Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Partysmoker Beginner

Deel

Mars
    Groentje
    Groentje

Man
    Aantal berichten: 4
    Leeftijd: 40
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 18-05-10

Partysmoker Beginner

Bericht van Mars op di mei 18, 2010 3:36 pm

Hallo iedereen,

Ik ben volledig nieuw met het electronisch roken en heb mezelf speciaal bij dit forum ingeschreven om meer informatie te winnen.

Ik heb deze startersset gekocht om het hele e-gebeuren eens uit te proberen. Eerste ervaring is vrij aardig al moet ik eerlijk toegeven dat ik de smaak van de bijgeleverde ampullen niet echt lekker vindt. Vervolgens heb ik een aantal vragen:

-Al na de 2e haal zaten mijn lippen onder de vloeistof. Dit heb ik regelmatig en is niet fijn. Is hier wat aan te doen?
    -Hoe merk ik dat een ampul leeg raakt? Dan stopt de atomizer met het produceren van damp neem ik aan. Kan het kwaad dat de atomizer droogt wordt geactiveerd?
    -Zijn er andere smaken ampullen (oid) te verkrijgen voor deze minisigaret? In de online partysmoker.nl winkel kan ik deze namelijk niet vinden.

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. glimlach

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 722
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    e-rookt: De Kameleon
    Registration date: 29-08-09

Re: Partysmoker Beginner

Bericht van angie op di mei 18, 2010 4:11 pm

Je kunt heel veel smaken liquid kopen, Mars, in flesjes.......hiermee kun je dan je ampullen bijdruppelen.......er zijn vast smaken die je wel lekker gaat vinden........de sterkte moet je zelf even uitvogelen..........is voor iedereen verschillend.
    Je hebt bij Partysmoker een goeie keus gedaan, de service is uitstekend, en zijn liquids zijn ook heel goed.
    Om meer te weten te komen, zou je het forum door moeten spitten......er staat heel veel info, overal, en het gaat even tijd kosten om alles te leren, en te lezen, maar het is wel de moeite waard!!

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op di mei 18, 2010 5:36 pm

Ha Mars
    welkom op dit forum en bij de Partysmoker-fans (zoals ik er een ben)
    goede keuze!
    antwoorden op je vragen:
    Liquid: de pen ietsjes meer naar beneden gericht houden. Ook weer niet helemáál recht naar beneden want dan loopt de liquid ook weer niet goed door.
    leeg: damp wordt inderdaad minder en de smaak ook. het is niét verstandig de atomiser droog te activeren, dan kan hij doorbranden!
    smaken: je kunt, zoals Angie al schreef, liquid in flesjes kopen dan heb je de keuze uit héél veel smaken. Die druppel je dan op het lege watje in de cartridge. Even het watje eruit halen met een pincet, liquid erop en dan weer netjes terug in de cartridge duwen. Heb je heel snel onder de knie hoor.
    Veel plezier er mee en als je nog vragen hebt horen we het wel he?

Mars
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van Mars op di mei 18, 2010 6:00 pm

Bedankt voor de snelle reacties/antwoorden

Ik ben ondertussen al wat verder! Ik sta nu op het punt om een druppelflesje liquid aan te schaffen. Nu zijn wat smaken me een beetje onduidelijk.

Je kan kiezen uit een basissmaak: PartyPuff - Regular - Turky
    Vervolgens kun je een extra smaak toevoegen: PartyPuff - Banaan - Mint - Chocolade - Regular - Koffie - Turky
    Deze worden in een 50/50 verhouding gemengd. Wat voor smaak is PartyPuff dan en wat zijn de verschillen tussen de basissmaken. Wat voor combinatie(s) vinden jullie lekker?

Ook zou ik graag willen weten wat voor smaak ampullen er bij m'n starterssetje zitten, dan weet ik dat ik die iig niet moet hebben Very Happy

Nogmaals bedankt voor de reacties, erg gezellig! a cigar

/edit Zit nog wat te worstelen met het 'vakjargon' hier: wat is gier? glimlach

Nin
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw
    Aantal berichten: 739
    Leeftijd: 38
    Registration date: 25-06-09

Bericht van Nin op di mei 18, 2010 6:48 pm

Vaak is de standaard smaak marlboro.

Persoonlijk ben ik een powerpuff fan.
    De smaken zijn niet makkelijk te beschrijven....

