van jan op za sep 04, 2010 10:35 am
Hoi Ernst,
Eerst wil ik even zeggen dat dit niet mijn uitvinding is. Deze verdamper is bedacht door Raidy. Dit is een super handige man op het Duitse forum, zijn beroep is uitvinder/ ontwikkelaar voor grote bedrijven. Hij heeft er een opensource van gemaakt en het staat ieder vrij deze na te maken. Natuurlijk niet commercieel. Reken er maar op dat hij dit wel heeft afgedekt.
Hoe hij tot deze verdamper is te komen kun je hier lezen. http://www.e-rauchen-forum.de/showthread.php?tid=9206
Je moet er wel lid zijn om te kunnen lezen, je moet Duits kunnen en je moet zin hebben om het ondertussen 177 pagina lange draadje te willen lezen.
Waarom deze atto?
- Veel meer damp. Heel veel meer damp.
- Veel meer smaak.
- Gier eenvoudig aan te passen naar wens. Door te experimenteren met de gloeidraad en mesh kun je het naar wens aanpassen.
- Al naar gelang het aantal windingen van de gloeidraad aan te passen op elke gewenste voltage.
- Hele lange levensduur. Ik heb nog geen gloeidraad kapot gehad. (buiten het proberen met verschillende windingen. Dan wil er wel eens iets kapot gaan).
- Mocht er toch iet kapot gaan dan is hij heel erg makkelijk zelf te repareren.
- Geen continu gesop meer met liquid, container naar wens met 5, 6, 7, 8, 9, 10 ml. Zoals je zelf graag wilt. Lekker een dagje doordampen dus.
En volgens mij kan ik nog wel even doorgaan.
Nadelen?
- niet voor iedereen zolang ze nog niet vrij in de handel zijn. Je moet er wel een beetje handig voor zijn om er een te maken.
- Nog niet volledig uit ontwikkeld maar de verwachtingen zijn erg goed.