keer vervangen moeten worden. Hier is niets aan te doen, en ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je er mee omgaat. Ik heb er bij mij nog geen hoeven vervangen.
Ondanks dat de container bijna helemaal leeg te roken is beveel ik toch aan deze regelmatig gewoon bij te vullen. Kleine moeite groot plezier.
Na verloop van tijd zul je merken dat de liquid steeds donkerder kleurt. Dit heeft te maken met de eigenschap van de liquid en daar is helaas niets aan te doen.(mormaal trekt dit in de watten).
Stukje uitleg hierover:
De Genesis werkt met een andere verdampingstemperatuur. Of dit hoger of lager ligt laat ik even in het midden.
PG-Liquids bestaat - grofweg - uit (bij benadering de waarden van verschillende verklaringen):
55-75% propyleenglycol
10-20% glycerol
10-20% water
5% Andere aroma's + nicotine
zonder nu met allerlei getallen te werpen ... Water kookt bij 100 ° C, PG, glycerol, en nicotine bij hogere zo niet bij twee keer zo hoge temperaturen.
Het water verdampt het snelst, gevolgd door de PG, en daarna de glycerol en nicotine.
Wanneer het water kookt(verdampt), het trekt een beetje PG, glycerol en nicotine in fijne druppels mee. Maar de laatste drie zullen niet zo volledig verdampen als het water.
Het resultaat is een mengsel van stoom en PG / glycerol / nicotine mist.
De niet-verdampte, "ingesloten", mist druppeltjes condenseren gedeeltelijk op het metaal van de verdamper en vloeien terug in de container(via de capillaire werking van de mesh).
De resterende vloeistof wordt geleidelijk aan dikker. de verhouding tussen water: PG / glycerol is dus veranderd.
De bruine kleur wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de inwerking van warmte en zuurstof, m.a.w. de liquid oxideerd. Zowel nicotine en de smaken zijn hier gevoelig voor.
Oef, ik hoop dat ik het enigszins begrijpelijk heb uitgelegd.
(daarom verkleuren de watten van de normale ampullen ook. De verstoppingen/ vervuiling van de atomizers bij de druppelaars is hiermee denk ik ook voor een groot deel verklaard).
Kortom is het aanbevolen om naar verloop van tijd de container met het spuitje leeg te zuigen en de liquid in zijn geheel te vervangen.
Tussendoor schoonspoelen met water van de binnenkant container is geen probleem.
Laatst aangepast door jan op ma mei 10, 2010 10:40 am; in totaal 1 keer bewerkt