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op di mei 18, 2010 8:16 pm

je kunt ook liquid in één smaal bestellen hoor.
    kijk maar eens hoeveel smaakjes daar nog tussen zitten:
    http://partysmoker.nl/index.php?cPath=41_65

er zijn 2 soorten fans
    een groep is gek van de tabacachtige smaken, en bv powerpuff
    en de andere groep houdt meer van fruitige smaakjes.
    lees maar eens bij de beschrijvingen van smaken hier op het forum:
    http://www.e-roken.net/alle-liquidsoorten-en-verkooppunten-op-een-rij-f172/

zelf rook ik het liefste Powerpuff, Partypuff, e-roken.net en cuba
    er zijn mensen die de Powerpuff bv niet lekker vinden, en anderen die dat juist de allerlekkerste vinden.
    de smaak die op nieuwe apperatuur zit is vaak van de testliquid uit de fabriek, na een paar dagen roken ben je die wel kwijt en proef je de smaak die in de cartridges zit veel beter. Even een kwestie van "inroken" dus.

beginnende e-rokers zoeken vaak tabacachtige smaken maar stappen later toch steeds meer over naar ándere smaken.

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57
    Registration date: 20-12-07

Bericht van witje op di mei 18, 2010 8:59 pm

Gier is dat gevoel wat je achter in je keel krijgt als je een sigaret rookt

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op di mei 18, 2010 9:04 pm

klopt.
    sommigen noemen het ook wel flash.

Mars
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van Mars op wo mei 19, 2010 8:57 pm

Aha, weer wat wijzer!

Maar ik ervaar weinig tot geen gier. Ook produceert mijn partysmoker bar weinig damp. Het is zo miniem dat ik bijna niks uitblaas. De batterij is vol (beide getest) en er zit net een nieuwe ampul op. Is er misschien iets mee mis?

Nu weet ik ook niet precies wat ik ervan mag verwachten. Hoe zou de ervaring moeten zijn ten opzichte van een echte sigaret?

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op wo mei 19, 2010 9:25 pm

tja
    mijn ervaring is wel dat je moet léren e-roken
    en dat je, hoe langer hoe beter resultaat krijgt na verloop van tijd.
    Je zou het eerst ook nog eens met een andere liquid kunnen proberen want sommige liquids produceren minder damp dan anderen.
    Héél rustig aan je sigaretje trekken, niet te heftig, dat scheelt ook vaak.
    Mij maakt de hoeveelheid damp eigenlijk niet zo veel meer uit als de gier/flash maar goed is.

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57

Bericht van witje op wo mei 19, 2010 9:41 pm

Blonde vraag,maar zit de ampul goed vast?
    Zodat je er geen lucht langs zuigt?

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2505
    e-rookt: -
    Registration date: 01-02-09

Bericht van Monky op do mei 20, 2010 7:38 am

welkom hier mars,
    Rustig zuigen is een pre. Je trekt er anders als aan een gewone sigaret. Je moet nu een haal nemen die je ongeveer een seconde of 4 vasthoud, om je atomizer de tijd te geven om de liquid te verdampen.
    Het watje in je ampul moet goed nat zijn, als hij te droog is krijg je een scherpe droge smaak. Maar als hij weer te nat is, dan kun je je atomizer verzuipen, hij geeft dan ook weer minder damp. Het is even uitproberen hoe het voor jou het beste werkt. Als je denk dat je je atomizer verzopen hebt kun je hem even uitblazen boven een stukje keukenrol, blaas dan hard op het schroefgedeelte van je atomizer, ampul er weer in en opnieuw proberen.
    Neem even de tijd om aan je e sigaret te wennen, er zijn foefjes en trucjes genoeg om het hem beter te laten doen.
    Oh ja, en vloeistof op je lippen krijgen is iets waar we allemaal weleens last van hebben, meestal zit je atomizer dan net iets te vol, ook dan weer rustig zuigen eraan...

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op do mei 20, 2010 9:26 am

Hartelijk welkom Mars.
    Ik heb dit sigje ook en had in het begin ook last van liquid in mijn mond.
    Om dit te voorkomen moet je met bijv een pincet even het gedeelte waar je ampul inzit een beetje omhoog duwen.
    Dus niet het watje zelf maar als je goed met je pincet voelt dan merk je dat eeen "ronding" langs je watje loopt.
    Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Embarassed

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van angie op do mei 20, 2010 12:27 pm

Ik adviseer nieuwelingen altijd om te doen alsof je door een rietje zuigt.......zo heb ik het de meesten wel geleerd hier.....en dat gaat goed. Je ontdekt snel genoeg hoe het je het best afgaat......

Mars
    Groentje
    Groentje

Man

Bericht van Mars op do mei 20, 2010 5:26 pm

Bedankt voor de tips allemaal!

Het gaat ondertussen al iets beter. Voor goeie gier moet ik er wel een flinke poos 'rustig' trekken. Damp valt vooralsnog tegen. Nu snap ik wel dat het niet dezelfde hoeveelheid produceert als een sigaret maar zo weinig had ik niet verwacht. Nu zit ik nog steeds aan de bijgeleverde ampullen, waar ik, onderhand wel duidelijk glimlach, niet echt van onder de indruk ben (qua smaak/gier/damp).

Als ik het goed begrijp zijn er dus liquids die meer damp produceren en een betere gier hebben. Dan ben ik wel héél erg benieuwd welke dat gaan zijn! En tips en trucs voor een betere damp-ervaring zijn natuurlijk altijd welkom!

Nogmaals iedereen heel erg bedankt, fijn dat er een leuke, behulpzame e-rook-community is!

Groetjes

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van angie op do mei 20, 2010 5:51 pm

Ehhhh, even ter info, als ik damp, produceer ik met mijn dampers evenveel, of meer, "rook" ( damp dus) als met een gewoon shaggie hoor, Mars...... a cigar smoke

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper

Bericht van jan op do mei 20, 2010 5:55 pm

De damp productie zou ook met de bijgeleverde ampullen goed moeten zijn.
    Misschien toch even contact opnemen met Partysmoker om te zien of hij nog goede tips voor je heeft.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op do mei 20, 2010 6:25 pm

Hoe trek je normaal aan een sigaret Mars? (En welkom nog trouwens ook van mij! glimlach )

Trek je normaal gesproken lang en diep? Of zou je het eerder kort en oppervlakkig noemen? Als dat laatste het geval is, zul je namelijk 'lang en diep' vinden wat veel anderen als 'helemaal niet lang en diep, want zo rookten ze ook altijd al' ervaren...
    En als *zij* het dan over 'lang en diep bij e-roken' hebben - dan hebben ze het over dubbel zo lang en diep als jij dan misschien nu probeert.

Klink lekker ingewikkeld geloof ik... afijn, als je inderdaad normaal gesproken een lichte, oppervlakkige roker bent geweest qua inhaleren (zegt nog niets over hoevéél je rookte natuurlijk) - dan is misschien een ander soort e-roken, op 5 of6 volt, voor jou meer de aangewezen weg.
    Maar ik zou eerst maar alle tips hier opvolgen, kijken hoever je ermee komt, hoor! (Wil alleen maar zeggen: zelfs als daar niets tussenzit ben je nog niet uitgepraat qua mogelijkheden in het e-roken, dus niet wanhopen!) glimlach

(En het is óók waar dat het toch wel geleerd moet worden, dat het om die reden óók steeds beter zal gaan naar verwachting)

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op do mei 20, 2010 8:47 pm

over liquids:
    ik heb nu caramel erin, die trouwens héerlijk is, maar die produceerd wel veel minder damp dan bv Powerpuff of e-roken.com
    er is inderdaad groot verschil in de manier van roken, zoals Veri schrijft. experimenteren dus, om te zoeken hoe het voor jou het fijnste rookt. Je zult merken dat het toch een andere manier van roken is dan met een gewone sigaret. Toen ik pas begon met e-roken lukte het ook niet zo geweldig dus moed houden! (Mijn favoriet was al snel de gewone pen van Partysmoker, daar lukt het meteen goed mee).
    Probeer ook eens de rook niét je longen in te zuigen maar verzamel het in je mond en blaas het dan pas weer uit, als je dan nóg amper damp ziet, zou je inderdaad misschien eens contact met Jan van Partysmoker kunnen opnemen.

angie
    Ervaren
    Ervaren

Vrouw

Bericht van angie op vr mei 21, 2010 8:49 am

Mijn ervaring met de dampwaar van Partysmoker is inderdaad altijd damp, ladypijpje, penmodellen, RPS.......alles doet het gewoon goed!!!

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op vr mei 21, 2010 3:05 pm

Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad.

Het is nu vr mei 25, 2012 4:55 am